Honey de hamster!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Honey de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 15:56

Na een paar weken na denken en wat sparen is het eindelijk zo ver!
Ik kan gaan aftellen naar de komst van mijn hamster! *\o/*

Ze is een Russische dwerghamster van een paar weekjes jong. Ze is geboren op 15-09-2021.
En ze gaat Honey heten! Haar kleur heet namelijk mandarijn. Een soort geel tintje. :D Eerst wilde ik haar Nugget noemen, totdat ik erachter kwam dat dat mannelijk is :Y)

De kooi komt morgen aan. Met een paar spulletjes. Voer heb ik al ingeslagen. Over een paar dagen zijn komen ook al haar huisjes en speelgoed etc aan! (ik vrees dat het niet gaat passen :+ )

We halen haar 19 november op. Ik kijk er nu al naar uit!

Hier wat foto's van haar! <3 <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3 <3 <3

Iemand anders die ook kan gaan aftellen? :D
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 19-12-21 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast


KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:58

Erg leuke hamster! Ik ben vooral benieuwd naar de huisvesting die je gekozen hebt.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:59

Super schattig <3

Ga je een kooi maken op basis van hamster scaping?

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:01

KimD schreef:
Erg leuke hamster! Ik ben vooral benieuwd naar de huisvesting die je gekozen hebt.


Ik ook! Wij hebben onze nieuwe baby rus nu 2 week in huis, dus ik ben net weer voorzien, geen aftellen voor mij dus :D

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 16:04

Ja ik ga zeker een begin maken aan hamster scaping!

Ik ben verteld dat ik minimaal een hok van 60 cm nodig heb. Maar ik heb zelf gekozen voor 80 cm, dat vind ik eerlijker.
Ik heb de Ferplats knaagdieren kooi karat 80 aangeschaft.
En dan heel veel houten spulletjes.

Ik ben ook nog even aan het rond zoeken voor plantjes in de kooi. Ik heb gehoord dat gras lelie een goede is! (?)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 16:04

uggy schreef:
KimD schreef:
Erg leuke hamster! Ik ben vooral benieuwd naar de huisvesting die je gekozen hebt.


Ik ook! Wij hebben onze nieuwe baby rus nu 2 week in huis, dus ik ben net weer voorzien, geen aftellen voor mij dus :D


Beter toch! :D

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:15

Wat een mooi en schattig diertje! Veel plezier samen <3

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:11

Ben heel benieuwd naar het verblijf. Vind hamster scaping altijd super leuk!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-21 20:06

Het verblijf zou vandaag gebracht worden. Had via marktplaats wat kunnen regelen.
Maar ze zijn niet komen opdagen… -O- berichten zijn ook niet gelezen ofzo… even afwachten

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:18

Ach wat een leukerd. Hardstikke veel plezier met haar! Kooitje komt wel goed joh, even geduld.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-21 16:42

Een deel van mijn inrichting is aangekomen! *\o/*
Ik zal er zo foto's van maken!

Estribo

Berichten: 1810
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:53

Wat een schatje. Veel plezier met haar!

Vlekkie Z1+1 eindstand ♥
Lando Z1+6 eindstand♥
Vera Z2+2 ♥

AaronYve

Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 17:57

Wat een leukerd! Ik heb sinds kort 2 cavia's en vind ze ook helemaal geweldig.
Graslelie is echt een fijne makkelijke plant, ik geef mijn cavia's ook stekjes daarvan, vinden ze heerlijk.

Aaron
Elmar
Lucky

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:04

Oh wat een schatje! <3

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-21 21:44

Bedankt voor de leuke reacties!
AaronYve Wat leuk zeg! Cavia's vind ik ook zo schatig! <3


Dit is het eerste deel van de inrichting! De rest moet nog komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een cool steen voor in de zomer! :D :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:38

Voor hamsters zijn altijd zulke leuke dingen te koop

Voor cavia's is het nog te doen met huisjes maar voor konijnen is er echt haast niks

Forcalquier

Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:09

Wat leuk! Mijn dochter kreeg 2 maanden geleden een afdank hamster genaamd Muis (bijna 2) in zo'n plastic hokje. Allereerste hamster, niet in verdiept en beestje is helaas overleden. Vermoedelijk omdat de kachel uit stond toen wij 2 dagen van huis waren in combi met de slechte leefomstandigheden...heel sneu :(

Daarna ben ik mij eerst gaan verdiepen in hamsters. Heb alle hamsterscape topics gelezen, een terrarium aangeschaft + een heus paradijs gebouwd en toen pas een nieuwe hamster (russische dwerg) van 6 weken aangeschaft. Beestje heet Sushi :D
Heel leuk om te zien hoe zo'n beestje zijn natuurlijke gedrag vertoont, gangen graaft, in de zandbak speelt en zich eindeloos vermaakt in zijn loopradje.

Ik wens je alvast heel veel plezier met je hamstertje. Hamsterscaping is echt een hele leuke manier om hamsters te houden.

Daar heb je een punt -> .

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:26

Wat leuk dat je een hamstertje krijgt! En wat heb je al een mooie spulletjes gekocht!

Wat wel een beetje jammer is, is dat je nieuwe kooi eigenlijk niet zo geschikt is voor een Rusje. Russen zijn geen klimmers, maar gravers. Plateaus hebben ze dus niet zoveel aan. Sterker nog, van die enorm steile trap en plateaus kunnen ze vallen, omdat ze maar matig zien en slecht hoogteverschillen in kunnen schatten. Een oud, eventueel zelfs lek aquarium was daarom beter geweest, en zeker goedkoper. Wellicht nog een optie?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 11:29

Rije schreef:
Wat leuk dat je een hamstertje krijgt! En wat heb je al een mooie spulletjes gekocht!

Wat wel een beetje jammer is, is dat je nieuwe kooi eigenlijk niet zo geschikt is voor een Rusje. Russen zijn geen klimmers, maar gravers. Plateaus hebben ze dus niet zoveel aan. Sterker nog, van die enorm steile trap en plateaus kunnen ze vallen, omdat ze maar matig zien en slecht hoogteverschillen in kunnen schatten. Een oud, eventueel zelfs lek aquarium was daarom beter geweest, en zeker goedkoper. Wellicht nog een optie?


Die kooi is helaas niet aangekomen! Nu hebben we een aquarium van 1 meter! Daar ben ik ook wel blij mee hoor, was zeker mijn voorkeur. :D
Maar je hebt zeker gelijk hoor!

Gaabje
Berichten: 911
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:45

Hey wat leuk! Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je hamster zal heel blij zijn met het aquarium.

Een kleine tip, kijk de wilgenburg goed na op spleetjes. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hamster met een pootje blijft hangen. Dit kan best wel gruwelijk zijn. Dat kun je oplossen door er mos op te lijmen (met houtlijm). Mos kun je verkrijgen bij bvb drdknaagdierwinkel.nl. Wordt aangeraden om voor de zekerheid een dag in te vriezen tegen eventuele beestjes.

Er is ook een facebookgroep: hamster en andere knaagdieren België en Nederland. Daar kun je misschien nog wat leuke inspiratie opdoen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:48

Appeltje_1 schreef:
Rije schreef:
Wat leuk dat je een hamstertje krijgt! En wat heb je al een mooie spulletjes gekocht!

Wat wel een beetje jammer is, is dat je nieuwe kooi eigenlijk niet zo geschikt is voor een Rusje. Russen zijn geen klimmers, maar gravers. Plateaus hebben ze dus niet zoveel aan. Sterker nog, van die enorm steile trap en plateaus kunnen ze vallen, omdat ze maar matig zien en slecht hoogteverschillen in kunnen schatten. Een oud, eventueel zelfs lek aquarium was daarom beter geweest, en zeker goedkoper. Wellicht nog een optie?


Die kooi is helaas niet aangekomen! Nu hebben we een aquarium van 1 meter! Daar ben ik ook wel blij mee hoor, was zeker mijn voorkeur. :D
Maar je hebt zeker gelijk hoor!


Oh supergoed! Da's voor jou leuker en zeker voor het hamstertje beter als ze lekker kan graven!! Heel veel plezier ermee!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 12:59

Gaabje schreef:
Een kleine tip, kijk de wilgenburg goed na op spleetjes. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hamster met een pootje blijft hangen. Dit kan best wel gruwelijk zijn. Dat kun je oplossen door er mos op te lijmen (met houtlijm). Mos kun je verkrijgen bij bvb drdknaagdierwinkel.nl. Wordt aangeraden om voor de zekerheid een dag in te vriezen tegen eventuele beestjes.

Er is ook een facebookgroep: hamster en andere knaagdieren België en Nederland. Daar kun je misschien nog wat leuke inspiratie opdoen.


Oei! Dat zal ik zeker even bekijken! Bedankt voor het zeggen! :D

AaronYve

Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:28

Oh wauw die boomstronkhol is echt super mooi!

Aaron
Elmar
Lucky

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 16:13

Even een vraagje! Kan ik ook takken, dennenappels etc van buiten gebruiken? :) Natuurlijk wel eerst even in de vriezer voor alle beestjes. Maar kan dat?

Gaabje
Berichten: 911
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:53

uhm dat zou ik even googlen. Bepaalde takken van fruitbomen zijn wel geschikt, maar moeten drogen en idd even in de vriezer. Heb inmiddels geen hamster meer maar destijds wel een paar boomsoorten gevonden die geschikt waren. Dennenappels zou ik niet weten.

Edit: als je het als klimmateriaal wil gebruiken dan kun je het achterwege laten. Hamster klimmen wel als ze niets anders te doen hebben maar zijn er eigenlijk slecht in en kunnen lelijk vallen. Op de bodem om overheen te lopen kan wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers