Doei lieve Dexter

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-21 10:01

Ik had nooit gehoopt of gedacht dit nu al te moeten typen. Onze lieve Dexter is er helaas niet meer. Sorry voor en lang en warrig verhaal, maar ik wil het graag even van me afschrijven.

Dexter
10-05-2017 // 22-09-2021
Afbeelding


Dexter is niet zijn hele leven bij mij, hij was van mijn vriendin (Isabel op bokt) maar hij woonde al 1,5 jaar bij ons en daarvoor was hij ook heel vaak mee.
Als puppy

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds ik hem ken hebben we verschillende dingen gedaan. Voor Isabels verjaardag kregen ze van mij een les schapendrijven, waar hij ontzettend goed in bleek te zijn

Afbeelding

Hij was ontzettend graag op het strand en bij water

Afbeelding

Afbeelding

Hij ging overal mee naar toe

Afbeelding

Afbeelding

Dexter en ik waren aan het begin niet per se de allerbeste vrienden, maar in de afgelopen jaren is hij belangrijk voor mij geworden. We zijn samen agility gaan doen, wat hij vreselijk leuk vond. Helaas hebben we maar 2 lessen kunnen doen en zijn hier geen foto’s van. 2 weken geleden hebben we nog samen getraind, deze week zouden we trainen en zaterdag wilden we meedoen aan de onderlinge wedstrijd (gewoon, voor de grap). Helaas heeft het nooit zo ver mogen komen.

Na onze vakantie in juli was Dexter afgevallen. Hij eet graag als wij erbij zijn, dus we hadden het vermoeden dat hij ons gemist had. Hij kwam niet veel aan, maar hij werd ook niet dunner. In mei waren we bij de dierenarts geweest en was hij in orde; alleen wat last van zijn maag. Afgelopen zondag en maandag ging hij ineens heel hard achteruit, in een paar dagen was hij ontzettend mager. Hij begon ook te wankelen en zijn ogen schoten continu heen en weer. Hij heeft ook vorig jaar november voor het eerst (in totaal 3x) een epileptische aanval gehad, dus we dachten dat het misschien daarmee te maken kon hebben.

Dinsdag zijn we naar de dierenarts geweest en is er bloed afgenomen. Woensdag werden we terug verwacht voor fotos, waarvoor ik hem wegbracht rond 9 uur. Ik zou hem om 16.30 ophalen en meteen de uitslagen krijgen. Verwacht was een leverontsteking, problemen met alvleesklier of vitamine B-tekort (slecht kunnen opnemen). Om 9.30 werd ik vanaf mijn werk gebeld dat ik meteen naar huis moest komen, want dat het niet goed was. Gelukkig kon ik meteen naar huis.

Thuis heb ik onze andere hond opgehaald, want we dachten dat hij niet meer thuis zou komen. Eenmaal bij de dierenarts was hij nóg slechter. Het bleek een enorme tumor te zijn, van darmen tot longen, die al zijn organen aan de kant drukte. Eten was fysiek amper nog mogelijk voor hem. We konden hem laten opereren om te zien wat er nog mogelijk zou zijn, maar we hebben besloten hem dat niet aan te doen. De tumor was zo groot, de neurologische verschijnselen deden ons vermoeden dat het in zijn hersenen zat. We wilden hem alleen oplappen als hij daarna een goed en blij leven kon hebben, maar die kans was miniem. We hebben daarom besloten niet de operatie te doen en meteen voor inslapen te gaan, in zijn belang. Voor mezelf voelt het vreselijk, alsof ik er niet alles aan gedaan heb, maar tijdens de narcose voor euthanasie was zijn hartslag al zo traag dat hij een operatie niet eens meer overleefd had. Hij is rustig ingeslapen en we hebben hem zelf naar het crematorium gebracht, nog een laatste keer met ons met de auto wat hij zo graag deed.

We zijn er kapot van en hebben een stil (en schoon) huis, met alleen verdrietige mensen en een rouwende andere hond. Ik voel me persoonlijk erg schuldig tegenover hem, maar hij heeft nooit ongemak of pijn laten zien. Hij is altijd zijn vrolijke, knuffelige zelf geweest. Hij was een geweldige hond en (met tranen in mijn ogen) durf ik te typen dat het bijna onmogelijk is om ooit nog zó’n hond te vinden. Veelzijdig, lief, een beetje gek soms. Maar het is oké zo, hij heeft geen pijn meer.

They say memories are golden
well maybe that is true.
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
a million times I cried.
If love alone could have saved you
you never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
no one could ever fill.

If tears could build a stairway
and heartache make a lane,
I'd walk the path to heaven
and bring you back again.


Afbeelding

Afbeelding


Tot ooit Dexter. Je wordt gemist.
Laatste foto in spoiler, hier was hij al overleden.
Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door theadora99 op 24-09-21 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:03

Sterkte, zo te lezen heeft hij een fantastisch leven bij jullie gehad maar wat een gemis.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:06

Ontzettend veel sterkte :(


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:14

Wat verschrikkelijk, de liefde spat van dit topic af. Heel veel sterkte gewenst met je lieve vriendje

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:47

Heel veel sterkte!

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:17

Sterkte met het verlies van deze leuke hond, wat Autumn al zegt de liefde spat er van af Y;(

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Rodevlinder

Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:20

Heel veel sterkte, ook al zo jong! Hier vorige maand mijn lieve hondenvriendje moeten laten gaan op 5-jaerige leeftijd (ook een tumor).

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:35

Ach nee. Verschrikkelijk zeg. Heel erg veel sterkte gewenst

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:00

Thea en Isa, ik vind het zo erg voor jullie. ;(
Jullie hebben zeker de goede keuze gemaakt!

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

rocymax

Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:33

Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte met dit enorme verlies!!

AnnickT

Berichten: 1459
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:35

Wat een verschrikkelijke wending, heel veel sterkte!

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 13:25

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje!
Een maand geleden ons maatje van 10 plotseling 's nachts moeten laten gaan, zeer waarschijnlijk vanwege een hersentumor.

Ik herken helemaal wat je zegt over je veel te stille en schone huis. Je weet met je verstand dat het de beste keuze is, nu moet het hart nog volgen.

Sterkte :knuffel: Y;(

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:17

Ik vind t zo erg voor jullie :knuffel: maar wel heel knap dat jullie er voor hebben gekozen hem niet langer te laten lijden.

Heel veel sterkte met het veries Y;(

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:37

Dag lieve Dexter, tot over de regenboog! :*

Onderschrift

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:41

Heel veel sterkte!

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:19

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Dexter Y;(

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

SimbaBeau

Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:20

Heel veel sterkte met het verlies.. Y;(

Simba <3

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:43

Wat een mooie hond was het!
Voel je niet schuldig. Mijn hond had zo ongeveer hetzelfde, maar dan in de borstholte. Begon idd ook met wat maagklachten. Mijn hond had jaren eerder ook maagklachten gehad, dus zo ernstig leek het niet. Maar helaas wel..
Hij is gelukkig wel 11 jaar geworden. Bij zo'n jonge hond als Dexter is het helemaal niet te bevatten.
Veel sterkte met het verlies!

[o]

CupCakes_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:37

Jeetje. Wat een liefde spat er van het scherm af. Ontzettend veel sterkte, zoiets is nooit leuk :knuffel:

Buddyloveyou

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:01

Wat een prachtige hond was hij zeg!
Heel veel sterkte! Y;(

'teamwork makes dreamwork'

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Doei lieve Dexter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:36

Afschuwelijk, het verliezen van een jonge hond is zo niet te bevatten,

Heel veel sterkte, hij was prachtig en jullie hebben de juiste beslissing genomen :knuffel:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers