Alayna Ylva, bijna bij ons!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 21:35

Hoi!
Begin 2020 en mei 2021 ben ik helaas mijn allergrootste toppers verloren aan pure pech. Mijn husky Fizzy is overleden aan de ziekte van weil. Een exotische variant waar nog geen enting van bestaat. Mijn meisje Fenna kreeg een inwendige bloeding. Zeer waarschijnlijk een acute darm ontsteking/bloeding/infectie. Ze zijn 1 en 4 jaar geworden
Afbeelding
[BB-ITP] Veel te vroeg.... Rust zacht Fenna
[BB-ITP] Rust zacht Fizzy...

Fizzy heb ik gekocht van bokker Karmachansy. Kirsten heeft twee geweldige honden (en nog 2 hele mooie <3 ). Karma en Balto. De ouders van Fizzy. Fizzy was natuurlijk niet de enige pup. Eén van de pups was ook reu Tenga.
Hieronder de knappe honden van Karmachansy
Afbeelding
Zoals jullie al zien zijn dit opa en oma van mijn nieuwe aanwinst :D Tenga is de vader van mijn nieuwe meisje. Fizzy is dus trotse oom geworden! Net als Kirsten wonen de eigenaren van Tenga en mama Jojo in Zweden. Ze zijn Nederlands en geëmigreerd naar Zweden.
Afbeelding
Dit zijn de ouders van mama's kant. Hier hebben we verder niet heel veel informatie over behalve dat ze voor een honden slee lopen
Afbeelding

Dat was een kleine voorstelronde. De fokkers ken ik van Facebook via de fokker van Fizzy. Altijd leuk contact gehad. Zodoende kwam een nestje ter sprake en ik kreeg voorrang en eerste keuze. Nog altijd dankbaar voor!

Ik ging een avond naar een collega toe en toen kreeg ik deze foto van de eerst geboren pup op 9 september!
Afbeelding
Ik was zo blij en direct al verliefd :+ Heb volgens mij de hele avond staan stuiteren :')
Even later kwamen er duidelijkere foto's van de camera.
Afbeelding
Nogsteeds had deze mijn voorkeur. Ik wou eigenlijk wachten met kiezen om de oogkleur af te wachten. Maar ik kon niet meer na deze foto.
Afbeelding
De knoop doorgehakt en ik wou haar echt graag <3 De naam had ik al bedacht. Ze heet Alayna Ylva. Dit betekend knappe wolvin. We noemen haar Ylva.
Afbeelding
Afbeelding
Langzaam aan gingen de oren staan
Afbeelding
Een van de laatste knuffel momentjes met haar broer en zus..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En vandaag voor het eerst in de sneeuw <3
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb haar dus nog niet gezien, aangeraakt of ontmoet. Ylva woont in Zweden. Het gaat precies zoals ik Fizzy heb gekocht. Bijna dagelijks beeldmateriaal en filmpjes. Een goede uitleg hoe haar karakter is en ze wordt al netjes opgevoed. Ze is al zindelijk. 17 december reizen we af naar Zweden om haar te halen. We gaan ook even op bezoek naar Kirsten :) Nog altijd leuk contact met de fokker van Fizzy en Ylva haar grootouders :D Ik tel de dagen af!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:43

Wat een schatje zeg! Ik volg *\o/* <3


Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 22:12

Appeltje_1 schreef:
Wat een schatje zeg! Ik volg *\o/* <3

Leuk!!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 18:11

Volgens mij valt mijn lieverd nog niet zo in de smaak :P Nog 18 dagen...Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:24

Nou ik vind haar geweldig! <3

Ze is ook echt prachtig!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 01:11

Wat een prachtig beestje. En wat spannend zo.
Heel veel plezier met haar en hopelijk meer geluk met deze knappe meid.

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:34

Wat onwijs leuk zeg!!! Heel veel plezier ermee. Ga je met haar ook de sport in?

joyce83Jarig

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:40

Wat een dropje. Heel veel plezier met haar.

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Gaabje
Berichten: 924
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:26

Wauw wat is ze knap! Is de oma wat meer werklijn?
Ik wilde vroeger altijd husky’s, maar inmiddels geconcludeerd dat dat toch wel heftig is :o

Daarom hebben we nu een finse lappenhond. Toch een beetje type poolhond, maar ietsje makkelijker. Ooit komt er misschien nog een husky als die vrijstaande woning met veel grond er is.

suus_toes

Berichten: 977
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:32

Ohh wat een leukerd...
Heb je straks plannen met het hondje?

#Massagepraktijk & Neuromusculaire therapie Eenrum

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:18

Knapperd is het hoor <3 heb je toch nog een beetje van Fizzy terug! Zal zorgen dat ik wat lekkers voor de fika heb als je hier bent

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 16:21

Appeltje_1 schreef:
Nou ik vind haar geweldig! <3

Ze is ook echt prachtig!

Dankjewel!! Ik ben gek op haar! Nu al :+

suus_toes schreef:
Ohh wat een leukerd...
Heb je straks plannen met het hondje?

Dankje!
Als ze een jaar is wil ik haar netjes op röntgen hebben voor ED , HD. Als dat goed is wil ik graag met haar behendigheid doen! Dit wil ik al zo lang maar met mijn vorige honden helaas niet gelukt. Als ze vrij is van allerlei erfelijke gebreken zou ik het erg leuk vinden eens een nestje te fokken. Maar dit zijn allemaal toekomst plannen :P


Gaabje schreef:
Wauw wat is ze knap! Is de oma wat meer werklijn?
Ik wilde vroeger altijd husky’s, maar inmiddels geconcludeerd dat dat toch wel heftig is :o

Daarom hebben we nu een finse lappenhond. Toch een beetje type poolhond, maar ietsje makkelijker. Ooit komt er misschien nog een husky als die vrijstaande woning met veel grond er is.

Dankje! Ik heb zelf het idee dat oma een kruising is omdat dit patroon eigenlijk niet voor komt bij huskys. Ik vond mijn vorige husky helemaal niet heftig. In huis heel rustig , veel slapen. Buiten lekker gek en altijd blij! Ik word er zo blij van altijd :D Klinkt ook als een leuke hond!

joyce83 schreef:
Wat een dropje. Heel veel plezier met haar.

Dankjewel <3

dierenfan schreef:
Wat onwijs leuk zeg!!! Heel veel plezier ermee. Ga je met haar ook de sport in?

Dankjewel!! Ik wil heel graag de behendigheid in! En treksport. Nou weet ik dat er regeltjes voor gelden. De een zegt dat een hond in NL niet mag trekken. Een ander zegt dat een Husky dat juist wel mag. Wellicht wordt ik er nog wat wijzer uit. Lijkt mij geweldig om ze dit aan te leren :)

Marlis schreef:
Wat een prachtig beestje. En wat spannend zo.
Heel veel plezier met haar en hopelijk meer geluk met deze knappe meid.

Heel erg bedankt <3

KarmaChansy schreef:
Knapperd is het hoor <3 heb je toch nog een beetje van Fizzy terug! Zal zorgen dat ik wat lekkers voor de fika heb als je hier bent

Jaa ik vind het geweldig. Zo blijven we allemaal verbonden <3 Wat is een fika? Is mijn meisje ook welkom? :D


Deze kreeg ik vanochtend toegestuurd. In hun gebied geldt nu code rood voor sneeuw (40 cm verwacht)
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:27

Wat een lief hoofdje heeft ze!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:37

Wat een mooi hondje. Veel geluk ermee!

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:06

Ze is zo leuk! Een husky in de sneeuw is toch wel het mooiste he <3

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:32

Wat een knapperd zeg!

Kabayo schreef:
Dankjewel!! Ik wil heel graag de behendigheid in! En treksport. Nou weet ik dat er regeltjes voor gelden. De een zegt dat een hond in NL niet mag trekken. Een ander zegt dat een Husky dat juist wel mag. Wellicht wordt ik er nog wat wijzer uit. Lijkt mij geweldig om ze dit aan te leren :)

Ik reageer even op bovenstaande. In de Wet dieren (https://wetten.overheid.nl/BWBR0030250/) staat hierover:
Artikel 2.1. Dierenmishandeling
• 1 Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van het dier te benadelen.
• 2 Tot de in het eerste lid verboden gedragingen worden in ieder geval gerekend:
o d. een hond als trekkracht gebruiken met uitzondering van de sledehondensport, voor zover toegelaten.

Op het verbod op het gebruik van de hond als trekkracht geldt een uitzondering voor de uitoefening van de sledehondensport. Deze uitzonderingspositie staat genoemd in artikel 9.1 van de Regeling houders van dieren (https://wetten.overheid.nl/BWBR0035248) en luidt:
Artikel 9.1. Sledehondensport
De uitoefening van de sledehondensport is uitsluitend toegestaan indien gebruik wordt gemaakt van honden, behorend tot de volgende rassen:
• a. Alaskan Malamute,
• b. Eskimohond,
• c. Groenlandse hond,
• d. Samojeed,
• e. Siberian husky, mits bij de honden geen pijn of letsel wordt veroorzaakt en de gezondheid of het welzijn van de honden niet wordt benadeeld.

De honden die worden ingezet voor de sledehondensport moeten dus tot één van bovenstaande genoemde rassen behoren en een stamboom hebben. Indien de hond geen stamboom heeft, geldt er geen vrijstelling en moet een ontheffing bij RVO worden aangevraagd.

Hoop dat je hiermee wat meer duidelijkheid hebt :)

Alvast veel plezier straks, hopelijk dat Covid geen roet in het eten gooit voor wat betreft het ophalen!

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Always look on the bright side of life :)ddd

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:34

Kabayo schreef:
Appeltje_1 schreef:
Nou ik vind haar geweldig! <3

Ze is ook echt prachtig!

Dankjewel!! Ik ben gek op haar! Nu al :+

suus_toes schreef:
Ohh wat een leukerd...
Heb je straks plannen met het hondje?

Dankje!
Als ze een jaar is wil ik haar netjes op röntgen hebben voor ED , HD. Als dat goed is wil ik graag met haar behendigheid doen! Dit wil ik al zo lang maar met mijn vorige honden helaas niet gelukt. Als ze vrij is van allerlei erfelijke gebreken zou ik het erg leuk vinden eens een nestje te fokken. Maar dit zijn allemaal toekomst plannen :P


Gaabje schreef:
Wauw wat is ze knap! Is de oma wat meer werklijn?
Ik wilde vroeger altijd husky’s, maar inmiddels geconcludeerd dat dat toch wel heftig is :o

Daarom hebben we nu een finse lappenhond. Toch een beetje type poolhond, maar ietsje makkelijker. Ooit komt er misschien nog een husky als die vrijstaande woning met veel grond er is.

Dankje! Ik heb zelf het idee dat oma een kruising is omdat dit patroon eigenlijk niet voor komt bij huskys. Ik vond mijn vorige husky helemaal niet heftig. In huis heel rustig , veel slapen. Buiten lekker gek en altijd blij! Ik word er zo blij van altijd :D Klinkt ook als een leuke hond!

joyce83 schreef:
Wat een dropje. Heel veel plezier met haar.

Dankjewel <3

dierenfan schreef:
Wat onwijs leuk zeg!!! Heel veel plezier ermee. Ga je met haar ook de sport in?

Dankjewel!! Ik wil heel graag de behendigheid in! En treksport. Nou weet ik dat er regeltjes voor gelden. De een zegt dat een hond in NL niet mag trekken. Een ander zegt dat een Husky dat juist wel mag. Wellicht wordt ik er nog wat wijzer uit. Lijkt mij geweldig om ze dit aan te leren :)

Marlis schreef:
Wat een prachtig beestje. En wat spannend zo.
Heel veel plezier met haar en hopelijk meer geluk met deze knappe meid.

Heel erg bedankt <3

KarmaChansy schreef:
Knapperd is het hoor <3 heb je toch nog een beetje van Fizzy terug! Zal zorgen dat ik wat lekkers voor de fika heb als je hier bent

Jaa ik vind het geweldig. Zo blijven we allemaal verbonden <3 Wat is een fika? Is mijn meisje ook welkom? :D


Deze kreeg ik vanochtend toegestuurd. In hun gebied geldt nu code rood voor sneeuw (40 cm verwacht)
[ [url=m/f55dsu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y69Uzk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het goed is heb je voor de husky geen ontheffing nodig, dat is een slede ras. Of trek ras hoe ze het noemen. En anders is een ontheffing zo geregeld, ontheffing is gratis en alleen betalen voor gezondheid check van dierenarts.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:35

Oh zie dat het er al duidelijk neer gezet was aha.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:38

Wat een leuke pup :-)

Hoop inderdaad dat jullie haar gewoon kunnen gaan ophalen zonder problemen met Covid (of sneeuw :)) )

Gaabje
Berichten: 924
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Alayna Ylva, bijna bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:18

Interessant zeg! Wordt bijvoorbeeld steppen met een hond of skijoring dan niet gerekend tot trekkracht? Omdat je zelf ook meedoet? Want dan wordt ook gewoon in nederland gedaan toch?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:20

de ontheffing stelt niks voor nee in NL :+ alleen weightpulling zoals ik doe met Alayna's opa en oma mag absoluut niet in NL

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:51

Kabayo schreef:
Gaabje schreef:
Wauw wat is ze knap! Is de oma wat meer werklijn?
Ik wilde vroeger altijd husky’s, maar inmiddels geconcludeerd dat dat toch wel heftig is :o

Daarom hebben we nu een finse lappenhond. Toch een beetje type poolhond, maar ietsje makkelijker. Ooit komt er misschien nog een husky als die vrijstaande woning met veel grond er is.

Dankje! Ik heb zelf het idee dat oma een kruising is omdat dit patroon eigenlijk niet voor komt bij huskys. Ik vond mijn vorige husky helemaal niet heftig. In huis heel rustig , veel slapen. Buiten lekker gek en altijd blij! Ik word er zo blij van altijd :D Klinkt ook als een leuke hond!
Hier zijn we vooral gewend aan de showlijn Siberische husky's, die je inderdaad maar in een beperkt aantal kleuren ziet. Maar inprincipe zijn alle kleuren toegestaan bij de husky. In werklijnen waar dus op functie gefokt word en niet op uiterlijk zie je veel meer variaties aan kleur en structuur. Die oma kan prima 100% husky zijn.
Al zijn die werkhonden vaak geen Siberische husky's maar Alaskans en daar zit vaak wel wat anders door heen.

Different isn't bad, it's just not the same

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:48

Gaabje schreef:
Interessant zeg! Wordt bijvoorbeeld steppen met een hond of skijoring dan niet gerekend tot trekkracht? Omdat je zelf ook meedoet? Want dan wordt ook gewoon in nederland gedaan toch?


Steppen met hond als trekkracht dus dogscooter en bikejoring moet je ontheffing voor hebben. Skijoring ook maar zie je bijna niet tot niet in NL. Ik heb het met zowel stamboom als rasloos gedaan. Zowel met husky's als met een tsjech, herders en een labrador x rottweiler. Idd de ontheffing aanvragen kost niets en krijg je zo.

Als je hond niet goed in elkaar zit zal hij ook niet zomaar fijn gaan trekken. Het trekken gebeurd namelijk puur op wil en werklust. Het afdwingen is niet mogelijk gelukkig. Daarom een erg fijne sport!

Ik kan zelf mijn honden goed masseren en de oudere gingen ook bij eventuele mogelijke problemen naar een fysio. De dierenarts controle was gewoon de jaarlijkse check up.

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-21 07:26

Dierenfan, wat leuk om te lezen. Zo te lezen heb je er ook meer ervaring mee. Leuk zeg!! Klinkt voor mij ook als een leuke sport. En het is iets waar ze vaak heel blij van worden :)

Van, oh dit wist ik helemaal niet! Ik heb namelijk nog nooit een husky met bont patroon gezien := Zo leer ik weer wat bij :)

Kirsten waarom mag weightpulling eigenlijk niet hier? Lijkt mij dat ze daar alleen maar sterker van worden?

Apple Dankje <3 Dat hoop ik ook! Zoals het nu is met de corona regels in NL , Duitsland , Denemarken en Zweden mogen we gewoon doorrijden zonder quarantaine. We blijven ook een weekje in Zweden. Hopelijk kan alles gewoon doorgaan. Vind het wel wat spannend maar heb begrepen dat ik mij geen zorgen hoef te maken.

Marlis bedankt voor de uitleg!

Roadracer. Ook bedankt voor je uitgebreide uitleg! Hier kan ik zeker wat mee. Ze heeft geen stamboom dus dan zou ik even naar de dierenarts moeten. Moet je bij de dierenarts een ontheffing aanvragen of bij een of andere instantie?

Bamii die van jou is ook zo ontzettend leuk <3 Zag laatst een recente foto in een topic maar wat een gave kleuren :D
Ja in de sneeuw... heel mooi. Zo hoort het :D

Dankje babootje en The_Cat!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:29

Voor de ontheffing als trekkracht moet je eerst naar de dierenarts, die moet een rapport invullen van de rijksoverheid. Dat rapport dien je samen met alle andere benodigde informatie in bij de RVO. Dus in principe kost het alleen het dierenartsbezoek, de ontheffing hoef je niet te betalen. Als de DA je hond gezond genoeg vind ervoor kun je ervanuit gaan dat je de ontheffing ontvangt. Ik kreeg wel een extra telefoontje met betrekking tot onze senior, hij is 9 nu, maar omdat hij gezond was verklaard door de DA was het verder geen probleem.

Wat ik me wel afvraag is waarom je niet één keer bent gaan kijken / voelen bij die pups en dat diegene waar de pups geboren zijn dat ook aanvaard. Ik snap dat veel filmpjes en foto's ontvangen leuk is maar zo kun je toch überhaupt geen match maken? Zowel diegene waar ze geboren zijn niet, als jij niet. Je kiest nu echt 'op de leuk'...?

Daarnaast praat je over toekomstplannen met een nest, ik mag hopen dat dat een grapje is? Het is al kruising, op kruising, op kruising en je weet niet of ze vrij is van erfelijke gebreken. Zoiets had al lang en breed onderzocht moeten zijn. Diegene waar dit nest geboren is had dat al moeten doen van vader en moederhond, aan de hand daarvan had jij al kunnen weten wat er erfelijk aan schort. Om maar nog te zwijgen over andere gebreken. Dan ga je dus uit egoïstisch oogpunt fokken? Want je draagt verder nergens aan bij met nog zo'n kruising. Niet 'op de leuk' maar 'voor de leuk'? Want je kiest 'op de leuk' een pup uit, die je niet in het echt hebt beoordeeld en daar heb je toekomstplannen mee om verder te kweken?

Je fokt zelf paarden, volgens mij vrij bewust en gezond toch? Of wordt daar ook lukraak gedekt 'voor de leuk' en verkocht voor de centen? Dan zou je toch beter moeten weten dan hiermee verder te willen...

Ik hoop écht dat dit je ervan bewust maakt dat dit geen strak plan is.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DWitzel en 36 bezoekers