Help! Drachtige merrie plast veel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laylah2002

Berichten: 1235
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Help! Drachtige merrie plast veel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 15:32

mijn merrie is nu 4 maanden drachtig en plast de laatste maand erg veel kleine hoopjes is dat normaal? :o :o :o volgens mij heb ik hem in het verkeerde topic maar wist niet waar anders.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-18 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige tag uit titel verwijderd


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [Help] Drachtige merrie plast veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:44

Interessante vraag. Ik denk eigenlijk gelijk aan dat het veulen misschien net even verkeerd ligt en dus een beetje op blaas en darmen van de merrie drukt. Maar ik zeg er wel bij dat ik totaal geen ervaring heb met fokken, dus kan er helemaal naast zitten.

Om echt de ervaren fokkers te bereiken hier op Bokt, kan je deze vraag het beste stellen in de kraamstal: [KS] Kraamstal. Ik heb al een moderator gevraagd om dit topic even daarheen te verplaatsen.

Heel veel plezier nog met je merrie en over zeven maanden met het veulen!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


Anoniem

Re: [Help] Drachtige merrie plast veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:35

Ik verplaats dit topic inderdaad van wikizaken naar de kraamstal omdat het daar beter past. :)

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Help! Drachtige merrie plast veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:59

Er is een dikke buiken topic, daar zitten zowel ervaren fokkers, die ieder jaar de minder ervaren fokkers mer hun vragen helpen en advies geven. Soms is het erg druk en wordt er over een vraag heen gelezen maar dan moet je hem gewoon nog eens stellen. Hier heb je de link naar dat topic [KS] [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Help! Drachtige merrie plast veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:00

Mijn merrie heeft dit een paar jaar geleden ook gedaan, niets om je zorgen over te maken.

Eilinora

Berichten: 11904
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Help! Drachtige merrie plast veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:01

Ja dat is hartstikke normaal

Laylah2002

Berichten: 1235
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: Help! Drachtige merrie plast veel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 11:12

Dankjewel maakte me al zorgen er over omdat ze pas zo kort drachtig is, als ik heb gereden moet ze de stal in en gaat meteen plassen ze plast nu ook op de wei deed ze normaal nooit haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cp112, Fnanne, Gwenvd, kiko, kimwilliam, Trendiction, Yavanna en 62 bezoekers