Reislustige poezels om in te lijsten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:00

jojoleinee schreef:
HAHAHA wat dom, hier is de goede link :') https://www.amazon.nl/gp/product/B07ZR9 ... UTF8&psc=1

Als hij er alleen inzit is het inderdaad niet nodig!

Zammie, ik ken die tassen maar het lijkt me niks, die koepel lijkt me erg warm worden als de zon erop staat, door het mash wat in mijn tas zit komt een lekker windje. Bovendien kunnen ze niet het gevoel van "verstopt zitten" hebben als ze ook van buitenaf zo in de kijk zitten

Ja, daar heb je gelijk in. Daar had ik niet aan gedacht.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:15

Moest wel een beetje lachen om de laatste foto in je link. Die beesten zijn er wel heel duidelijk in gefotoshopt...

Hoe heb je de beesten laten wennen aan reizen? En zijn ze ook relaxt onderweg in de auto?

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 16:45

Haha klopt Swartbeessie. Ze zijn zeker relaxed in de auto. Op de heenweg naar Oostenrijk lag Milo de hele weg te slapen, Lola was wakker tot we Duitsland in reden en toen voel ze in slaap. Ik heb ze van kitten af aan laten wennen in de auto, eerst door ze te leren dat de tas veilig is. Toen mee de auto in, eerst bleven ze in de tas, later kwamen ze er zelf uit om te ontdekken. Pas toen ze rond durfden te lopen in de auto motor aan gezet. Pas toen dat ok was gaan rijden en echt beginnen met 2 meter vooruit en 2 meter achteruit, dit steeds verder opbouwen en véél belonen. Het verste dat we voor Oostenrijk hadden gereden was 1,5 uur dus dan is Oostenrijk natuurlijk nog een hele stap verder. Ik merk wel dat ze nu echt nog relaxter zijn!
Mijn rugzak heeft trouwens een uitschuifstuk wat ik in de auto altijd uitschuif, zo kunnen ze er allebei veilig in liggen. Lola ligt er meestal op en milo erin maar ze kunnen er allebei in als ze willen.
Afbeelding

Lola houdt van naar buiten kijken
Afbeelding

Reizen is erg vermoeiend
Afbeelding

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:59

Jij hebt ze los in de auto? Mijn kitten reist heel makkelijk in haar mandje. Eerste keer was paniek (ik denk omdat ze vast heeft gezeten in de motor van een rijdende auto), vooral op de snelweg. Na een paar dagen oefenen ging het al heel goed en ging ze slapen of spelen.
Maar ik durf haar niet los. Ze is nu sowieso te jong om dat te doen, pas 8-9 weken oud, maar ik ben zo bang dat ze later ook spelenderwijs bij bv de pedalen terecht komt.

Dus ik zoek nu eigenlijk een autobench of een rek oid. Een rek zou het makkelijkste zijn, maar die moet dan wel van de grond tot het plafond reiken.

Mischa

Berichten: 3500
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:01

Ik zie je topic nu pas, maar wat een mooi overzicht van je ondernemingen met ze!
Leuk ook om te zien hoe je de auto voor ze heb ingericht +:)+
Ik zou eigenlijk niet verwachten dat katten op zo’n jonge leeftijd al zo beheerst zijn met langdurig op pad gaan en rustig in de tas blijven zitten.

Maar het zijn echt mooie foto’s geworden. Lijkt me nog wel moeilijk voor de fotograaf hoor zo’n hele donkere kat en dan goed kunnen focussen.
Zelf zou ik foto 6 ophangen, ze zitten daar zo gezellig met z’n tweetjes te loeren.

Wanneer heb jij eigenlijk die tre-ponti tuigjes voor ze aangeschaft? Ik zou zo snel mogelijk over willen op zo’n tuigje maar zie het ook niet zitten dat ie er toch uitgroeit en ik weer een grotere moet kopen :+

En succes met de verhuizing!

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Reislustige poezels om in te lijsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:11

Super gaaf dat ze mee gaan op vakantie! Wij hebben er 3 en gaan ook altijd mee. Hier gaan ze alleen niet mee wandelen, dan blijven ze gewoon bij de caravan.

Ik vind foto 8 de mooiste!

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Reislustige poezels om in te lijsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 10:27

eilleen333, ik heb ze vast aan zo'n hondengordel zodat ze niet door de auto gaan kruipen, anders zou Lola ook bij mij op schoot komen kruipen ;)
https://www.bol.com/nl/nl/p/hondenriem- ... wEQAvD_BwE

Mischa, een donkere kat is vooral lastig in combinatie met een lichte kat :') . De ene moet opgelicht worden maar dan gaat de ander lichtgeven. Voor Tre Ponti zou ik wel wachten tot je poezie wat uitgegroeid is, de tuigjes zijn anders veel te groot. Lola heeft nu de kleinste maat aan, ze is wel een klein poesje maar toch..

Siesjuh, leuk dat de jouwe ook altijd mee gaan! Wij zijn in mei ook met de tent weggeweest! Ik zou in de toekomst ook graag een caravan kopen maar ik ben er bang voor hoe warm het daar kan worden. Hoe regelen jullie dat?

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Reislustige poezels om in te lijsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:34

Wauw, dit is echt te gek!!

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:00

Citaat:
Siesjuh, leuk dat de jouwe ook altijd mee gaan! Wij zijn in mei ook met de tent weggeweest! Ik zou in de toekomst ook graag een caravan kopen maar ik ben er bang voor hoe warm het daar kan worden. Hoe regelen jullie dat?

Alles tegen elkaar open zetten. Wij hebben voor de ramen van die klimrekken voor bloemen geplaatst, zodat ze er niet uit kunnen als ze er niet uit mogen. Dit zou je ook voor de deur kunnen doen, zodat je die ook half open kan zetten.
(Ik heb even gezocht op Google, maar ik kan ze niet vinden. Gewoon simpele dingen van een tientje met vierkantjes, volgens mij heb ik ze bij de Gamma vandaan).
Verder een ventilator en de blazer van de ringverwarming aan en dan is het goed te doen, zeker als ze op de grond gaan liggen. We hebben vorig jaar tot 40 graden goed overleefd. Bij ons komen ze ook gewoon buiten, ze gaan onder of achter de caravan liggen en als je roept komen ze :') .

eilleen333 schreef:
Jij hebt ze los in de auto? Mijn kitten reist heel makkelijk in haar mandje. Eerste keer was paniek (ik denk omdat ze vast heeft gezeten in de motor van een rijdende auto), vooral op de snelweg. Na een paar dagen oefenen ging het al heel goed en ging ze slapen of spelen.
Maar ik durf haar niet los. Ze is nu sowieso te jong om dat te doen, pas 8-9 weken oud, maar ik ben zo bang dat ze later ook spelenderwijs bij bv de pedalen terecht komt.

Dus ik zoek nu eigenlijk een autobench of een rek oid. Een rek zou het makkelijkste zijn, maar die moet dan wel van de grond tot het plafond reiken.

Ik heb ze ook los, hier dikke paniek in een bench. Ze zijn heel goed af te richten, tenminste, die van ons en komen dus absoluut niet voorin. Ze liggen eigenlijk altijd in de kofferbak of op de hoedenplank.
Om af te schermen zou je ook voor zo'n plantenrek kunnen kijken, eventueel 2 onder elkaar. Die dingen wegen niks, zijn sterk en makkelijk te knippen om op maat te maken

Inmiddels lijkt het of ik aandelen heb in die rekken volgens mij :')

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Reislustige poezels om in te lijsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 19:00

Hahaha, goede tips wel Siesjuh, dankjewel!

AnnoNiemand

Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:34

Leuk! Ik ben benieuwd hoe dat gaat als je ergens heen gaat en je komt honden tegen?

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Reislustige poezels om in te lijsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 21:47

Vaak zie ik de honden op tijd en zet ik de poes die op dat moment loopt op de tas. Als ze op de tas zitten ziet de hond ze vaak niet eens ;). Ik vermijd ook zoveel mogelijk losloopgebieden en als ik naar de baas roep houden ze hun hond meestal wel vast :)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Reislustige poezels om in te lijsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:35

Wat leuk zeg!!!
Veel plezier nog samen!

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 22:37

Sinds vandaag hebben de poezels hun eigen Instagram account om te volgen! Milo.and.Lola.Catventurers