De natuur in eigen omgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:17

Mooi schilderijtje, die foto met de reiger. Zoiets kan je gewoon aan de muur hebben (ik in elk geval)
Volgens mij kan jij schathemeltje rijk worden met je foto's xYaartje ;)


xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 00:35

Wat een lief compliment van je Nikass <3 . Dank je wel! Mocht je hem ooit aan de muur willen hebben, geef gerust een gil. Stuur ik de foto via e-mail naar je op :j .

En wie weet gebeurd dat ooit in de toekomst. Dat ik er rijk van word. Het zou een droom zijn die uitkomt! Voor nu geniet ik gewoon nog veels te veel van alles op te bouwen qua naam <3 .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:40

Nee dan moet ik eerst het hele topic weer even doornemen om te kijken welke foto ik het mooiste vind :) maar wie weet krijg je dan een keer een pbtje van me!

Edit: de moeder eend met kuikens, de boerenzwaluw, de bonte specht papa die zijn kind voert... Ik heb al wat favorieten :)

K2&K3 ben ik ook verliefd op trouwens <3
En de muisjes! Of toch de haas?
Ik heb nog even tijd nodig :=

xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 01:02

Neem je tijd! Het heeft geen haast. Zo'n foto uitzoeken heeft tijd nodig. Het moment van: "Die foto word het!" Komt vanzelf :j . En dan zie ik je PB vanzelf verschijnen!

Wel ontzettend tof dat je een van de foto's aan je muur wilt <3 . Een groter compliment kan je mij niet geven!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

anca

Berichten: 1776
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:22

Wat een prachtige sfeervolle foto met die reiger

hartelijke groeten,
anca

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:17

Mooi nieuws
Ik heb een aantal van mijn foto's van Stem van de Wilde Dieren serie uit Schiphol Trade Park Hoofddorp Fauna Haarlemmermeer verkocht aan een opdrachtgever Ik wilde wat goed doen voor de wilde dieren met de opbrengst als dank dat ze op mijn pad komen bij mijn wandelingen en mij verbazen, verwonderen, blij maken en zich laten fotograferen.

En ik heb de opbrengst :$ :$ :$ gedoneerd aan het Vogelhospitaal in Haarlem.
In deze week verdubbelt Dierenlot de donatie. *\o/*

Ze doen zulk mooi werk voor de gewonde wilde vogels in mijn omgeving.




Afbeelding

Zondag zulkmooi licht in Landgoed Elswout

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

anca

Berichten: 1776
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:44

Wat een goed gebaar <3

Het zijn ook prachtige foto's die je maakt *\o/*

hartelijke groeten,
anca

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 02:18

Stille mee genieter hier van alle mooie foto`s van jullie.
Ik word altijd vrolijk van dit topic.

Hier laatst op de wandeling met de honden nog de laatste gekleurde bladeren kunnen vangen :)
Afbeelding

Afbeelding

Het is gewoon een telefoon foto en ik ben absoluut geen fotograaf, let dus maar niet op de kwaliteit..

xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 18:06

Wat een prachtige foto's zie ik toch voorbij komen <3 . Zo leuk om te zien hoe iedereen geniet van de natuur! En welkom in het topic Hennos! Zo leuk om te horen dat je geniet van alle foto's die voorbij komen!

Hier is het even wat stiller. Sinds het herfst is heb ik de camera echt nog maar heel weinig gepakt en merk dat ik mijn passie weer een beetje opnieuw moet hervinden, maar dat komt wel weer. Heb op het moment ook veels te weinig tijd om er echt op uit te trekken. Het daglicht wat er is is er voor de pony's en allerlei andere dingen, maar gelukkig kan ik nog wel altijd genieten van alle vogels in de tuin en wanneer er tijd voor is zet ik die met liefde op de foto <3 .

Sinds een tijdje komt de Winterkoning ook op bezoek. Echt super gaaf om die nu ook in de tuin te hebben! Maar wat is die snel en zo lastig om goed op de foto te krijgen.


Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 18:57

Afbeelding

Ook nog wat laatste herfstkleuren. Helaas is het winterse nu echt begonnen. Ik ga de uitdaging wel aan om ook dan wat mooie plaatjes te blijven maken :)

xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-21 13:32

Nikass: Prachtige foto weer <3 . Blijf zeker door gaan! Niets is leuker dan foto's van het landschap maken in verschillende jaargetijde.

Vanochtend na weken eindelijk weer in het bos gewandeld. Het voelde zo goed. Ben ik op de terug weg naar de uitgang van het bos zie ik ineens een heel vrolijk vogeltje rond vliegen tussen wat takken door.
Na navraag te zijn ligt het vermoeden bij Glanskop, maar het zou ook zo maar de Matkop kunnen zijn. Al ga ik in dit geval uit van de Glanskop <3 .
Deze vogeltjes ontmoeten geeft weer inspiratie om toch weer 2x per week er op uit te gaan. Zolang de tijd en het weer dat toe laat.
Voor het eerst ook dat ik deze prachtige en vrolijke soort heb ontmoet <3 .
Niet de beste foto. Was ontzettend bewolkt vanmorgen, maar al met al zo blij dat ik hem heb ontmoet <3 .
Ze fotograferen was wel een uitdaging. Ze zaten echt niet stil :')


Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:43

Helaas geen foto maar gisteren zat er een roodborstje naar me te staren terwijl we in de tuin bezig waren.
Op een meter afstand :oo

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:02

xYaartje schreef:
Nikass: Prachtige foto weer <3 . Blijf zeker door gaan! Niets is leuker dan foto's van het landschap maken in verschillende jaargetijde.

Vanochtend na weken eindelijk weer in het bos gewandeld. Het voelde zo goed. Ben ik op de terug weg naar de uitgang van het bos zie ik ineens een heel vrolijk vogeltje rond vliegen tussen wat takken door.
Na navraag te zijn ligt het vermoeden bij Glanskop, maar het zou ook zo maar de Matkop kunnen zijn. Al ga ik in dit geval uit van de Glanskop <3 .
Deze vogeltjes ontmoeten geeft weer inspiratie om toch weer 2x per week er op uit te gaan. Zolang de tijd en het weer dat toe laat.
Voor het eerst ook dat ik deze prachtige en vrolijke soort heb ontmoet <3 .
Niet de beste foto. Was ontzettend bewolkt vanmorgen, maar al met al zo blij dat ik hem heb ontmoet <3 .
Ze fotograferen was wel een uitdaging. Ze zaten echt niet stil :')

[ [url=m/KCxzph.jpg]Afbeelding[/url] ]

Glanskop inderdaad. Ik zag dat Thijmen je al een duidelijke uitleg had gegeven op basis waarvan het onderscheid gemaakt kan worden.

Schoentje, kerstmuts en [o]

xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-21 17:45

ikke: Oh wow, wat gaaf zeg! Die vond het vast leuk om toe te kijken hoe jullie bezig waren in de tuin!

Oomens: Klopt, dat heeft die inderdaad gedaan! In de korte tijd dat ik mij al met vogels bezig houd ontzettend veel geleerd van Thijmen wanneer hij een vraag van mij beantwoord :j . Ontzettend fijn ook dat hij zijn kennis met ons/anderen wilt delen.
Zat eerst aan Zwartkop te denken trouwens toen ik hem aan het fotograferen was :') . Dat kwam puur gewoon doordat die maar niet stil zat en ik alleen een zwart petje zag en verder niets haha. Pas met uitzoeken van de foto's dacht ik: "Hey... Dat is een matkop of Glanskop." Wat is de Glanskop een onwijs leuk vogeltje zeg! Hoop hem vaker in het bos tegen te komen.

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:17


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:37

Zo Janouk, dat is tof! Dat is zeker iets om trots op te zijn!

xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-21 20:15

Wat ontzettend gaaf Janouk! Oprecht iets om trots op te zijn *\o/* . En de foto's zijn echt prachtig!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:42

Door de heg heen, achter het hek van onze tuin, zit de winter Buizerd zijn net gevangen konijn op te peuzelen.
Ik heb geprobeerd hem vast te leggen op de camera, maar hij zag mij door de heg ............ en ik wilde hem niet verstoren bij het eten. Hij is veel schuwer dan de zomer Buizerds. En op 3 meter afstand...........ben ik, ondanks de coniferen heg, veel te dichtbij voor hem.
Dus 1 snelle foto en meteen weer weg.
De Buizerds, die hier zomers zijn, zijn in oktober naar het zuiden gevlogen. Begin november is deze Buizerd hier komen wonen vanuit het hoge Noorden. Deze is veel witter / blonder dan de zomer Buizerds.
Toen ik een uur later de schapen ging voeren, lagen er alleen nog de oren en 1 achterpoot van meneer Konijn achter de heg.

Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Gothico

Berichten: 1335
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:25

janouk schreef:
Door de heg heen, achter het hek van onze tuin, zit de winter Buizerd zijn net gevangen konijn op te peuzelen.
Ik heb geprobeerd hem vast te leggen op de camera, maar hij zag mij door de heg ............ en ik wilde hem niet verstoren bij het eten. Hij is veel schuwer dan de zomer Buizerds. En op 3 meter afstand...........ben ik, ondanks de coniferen heg, veel te dichtbij voor hem.
Dus 1 snelle foto en meteen weer weg.
De Buizerds, die hier zomers zijn, zijn in oktober naar het zuiden gevlogen. Begin november is deze Buizerd hier komen wonen vanuit het hoge Noorden. Deze is veel witter / blonder dan de zomer Buizerds.
Toen ik een uur later de schapen ging voeren, lagen er alleen nog de oren en 1 achterpoot van meneer Konijn achter de heg.

[ [url=m/Fgf50i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf dat je hem dan toch zo op de foto hebt kunnen krijgen.
Ik vind de zomer buizerds wel heel mooi, maar de winter buizerds vind ik mooier en zijn inderdaad veel schuwer. (Dus moeilijker dichtbij op de foto te zetten.)

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-21 15:42

Gave foto Janouk! Wat heeft hij een gaaf verenkleed zeg!

Zomer Buizerds zijn ook heel erg schuw. De Buizerd in het algemeen wel. Hoe vaak ik al wel niet heb gehad dat ik een Buizerd spot, maar zij mij al veel eerder in de gaten hebben en zodra ik op gepaste afstand stop en de camera pak is de Buizerd alweer gevlogen :') _O- .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 07:20


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-21 00:08

Okay, ik ben verliefd en mijn hart is zojuist gesmolten van schattigheid <3 . Was bezig met de kattenbak. Ga naar de berging om kattegrit te halen. Kijk de tuin in en zie wat bij het egelvoer. De egel is het niet, maar wel een überschattig Bosmuisje die zich ook even te goed doet aan het egelvoer (de egel laat zich nog geregeld zien. Vandaar dat het voer klaar staat voor hem. Al contact gehad met een wildopvang gehad en gewoon goed in de gaten houden, maar zolang hij actief is en niet ziek oogt hoeft er nog geen actie genomen worden).
Het muisje vond het allemaal prima. Rende vrolijk door de tuin rond en poseerde af en toe heel lief voor de camera. Genoot van de aandacht en ik kon alleen maar: "ooohhhhh. Ahhhh. Dit is te lief <3 " zeggen.

Maar kijk nou. Hoe lief is dit?!
Helaas veel ruis. ISO moest op het hoogst, sluitertijd zowat op het laagst etc. maar kon het niet laten om toch nog foto's te maken (licht kwam van de lantaarnpaal. Geen flits gebruikt). Soms moet je het doen met de omstandigheden die je hebt:

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:52

Heel lief <3

xYaartje
Berichten: 1457
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-21 14:07

Nikass: Ja he <3 . Daar word je toch verliefd op <3 .

Werd vanmorgen door de fokker van mijn pony om half 9 gebeld of ik 's ochtends kon komen om foto's te maken van de tuin in de winterse sfeer en dat liet ik mij geen twee keer zeggen!
Dus om 9uur zat ik al op de fiets en hier al een foto van vanochtend. Nu heb ik ruim 500 foto's uit te zoeken :') _O- .

Uiteraard zijn de pony's ook op de foto gezet, maar daar ga ik komende week nog een apart topic voor maken :j .


Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:24

Prachtige foto xYaartje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers