Rescue kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Rescue kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 13:23

Precies een jaar geleden zat er eeen heel zielige zieke kitten naast mijn rijbak.

Afbeelding

Dit is dus Jack Daniëls! 6 weken oud katertje en helaas super ziek.
Gelijk naar de dierenarts en met medicatie terug naar huis. Met heel veel TLC is hij uitgroeit tot een prachtige kater! :o

Afbeelding

Midden augustus dit jaar liepen mijn moeder, zus en ik richting een restaurant bij ons om de hoek. Toen er een mini kitten miauwen op ons af kwam rennen.


Afbeelding

Gelijk weer hup naar de dierenarts, meisje van ongeveer 3 weken oud. Gelukkig op wat vieze oogjes na redelijk gezond.

Afbeelding

Afbeelding


Safari mag Jack gezelschap gaan houden! :knuffel:

Week later vonden we er weer een tijdens een boswandeling.

Afbeelding

Afbeelding


En weer een week later met het slechte weer zat er een onder de aanhanger.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas kan niet alles blijven en zou de laatste weg mogen naar een 5* forever home!

Of deze kittens in het bos geboren worden of gedumpt worden is de vraag. De dierenarts vind ze behoorlijk tam voor wilde kittens.


xTammyy

Berichten: 4404
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Rescue kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 13:26

Wat goed dat je ze opvangt en verzorgt!
In welke regio zit je? Dan kan ik eens rondvragen voor je :)
Laat je de aanlopertjes ook helpen?

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 13:31

xTammyy schreef:
Wat goed dat je ze opvangt en verzorgt!
In welke regio zit je? Dan kan ik eens rondvragen voor je :)
Laat je de aanlopertjes ook helpen?



Dankje wel. Ik zit in de omgeving van Tilburg. Degene die blijven worden zeker geholpen! Ik vind kittens heel leuk. Maar heb liever niet dat mijn katten voor deze overschot zorgen.

Gambler21

Berichten: 554
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 13:43

Wat goed dat je ze een fijne plek geeft ts. Bizar zeg dat er gewoon 4 op je pad zijn gekomen.

Bij ons liep vorig jaar augustus ook een heel kleine kitten op de wei waar onze paarden lopen. Heel erg schuw, niet in de buurt te komen. We hebben in een kalverhut voer, water en mandje neer gezet en de wildcamera opgehangen. Ze kwam meerdere keren per dag eten. Toen het kouder werd lag ze steeds vaker in de schuur op het hooi. Stukje bij beetje werd ze te benaderen en aan te halen. Begin januari hebben we haar laten steriliseren en in overleg met de dierenarts haar mee naar huis genomen ipv op de wei te laten.


Afbeelding


Afbeelding

Nicky1963

Berichten: 1987
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Rescue kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:07

Ooo dit is een soort droom van mij. Ik droom vaak dat ik kittens vind. Waar ik hopeloos verliefd op word en ze een warm thuis geef.
Wat heerlijk dat jij ze zo goed opvangt en ze een veilige en gezonde toekomst biedt. Chapeau!

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Poekkie

Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rescue kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:31

Chapeau voor al je zorgen! Heel nobel van je!
Hier lopen ondertussen al 3 opvangers dus ik vrees niet dat dar goed zou komen. Als er eentje wegvalt vangen wij wss terug zo’n zwervertje op :)

Paardengek in hart en nieren!

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 14:48

Nicky1963 schreef:
Ooo dit is een soort droom van mij. Ik droom vaak dat ik kittens vind. Waar ik hopeloos verliefd op word en ze een warm thuis geef.
Wat heerlijk dat jij ze zo goed opvangt en ze een veilige en gezonde toekomst biedt. Chapeau!



De onderste zoekt nog een fijn huisje☺️! Dan ben jij zijn reddende engel!! :D

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 14:49

Gambler21 schreef:
Wat goed dat je ze een fijne plek geeft ts. Bizar zeg dat er gewoon 4 op je pad zijn gekomen.

Bij ons liep vorig jaar augustus ook een heel kleine kitten op de wei waar onze paarden lopen. Heel erg schuw, niet in de buurt te komen. We hebben in een kalverhut voer, water en mandje neer gezet en de wildcamera opgehangen. Ze kwam meerdere keren per dag eten. Toen het kouder werd lag ze steeds vaker in de schuur op het hooi. Stukje bij beetje werd ze te benaderen en aan te halen. Begin januari hebben we haar laten steriliseren en in overleg met de dierenarts haar mee naar huis genomen ipv op de wei te laten.


[ [url=m/Pkx6HZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Qm0iQT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aah wat een lieverd! Super dat jullie haar zo toch nog hebben kunnen redden!

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 14:51

Poekkie schreef:
Chapeau voor al je zorgen! Heel nobel van je!
Hier lopen ondertussen al 3 opvangers dus ik vrees niet dat dar goed zou komen. Als er eentje wegvalt vangen wij wss terug zo’n zwervertje op :)



Wat super goed! Super lief dat je altijd voor zwervertjes gaat! :knuffel:

KittyDylan

Berichten: 8870
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:09

Wat leuk dat je ze opvangt.
Ik heb ook 2 zwervers lopen. Zaten ineens bij mij hooi, een nestje van een paar weken. Na paar dagen 2 gevangen en gehouden en inmiddels 2 hele leuke katten van 1 jaar oud. Mijn vader was altijd anti-kat dus we mochten er nooit voor muizenbestrijding. Toen ze zelf aan kwamen lopen kon hij er niet onder uit :Y)

Afbeelding

In de weken er na heb ik nog 2 kittens kunnen vangen en de buren 1.
Maar die waren ondertussen al compleet wild en vol met parasieten. Die zijn naar andere huisjes gegaan.

Die van mij waren wel zeker wild omdat ze als kitten al vrij aggresief worden. Nu zijn het heerlijke knuffels, al komen ze op de grond niet naar je toe.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:09

Mijn ervaring is dat kittens van een wilde moeder die buiten opgroeien als vanaf een paar weken blazen naar mensen. Boerderijkittens zijn al iets timmer, maar vinden het vaak heel spannend. Een kitten dat op je af komt is mensen echt gewend en in huis opgegroeid.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:18

Je moet niet meer wandelen of naar buiten gaan :+

Je blijft ze vinden _O-


Ook bij ons een aanloopkat.
Ergens wil ik het niet maar ja,zeg dat maar tegen een kat die jou heeft uitgezocht als nieuwe baas :roll:

Dus kat mag blijven en ook aardig mak en nu erachter gekomen dat die geholpen is.
Je snapt niet dat mensen de kat niet missen. (Of dat ze de kat dumpen)

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 22:15

KittyDylan schreef:
Wat leuk dat je ze opvangt.
Ik heb ook 2 zwervers lopen. Zaten ineens bij mij hooi, een nestje van een paar weken. Na paar dagen 2 gevangen en gehouden en inmiddels 2 hele leuke katten van 1 jaar oud. Mijn vader was altijd anti-kat dus we mochten er nooit voor muizenbestrijding. Toen ze zelf aan kwamen lopen kon hij er niet onder uit :Y)

[ [url=m/tdCEfW.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de weken er na heb ik nog 2 kittens kunnen vangen en de buren 1.
Maar die waren ondertussen al compleet wild en vol met parasieten. Die zijn naar andere huisjes gegaan.

Die van mij waren wel zeker wild omdat ze als kitten al vrij aggresief worden. Nu zijn het heerlijke knuffels, al komen ze op de grond niet naar je toe.


Aah wat een lieverds! Hier is de zwarte ondertussen ook echt een kroelkip. Die gaat als het goed is van de week naar zijn nieuwe huisje! Die andere vinden het ook heerlijk. Maar spelen liever :+ daar zijn ze natuurlijk jong voor!

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 22:17

zonnebloem18 schreef:
Mijn ervaring is dat kittens van een wilde moeder die buiten opgroeien als vanaf een paar weken blazen naar mensen. Boerderijkittens zijn al iets timmer, maar vinden het vaak heel spannend. Een kitten dat op je af komt is mensen echt gewend en in huis opgegroeid.



Ja dat lijkt mij ook inderdaad. Beide is mogelijk in dit geval. Alleen kan ik er met mijn gedachten niet bij waarom mensen ze dumpen! Geef ze dan gratis weg of naar een stichting. Zo aan hun lot overlaten is vragen om moeilijkheden.

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 22:19

Daan13 schreef:
Je moet niet meer wandelen of naar buiten gaan :+

Je blijft ze vinden _O-


Ook bij ons een aanloopkat.
Ergens wil ik het niet maar ja,zeg dat maar tegen een kat die jou heeft uitgezocht als nieuwe baas :roll:

Dus kat mag blijven en ook aardig mak en nu erachter gekomen dat die geholpen is.
Je snapt niet dat mensen de kat niet missen. (Of dat ze de kat dumpen)


Hihi idd! :')

Hier ook eigenlijk geen katten mensen. Maar ben nu wel beetje om na die van vorig jaar. En deze zijn alle 3 ook weer zo lief en leuk van karakter!

Paar muizenvangers extra kan toch geen kwaad! Maar bij 2 stopt het nu echt. Dus de rest mag naar een ander warm nest! :knuffel:

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-22 16:37

Helaas hebben de nieuwe baasjes van Blacky aflaten weten. ;(

Mocht er iemand nog een super lieve knuffel kitten zoeken is hij dus beschikbaar!




De laatste is vorige week opgehaald door zijn nieuwe baasjes! Heeft echt een top plekje gevonden. En na een paar dagen helemaal gesetteld <3
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:59

Ze weten jou wel te vinden hé :D
Wat superlief dat je je ontfermt over deze kleine hummeltjes <3

Dit zijn waarschijnlijk gewoon weer dumpacties, te triest voor woorden ;(

Het is dat ik hier al 3 (ex) zwervertjes rondlopen heb die niet zo dol zijn op andere poezen, anders wist ik het wel. :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 55 bezoekers