Onze foster katjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 15:47

Wij hebben zelf al 3 katten en een hond van een stichting die honden en katten uit Roemenië hierheen haalt en plaatst.
Ja ik weet dat hier verschillende meningen over zijn, maar dat is voor andere topics.
Sinds kort zijn wij nu ook foster voor katten daarvandaan.
Onze eerste was met een paar dagen geplaatst en gisteravond heel laat is na een bizar lange reis onze tweede foster dame aangekomen.
Het is een prachtige black smoke poes. Tenminste volgens mij is ze black smoke, maar ik ben niet zo thuis is de kleuren.

Ze had op de dag van vertrek ineens last van een oogje, maar die zijn we gelijk aan het behandelen.
Ze is een intense knuffelpoes. Gister kwam ze uit het reismandje en ze liep gelijk met het staartje omhoog door het huis.

Hier kunnen we zien hoe ze met andere katten en honden is en ook hoe ze met kinderen om kan gaan.
Tot nu toe doet ze het super, maar is ze wel ontzettend moe van de reis. Ze mag dus even een poosje bijkomen en we gaan zorgen dat ze helemaal gezond en fit uiteindelijk naar een nieuw thuis zal verhuizen.

Nog in Roemenië
Afbeelding

Ze glimt je tegemoet.
Afbeelding

Even naar buiten gluren
Afbeelding

Mooie dame
Afbeelding

Haar tekening is hier een beetje zichtbaar.
Afbeelding

Zulke schattige oortjes
Afbeelding

Smokey
Afbeelding


Naast onze foster fail
Afbeelding

Dit was de vorige opvang kat. Zij heeft een gouden mandje gevonden.
Afbeelding

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:09

Mooie kat, speciale kleur ook. Die 2 andere zijn ook leuk, vooral die laatste ( ik ben echt een lapjeskatten mens)

Ik heb 2 buitenlandse honden in huis. Eentje uit Polen en eentje uit Portugal. Veel oordelen inderdaad, maar in het asiel hier nooit een match kunnen vinden (hond, kat, konijnen en kind in huis). Met de Pool ben ik lang aan het zoeken geweest en zelfs bezig geweest met herplaatsing, maar beide rescues zijn inmiddels volledig aangepast aan ons leven.

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 01:00

Wat mooi dat je dit doet voor die arme hummels en wat is ze mooi <3 hopelijk snel naar een forever home.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 19:04

De zwarte smoke zit nog bij ons, helaas nog geen huisje gevonden en dat terwijl ze echt overal zou passen. Ze ligt het liefst lekker bij je, maar is niet opdringerig. Ze is lief met de kinderen, trekt zich niks van de hond aan.
Alleen ze is wel heel brutaal en kat gerust het eten uit je hand als je niet op let. Maar dat is een kwestie van opvoeden.

Dus mocht iemand een hele leuke, bijzonder gekleurde poes zoeken, gesteriliseerd en al. Let me know.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:09

Ach , wat is ze mooi <3
Hoe oud is ze ?

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 22:08

N4N4 schreef:
Ach , wat is ze mooi <3
Hoe oud is ze ?


Ze is van augustus dus nu zo’n 7 maanden.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 21:58

Vandaag is onze zwarte dame naar haar nieuwe huisje gegaan. Ze zijn er nu al enorm blij mee.
Toen kreeg ik ook nog een foto van de eerste opvang kat. Het schildpadje en die foto is wel echt de beste foto ooit.

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 23:43

<3

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 23:44

Wat fijn dat ze beide een fijn huisje hebben gevonden. Die foto <3

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 23:58

Dat is echt een mooie foto om te krijgen zeg! Dan weet je waar je het voor doet.

Hier ook afgelopen 4 maanden gastgezin geweest voor een kattenstichting. Hadden een aanloopkat op stal, die ik heb opgevangen...Ondanks dat we vrij vlot hadden besloten dat hij niet zou blijven, vond ik het vertrek vandaag toch best moeilijk...Hoe gaat dat gevoelsmatig bij jou?

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 00:04

Ik probeer me constant voor te houden dat ze niet blijven. Met deze zwarte had ik wel een enorme klik, maar ook van haar kreeg ik vanavond een foto dat ze in de nek van haar nieuwe baasje in bed ligt. Dus dat zorgt ervoor dat ik alleen maar blij kan zijn. En het betekend dat er weer plek is voor een volgende die een kans krijgt.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 10:40

Het heeft even geduurd, maar inmiddels hebben wij weer een hele leuke foster zitten.
Harry is een kater (zonder ballen uiteraard) van 2 jaar. Ontzettend knap en lief. Nog wel wat verlegen, tot je hem begint te aaien. Dan weet hij van gekkigheid niet meer wat hij met zichzelf aan moet.

We hebben ook een dame zitten, maar die is al geadopteerd door vrienden van ons. Alleen moest ze even een paar nachtjes hier logeren omdat die vrienden een camping hebben die overvol zit dit weekend en ze helemaal uit Drenthe moeten komen.
Geen probleem we waren allang blij dat ook zij mee kon komen naar Nederland.

Meet Harry

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dit is Heidi die vanavond naar haar nieuwe huis zal vertrekken.

Afbeelding

Afbeelding

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:25

Wat een leukerds zijn het! En goed dat je dit doet.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 18:01

Hier doen we het voor. Heidi is gisteravond naar haar nieuwe huis gegaan en ligt er nu zo bij. Dit gunnen we ze allemaal.

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:30

Wat een heerlijke foto!

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 19:37

Harry is vandaag ook naar een nieuw huisje verhuisd. Volgend weekend komt er een hele knappe nieuwe dame.
Afbeelding

Zij zit al meer als een jaar bij de opvang in Roemenië en krijgt nu eindelijk een kans om hierheen te komen. Het was wel weer lastig kiezen want ze had er sowieso 6 die al langer als een jaar bij haar zitten en die ze weinig kans gaf om geadopteerd te worden. Dus gaan we nu keihard ons best doen om voor deze ook eindelijk een eigen gouden mandje te vinden.

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 23:46

oh wat een leuke koppies!! hoop dat jullie voor haar een super huisje vinden idd! En echt knap hoor dat jullie zo die katten in huis nemen om ze een goed huisje te vinden!

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-23 10:06

Om half 1 komt Flower (zo heet ze) aan. Ze is 3,5 en wat verlegen, hopelijk komt ze snel los bij ons en kan ze naar een mooi eigen plekje. Foto’s volgen snel

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 23:06

Hoe is het met Flower gegaan?

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 07:43

Ze is heel knap, maar door haar lange vacht heeft ze denk ik wel wat klitten gehad, ik heb haar gisteren met een vriendin geborsteld en toen zagen we dat er wat plukken uit geknipt zijn. Ze ziet er momenteel dus wat mottig uit, maar haar koppie is echt ontzettend mooi.
Ze vind alles best spannend, maar tijdens het borstelen gaf ze zich gewoon over, heeft niet gevochten of gekrabd, en af en toe zagen we haar een beetje kneden. Stiekem vond ze al die aandacht best lekker. Ze deed zelfs per ongeluk een paar keer een kopje geven, maar het leek alsof ze daar zelf van schrok.
Ze gaat wel tijd nodig hebben en zal denk ik geen kat zijn voor een druk gezin, maar dat is altijd lastig te zeggen na nog geen 24 uur.
Wie weet hoe ze nog bijtrekt.
Als ik haar een beetje leuk op de foto kan zetten zal ik ze plaatsen, want dat ze knap is daar is geen twijfel over mogelijk.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 08:41

Ze was niet verstopt vanochtend en ik mocht haar zelfs aaien. Ze is duidelijk nog heel moe van de reis en ze is verkouden dus we gaan deze week nog naar de dierenarts. Gewoon even een extra check.

Gister kwamen we er ook achter dat ze een vrij korte staart heeft en aan het eind zit er echt een duidelijke kronkel in. Dus wat daarmee gebeurt is geen idee, maar zo hoort hij niet in ieder geval. Maakt haar niet minder leuk natuurlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:45

Wat een schatje <3

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:50

Oh wat is ze mooi en wat oogt ze lief <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101732
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:56

Wat ontzettend goed dat je dit doet! <3
En Flower is prachtig zeg!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:46

Wat een knapperd en fijn dat het al zo goed gaat.