De natuur in eigen omgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:55

@xYaartje, Wat een gave foto van die specht. Wel echt uniek om dat zo op de foto te krijgen. En gaaf dat je zo duidelijk ook het verschil tussen man en vrouw kon zien. Ik weet ze hier wel te vinden, maar het zijn inderdaad vaak vliegende groene spechten die ik zie.

@Supervixen, Ik ben van de insecten, vlinders kan ik goed onderscheiden maar de rupsen heb ik meet moeite mee. Ik kan je helaas zo even niet helpen. (Ik zal nog even zoeken) En je woont voor mij dicht bij, kom namelijk uit Zevenaar.

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 23:44

Supervixen: Dat is wel soort van in dezelfde omgeving. Woon ook in de Achterhoek :) . Half uur van Duiven af ong.

Nikass: Camera is gelukkig bijna altijd dichtbij (tenzij ik de wei aan het uitmesten ben. Dan is het gewoon niet handig om hem bij de hand te hebben), maar als ik bij mijn ouders ben of in de wei zit is de camera nooit ver weg. Je weet maar nooit wat je anders wel eens mist.
Mijn moeder had de pech dat haar camera niet direct in de buurt lag, maar die heeft ze nog op moeten laden en daarna kon ook zij foto's maken.
Moest die van mij zondag ook nog opladen trouwens toen ik bij hun was, maar die was op tijd vol voor de Groene Specht voor het eerst kwam *\o/* . Camera is zoals je leest een soort verlengstuk van mijn arm geworden. Niet verslaafd hoor. Echt niet..... :')
Jammere is alleen dat ik vanochtend op weg naar fysiotherapie de Familie Zwaan met jongen tegen kwam, maar helaas geen tijd had om te stoppen, maar vervolgens gewoon genoten van het moment. Was echt prachtig om te zien!
En dank je wel!

Gothico: Dank je wel! Uniek was het zeker :j . Het verschil tussen man en vrouw Groene Specht heb ik via de site van de vogelbscherming geleerd.

Foto van vanochtend. Wanneer ik naar Fysiotherapie ga moet ik opgegeven water oversteken via de brug, maar ze waren daar bezig met een grote machine dus ik moest wel linksaf. Dat dan ook gedaan om er vervolgens achter te komen dat die route wel heel erg mooi is.
Ligt langs het water. Veel beplanting etc. Op de heenweg een prachtige Zwanen familie met jongen gezien. Dus besloten om op de terugweg dat stuk te gaan lopen met camera in de aanslag.
Zo gezegd. Zo gedaan. Geen Zwanen familie gezien helaas, maar wel deze prachtige Fuut met haar jongen (nummer twee was verlegen en wilde niet op de foto).


Afbeelding

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:30

xYaartje schreef:
Nikass: Camera is gelukkig bijna altijd dichtbij (tenzij ik de wei aan het uitmesten ben. Dan is het gewoon niet handig om hem bij de hand te hebben), maar als ik bij mijn ouders ben of in de wei zit is de camera nooit ver weg. Je weet maar nooit wat je anders wel eens mist.
Mijn moeder had de pech dat haar camera niet direct in de buurt lag, maar die heeft ze nog op moeten laden en daarna kon ook zij foto's maken.
Moest die van mij zondag ook nog opladen trouwens toen ik bij hun was, maar die was op tijd vol voor de Groene Specht voor het eerst kwam *\o/* . Camera is zoals je leest een soort verlengstuk van mijn arm geworden. Niet verslaafd hoor. Echt niet..... :')
Jammere is alleen dat ik vanochtend op weg naar fysiotherapie de Familie Zwaan met jongen tegen kwam, maar helaas geen tijd had om te stoppen, maar vervolgens gewoon genoten van het moment. Was echt prachtig om te zien!
En dank je wel!


Ik kan je verslaving volledig begrijpen! Ik deel hem denk ik, op een iets andere manier dan, maar ik ben verslaafd aan het wandelen door de prachtige omgeving in mijn woongebied en vind het heerlijk om steeds weer nieuwe mooie plekjes te ontdekken. Ik leg ook wel veel vast, maar dan dus met mijn telefoon :D
Het is wel een droom van me om een keer een goede camera te kopen, eventueel met een korte cursus voor het technische aspect (ben niet zo handig met apparatuur).
Jammer van de zwanenfamilie. Wij hebben in de buurt ganzenfamilies met kleintjes, zo schattig. Ik zal eens kijken of ik ze een keertje kan fotograferen. :)

Edit: ik kan overigens ook erg gelukkig worden van zo'n boom <3


Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:20

Ik zie net dit topic in de actieve berichten staan, als het hebt over natuur in eigen omgeving :wow: , er zat gister een vliegend hert op de voordeur. Nu woon ik wel aan de kant van Apeldoorn waar ze op de Veluwe gespot kunnen worden elk jaar in juni, maar gewoon midden in een woonwijk keek ik toch wel even mijn ogen uit. Ben snel naar binnen gerend en heb mijn telefoon gepakt!

Afbeelding


Afbeelding

Een vliegend hert is beschermd, zeldzaam en een mannetje (dat is deze op de foto, met 'gewei') kan 9 cm groot worden, maar niet echt bijten.

Supervixen

Berichten: 12822
Geregistreerd: 28-04-11

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:40

Wauwwww die wil ik zó graag zien!!
Waar spot je ze precies bij Apeldoorn?

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:54

Supervixen schreef:
Wauwwww die wil ik zó graag zien!!
Waar spot je ze precies bij Apeldoorn?

Ik stuur je wel even een pb, volgens mij is het een ongeschreven regel dat dat niet openbaar gemaakt wordt :Y)

Iig kun je https://waarneming.nl/ in de gaten houden.

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 18:49

Nikass: Dat is ook een geweldige verslaving! En zo ontdek je ook heel veel mooie dingen? Nog mooie onverwachte dingen tegen gekomen tijdens de wandelingen?
Een korte cursus er bij doen wanneer je op een dag een spiegelreflex of andere goede camera aanschaft is zeker een aanrader. Je ziet anders door alle knopjes echt niet meer wat je wel/niet moet gebruiken in welke situatie. Voorheen gebruikte ik altijd de automatische knop, maar tegenwoordig doe ik manueel. In een FB groep heel veel geleerd daarover :) .

Wow! Wat een prachtige boom zeg <3 . Kan mij voorstellen dat je daar gelukkig van word!

_Karlijn: Wow, wat gaaf zeg! Dan heb je hem zomaar ineens op je voordeur! Dat is even een geluksmomentje <3 . Met mijn familie ben ik hem inderdaad ooit op de Veluwe tegen gekomen, super mooi beestje om te zien, maar snap nou nog altijd niet waarom hij een vliegend hert word genoemd?

Inderdaad. Locaties zoveel mogelijk stil houden om verstoring te voorkomen. Je wilt niet weten wat er kan gebeuren als men lucht krijgt van een zeldzaam dier... Dan willen ze er massaal met zijn allen op af helaas. Dan lijkt het plaatje haast wel belangrijker te zijn dan de rust van het dier zelf.
Houd zelf ook locaties heel stil.
Een kennis vroeg afgelopen zondag via FB nog waar ik de foto van de Groene Specht met jongen had gemaakt. Met andere woorden: Hij wilde er ook een foto van maken. Ook al zei hij dat niet direct, wist ik wel dat die vraag daarvoor was. Helaas voor hem geef ik locaties nooit prijs.
Zowel in het wild als op privé terrein.
Want ook al weten hij en ik heel goed hoe je verantwoord foto's kunt maken, zijn er heel veel fotografen die dat soms ook nog wel eens vergeten en mijn ouders zitten ook niet op tientallen fotografen te wachten op hun erf. Plus dat Groene Spechten ook nog eens verstorings gevoelig zijn.
En als een fotograaf het weet... Dan heb je er zo meer die het weten.

En het is voor velen natuurlijk lekker makkelijk om te vragen waar iemand een dier heeft gefotografeerd. Hoeven ze zelf de moeite niet te doen om er naar te zoeken, maar kunnen ze er zo heen en hoeven ze alleen nog te wachten tot het dier tevoorschijn komt... Van mij mag men er gerust zelf voor werken, maar ik ben daar misschien ook wel wat harder in dan de meeste mensen.

Uiteraard zijn er ook genoeg goede fotografen. Die het juist weten te doen :j .

Was vanmiddag de wei aan het uitmesten toen het begon te regenen en te onweren. Dus uiteindelijk besloten om maar even op het erf te gaan schuilen en te wachten tot de bui voorbij is. En terwijl ik wacht zie ik aan de andere kant van het erf/tuin het Steenuiltje heel blij het dak oplopen.
En kijk nu hoe hij hier tevreden in de regen zit <3 . Volg dit mannetje al een jaar en het is elke keer weer genieten als ik hem zie <3 .

Foto van verre afstand gemaakt en vanonder het afdak waar ik stond. Echt niet dat ik in de regen ga staan met de camera, maar het verbaasd mij elke keer wat mijn camera en lens kunnen doen.
Wel nog in moeten croppen op de pc.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 03-06-21 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:53

xYaartje schreef:
maar snap nou nog altijd niet waarom hij een vliegend hert word genoemd?

Vanwege het "gewei" dat de mannetjes dragen en het feit dat ze vliegen? :D

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:00

Wat een mooie foto's! Ik kijk graag mee :-)

Supervixen

Berichten: 12822
Geregistreerd: 28-04-11

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:59

Ik was gisteren hardloopfoto's aan het maken en er was een vijvertje vol kikkers. Echt een tijdje naar staan kijken, ze gingen tekeer!

Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 18:31

_Karlijn: Ha, ja dat klinkt wel logisch inderdaad :D . Nadat ik mijn vraag gepost had had ik inderdaad al zo'n klein vermoeden dat het vanwege het gewei en het vliegen was. Blijft alsnog heel gaaf dat die gewoon bij je op de voordeur zat! Wilde vast even op de koffie komen :j .

Solistar: Welkom! En wat leuk dat je mee komt kijken! En mocht je eens zin hebben mag je ook altijd iets posten :D .

Supervixen: Mooie foto! Ja, die kikkers kunnen een kabaal maken. In het vorige huis van mijn ouders zaten ze altijd in de vijver. Het was daar in de vijver een groot feest haha.

Het goede nieuws is wel dat de Torenvalken jongen hebben *\o/* . Ze vliegen al de hele week af en aan met prooien naar de nestkast. Alleen vandaag heb ik ze nauwelijks gezien en dat ook door gegeven aan de fokker van mijn pony (het is zijn nestkast). Ik hoop echt dat het vals alarm is en we morgen weer het geweldige geluid van de Torenvalken horen <3 . Kan ook gerust zijn dat terwijl ik in de wei bezig was dat ik zo gefocust was met de pony's dat ik totaal niet op de omgeving heb gelet. Zie ik mijzelf ook nog voor aan.
We hopen dan ook op vals alarm en alles nog goed gaat met de jongen.
Hoop een deze dagen wat nieuwsgierige Torenvalk jongen koppies te zien die nieuwsgierig naar buiten kijken. Ze zijn nu nog net te klein om over de rand van de kast heen te kijken.
Wel hoor ik al even een Koekoek daar dus die hoop ik een deze dagen ook te zien. Dat zou echt zo gaaf zijn!

Steenuiltje van afgelopen donderdag en vandaag <3 :

1. Afgelopen donderdag

Afbeelding

2. Vandaag. Het is echt bijzonder om te zien en te voelen hoe ze toch een plekje in mijn hart hebben weten te krijgen, ook al zijn ze wild. Je gaat er toch een soort van om ze geven <3 Kijk ook altijd even of ik hem zie zitten om te zien of alles nog goed gaat met hem.
Zelfde met de Torenvalken. Kijk altijd rond of ik ze zie en ben altijd blij als ze teken van leven geven <3 .

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:51

Dat vind ik niet vreemd hoor, natuurlijk sluit je ze in je hart! ;)

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:02

Dat steenuiltje is ook gewoon té schattig! <3

Wij konden vandaag de zwarte roodstaart mooi van dichtbij bekijken; hij bleef mooi in de buurt. En verder worden de mussen en mezen steeds brutaler en komen soms gewoon naar binnen gehupt.

Ir111

Berichten: 11944
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:09

Hier was het feest tijdens het uitmesten. Naast onze wei zit een buizerdnest (een horst heet dat heb ik onlangs geleerd :D ). De ouders waren aan het jagen terwijl ik mijn rondje liep. En terwijl ik dat rondje liep suisde er een ooievaar over mij heen, die landde in de wei van de buren waar net gemaaid is. Daar ligt het eten voor het oprapen volgens de ooievaars hier. :D Zo tof!

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:10

Afbeelding

Dit is toch zo leuk, de hele familie daalt af naar het water :)


Afbeelding


En eenvoudig, maar toch altijd weer zo bijzonder ;)

> Heeft iemand een tip over een mooie, handzame, niet al te ingewikkelde camera? :o

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 23:45

Soesita: Lief zijn ze he <3 . Maar vergis je niet! Ze zien er lief en schattig uit, maar hebben een behoorlijk karakter!
Wat gaaf zeg van de Zwarte Roodstaart! Een keer mogen zien op de vakantieboerderij van mijn ouders. Super mooi vogeltje! Daar heeft zijn neef de Gekraagde Roodstaart nu intrek genomen in de Bosuilenkast :')

Ir111: Wow, dat is helemaal gaaf dat je een Buizerdnest naast je wei hebt! Helemaal niet jaloers hoor, echt niet..... Zie je de Buizerds nu ook veel? En wat grappig. Dat wist ik niet eens dat dat een Horst heette! Weer wat geleerd.
Wat een gaaf plekje heb je zo met Buizerds en Ooievaars!

Nikass: Ohhh wat schattig zo met al die kleine ganzen <3 . En wat een mooie bloem! Is dat niet een Klaproos? Helaas geen tips voor je, maar je zou eens bij compact camera's kunnen kijken? Zijn niet zo groot en zwaar als de spiegelreflex en vaak goed om mee te beginnen voor je over gaat op de spiegelreflex.

Nou wat blijkt. Meneer Steenuil op de eerste foto heeft een nieuw vrouwtje gevonden *\o/* . Doordat ik de foto's hier onder elkaar had gezet begon ik de verschillen ineens te zien en de fokker van mijn pony heeft dat vandaag bevestigd dat de Steenuil op de 2de foto een nieuw vrouwtje is *\o/* . Zo ontzettend blij voor hem!
In de nestkast vind de fokker van mijn pony ook steeds kuiltjes. We hebben stille hoop dat Meneer Steenuil het toch nog een keer wilt gaan proberen met zijn nieuwe vrouw. Dus wie weet hebben we binnenkort toch weer eieren in de kast. Dat zou leuk zijn! En dan moet die Eekhoorn van mij weg blijven hoor. Die willen we niet meer zien.
Meneer Steenuil heeft al genoeg pech gehad en mag nu wel eens geluk hebben :j .

Met de Torenvalken was het ook even spannend. Die lieten zich gisteren dus helemaal niet zien of horen. Dus we vreesden al een klein beetje het ergste, maar gelukkig waren ze vandaag weer actief *\o/* . Hoop echt dat ik een deze dagen de eerste jongen over de rand van de kast zie kijken :D .

En ik hoor geregeld een Koekoek op het erf, maar ja. Die laat zich niet zien natuurlijk :') . Steenuiltjes zijn goed in het spelen van verstoppertje, maar de Koekoek is echt meester daarin.

Eergisteren kwam ik bij mijn pony aan en werd al luidkeels begroet door een van de Torenvalken. Duurde even voor ik ze gevonden had, maar ken de favoriete plekjes inmiddels en ja hoor. Daar zat Mevrouw Torenvalk trots in de boom <3 . :

Afbeelding

2. Had ik van het weekend ook net mijn pony een halster omgedaan om samen te trainen. Hoor ik het geluid van de Patrijs in een keer. Hij zit aan de ene kant van de wei en ik aan de andere kant en voor ik het weet komt die mijn kant op gerend/gelopen. Echt heel gaaf. Patrijzen zijn zeldzaam en ik bof maar dat ik ze regelmatig mag zien <3 .
Mijn pony zag de bui al hangen toen de camera tevoorschijn kwam dus die ging uit ergernis maar grazen _O-

Afbeelding

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 06:01

Genieten, dit topic!

Volgens ObsIdentify is je rups een Hageheld.

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12822
Geregistreerd: 28-04-11

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:40

Ohh ik had helemaal niet gedacht aan zo'n soort vlinder. Als eerste denk je gewoon aan al die vlinders met felle kleurtjes. Bedankt!

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:22

Supervixen schreef:
Ohh ik had helemaal niet gedacht aan zo'n soort vlinder. Als eerste denk je gewoon aan al die vlinders met felle kleurtjes. Bedankt!


Ik wist ook niet precies waar ik moest zoeken. Ik vind de vlinder wel heel mooi. Simpel is soms beter in dit geval camouflage. Dat vind ik ook heel mooi aan de natuur.

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 21:47

Nog een foto van vanmiddag <3 . In het grasland naast ons weiland was het een drukte van belang met Kieviten die in het grasland zaten of er boven vlogen. Wat bleek? Er liepen jongen!
Helaas heeft mijn camera steeds meer moeite met scherpe foto's maken en vrees dat hij een deze dagen toch echt voor onderhoud weg moet, maar hoop dat hij nog even wacht tot de Torenvalken echt zijn uitgevlogen straks. Heb dan ook besloten het even wat rustiger aan te doen om de camera te sparen.
Heb voor mijn insta gelukkig genoeg beeld materiaal verzameld, maar dat word voor nu ook iets minder vaak naar het bos toe gaan.
Zou zonde zijn als ik midden in het seizoen ineens tijdelijk geen camera meer heb.

De Torenvalk jongen horen we sinds gister luid en duidelijk in de nestkast roepen zodra het voertijd is. Dat roepen zal straks alleen maar harder worden naarmate ze ouder worden en dan is het echt genieten <3 .

Nu hielp het ook niet echt mee dat de Kievit jongen zo ontzettend klein zijn en nog op verre afstand van mij vandaan waren.

Voor nu. Geniet van het Kievit jong <3 . Er liepen er zeker een stuk of vijf. Met evenveel volwassen om ze te beschermen. Was zo gaaf om te zien hoe beschermend de Kieviten zijn over hun jongen.


Afbeelding


Afbeelding

En nog een Eekhoorntje in het bos gespot vanochtend <3 .


Afbeelding

En dit Roodborstje wees mij vanochtend de weg <3 .


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:04

xYaartje schreef:
Nikass: Dat is helemaal gaaf! Buizerds staan er juist om bekend om eigenlijk direct weg te vliegen zodra je ze spot en de camera op hen richt. Iets met camera schuw :') .

Supervixen: Wat een gave foto's zeg! En uiteraard mag dat! Daar is dit topic voor :D . Is dat heel toevallige bij/op de Veluwe?
Kan het helemaal begrijpen! Geniet zelf ook altijd zo van de wandelingen in de natuur en de ontmoetingen met het wild <3 .


Het helpt nog wel eens om een buizerd vanuit een auto te fotograferen!

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:21

xYaartje schreef:
Nog een foto van vanmiddag <3 . In het grasland naast ons weiland was het een drukte van belang met Kieviten die in het grasland zaten of er boven vlogen. Wat bleek? Er liepen jongen!
Helaas heeft mijn camera steeds meer moeite met scherpe foto's maken en vrees dat hij een deze dagen toch echt voor onderhoud weg moet, maar hoop dat hij nog even wacht tot de Torenvalken echt zijn uitgevlogen straks. Heb dan ook besloten het even wat rustiger aan te doen om de camera te sparen.
Heb voor mijn insta gelukkig genoeg beeld materiaal verzameld, maar dat word voor nu ook iets minder vaak naar het bos toe gaan.
Zou zonde zijn als ik midden in het seizoen ineens tijdelijk geen camera meer heb.

De Torenvalk jongen horen we sinds gister luid en duidelijk in de nestkast roepen zodra het voertijd is. Dat roepen zal straks alleen maar harder worden naarmate ze ouder worden en dan is het echt genieten <3 .

Nu hielp het ook niet echt mee dat de Kievit jongen zo ontzettend klein zijn en nog op verre afstand van mij vandaan waren.

Voor nu. Geniet van het Kievit jong <3 . Er liepen er zeker een stuk of vijf. Met evenveel volwassen om ze te beschermen. Was zo gaaf om te zien hoe beschermend de Kieviten zijn over hun jongen.


[ [url=m/96WKX3.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/eZHQYW.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een Eekhoorntje in het bos gespot vanochtend <3 .


[ [url=m/NmhYCd.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit Roodborstje wees mij vanochtend de weg <3 .


[ [url=m/qLEhHj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat schattig weer <3

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:27

Super leuk die baby Kievit <3

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 18:57

Lief zijn die kleintjes he <3 En we blijven in de kleine jonge vogel modus <3 .

Had vanmiddag net de wei uitgemest. Breng de kruiwagen terug en loop dan altijd langs de Torenvalk kast. Werp dan ook altijd een blik in de kast om te zien of een van de jongen zich al laat zien en lang wachten en geduld word dan eindelijk beloond *\o/* .
Vanmiddag keek dit prachtige Torenvalk jong voor het eerst uit de kast *\o/* . Hoeveel er in zitten we nog niet. Dat is wachten tot ze allemaal groot genoeg zijn.
In de komende dagen zal de rest ook wel volgen :j . Mijn gok is ieder geval 3 tot 4 jongen.
Weet trouwens niet wat ik spannender vind. Dit.... of veulens fokken (bij mijn pony fokken ze ook elk jaar. Alleen dit jaar krijgen we geen veulens, maar wachten wel op een kalfje).


Afbeelding

ikke

Berichten: 37528
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:22

Hij vond er wat van. Geen idee wat ie waarvan vond maar het volume was er niet minder om :D


Afbeelding