Baby hoornparkiet grootbrengen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-21 20:58

Ik ben ook heel benieuwd! Ze zijn natuurlijk allebei geen vogels gewend, maar ik hoop dat ze op hun manier toch enigszins iets aan elkaar gaan hebben. Al is het maar 'vogel gezelschap', dat is een beetje de insteek geweest.
Met Kruimel gaat het fantastisch. Echt, elke dag verbaas ik me er over dat hij is geworden hoe hij is. Ik had foto's willen maken; maar we hadden vrienden op bezoek. En Kruimel heeft vanaf het toetje lekker buiten erbij gezeten. Nog even genieten van het lekkere weer :j


Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-21 14:11

Zoals beloofd, foto's! Ik had Kruimel in de studio willen zetten maar dat kwam er even niet van. Die houden jullie te goed!

Afbeelding
Hij is zo mooi!

Dan de nieuwe aanwinst, Chico.
Afbeelding

Ze kan echt praten. Ik wilde een filmpje erbij doen maar om de een of andere reden kan hij niet uploaden. Ik probeer het later nog eens.

En momenteel zit ik buiten met de grasjes en met Kruimel. Chico haar kooi is te groot om te verslepen. Ik hoop dat ze volgend jaar tam genoeg is dat ze mee naar buiten kan. Fijn weekend alvast!

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:33

Wat leuk! Wat vinden ze van elkaar?

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-21 14:43

De grasjes heeft Kruimel niks mee. Chico vindt hij interessant, maar Chico vindt hem heel eng. Dus voorlopig houden we het lekker op Kruimel veilig op mijn schouder aan de buitenkant, en Chico aan de binnenkant. Dat gaat vooralsnog prima, dan raakt er niemand in paniek :)

Bootsiebob

Berichten: 5538
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:58

Wat gezellig zo daar bij jou in de tuin. Knappe Kruimel met zijn boomhut <3

Haha was Chico ook een gevalletje we hadden al een naam voordat we het geslacht wisten? :D

Ik moest even zoeken naar de grasjes, ze zijn goed gecamoufleerd

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-21 15:05

Ja ik vermoed inderdaad dat ze daarom Chico heet.. ik wil haar graag een andere naam geven, want ik vind het geen fijne naam. Maar ze kent hem, en ze reageert er op. Dus dan blijft het fijn Chico :j

Zijn boomhut, die ga ik onthouden :')
Hij krijgt van een hele lieve vriendin van mij zo'n Java boom voor op tafel. Maar toen kwam Chico, en eigenlijk als zij tzt uit de kooi kan wil ik haar ook op zo'n boom. En aangezien die krengen heel duur zijn, moet ik even denken wat het meest tactische is om te kopen voor ze. Eigenlijk zo'n grote boom. Maar als Chico daar dan op zou zitten volgend jaar kan Kruimel daar misschien niet bij, als ze elkaar niet zo zouden mogen. Dus dan zou ik er al 2 moeten kopen... dilemma's dilemma's :D
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 03-09-21 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Bootsiebob

Berichten: 5538
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:07

Ik vind het leuk, want mijn parkiet heette Kruimel en onze hond heette Chico :D

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-21 15:09

Oh! Dat is dan wel weer heel grappig ja :D
Dan snap ik dat je Kruimel en Chico fan bent!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:22

Wat is Chico mooi zeg! Ik ben benieuwd naar de video waarin ze praat *\o/*

Mijn moeder had vroeger een Amazonepapegaai die zijn eigen naam kon zeggen en kon lachen. Dus de hele dag riep hij 'Leeeoooo, hahahaha!' Echt leuk :') :D

Wat een leuke foto's trouwens weer van Kruimel <3 Hij zit er zo lekker ontspannen bij!

*pum*

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-21 09:17

https://youtube.com/shorts/zMlChDsyaDc?feature=share

Het is gelukt! Het filmpje van pratende Chico is geüpload :D
Gisteravond is ze voor het eerst in jaren los geweest. Vliegen kan ze nog heel goed. Kan nu geen kwaad want ze mag er alleen uit als de gordijnen dicht zijn en alle deuren dicht en de kids naar bed. Zijn genoeg prikkels voor haar zoals het is. En daarna liet ze zich prima terug naar haar hok brengen. Knappe vogel <3
Kruimel heeft gisteren over haar kooi gewandeld. Hij zag haar niet eens bewust, terwijl zij wel hem in de smiezen had. Hij mag dat niet, want ik ben veel te bang dat ze tenen af bijt.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:28

Wat grappig, ik wist niet dat ze zo konden praten! Ik heb hier regelmatig een kolonie in de tuin, die schreeuwen vooral heel hard :') . Er is er een die soms in de boom zit en zachtjes hele verhalen kwetert, nog een jonkie.

Kruimel is echt prachtig geworden!

When nothing goes right,

go left.

Bootsiebob

Berichten: 5538
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:24

Ow ja, Kruimel pas op je teentjes. Zoveel moeite ervoor gedaan om ze recht te zetten, daar moet je zuinig op zijn.

Wat leuk hoe ze praat en kusjes nadoet <3

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 14:49

Al een tijdje niks laten horen, maar het gaat eigenlijk allemaal heel goed! Chico is een fel loeder, maar ik hou wel heel veel van haar <3 Ik vind haar erg dun, dus ze krijgt elke dag een klein beetje pasta met druifjes en wat cashewnootjes naast al het anders wat ze krijgt. En dat vindt ze heel erg lekker. Toen ik vanmorgen met het zakje aan kwam, nam ze een aanloop en wilde me in mijn vingers bijten omdat ze het zo graag wilde hebben :') Na een voorzichtige correctie begon ze toen van hebberigheid het zakje maar te bijten. Daar kan ik nog wel mee leven, vooruitgang is in elk geval dat ze mijn vingers niet meer hoefde!

Afbeelding

En Kruimel is gewoon zijn eigen gezellige Kruimel. Hij zit wat nieuwe geluidjes te oefenen, daar houdt hij zich de hele dag fijn mee bezig. Verder is hij stout. Hij probeert je oorbellen uit te trekken, heeft mijn kettingslotje kapot gebeten, trekt aan je haar, schreeuwt in je oor en pakt je bril vast en begint dan heel hard er aan te trekken en te flapperen en te schreeuwen :'). Gelukkig allemaal halfslachtig, hij is gelukkig niet zo groot. Als hij zo doet zet ik hem terug op zijn eigen houtje, en als hij is afgekoeld mag hij er weer bij. Vandaag mocht hij even model zijn, ik wilde even met licht spelen <3

Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5538
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:13

Oorbellen uittrekken komt me bekend voor :')

Mooie foto van Kruimel!

Chico is al net zo ondeugend O:)

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:47

Haha, die Kruimel. Mooie foto. En realiseer me nu waar het gezegde “iets op eigen houtje doen” vandaan komt ;-)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 23:10

Mooie foto's! Zo grappig, puberen vogel :'). Hoe oud was Chico ook alweer? Ook nog heel jong?

Kookaburra

Berichten: 5376
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 23:22

Puberkruimel :=

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-21 17:59

Chico is al 12 of 14 jaar oud :j dus al een beetje een dame van gemiddelde leeftijd.
Maar ze gaat steeds beter. Komt al de kooi af lopen om eten uit je hand te eten. Ook krijgt ze elke dag een salade van pasta, druifjes, appel en naturel cashewnoten omdat ze erg dun was toen ze kwam. Ze begint nu wat aan te komen en zich duidelijk beter te voelen. Het is een echte sloper, maar dat mag. Ik ga volgende week zaterdag naar een papegaaienwinkel om spullen te kopen om zelf speelgoed te maken. En ze krijgen allebei zo'n Java-klimboom. Dan kan ik de kast leeghalen en volhangen met speelgoed. Wat ik dan kan wisselen met speelgoed wat ze al hebben zodat het leuk blijft.
Kruimel liep laatst onder haar tralies door en toen probeerde ze hem door de tralies aan zijn staart te trekken. Het was niet agressief, maar niet leuk. Dus voor eerst mogen ze nog niet echt bij elkaar. Maar wel bij elkaar in de buurt, dat is in elk geval iets :)

En Kruimel is aan het bedaren gelukkig :') hij is niet meer zo heel dom als wat hij deed, begint weer wat rustiger te worden. Wat voor fase dit was, we hebben hem zonder kleerscheuren overleefd! (Op de rits van mijn vest na, want daar heeft hij 2 stukjes afgebroken.. poepvogel :') )

Bootsiebob

Berichten: 5538
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:31

Ik verheug me nu al op een filmpje van Kruimel en van Chico in hun eigen java boom

Ach die Kruim, ondeugende puberparkiet :')

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-21 09:02

Jazeker! Als Kruimel zijn grote-vogel kamer heeft krijgen jullie een rondleiding!

Voor nu, foto's van een natte Kruimel. Net heerlijk gebadderd en nu drogend in het zonnetje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:40

Aguttie! Ruikt hij dan ook lekker?
Wat is hij groot geworden trouwens!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:05

Wat leuk die foto’s. Ik miste mijn dagelijkse portie kruimels al

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-21 14:13

Suzanne F. schreef:
Aguttie! Ruikt hij dan ook lekker?
Wat is hij groot geworden trouwens!


Nee, ik vind hem stinken :') naar natte vogel.. niet mijn ding _O-

Sorry voor de af-en-toeë updates! Maar Kruimel doet niet zoveel bijzonders op een dag en ik kan me voorstellen dat jullie ook geen zin hebben in 10 keer dezelfde Kruimel foto's :D

Bootsiebob

Berichten: 5538
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:23

Als de updates niet zo vaak komen, dan is het extra leuk om er weer een te krijgen altijd
Maar ik zou de hele dag wel naar "saaie" Kruimelfoto's kunnen kijken. Dat badderfilmpje, zijn geluidjes en zijn gespeel met jouw haar vond ik hilarisch :D Net als Chico's praatfilmpje

Hoe gaat het met Jaxx? Die groeit vast ook hard

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Baby hoornparkiet grootbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-21 16:21

Ik zal vaker saaie foto's spammen :D

Jaxx gaat ook heel goed, vandaag bij zijn broertje op bezoek geweest. Heel ander type hondje, was leuk om te zien!

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers