hobby/impuls en prijzen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:40

beste allemaal
wie weet als je hobbyklasse start hoe dat met prijzen zit en indeling prijsuitreiking.


ik heb gisteren vaardigheid gestart met startkaart,
dat is een losse rubriek toch dan hobbyklasse.

nu hebben ze gisteren de prijsuitreiking bij mekaar gedaan, dit mag toch niet?
waar kan ik dit vinden in reglement.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:17

Hobbyklasse is een aparte rubriek, maar ik heb al zulke vreemde prijsuitreikingen gezien, ik kijk nergens meer van op :) :). Je had op de wedstrijd nog bezwaar kunnen aantekenen, maar ik vrees dat je nu te laat bent.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 23:09

Grainey schreef:
Hobbyklasse is een aparte rubriek, maar ik heb al zulke vreemde prijsuitreikingen gezien, ik kijk nergens meer van op :) :). Je had op de wedstrijd nog bezwaar kunnen aantekenen, maar ik vrees dat je nu te laat bent.

Mag dus wel organisatie mag dat bepalen
Knhs gebeld rare is alleen ik heb en nog een andere barrage gereden en de gene die won niet ook zo raar

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:58

je mag rubrieken samenvoegen wanneer een rubriek uit 3 of minder deelnemers bestaat
Dat iemand wint die geen barrage heeft gereden terwijl er anderen wel barrage hebben gereden is natuurlijk wel vreemd
Laatst bijgewerkt door C_arola op 20-01-19 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 22:57

_Margarita_ schreef:
Dat iemand wint die geen barrage heeft gereden terwijl er anderen wel barrage hebben gereden is natuurlijk wel vreemd

klopt en er staan nog steeds geen uitslagen online

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:57

Misschien staan de uitslagen wel op mijnknhs? Als wedstrijd secretariaat doen je de uitslagen digitaal en schriftelijk naar de knhs te sturen

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 08:53

_Margarita_ schreef:
Misschien staan de uitslagen wel op mijnknhs? Als wedstrijd secretariaat doen je de uitslagen digitaal en schriftelijk naar de knhs te sturen

Top ga ff kijken weet nooit hoe dat werkt

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:25

Een wedstrijdorganisatie is niet verplicht een klassement en prijsuitreiking te doen in de impulsklasse

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:26

Napie schreef:
Een wedstrijdorganisatie is niet verplicht een klassement en prijsuitreiking te doen in de impulsklasse

klopt maar samenvoegen mag dat dan wel.
terwijl er bij inschrijving stond word niet op tijd gereden voor impuls en krijgen gebruiksvoorwerpen,
wint er toch een 20€
rare is ze heeft geen barrage gereden hoe kan ze dan winnen

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:41

Is het niet handiger de organisatie daar even over te bellen? Bokkers die er niet bij waren kunnen daar natuurlijk geen antwoord op geven :-)

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:24

Tsja er zijn geen uitslagen nog en wij waren er idd niet bij. Achteraf klagen heeft geen zin dat moet je daar ter plekke doen.
Gewoon even de organisatie bellen of mailen.

Artikel 401 bij punt 8.
Citaat:
Bij dressuur- en vaardigheidswedstrijden mogen de klassen net zolang
samengevoegd worden tot er minimaal 4 geklasseerde deelnemers zijn.


Impuls/hobby is gelijk aan L vdh dus die mogen ze gewoon samenvoegen aan de hand van bovenstaande. Veel organisaties doen dat niet maar het bespaart uiteraard geld/prijzen als ze het wel doen.
Wbt wat zij of jij gereden heeft is dus mosterd na de maaltijd en kunnen wij niet over oordelen.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 07:16

MelanieB schreef:
Tsja er zijn geen uitslagen nog en wij waren er idd niet bij. Achteraf klagen heeft geen zin dat moet je daar ter plekke doen.
Gewoon even de organisatie bellen of mailen.

Artikel 401 bij punt 8.
Citaat:
Bij dressuur- en vaardigheidswedstrijden mogen de klassen net zolang
samengevoegd worden tot er minimaal 4 geklasseerde deelnemers zijn.


Impuls/hobby is gelijk aan L vdh dus die mogen ze gewoon samenvoegen aan de hand van bovenstaande. Veel organisaties doen dat niet maar het bespaart uiteraard geld/prijzen als ze het wel doen.
Wbt wat zij of jij gereden heeft is dus mosterd na de maaltijd en kunnen wij niet over oordelen.

Wat denk je wat ik gedaan heb ze reageren alleen niet of draaien
erom heen
En artikel wist ik vd week al via Knhs al moest toch bellen


Gaat mij om de eerlijkheid en er klopt gewoon iets niet daarom wil ik de uitslagen, ik zie ze daar gerust voor aan dat ik die niet komt
Die hele organisatie klopt niet lijkt wel vriendjes politiek gelukkig ben ik niet de enigste die dat ziet
Had al gedoe met me sulky mocht eigenlijk niet starten hij was te smal
Uitlaten zoeken maandag en ik sta gewoon in me recht, zeggen ze nog doodleuk jury is de baas nee het regelement is de baas ze weten gewoon het regelement niet.

freetorun schreef:
Is het niet handiger de organisatie daar even over te bellen? Bokkers die er niet bij waren kunnen daar natuurlijk geen antwoord op geven :-)


Gedaan reageren niet of draaien erom omheen
Laatst bijgewerkt door C_arola op 20-01-19 20:07, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:03

Hoe draaien ze er omheen dan?
Er is toch gewoon een regelement dat je op de wedstrijd zelf erbij had kunnen pakken?
Daar staat precies in hoe breed je sulky moet zijn, 90 cm bij a pony's.
En daar staat ook alles in over prijsuitreikingen

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:54

Precies wat Sascho zegt....
Bovendien snap ik niet wat je met bovenstaand moddergooien wil bereiken, het is niet professioneel en je naam word er ook niet beter op.
Beter kun je hiermee bij de knhs terecht qua klachten. Ze zijn namelijk verplicht uitslagen naar knhs door te zetten dus die zullen er wel zijn.

En zelf was je blijkbaar ook niet voldoende op de hoogte van de reglementen, anders had je daar ter plekke een aanklacht kunnen doen of de reglementen bij de jury kunnen laten zien. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, zowel van hun kant wellicht als jouw kant.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 19:05

Sascho schreef:
Hoe draaien ze er omheen dan?
Er is toch gewoon een regelement dat je op de wedstrijd zelf erbij had kunnen pakken?
Daar staat precies in hoe breed je sulky moet zijn, 90 cm bij a pony's.
En daar staat ook alles in over prijsuitreikingen

klopt, me dochter was in de baan en toen zei parcourbouwer (die er wel wat van mag zeggen naast de jury) het tegen me ze mag niet starten zo, ik zeg hoezo nou je sulky moet 1.10 heel verhaal over spoorbreedte extra, maar voor deze ene keer mag ze starten, dus ik sprak de organisatie later en ik zei dat en hij zegt jury is de baas ik zeg jury is niet de baas het reglement bepaal.
na de prijs uitreiking ben ik niet achter de uitslagen aangegaan, want dacht dat ze gewoon starten en geen impuls totdat iemand zei ze heeft geen barrage gereden, en toen ging er een belletje rinkelen, nu via app want ken hem gevraagd wanneer de uitslagen komen geen reactie.
het hoeft van mij niet recht gezet te worden maar ze spellen het spelletje beetje vals, is ook een bekende die gewonnen had.
En praat niet alleen voor me zelf heel veel zeiden het het klopt niet.


was ik wel melanieB!!! anders start ik niet, ik mocht gewoon starten want was daar al achter aangegaan paar maanden geleden toen ik me sulky kocht
maar als iemand dit zegt dan overvalt je dat wel even op het moment als je dochter in de baan is en je word aangesproken... terwijl hij de sulky daarvoor al had op gemeten en er werd toen niks gezegd.

en wat is er met me naam, eerlijkheid duurt langs en dat is momenteel niet het geval.
en lees knhs allang gebeld omdat ik hier geen reactie kreeg misschien wist iemand het hier hierzo wel, volgens de knhs is het ook niet de gang van zaken om het zo te doen en hebben al een notitie gemaakt betreft de uitslagen, ect
dan zeg jij wel verplicht online te zetten klopt ook niet want de marathon die ik laatste volgens mij vorige maand al gereden had bij ons op de vereniging stond ook niet online dus hoe zit dat dan.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:48

Je kunt wel op mij los gaan maar wat schiet je daar mee op? Erg onvolwassen. -O-

En als jij het reglement goed had had je dus gewoon met het reglement naar de jury kunnen gaan (telefoon bijv) of zorgen op voorhand dat je dat soort reglementen gedeelte meeneemt, aangezien een sulky weer een aparte rubriek is die niet veel verreden word.
Je zegt 'uitlaten zoeken' dus zo goed kende je je reglementen ook niet?
Dus mail de KNHS met de jury/parcoursbouwer naam en je reglementskwestie, dan kunnen zij daarop aangesproken worden.

Verplicht naar de knhs doorzetten schreef ik. Beter lezen. ;) Dus die uitslagen krijgt knhs gewoon in handen.

Verder denk ik niet dat ze veel heisa maken om een vdh-wedstrijdje, ik zou het vooral netjes houden, fouten worden gemaakt en horen rechtgezet te worden maar dat kan ook netjes van 2 kanten. Wij waren er niet bij en een verhaal heeft altijd 2 kanten.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 18-01-19 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:54

Sorry, ik kan snap niets van je verhaal, het is niet te lezen zonder leestekens en van de hak op de tak.

Harry72
Berichten: 107
Geregistreerd: 20-09-15

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:58

Hallo Kiddokids, helaas zul je geen gelijk krijgen. Heb het zelfde gehad op een officiële KNHS wedstrijd waar ineens vlak voor de prijs uitreiking klasse BB-dressuur ,de paarden en ponys werden samen gevoegd. Gelijk na de prijsuitreiking gevraagd hoe dit kon aan de organisatie en mondeling bezwaar in gediend. Volgende dag KNHS gebeld deze kunnen alleen advies geven en de organisatie een mailtje sturen dat ze niet volgens de KNHS regels gehandeld hebben en daar houd het mee op.
Ik had op de wedstrijd bij de KNHS official (Jury) bezwaar moeten maken. Maar als die voor de prijsuitreiking al naar huis zijn, hoe moet dat dan ?????
Ps. heel toevallig zijn de uitslagen van die wedstrijd ook niet op startlijsten.nl gekomen terwijl dat anders wel altijd gebeurde.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:07

Hoi dit was in Lisse toch? Ik deed daar ook mee. Met de prijsuitreiking werd eerst 2e rondje prijzen gegeven. Daar was geen barrage en telde je gewone parcours op tijd en foutloos mee. Daarna werd 1e rondje met barrage uitgereikt.
Volgens mij werd bij onze sulky klasse ook een hobbyklasse bij erbij gerekend. Is we vaker dat ze bij kleine rubrieken alles bij elkaar doen.

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:10

Ik was ook in Lisse zondag, en wat Patricia zegt klopt. De prijsuitreiking was wat warrig, de 2e omloop (zonder barrage) werd als eerste uitgereikt en de eerste ronde (met barrage) daarna.

Er waren volgens mij maar een stuk of 20/25 starts in alle verschillende rubrieken zondag, logisch dat ze rubrieken samen voegen. Als ze voor iedere rubriek aparte prijzen uit moeten reiken mogen ze t startgeld wel omhooggooien om uit de kosten te komen.
En je moet je ook afvragen hoe blij je moet zijn met een lintje in een rubriek met 1 of 2 deelnemers.

Daarnaast vind ik t raar dat je er zelfs vriendjespolitiek bij gaat halen. Bij een dressuurwedstrijd kan je dat nog doen, maar bij de vaardigheid waar gewoon tijd loopt en je je ballen kunt tellen kunnen ze volgens mij weinig vriendjespolitiek toepassen :o? Maar dat zal ik wel verkeerd zien!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:22

Welke uitslag is er volgens jou misgegaan? Die van de sulkys? Ik heb er de protocollen van van mijzelf en de filmpjes van mijn barrages en rondes. Deed met 2 pony's mee. Ik had de sulky vaardigheid 2 x gewonnen. Ik reed Z sulky en M sulky. Of gaat het om een andere uitslag? Maar als je denkt dat dat vriendjes politiek is kan ik mij eigenlijk niet voorstellen?? Ben nou niet echt bekend daar ofzo. Excuus als ik het verkeerd lees en je een andere rubriek bedoeld.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:57

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder is afgelopen na de toelichtingen van Patricia en Bellarose.

bontegevaar

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:11

Zoals in alle sprookjes Melanie: 'Ze leefden nog lang en ..." :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: hobby/impuls en prijzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:55

Mijn pony's staan nu in afwachting controle brief. Dus denk dat ze het aan het uitzoeken zijn.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 13:51

wil best reageren, ik heb een gesprek volgende week.
weet je meer mensen zeggen dat niet klopte, alleen er wat van zeggen is ten tweede wat dat doen ze niet, en ik met me grote mond zeg er wel wat van.
vraag me nog steeds af waar de uitslagen zijn nergens te vinden.
Ik heb overigens alleen de Knhs gebeld hoe het zit met sulky maat en of het mag samenvoegen, hun vinden het ook raar maar mag dus wel, ligt er ook aan wie ik aan de lijn krijg de ene zegt nog wel eens dit andere dat.
Wat ik wel weet is dat ze Klasse samen voegen dus niet losse rubriek met startkaarthouders.
maar gewoon B/L/M/Z/ZZ
en dan nog volgens mij pony en paard los
en sulky los.

impuls was een losse rubriek en voeg dat dan samen met startkaarthouders dat klopt toch niet?
Dat vinden veel mensen die ik dus spreek heel raar, zou geen prijzen geld maar zou gebruiksvoorwerpen zijn.

ik ga het horen van de week.
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 09-02-19 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt