Onze koeien in de ochtendzon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:24

Goedemorgen!

Vanochtend een mooi zonnetje, de koeien vinden dit weer heerlijk en ik ben er met de camera doorheen gelopen. Camera is een Nikon D3300, die ik als echte leek lekker in de automatische stand heb staan :)

Ik hoop dat jullie net als mij van onze dames kunnen genieten :D


Afbeelding
3124, een van onze 50% Brown Swissjes

Afbeelding
2847

Afbeelding
Bep, 1 van onze oudste koeien. Ze is morgen 11 jaar oud en viert haar droogstand (zwangerschapsverlof) tussen de melkkoeien. Zo krijgt ze mooi veel beweging, wat haar gaat helpen bij het kalven. Dit doen we niet bij jongere koeien, die zitten in een aparte droogstandgroep met een ander rantsoen.

Afbeelding
Big White, ze moet nog bemonsterd worden maar heeft vorige week de 100.000KG melk levensproductie vol gekregen *\o/* Dit is een koe die werkelijk waar nooit een stap teveel zet :)) Zij heeft deze totale levensproductie in 7 lactaties volbracht, powerkoe <3

Afbeelding
2642

Afbeelding
Purkje <3 Ons kleinste koetje, blinkt uit in het gewoon zijn. Heerlijk aan het genieten van de ochtendzon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2805

Afbeelding
2561, mijn favoriet van de koppel. Ze is een einzelgänger, en het heeft mij een jaar geduurd om haar te overtuigen van mijn liefde voor haar :P Nu kan ik haar benaderen en aaien, en die knuffels worden steevast met liksels op mijn rug beantwoord <3

Afbeelding
Bak van een koe! Je ziet de twee pootbandjes, dit geeft aan dat ze tweespeen is. Een koe heeft 4 spenen, maar soms gebeurt er iets mee waardoor 1 speen/kwartier stopt met melk geven. 3 jaar terug kalfde ze af met 3 gevulde kwartieren, vorig jaar kreeg ze een uierontsteking in het andere voorkwartier wat met behandelen terug bleef komen. Omdat wij een koe max 2x achter elkaar behandelen, ervoor gekozen deze speen niet meer te melken.
Maar dit zou 2561, als ze met 2 spenen alsnog niet ruim 40KG melk daags produceerd! Wat een topbeest <3


Afbeelding
2990

Afbeelding
Onze mooie 3110, 50% Brown Swiss


KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:28

Heerlijk! <3

Ik mis het echt om tussen de koeien te staan en te melken in de vroege ochtend (al was het met de melkrobot op een bepaald moment), ik werd er altijd zo zen van! En de kalfjes allemaal, de geur, oh man ik mis het echt!

Heerlijk die foto's! <3 <3


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:32

Mooi koppel! Big White ziet er inderdaad uit als een supersterke koe. En de Brown Swissjes, prachtig! Wij hebben nog 1 kruising BS lopen, ook een hele mooie koe. Gaan nu over op Fleckvieh als het ons nog gegund wordt gezien alle ontwikkelingen.
Geniet maar lekker van je mooie koppel!

PROUD TO BE A FARMER

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:33

Wat leuk dat ze allemaal zó verschillend zijn qua kleur en patroon! En qua karakter <3

Die eerste en laatste koeien vind ik echt prachtig qua kleur. Net chocolaatjes! :D

*pum*

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:36

Mooi koppel! Big white is wel een imposante dame :)

Wij hebben een stal vol swissjes <3 en een paar roodbont en fleckvie ertussen

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:36

Heerlijke plaatjes!

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Bootsiebob

Berichten: 5539
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:40

Ik ben dol op koeien, deze foto's zijn echt om van te genieten. Wat een mooie dieren heb je

Anoniem

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:58

Bedankt allemaal! We genieten echt van onze dames, al kun je sommigen op sommige dagen echt wel achter het behang plakken :P

Cissi, zitten jullie in het groene hart of een ander gebied dat ze boer-vrij willen maken? :(

Danielle, wij noemen ze onze 'Dark Roasted' koetjes :D

Eloya, oh wat heerlijk! Wij hebben bijna alle BSjes met een BS stier geïnsemi eerd, zo willen we een paar lijnen zuiver maken :D

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:26

Spruit schreef:
Bedankt allemaal! We genieten echt van onze dames, al kun je sommigen op sommige dagen echt wel achter het behang plakken :P

Cissi, zitten jullie in het groene hart of een ander gebied dat ze boer-vrij willen maken? :(

Danielle, wij noemen ze onze 'Dark Roasted' koetjes :D

Eloya, oh wat heerlijk! Wij hebben bijna alle BSjes met een BS stier geïnsemi eerd, zo willen we een paar lijnen zuiver maken :D


Klopt, in het Groene Hart...

PROUD TO BE A FARMER

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:39

Wat een schatjes! Big white is erg imposant! Purkje vind ik erg schattig!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:47

Zo leuk dit ! <3
Elke koe haar eigen verhaal ook.

Wat een productie in 7 jaar tijd van Big White :wow:

Rubs

Berichten: 506
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:08

Geweldig, prachtige koeien en mooie foto's. Die kunnen zo op canvas! Ik heb geen verstand van koeien maar vind ze gewoon mooi.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:54

Koeien zijn altijd zo rustgevend <3

~Turbohoof Solutions ~

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:02

Oh wat een heerlijke foto’s zeg. Koeien zijn zo mooi! <3 Ze zien er heel knuffel achtig uit.

Onderschrift

Anoniem

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:12

Wij zijn gisteren nog koeien en kalfjes gaan knuffelen bij een hoevewinkel. Was geweldig <3 Ik ben ook fan van de BS koeien. Wat een mooie kleur.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:16

Wat een leuke koeien... ze zien er echt leuk en schattig uit

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:53

mooie foto's!! leuk gedaan zo. Gefeliciteerd met de 100k koe! hele prestatie.

Wij hebben sinds dit jaar ook een aantal 50% BS in de koppel lopen. prachtig vind ik ze. genieten.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Anoniem

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:20

Cissi, :(:) Meer kan ik er niet op zeggen -O-

Susanne.F. Purkje kun je ook bijna overal wel aaien ^^

Pandora, Er zijn nog veel meer markante koeien! Wie weet komen we op blz 2 en kan ik weer 15 foto's met bijschrift posten :P

Rubs, dankjewel voor het compliment! Met de foto van 2990 probeer ik nu, geen grapje, een foto-afdruk op canvas te winnen :)) Via Instagram houdt het account Veeteelt (vakblad van de coöperatie CRV) een winactie :D

ClauH, ik was ook best wel zen na mijn halfuurtje tussen de rustende dames <3

Moestuin, wat heerlijk! Wij willen uiteindelijk zo'n muisgrijze/wittige BS, maar die zijn helaas heel lastig te fokken vanuit Holstein!

Juval, Kruisen jullie meer in of alleen met BS? Grappig he, hoe anders het karakter is tov Holsteins :D (ervan uitgaande dat jullie HF hebben)

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:35

Wat een prachtige foto's en beschrijvingen!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:38

Wat een knappe koeien en leuke beschrijvingen! Daaruit spreekt echt je liefde voor hen!

Misschien een stomme vraag, maar hoe oud wordt een koe gemiddeld? Is 11 al echt oud of worden ze 20 jaar en ouder?
En hoeveel koeien hebben jullie?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sastaic

Berichten: 1198
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:08

Leuke koeien! Ik vind brown Swiss ook mooi! Ben benieuwd naar pagina 2!:P

Brasso (Kahal x Notaris) geb. 25-04-2008 / 10-05-14 B + 3 [o]

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:24

Leuk ik hou van koeien ze zien er ook prachtig uit alsof je ze allemaal gepoetst heb voor de foto :)
Zijn koeien te vergelijken met paarden qua gedrag en intelligentie ? Vriendin van me zegt dat ze een beetje autistische zijn :D
Ik kwam als kind bij een boer die dikbil stiertjes had.Prachtig vind ik die ook vooral de witte.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:12

Nog meer foto's en verhalen, kom maar op ! :D

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:23

Spruit schreef:
Juval, Kruisen jullie meer in of alleen met BS? Grappig he, hoe anders het karakter is tov Holsteins :D (ervan uitgaande dat jullie HF hebben)


toen ik 10 jaar geleden op de boerderij kwam stond de stal vol met zwartbonte hf koeien }:0 . Maar die zijn inmiddels bijna zeldzaam geworden. paar roodbonte kwamen vanzelf, maar toen zijn we verder gaan kruisen met Fleckvieh en Noors roodbont, en sinds een jaar of 3 de BS erbij, de eersten zijn nu een paar maanden aan de melk. Het is echt een allegaartje aan kleuren geworden, ik vind het prachtig!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Onze koeien in de ochtendzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:28

Oh wat leuk om te lezen dit! Ik heb niet zoveel met koeien, maar super mooi om te lezen hoe je er als veehouder tegenaan kijkt en je dieren goed leert kennen :j Leuke foto's!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers