Grootbrengen van een baby waterkipje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:29

Oh wat goed dat de spiegel lijkt te helpen. Zo weet hij dat hij een knap waterkipje is. Of wie weet is Scampi wel een zij :*


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:08

Bootsiebob schreef:
Oh wat goed dat de spiegel lijkt te helpen. Zo weet hij dat hij een knap waterkipje is. Of wie weet is Scampi wel een zij :*


Zouden ze niet denken dat het een vriendje is? Hij heeft toch niet door dat hij het zelf is?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:23

Dat verschilt per diersoort. Van olifanten, mensapen, dolfijnen en ik geloof ook kraaien is aangetoond dat ze zichzelf kunnen leren herkennen. Van waterkipjes weet ik het niet.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:23

Suzanne F. schreef:
Bootsiebob schreef:
Oh wat goed dat de spiegel lijkt te helpen. Zo weet hij dat hij een knap waterkipje is. Of wie weet is Scampi wel een zij :*


Zouden ze niet denken dat het een vriendje is? Hij heeft toch niet door dat hij het zelf is?


Wat betreft kanaries, grasparkieten en dergelijke wordt dit altijd als heel zielig (en erg ouderwets) ervaren. Ze zien een vriendje die er niet is. Sommige dieren doen ook hele andere dingen met het spiegeltje omdat ze een soortgenootje zien. Persoonlijk zou ik zoiets dus echt nooit adviseren.

Wel een heel leuk topic en ik lees weer stilletjes mee :D

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:12

Helemaal nooit? Echt niet?
Als een soortgenoot een reële optie is verdient dat natuurlijk de voorkeur. Dus bij een huisdier ben ik het met je eens. Maar in dit geval moet je toch iets van een surrogaat bieden. Dan zou ik ook de spiegel serieus in overweging willen nemen. Zeker als het tijdelijk is.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:40

Ik denk dat een spiegel wel goed is, ze voelen zich dan toch minder alleen.
En hij ziet een 'soortgenoot' anders weet hij niet hoe die eruit zien.
Tuurlijk is het niet het ideale maar beter dan niks.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:46

Zou het inderdaad niet ook kunnen helpen om in de toekomst soortgenoten te herkennen, als een soort inprenting? En er bijvoorbeeld geen angst voor te hebben, omdat ie zichzelf al gezien heeft. Of zou dat grotendeels toch in het instinct zitten? Geen idee eigenlijk...

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2447
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:12

Lizz schreef:
Leuk projectje ts, hopelijk groeit Scampi tot een mooi volwassen exemplaar bij jullie.
Suzanne F. schreef:
Ik noem Meerkoetjes altijd waterhoentjes kom ik nu achter.

Ik ook :o gooi ze altijd door elkaar...
Maar voor mij is dit het ezelsbruggetje:
Waterkip/waterhoen hebben rood om de snavel zoals een kip en ze hebben kippenpoten (smalle tenen)
En een meerkoet heeft meer zwemvliezen (bredere tenen)
Meetkoet:
[ Image ]

:wow: Dat zijn flinke sloffen.
Wat een aandoenlijke medebewoner!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:19

knollentuin schreef:
Ach wat schattig! Wat betreft niet opnemen in de opvang, er heerst vogelgriep en alle dieren- vogels die binnenkomen worden preventief ingeslapen- wij hadden vorige maand een gewonde meerkoet en die werd ingeslapen.hij was ook te erg gewond om het zelf te proberen om hem op te lappen



wat raar?
bij de fugelhelling vogelopvang in het Noorden van het land word gewoon alles aangenomen .

knollentuin
Berichten: 10386
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:14

Misschien ligt t aan de regio? Paar km verderop hier was ook vervoersverbod

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-21 19:18

Scampi groeit als kool en is al verdubbelt in grootte t.o.v. anderhalve week geleden toen hij hier toe kwam. Hij eet enkel nog regenwormen van de pincet, de vlokreeftjes, meelwormen en het eendenkroos zoekt/eet hij zelf in zijn plonsbadje zonder hulp!

Vandaag zag ik dat hij zijn pluimpjes aan het aanmaken is, zo schattig <3

Afbeelding

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:24

Leuk! Zwemt hij ook al goed rond?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:27

Ik heb geen idee of ik nou tegen de voor- of de achterkant aan het aankijken ben. :')

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-21 19:29

@Suzanne: Zeker, hij zwemt elke dag een tijdje rond :j In het wild blijven ze ook enkel de eerste dagen op het nest en kunnen ze vanaf dan al zwemmen. Gaat ook best hard met die grote pootjes :D

@Iris: :') bovenaanzicht, en zijn kippenvleugeltje + babyveertjes <3

Voor imprinting op de mens moeten we alvast geen schrik hebben, hij vindt me nog steeds echt doodeng. Ondankbaar geval :')

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:29

Iris82 schreef:
Ik heb geen idee of ik nou tegen de voor- of de achterkant aan het aankijken ben. :')


Nou als dat de voorkant is dan is hij zijn snavel kwijt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-21 19:34

Suzanne F. schreef:
Iris82 schreef:
Ik heb geen idee of ik nou tegen de voor- of de achterkant aan het aankijken ben. :')


Nou als dat de voorkant is dan is hij zijn snavel kwijt.


Het is de voorkant maar bovenaanzicht :P zijn snaveltje wijst naar onder toe.

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:36

Wat goed dat hij zo groeit :)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:49

Schattig die eerste echte veertjes <3

Echt bijzonder dat hij nog steeds zo bang is, ook al is dat natuurlijk heel goed voor zijn verdere leventje.
Je zou toch denken dat jonge diertjes heel snel hechten aan degene die hen voedert.
Maar ik ken echt helemaal niks van waterkipjes dus :P

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-21 09:21

Pandora2 schreef:
Schattig die eerste echte veertjes <3

Echt bijzonder dat hij nog steeds zo bang is, ook al is dat natuurlijk heel goed voor zijn verdere leventje.
Je zou toch denken dat jonge diertjes heel snel hechten aan degene die hen voedert.
Maar ik ken echt helemaal niks van waterkipjes dus :P


Gek he! Ik ben ook gewend dat ze heel snel snappen waar hun voer vandaan komt en dan ook komen 'bedelen'. Maar beter zo he!

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:25

Wat leuk om te zien dat het zo goed gaat TS! Die zal vast heel blij zijn als hij binnenkort kan rond denderen bij de eenden.

Ik heb zo ooit een fazantje groot gebracht, maar tam is die nooit geworden haha .. bleef altijd schuchter naar mensen toe.
Ik denk nog steeds dat het bij "gedomesticeerde" dieren makkelijker gaat omdat ze van nature en al generaties lang onder de mensen zijn?? Geen idee of daar logica in zit hahaha

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-21 09:39

BillyJ schreef:
Wat leuk om te zien dat het zo goed gaat TS! Die zal vast heel blij zijn als hij binnenkort kan rond denderen bij de eenden.

Ik heb zo ooit een fazantje groot gebracht, maar tam is die nooit geworden haha .. bleef altijd schuchter naar mensen toe.
Ik denk nog steeds dat het bij "gedomesticeerde" dieren makkelijker gaat omdat ze van nature en al generaties lang onder de mensen zijn?? Geen idee of daar logica in zit hahaha


en daarnaast denk ik ook leeftijd en temperament. Ik heb al heel jonge vogeltjes (echt kaal) gehad, die weten niet beter. En duiven die al halfwas waren (maar wegens verwonding tijdelijk opgevangen) en dat was twee dagen en ik was "mammie" :+ maar ze verwilderden allemaal ook heel snel eenmaal ze naar buiten konden. Sommige soorten zijn ook gevoeliger aan imprinten op de mens dan andere soorten.

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:42

Maar zijn bvb duiven zowieso al niet meer gewend aan mensen?

Een duif loopt minder snel weg van je dan bvb een waterhoen of waterkipje bvb?
Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Grootbrengen van een baby waterkipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-21 09:52

Klopt, denk dat het er zeker mee te maken kan hebben. Waterhoentjes zijn sowieso echt schuwe vogels.

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Marigold

Berichten: 12554
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:19

Ik weet niet of het al gezegd is maar heel jonge vogels zijn ook enzymen nodig. Dat krijgen ze normaal doordat de moedervogel uit de krop / maag voert.
Spoiler:
Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij kan je dat als het niet anders kan toevoegen door beetje spuug van jezelf door het voer te doen.

Paarden ❤️

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-21 13:04

Marigold schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is maar heel jonge vogels zijn ook enzymen nodig. Dat krijgen ze normaal doordat de moedervogel uit de krop / maag voert.
Spoiler:
Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij kan je dat als het niet anders kan toevoegen door beetje spuug van jezelf door het voer te doen.



:') leuk om weten.

Ik vraag me af of dit bij waterhoentjes ook zo is, de ouders voeren daar niet uit de krop, maar door voer aan te geven met de snavel.

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: love_mandy en 34 bezoekers