[BB-ITP] Wat begon als een klein avontuur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

[BB-ITP] Wat begon als een klein avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 15:13

Eindige in een complete immigratie met gezinsuitbreiding <3

November 2019 vertrok ik naar Zweden om een winter te gaan werken met sledehonden.

1)
Afbeelding

Lange dagen hard werken, maar wauw wat was dit gaaf. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad in werken. En wat een prettige honden. Alaskan huskies.

2)
Afbeelding

Keiharde werkers met een enorm zacht karakter.

3)
Afbeelding

Afbeelding

Hier liepen onder andere deze dame en heer rond. Van deze combinatie hadden ze nu een nest rondlopen van 1 jaar. Enorm leuke honden die erg mensgericht waren. Dit trok mij zo aan dat ik wel eens grapte: nou als jullie deze combinatie herhalen, dan koop ik graag een pup!

En rond kerst die winter gebeurde exact dat. Ze herhaalden deze combinatie *\o/*

4)
Afbeelding

Eind februari was het zo ver! De pups werden geboren. 4 reutjes en 2 teefjes. En aan mij de keus om mijn nieuwe partner in crime uit te zoeken

5)
Afbeelding

Na twee weken elke dag met de pups zitten wist ik het: dit is mijn meissie. Dit is Maya!

6)
Afbeelding

Met 7 weken oud kwam ze thuis bij mij en Enzo (mijn Hollandse herder). Elke dag ging ze nog terug naar haar broers en zus als ik naar het werk was.

7)
Afbeelding

Tot dat ze oud genoeg was om mee te gaan. Ik plantte bomen, en zo kon zij mooi los mee het bos is. Heerlijk op ontdekking

8)
Afbeelding

Samen slapen

9)
Afbeelding

Samen spelen

10)
Afbeelding

En nu is de tijd gekomen om samen te werken 8-)

11)
Afbeelding

Maar zoals gewoonlijk gaat het leven niet altijd over rozen :')


Wij kijken nu enorm uit naar de winter. De training is begonnen en ze pakt het geweldig op. Ik kan niet wachten tot ik ze echt samen kan inspannen *\o/*

12)
Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6560
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:22

Wat een prachtige honden! <3
En wat een droom om te leven.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:49

Schrijf ik net in een ander topic dat ik ooit nog een keer een tocht met sledehonden in Skandinavië wil doen, kom ik dit topic tegen :D

Wat leuk dit ! Ik hou echt van zulke topics <3
Wist niet dat de alaskan huskies in zoveel kleuren bestonden. Al meteen wat geleerd !
Echt heerlijke foto's ook van jouw 2 woefkes. Die slaapfoto is gewoon übercute.
Heeft die herder nu een t-shirt aan of kijk ik verkeerd ? :P
Ben je daar alleen naartoe verhuisd ? Werk je nog steeds met sledehonden ? Is er nog meer beeldmateriaal ?
Hashtag durftevragen :')

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 17:19

Pandora2 schreef:
Schrijf ik net in een ander topic dat ik ooit nog een keer een tocht met sledehonden in Skandinavië wil doen, kom ik dit topic tegen :D

Wat leuk dit ! Ik hou echt van zulke topics <3
Wist niet dat de alaskan huskies in zoveel kleuren bestonden. Al meteen wat geleerd !
Echt heerlijke foto's ook van jouw 2 woefkes. Die slaapfoto is gewoon übercute.
Heeft die herder nu een t-shirt aan of kijk ik verkeerd ? :P
Ben je daar alleen naartoe verhuisd ? Werk je nog steeds met sledehonden ? Is er nog meer beeldmateriaal ?
Hashtag durftevragen :')


Ja Alaskan huskies worden niet op uiterlijke kenmerken geselecteerd en gefokt maar op werkwilligheid, karakter, eetlust etc. En die eigenschappen komen voor in alle vormen maten en kleuren :D

Mijn herder had inderdaad een medisch t-shirt aan. Hij was op die foto net enkele dagen geleden gecastreerd :knuffel:

Ik ben hier destijds heen gekomen samen met een vriendin, maar na de winter ben ik gebleven en is zij terug gegaan naar Nederland. Inmiddels woont zij hier ook en zijn wij buren. Ik heb in mijn buurman een hele leuke partner gevonden en woon inmiddels een jaar samen met hem. Zij woont in ons oude appartement die wij die eerste winter deelden : :)


Ik heb nog bergen beeldmateriaal op mijn computer. Ik heb 1,5 winters met de honden gewerkt waarna ik helaas gedwongen was om te stoppen wegens te veel lichamelijke klachten -O-

https://vm.tiktok.com/ZM8CNedNR/

https://vm.tiktok.com/ZM8CLGsuV/

https://vm.tiktok.com/ZM8CLcK7M/

Dit zijn even snel een paar filmpjes van mijn TikTok account van afgelopen winter :)

Ik mis de honden en het werk enorm, maar het loon niet. Het is helaas een slecht betaalde baan voor de achterlijke hoeveelheid uren die je werkt :')

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:50

Oooohhhhh dat maakt het verhaal nog eens zo bijzonder ! Je vriendin uiteindelijk toch bij je in de buurt en er ook meteen een vriend gevonden <3
Ik zie nu een uitgestrekt niemandsland waar de dichtste buur op 2km zit :P

Dat ze honden op karakter en co kweken, wist ik. Maar ik dacht dat er allemaal ongeveer dezelfde kleur en formaat kwam uitgerold. Niet dus :=

Zo'n job is dus net zoals in de paarden...lange dagen, hard werken en weinig loon :')

Leuke filmpjes !
I have a dream... :')

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 18:05

Pandora2 schreef:
Oooohhhhh dat maakt het verhaal nog eens zo bijzonder ! Je vriendin uiteindelijk toch bij je in de buurt en er ook meteen een vriend gevonden <3
Ik zie nu een uitgestrekt niemandsland waar de dichtste buur op 2km zit :P

Dat ze honden op karakter en co kweken, wist ik. Maar ik dacht dat er allemaal ongeveer dezelfde kleur en formaat kwam uitgerold. Niet dus :=


Haha nee ik woon wel in een dorp, maar met genoeg eigen land om het huis voor het houden van paarden :D ik heb ook een droom :+


En nee, de verschillen kunnen behoorlijk zijn :j :')

Afbeelding

Een van de grootste jongens (tevens volle broer van Maya)
Met een van de kleinere dames

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:20

Effe lekker hangen tegen die grote <3
Echt een hele leuke bonte bende zo al die Alaskan Huskies.

Maya is nu ook niet bepaald een kleintje als ik de foto's zie. Ze haalt d'r broer vast wel bij!

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 18:33

Pandora2 schreef:
Effe lekker hangen tegen die grote <3
Echt een hele leuke bonte bende zo al die Alaskan Huskies.

Maya is nu ook niet bepaald een kleintje als ik de foto's zie. Ze haalt d'r broer vast wel bij!



Ze schelen zo’n 4-6 cm in schofthoogte :+ nee ze is niet super klein, maar echt groot zal ik niet zeggen. Ze heeft vooral een lange en tengere bouw :')

Afbeelding

Afbeelding


Enzo is net over de 27 kilo en Maya net over de 17 kilo

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:39

4cm is wel veel inderdaad op deze leeftijd.
In de breedte zal ze nog wel groeien, toch? Werken en spiertjes kweken :D

Je duo past wel echt goed bij elkaar <3

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 18:45

Pandora2 schreef:
4cm is wel veel inderdaad op deze leeftijd.
In de breedte zal ze nog wel groeien, toch? Werken en spiertjes kweken :D

Je duo past wel echt goed bij elkaar <3


Die 4-6 cm verschil bedoelde ik tussen haar en Enzo (binnen ons gezin haar ‘broer’). Tussen haar en haar 1 jaar oudere broer zit wel een groter verschil. Die torent namelijk ook boven Enzo uit :')

Ik hoop dat ze nog wat spiertjes ontwikkeld inderdaad, maar dat ligt vooral aan hoeveel ik met haar kan trainen naast het werk wat ik nu doe. Maar ze is wel echt van nature lekker atletisch gebouwd. Daar hou ik enorm van. Haar broers zijn namelijk behoorlijk grove buffels. Ben echt zo blij dat ik voor een teefje ben gegaan :') ze was de kleinste uit haar nest. Mijn kleine power muis <3

Ja ik vind ze echt fantastisch met elkaar op alle gebieden, energie, karakter. Ze zijn zo verschillen en toch zo’n prachtige match

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:53

Oeps. Ik geraakte in de war met broer en broer :')

Haar echte broer moet dus een hele grote beer zijn ! :wow:

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 19:18

Pandora2 schreef:
Oeps. Ik geraakte in de war met broer en broer :')

Haar echte broer moet dus een hele grote beer zijn ! :wow:


Ja, haar broers uit haar nest zijn ook geen kleine jongens heb ik begrepen. :7

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: [BB-ITP] Wat begon als een klein avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:25

Wat een mega knappe pup! <3

Ik heb bij Alaskan Huskys weleens gehoord dat vaak honden met blauwe ogen en veel wit op de kop CLP problemen hebben. Is dat iets wat je kan testen? Ben je daar niet bang voor met jouw hond en de vader van jouw hond?

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 19:42

Kaus schreef:
Wat een mega knappe pup! <3

Ik heb bij Alaskan Huskys weleens gehoord dat vaak honden met blauwe ogen en veel wit op de kop CLP problemen hebben. Is dat iets wat je kan testen? Ben je daar niet bang voor met jouw hond en de vader van jouw hond?


Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat getest kan worden. Ik ben er bij haar niet direct bang voor eerlijk gezegd. Denk dat we dat dan al hadden moeten zien aangezien haar moeder nu twee nesten heeft met deze vader (waarin geen afwijkingen zijn gezien die te maken hebben met CLP) en moeders heeft nu nog een nest gehad met een andere vader en ook daarin zijn niet dusdanige afwijkingen aangetroffen. Toch heb ik besloten om sowieso niet met haar te fokken en is ze dus gesteriliseerd. Helaas kwam bij de sterilisatie wel naar voren dat mijn wijffie serieuze cystevorming op haar nieren heeft -O- hoe lang dat goed gaat is de vraag. In principe kan ze hier heel oud mee worden, maar het kan helaas ook goed mis gaan.

Op het moment heeft ze er qua gezondheid absoluut nog geen last van. Wel geef ik haar als ondersteuning kleefkruidtinctuur. Baadt het niet dan schaadt het niet zeg maar.

Wat dat betreft heb ik echt de jackpot gewonnen met mijn honden :') de ene met epilepsie en de andere met nierproblemen -O-

Het is wel mijn motivatie om elke dag de beste baas voor mijn pups te zijn :j

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:38

Dat is ook pech met de gezondheid van je duo zeg. :7
Hopelijk blijft alles heel lang stabiel en worden ze gewoon gezellig stokoude knarren.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [BB-ITP] Wat begon als een klein avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:23

Wat leuk om je hier weer eens tegen te komen :D
Lange tijd geleden toen je hier een topic van Enzo had geplaatst hebben we eens contact gehad omdat ik hem zo gaaf vond en nu heb ik zelf een HH O:)
Maar wat een heerlijke foto's zeg, lijkt mij echt genieten daar!

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 19:58

Pandora2 schreef:
Dat is ook pech met de gezondheid van je duo zeg. :7
Hopelijk blijft alles heel lang stabiel en worden ze gewoon gezellig stokoude knarren.


Daar hopen we op :j

Muiz schreef:
Wat leuk om je hier weer eens tegen te komen :D
Lange tijd geleden toen je hier een topic van Enzo had geplaatst hebben we eens contact gehad omdat ik hem zo gaaf vond en nu heb ik zelf een HH O:)
Maar wat een heerlijke foto's zeg, lijkt mij echt genieten daar!


Wat gaaf zeg! Daar moet ik natuurlijk wat meer van weten! Hoe heet hij/zij? Waar heb je de gup vandaan? Hoe oud? :):)