Akita pup Koda

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:03

Aaaah een Koda :D alleen daarom is ie al leuk. Oké ik ben bevooroordeeld want ik heb ook een Koda ;)
Wat een prachtig ras is het toch ook... smelt.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:03

Leuk diertje, is er nog een reden geweest om een Japanner met een Amerikaan te kruisen?

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Akita pup Koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:04

Zo knap <3

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 11:49

StonedRomy schreef:
Leuk diertje, is er nog een reden geweest om een Japanner met een Amerikaan te kruisen?

Niet per se een reden. Het gezin waar de pups zijn geboren hebben een japanse teef. De zus van de vrouw heeft een amerikaanse reu. Ze wilde beide graag een eigen pup van beide honden. Zo doende ;)

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:01

_Sanne schreef:
StonedRomy schreef:
Leuk diertje, is er nog een reden geweest om een Japanner met een Amerikaan te kruisen?

Niet per se een reden. Het gezin waar de pups zijn geboren hebben een japanse teef. De zus van de vrouw heeft een amerikaanse reu. Ze wilde beide graag een eigen pup van beide honden. Zo doende ;)

Oké duidelijk!

Zijn ouders wel getest en uit een sa/vkh vrije lijn?

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Akita pup Koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:19

Mag ik vragen waarom je voor dit ras gekozen hebt? Mijn schoonouders hebben er ook 1 maar die is zo vals als de pest en kan nooit los lopen, ik hoor van heel veel mensen dat dit ras amper los kan lopen en een behoorlijke gebruiksaanwijzing heeft.

Is geen aanval hoor maar ben gewoon benieuwd wat je zo leuk vind aan dit ras ?

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 12:40

StonedRomy schreef:
Oké duidelijk!

Zijn ouders wel getest en uit een sa/vkh vrije lijn?

Zeker :j

Urona447 schreef:
Mag ik vragen waarom je voor dit ras gekozen hebt? Mijn schoonouders hebben er ook 1 maar die is zo vals als de pest en kan nooit los lopen, ik hoor van heel veel mensen dat dit ras amper los kan lopen en een behoorlijke gebruiksaanwijzing heeft.

Is geen aanval hoor maar ben gewoon benieuwd wat je zo leuk vind aan dit ras ?

Wij zochten geen standaard hond. We zochten een hond met een uitdaging. Een vriendelijke goedzak, maar wel met een echt karakter. In onze omgeving met wat mensen gesproken die ook dit ras hebben. Paar keer de honden gezien en natuurlijk goed ingelezen.
Zo zijn we er eigenlijk bij gekomen.

Dit is echt een schat van een beest. Kan gerust los in het bos (losloopgebied), vriendelijk naar andere mensen en naar andere honden (en onze katten). Ken eigenlijk ook alleen maar brave akita's. :')
Hij heeft inderdaad een gebruiksaanwijzing, maar dat is geen probleem voor ons. En een flinke dosis geduld moet je ook zeker wel hebben met dit ras!

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

Re: Akita pup Koda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 12:43

Zijn soms aan het wandelen door het dorp en komen dan mensen tegen. Ze zeggen altijd: "oei een akita, poeh poeh is dat jullie eerste hond?" We zeggen dan wel eens "ja dat klopt" hahaha je moet die gezichten eens zien :)) _O-
Denken mensen dan toch echt dat een eerste hond gelijk een akita is? 8)7

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Akita pup Koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:48

Wat een prachtig dier !

In welke zin zijn ze niet geschikt als beginnershond ? (Pure interesse, ik ken het ras enkel bij naam.)

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:49

Akita als eerste hond heb ik geen problemen mee, zolang de mensen maar duidelijke verwachtingen hebben die kloppen bij het ras en zich helemaal inzetten en leergierig zijn.

Imo gaat het vaker mis bij mensen die altijd makkelijk loslopende en sociale honden hebben en verwachten/eisen dat de akita dit ook gaat worden. Vaak slaan akita’s toch om rond 2 jaar. Dit moet je kunnen sturen en soms moet je dan accepteren dat je hond niet meer los kan.

Zelf leer ik mijn honden aan om te negeren. Kunnen prima met elkaar spelen en met honden die ik ken, maar op straat gaan we niet snuffelen of spelen. Gewoon recht vooruit kijken.

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 12:52

jokari schreef:
Wat een prachtig dier !

In welke zin zijn ze niet geschikt als beginnershond ? (Pure interesse, ik ken het ras enkel bij naam.)

Een akita is een erg slimme hond. Je hebt gewoon veel geduld nodig bij dit ras en consequentie. Omdat hij zo slim is en wat dominant moet je echt wel ervaring hebben met honden. Anders loopt dit ras zo over je heen. Ze hebben een behoorlijk eigen wil

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Akita pup Koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:07

Ze is mooi! Maar inderdaad valt er nu nog weinig over te zeggen. Die pubertijd gaat belangrijk zijn. Maar zo te lezen hebben jullie je goed verdiept dus dat zal wel goed komen.

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Akita pup Koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:16

Bedankt voor je reactie :)

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 14:21

Even een grote schop omhoog.. haha

Inmiddels is hij bijna 2 jaar! Hij is echt een lieve grote goedzak! Zo lief voor iedereen :)
Totaal geen moeilijke hond en luistert heel goed. <3

Afbeelding

Binnenkort gaan we verhuizen en krijgt hij meer ruimte buiten en binnen! Ook hebben we een mooi weids uitzicht (weilanden en bos) waar hij lekker overheen kan kijken achter in de tuin! :D

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:22

<3 <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Akita pup Koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:59

Wat een prachtig dier <3

Kwa karakter houd ik het wel saai bij poedels maar ik vind akitas wel echt machtig om te zien.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Akita pup Koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:03

Ben wel benieuwd naar een foto dat hij / zij staat?
Kan me echt geen voorstelling maken hoe groot hij/zij nu is.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:07

Wat een heerlijk dier zeg! Geweldig! Hoe groot is hij nu?
Wij hebben een kruising van een amerikaanse akita met een new foundlander. Een heerlijke haarbal, super lief, maar heel waaks en dat was precies wat we wilden. :)