Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 17:21

Het is alweer een poosje geleden dat ik foto's van onze honden gepost heb, het is hier een roerig jaar geweest, met veel te veel zorgen en verdriet...

5 Juli hebben we afscheid moeten nemen van onze lieve Buddy.. hij werd ineens heel ziek en na 4 dagen hebben we hem in moeten laten laten slapen ;( , het kwam zo onverwacht, en ging zo snel... ik hoop dat hij weer bij Natas is, ze was gek op Buddy...

1.Afbeelding

2.Afbeelding

Buddy is 11 jaar en 9 maanden oud geworden, we missen hem vreselijk...

En dan Red, Red is in 2019 heel erg ziek geweest, hij had ernstige bloedarmoede waar de oorzaak nooit van bekend is geworden (AIHA ) , hij heeft in die periode langdurig heel hoge dosis prednison gekregen.
Goed, afgelopen november kreeg hij enorme buikpijn en bleek hij alvleesklier ontsteking te hebben, dit was zo pijnlijk dat hij regelmatig flauw viel, dood eng , want je denkt echt dat ie dood gaat dan...

Na een paar weken was dit redelijk goed onder controle , maar hij bleef onfit tonen, hij had een rare dikke hangbuik, dus weer dokteren, bloedonderzoeken wezen zo niets uit, maar hij begon ook kaal te worden...
3.Afbeelding

Weer nieuwe bloedonderzoeken , met nu ook cushing erbij en schildklierwaardes, en daar kwam de aap uit de mouw, door het hoge cortisonen gebruik 2 jaar geleden, is zijn schildklier kapot gegaan, die werkte helemaal niet meer, dus nu krijgt hij pilletjes en ziet er ie weer als nieuw uit <3

4.Afbeelding

5. Afbeelding

Natuurlijk zijn zijn lieve zusjes er ook nog ,
Loisje:

6.Afbeelding

7.Afbeelding

en Lotus:

8.Afbeelding

Red,Lois en Lotus zijn inmiddels alweer 8,5 jaar oud .... de tijd vliegt om...

Natuurlijk woont ook hun moeder hier nog, Nookie, inmiddels 10 jaar oud en de oudste van het stel..en onze laatste rottweiler..
9.Afbeelding

En dan ook een nieuwe hond, er werd door een vriend van ons, met spoed een (opvang) plek gezocht voor een hond, wegens ernstige gezondheidsproblemen van zijn eigenaar...
Goed, Buddy was er niet meer, dus ik zei hem dat hij hier kon logeren, maar ze hadden al een plek gevonden in R'dam, wat reis technisch veel beter uitkwam..
Tot ik 3 weken geleden de vraag kreeg of mijn aanbod nog stond, want waar de hond zat kon hij niet blijven, en zo kwam Duke in ons leven..
Een heel ander type hond ,die de mensen die mijn roedel volgen, gewend zijn, maar wel een ongelooflijk leuke hond, hij komt uit Spanje, zou nu 3 jaar moeten zijn volgens de stichting waardoor hij in Nederland gekomen is, maar is veel ouder, hij zal een jaar of 7 a 8 zijn...

Zoals het er nu naar uitziet kan hij niet meer terug naar zijn eigenaar en blijft hij bij ons wonen, dat zal binnenkort wel beslist gaan worden, maar voor nu kunnen jullie kennis maken...
Dit is Duke:

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

Buddy was Nookies maatje en nu hopen we dat Duke een beetje Buddy's verlies wat goed maakt voor Nookie..
14.Afbeelding

Nog een laatste van Djoekie <3

15.Afbeelding

Op naar een nieuw jaar en hopelijk zijn alle hondjes er volgend jaar nog steeds bij.... :+:

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:25

Superleuke roedel! En mooie foto’s!

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:26

Och, Buddy ook weg. Wat erg joh.
Gelukkig dat Red weer zo is opgeknapt.
Dat “de puppy’s “ alweer 8.5 zijn. Pffff.
En wat een leukerd die Duke! Die oren.
Fantastisch. <3

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:29

Zo zo, leuke hondenroedel.
Altijd verschrikkelijk als je na jaren je dieren moet laten gaan (vorige maand nog maar mijn 16jarige kater moeten laten inslapen).

Mag ik even vragen welk ras de honden zijn?
Zie er precies wat rottweiler in, maar ben niet zeker.
Ze zijn wel type blokje. Geheel een ander type hond dan wij hebben, 2 samojeed dames ....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:30

sterkte met het verlies :(:)

En wat is die nieuwe ook knap zeg!

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:46

Sterkte met het verlies van Buddy.

Wat is Nookie een plaatje zeg !
En wat heerlijk om de rest weer te zien wat vliegt de tijd toch.
Vooral die knappe Red <3

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 19:02

Poekkie schreef:
Superleuke roedel! En mooie foto’s!


<3

tones schreef:
Och, Buddy ook weg. Wat erg joh.
Gelukkig dat Red weer zo is opgeknapt.
Dat “de puppy’s “ alweer 8.5 zijn. Pffff.
En wat een leukerd die Duke! Die oren.
Fantastisch. <3


Ja, Buddy is er niet meer, we hebben gelukkig nog bijna een jaar extra gekregen door Librela, maar dat hij zo snel zou gaan waren we niet helemaal op voorbereid..

En Duke is echt leuk, heel lief mannetje, een knuffelhondje met enorme flappers :')


Keandra schreef:
Zo zo, leuke hondenroedel.
Altijd verschrikkelijk als je na jaren je dieren moet laten gaan (vorige maand nog maar mijn 16jarige kater moeten laten inslapen).

Mag ik even vragen welk ras de honden zijn?
Zie er precies wat rottweiler in, maar ben niet zeker.
Ze zijn wel type blokje. Geheel een ander type hond dan wij hebben, 2 samojeed dames ....


Nookie is de moeder van die kruisingen en dat is een rottweiler, de vader is een argentijnse dog, ik had al eens 2 van die kruisingen en wilde ze graag nog een keer hebben, dus heb ik ze zelf gefokt :)

En ja, dat verliezen van de dieren hakt er steeds heftiger in lijkt wel... Sterkte nog met het verlies van je kat.. :knuffel:


MarlindeRooz schreef:
sterkte met het verlies :(:)

En wat is die nieuwe ook knap zeg!

Dank je wel en Duke is echt een leuke hond... met zijn grote oren.. :D


Mondy schreef:
Sterkte met het verlies van Buddy.

Wat is Nookie een plaatje zeg !
En wat heerlijk om de rest weer te zien wat vliegt de tijd toch.
Vooral die knappe Red <3


Nookie is een mooi meisje, echt een knappe rottie... maar ook vreselijk zachtaardig en lief... <3 , Redje heeft wel het een en ander ingeleverd vind ikzelf, maar goed, hij is er nog.... ik hoop dat hij gewoon rustig een oud mannetje mag worden zonder al die medische gekkigheid...

Buddyloveyou

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:39

Zo leuk om jullie weer te zien maar wat erg dat Buddy er niet meer is..
Die zal zeker erg gemist worden.. heel veel sterkte ermee! :(:)
En Duke is ook een knapperd zeg!

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:24

Leuk om je roedel te zien en sterkte met het verlies.
Ben een beetje benieuwd naar hoe je de introductie van Duke hebt aangepakt. Is toch altijd een beetje spannend in een bestaande roedel.
Hopelijk wat minder zorgen voor je de komende maanden en veel plezier met de nieuwkomer.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:30

Ach, Buddy is er niet meer.. sterkte met het verlies van alweer een maatje! Bij ieder afscheid nemen ze een stukje van je hart mee… :(:)

Gelukkig is Red weer opgeknapt! Hij blijft mijn favoriet <3

Duke is ‘anders’ maar past er voor mijn gevoel toch helemaal bij!! Hopelijk snel dikke vriendjes en voor Duke hoop ik dat hij bij jullie mag blijven. Is hij met zijn bips in de boter gevallen!

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:09

Ik volg jullie op fb, en wist al toen ie kwam dat ie zou blijven! <3 wat een leuke hond!

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 11:54

Buddyloveyou schreef:
Zo leuk om jullie weer te zien maar wat erg dat Buddy er niet meer is..
Die zal zeker erg gemist worden.. heel veel sterkte ermee! :(:)
En Duke is ook een knapperd zeg!


Dank je wel, en Buddy wordt echt heel erg gemist, hij was zo aanwezig altijd, het is zo stil in huis... -O-


-Namiro- schreef:
Ach, Buddy is er niet meer.. sterkte met het verlies van alweer een maatje! Bij ieder afscheid nemen ze een stukje van je hart mee… :(:)

Gelukkig is Red weer opgeknapt! Hij blijft mijn favoriet <3

Duke is ‘anders’ maar past er voor mijn gevoel toch helemaal bij!! Hopelijk snel dikke vriendjes en voor Duke hoop ik dat hij bij jullie mag blijven. Is hij met zijn bips in de boter gevallen!


Ik was met Duke bij de dierenarts om hem even te laten zien en de assistenten waren het allemaal met elkaar eens, Duke past niet bij mij :') _O- , ik ben degene met de rottweilers en rottweiler types en niet zo 1 als Duke, daar moesten ze wel heel erg aan wennen.. :))


loez schreef:
Ik volg jullie op fb, en wist al toen ie kwam dat ie zou blijven! <3 wat een leuke hond!

Er werd toch echt een tijdelijke plek gezocht, maar werd al snel duidelijk dat terugkeer van Duke naar zijn baasje naar alle grote waarschijnlijkheid nooit meer zou gaan lukken...waarop wij gezegd hebben dat hij dan mag blijven, Duke heeft al zo vaak nu moeten verhuizen , dat is gewoon sneu voor hem, en hij is echt heel leuk!


betadine schreef:
Leuk om je roedel te zien en sterkte met het verlies.
Ben een beetje benieuwd naar hoe je de introductie van Duke hebt aangepakt. Is toch altijd een beetje spannend in een bestaande roedel.
Hopelijk wat minder zorgen voor je de komende maanden en veel plezier met de nieuwkomer.


Was ook spannend en wij hadden ons voorbereid op wel een paar weken onrust bij de roedel, maar Duke, is heel makkelijk met andere honden, hij negeert ze volkomen, alsof ze niet bestaan, dus die van mij hebben zich er dan ook totaal niet druk om gemaakt, het was "oh leuk een andere hond" naar: "oh oke, er is een andere hond" en klaar..

Ging zo onverwacht makkelijk...dus ja, weinig aan gedaan, gewoon mazzel hebben dat Duke zo'n super makkelijke hond is... <3

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:22

Had idd gelezen dat het om tijdelijk ging! Maar hij is goed geaard bij jullie lijkt het! <3 fijn dat ie mag blijven <3

Midoy
Berichten: 53
Geregistreerd: 22-09-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:08

Aah wat sneu van Buddy. Vooral als het zo plots en snel gaat.

Red <3 fijn dat het weer goed gaat.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 10:54

loez schreef:
Had idd gelezen dat het om tijdelijk ging! Maar hij is goed geaard bij jullie lijkt het! <3 fijn dat ie mag blijven <3

:D , Dat moet nog officieel worden, zijn eigenaar moet daar mee akkoord gaan nog... :)

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:31

Wat een rot jaar kimmie maar wat een opluchting dat we gevonden is wat red mankeert, jij ziet er echt weer top uit.
Nook ook, e wat is duke een leukerd je .
Heerlijke foto's

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:44

Het blijft een mooie roedel om te zien. Soms gaat er een weg, soms komt er een bij. Zo gaat dat. Gelukkig is je hart groot en flexibel genoeg om het aan te kunnen, ook al valt het niet altijd mee.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 11:54

Zo'n toepasselijk plaatje... Djoekie kwam gewoon op ons pad..

Afbeelding

En TM, het is gewoon echt een kl*te jaar.. en het is nog niet om, ik hou mijn hart af en toe vast voor wat er nog kan gaan komen :=

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:20

Sterkte met het gemis van Buddy, dat plaatje van dat gebroken hart, hoe herkenbaar... Ik mis na jaren soms nog steeds een koude natte hondenneus tegen een bloot scheenbeen, zo vroeg onze hond om aandacht als hij onder de eettafel zat...

Super hoe Red opgeknapt is! En Duke is een leukerd, wat een oren, zijn die voor de sier, of luistert hij er ook nog een beetje mee? :D

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 12:37

Ja,je blijft honden gewoon missen, zelfs als er nog een heleboel honden in huis zijn, ze hebben allemaal hun eigen dingetje... En Buddy was gewoon enorm leuk, en aanwezig in huis...

En ja die oren van Duke, ligt eraan of je voor of achter hem staat wat betreft luisteren :D

Maar Djoekie zonder gekke oren staat hem niet..
Afbeelding

en hij kan zo blij zijn...
Afbeelding

Afbeelding

:D :D

Afbeelding

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:51

Leuk, dat "blij ei'" koppie, veel plezier met hem en de roedel! :D

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:58

Wat een heerlijk dier :D

Heel veel sterkte met het gemis.. :(:) Dat is ook precies de reden dat ik geen hond neem. Hoe graag ik het ook zou willen. Ik denk dat ik echt instort als hij dood gaat. Ik kan daar helemaal niet mee om gaan. Ik hou het maar bij mijn oppashond.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Onze roedel hondjes weer eens, met verlies en een nieuw vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 13:36

Verstandig hoor, ik heb na Buddy echt gezegd dat ik geen honden meer wil, dat dood gaan van ze wordt ook steeds moeilijker, ik dacht vroeger altijd ,dat als je ouder werd dat dat dan wel makkelijker zou worden, maar niets is minder waar...

Maar ja... toen kwam Duke in beeld...maar of ik nog andere honden ga nemen, weet ik nog niet, alles in mij zegt van het is goed zo geweest... ( andere mensen vinden blijkbaar van niet, want sinds de dood van Buddy heb ik serieus al 10 honden aangeboden gekregen...)

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:04

Fijn om te zien dat het goed gaat met je huidige honden en Duke. Van Buddy wist ik idd uit het Librela topic, maar ook ik heb het, hoe ouder je wordt hoe meer je hart verscheurd wordt na zo'n groot verlies. Ik mis onze Nina ook nog iedere dag, ook al is ze er al 8 maanden niet meer.
Duke leidt je af, zoals onze Maggie hier doet.

DuoPenotti

Berichten: 29477
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:09

kimmie261 schreef:
loez schreef:
Had idd gelezen dat het om tijdelijk ging! Maar hij is goed geaard bij jullie lijkt het! <3 fijn dat ie mag blijven <3

:D , Dat moet nog officieel worden, zijn eigenaar moet daar mee akkoord gaan nog... :)

Als die nee zegt is die gestoord.
Beter dan bij jou gaat hij het nooit hebben.

Wat super fijn dat hij bij de rest past.

En je plaatje, zo waar....