Onze koeien in de ochtendzon II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:18

Vanochtend weer met de camera door de kudde getrokken, om wat foto's te maken!
Heerlijk, de rust die er is <3
Als een echte leek zijn de foto's met de Nikon van mijn man gemaakt op de automatische stand :D


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Onze tank 2658 (v. Hoekland Maik), als je een stal vol zou hebben met koeien zoals haar heb je met weinig werk veel melk. En duren de melkbuurten 3u langer omdat ze zich niet laat haasten :+

5.
Afbeelding
Onze mooie 2847, mevrouw heeft zo nu en dan een ongestelde dag in de melkput en laat dit dan weten door je hand met noodgang weg te duwen met haar poot :Y)

6.
Afbeelding
Lieve ouwe Bep :+: 11j9m oud, al 94.555kg melk geproduceerd in haar leven met 4,86% vet en 3,75% eiwit. We hadden een hele mooie Disclosure dochter van haar, ook de enige nakomeling van haar, maar die hebben we vorig jaar mei in laten slapen nadat we deze met een kapotte schedel in de stal vonden -O- Prachtig dier, en hoe dat ooit heeft kunnen gebeuren is ons nog een raadsel ;( Nu drachtig van een Jersey (Primal), want Jerseys zijn zelf klein en geven ook echt kleine kalfjes. Dat zorgt ervoor dat ze een makkelijke dracht en een nog makkelijkere kalving zal hebben :)

7.
Afbeelding
2650, wat heb ik een hekel aan dit beest. Maar eerlijk is eerlijk, als een tank gebouwd, geeft prima melk, altijd gezond en helaas weer drachtig geworden _O-

8.
Afbeelding
3108, oud wijf :))

9.
Afbeelding
Elke koe heeft een unieke neusprint, en 3108 demonstreert dat graag even.

10.
Afbeelding
Mijn lieveling, mijn (dikke) koningin, 2561 <3 Normaal geven koeien uit alle 4 de spenen/kwartieren melk, soms door een ontwikkelingsfout of uierontsteking stopt een kwartier met melk geven en in haar geval... werken beide voorspenen niet :+ 1 is na een kalving gewoon nooit op gang gekomen, de andere voorspeen heeft ze een ontsteking in gekregen en na een behandeling bleef deze slecht. Ervoor gekozen dit kwartier niet meer te melken en op te laten drogen. Maar alsof het niets is, gaf ze na haar laatste kalving met 2 kwartieren alsnog 50kg melk per dag op de piek *\o/* Nu drachtig van Born Pp. (een hoornloze stier)

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Eén van onze BrownSwiss kruisingen :)

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:23

Leuk

Ken jij alle dieren bij naam?
Hoeveel zijn het er?

Waarom heb je een hekel aan die ene specifieke koe

Kinke

Berichten: 20521
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:26

mooie dames en mooie foto's. Ik hou van dikke tanks :D

Sky_As

Berichten: 4720
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:30

Foto 3 is prachtig! Zou ik zo aan de muur hangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:31

Tita, Ik ken ze allemaal, we melken er nu 101 en hebben er 10 staan met zwangerschapsverlof. Ik denk dat zo'n 20% een bijnaam heeft, bij de andere 80% is hun unieke nummer hun naam.

Laat ik het erop houden dat onze karakters NIET matchen :)) Beetje een zenuwpees en verspilt voer door dit tijdens het eten ook over het voerhek op haar rug en de roosters te gooien. Ze heeft het al vaak voor elkaar gekregen een oormerk kwijt te raken en als je die dan terug probeert te plaatsen probeert ze je door het voerhek heen aan te vallen :=

Kinke, dankje! :D Die zie ik ook het liefst!

Sky_As, wat bied je? *D

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:14

Ben het eens dat 3 prachtig is en muurwaardig, maar 1 is dat ook als je de horizon even recht trekt

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:27

Ik vind de eerste 3 foto's echt geweldig <3

Ik sta op een stal met ook heel veel melk koeien. Zelf heb ik helemaal niks met koeien, vind het maar vieze beesten _O- (sorry)
Maar als je de eigenaren hoort praten over hun passie en liefde voor hun dieren, dan luister en kijk ik graag mee

Hetzelfde met dit topic, de liefde voor het vak en de dieren maken het voor mij een heelijk topic _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110670
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 00:12

Wat een prachtige foto's! Foto 3 in de mist kan zo aan de muur!
En koeien zijn geweldige dieren! <3 Wat fijn dat ze bij jullie gewoon op het land mogen!
Volgens mij gebeurt dat steeds minder tegenwoordig?

Anoniem

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 01:33

Heerlijk, die karakterbeschrijvingen :D Grappig dat je de melk in kilogram i.p.v. liters uitdrukt; is dat gebruikelijk in jullie sector? Die schimmen in de ochtendnevel zijn prachtig <3

Sky_As

Berichten: 4720
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:27

hahaha, ik wil ze gerust aan de muur :D , maar ik heb ook een vriend, en die gaat echt geen melkkoeien aan de muur hangen }> ....en al helemaal geen koeien in de verkeerde kleur :P ! HAHA

Sky_As

Berichten: 4720
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:28

Maar ik vind het serieus een mooie foto! Je zou eens kunnen kijken of je hem in een beeldbank op kunt laten nemen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:36

Maddy_Paolo, dankje!

Josewoos, haha, dat mag je vinden hoor! We hebben er een aantal die het de moeite niet vinden de staart op te tillen tijdens het poepen, die zijn idd erg smerig dan := En dankjewel!

Cayenne, ik ben blij dat je die aanname noemt, want gelukkig klopt dat niet! Vorig jaar weide 84% van de melkveebedrijven hun koeien :D https://www.melkvee.nl/artikel/442027-p ... -gestegen/

Calaccino, dat is gebruikelijk inderdaad. Een liter melk weegt ook iets meer dan een kilogram :)

Sky_As, we hebben ook een dikke BrownSwiss, dat merkt hij vast niet dat het geen vleesras is :P En wat is een beeldbank precie? :o?

Siggislief

Berichten: 13960
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:28

Wat een prachtige koeien foto's!

Ik loop op een Zorgboerderij en die hebben ook koetjes, en daar heb ik ook zo mijn favorieten. <3

Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:34

Geweldige foto's!

De maik dochter is een gave koe!

Wij gebruiken disclosure op dit moment ook! Gebruiken jullie triple A?

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:35

Prachtige plaatjes , en hopelijk blijft zulk prachtig uitzicht ook gewoon in Nederland bestaan.
}:0

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:47

Wat prachtige foto’s

En leuk die uitgebreide voorstelling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:52

Siggislief, Wat leuk dat je met koeien werkt :D

Sastaic, Wij gebruiken idd ook aAa! Hebben nu een Disclosure-dochter uit een Viken x Mascol x Savard lopen, prachtding is dat! Luxe, maar wel wat extra bot en strak vierkant gebouwd <3 Welke stieren gebruiken jullie momenteel?

HorseChica, dat hopen wij ook!

Anca, dankjewel :)

Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:29

Spruit schreef:
Siggislief, Wat leuk dat je met koeien werkt :D

Sastaic, Wij gebruiken idd ook aAa! Hebben nu een Disclosure-dochter uit een Viken x Mascol x Savard lopen, prachtding is dat! Luxe, maar wel wat extra bot en strak vierkant gebouwd <3 Welke stieren gebruiken jullie momenteel?

HorseChica, dat hopen wij ook!

Anca, dankjewel :)


Gaaf hoor! Wij zijn afgelopen oktober pas begonnen met aAa omdat we ontevreden waren over het paringsadvies van onze ki. We kregen steeds rechtere benen en ook steeds vaker vaarzen met strekpoten aan de melk. Dus ik hoop dat we nu de goede weg in zijn geslagen met aAa. We gebruiken nu. Rimini, Disclosure, Effektiv, Diego, Slash, Potter P, Miura, Ginstream, Raglan, Jovanotti, Red Max, Red river, Insider, Conqueror, Alfred en wat proefstiertjes (als ik het zo opsom gebruiken we meer dan ik dacht :') ). En 35-40% Belgisch witblauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:42

Wat een leuk topic. Ik weet niks van koeien, behalve dat ik vroeger op elke camping in de stallen bij de veulens en kalfjes zat. :D Dit soort topics zijn vooral leuk omdat de liefde voor je dieren er vanaf te lezen valt. Heerlijk. <3

Kinke

Berichten: 20521
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:41

hier een paar van ons....ff zien of die kuil wat dieper kan....
Afbeelding
en m'n knappe meisje Siberie (Maine Anjou)
Afbeelding

SamElisa

Berichten: 52
Geregistreerd: 20-04-17
Woonplaats: omgeving Deventer

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:57

Wat een pracht foto's <3

Kinke

Berichten: 20521
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:08

er wordt regelmatig geknokt (doodeng vind ik dat)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:31

Sastaic, daar ga je veel plezier van hebben! Veel verkopers zeggen dat alle koeien 156 (in willekeurige volgorde) nodig hebben en dat dat niet veranderd, maar wij zitten op een omslagpunt waarbij we nu veel meer 135 (in willekeurige volgorde) tussen de pinken zien staan :D Wij blijven echter wel selecteren op een voorhand, inhoud en openheid van >100.

Miura hebben wij ook in het vat, van Jovanotti loopt er 1 rond (nu 3e kalfs) en Red Max hebben we 2 pinken van.

Naomi, Dankjewel <3

Kinke, je weet het al maar ik vind jou buffels mooi! Die Maine Anjou <3 Hoe zijn die tot nu toe qua karakter?

SamElise, als je het over mijn foto's had, dankje!

Kinke

Berichten: 20521
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:00

1 van de 5 Maine Anjou's is een beetje een hysterische tante. De anderen zijn veel rustiger :)
Met die ene zou ik dus niet willen fokken, maar aangezien we maar een handvol hebben is mijn man het er helaas niet mee eens.

Anoniem

Re: Onze koeien in de ochtendzon II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:46

Bij Limousine weet ik dat je net als bij melkvee het kenmerk 'karakter' hebt bij het stierprofiel, dat wordt dus een stier zoeken met een karakter van 110 :))
(wij hebben hier een aantal koeien lopen waarvan de moeder gevoelig is maar de nakomelingen gelukkig niet, het kan goedkomen!)