Mijn bloedzuiger baby's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:08

Een vraagje voor ik vrijwillige donor zou worden:Als hij \zij eerst bloed zou hebben gedronken van iemand die aids heeft of een andere via bloed overdraagbare ziekte, zou hij daar dan de volgende van wie hij bloed zuigt mee kunnen besmetten?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:15

anjali schreef:
Een vraagje voor ik vrijwillige donor zou worden:Als hij \zij eerst bloed zou hebben gedronken van iemand die aids heeft of een andere via bloed overdraagbare ziekte, zou hij daar dan de volgende van wie hij bloed zuigt mee kunnen besmetten?


Je bedoelt denk ik HIV, want HIV is het virus en AIDS is de ziekte die je krijgt zonder HIV remmers en het antwoord is NEE want muggen en bloedzuigers spugen gedronken bloed niet in jouw arm terug als ze bijten of prikken. Daarnaast leeft het virus in mensen en buiten de mens sterft het af.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:27

Smee__ schreef:
Voortaan als mijn ouders weer zeuren dat je toch geen ratten als huisdier houdt verwijs ik ze naar dit topic! Wedden dat ze m'n ratjes ineens heel erg leuk vinden _O-

Ik vind dit echt fascinerend en creepy tegelijk, ik ben wel voor een volgtopic :))


Ik voel de behoefte om mijn wandelende takken te knuffelen, door dit topic. :(:)
(Mijn ratjes leven niet meer.)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:32

Lichtelijk gerelateerde vraag: waar zet je precies bloedzuigers in als therapie bij paarden? Tenminste dat lijk ik hier te lezen? Waar is het goed voor? :oo

En uh, wat betreft "bloeddonatie": volgens mij zei TS dat ze 3ml bloed per paar maanden drinken... Dat kan ik niet eens afmeten met mijn keukenlitermaatje := Het valt allemaal wel mee hoor...

VenoSnorlax

Berichten: 4519
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:53

Ik lees al lange tijd mee en t lijkt mij oprecht interessant om ze een x te voeden is dat nu heel raar..

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:57

Magrathea schreef:
Lichtelijk gerelateerde vraag: waar zet je precies bloedzuigers in als therapie bij paarden? Tenminste dat lijk ik hier te lezen? Waar is het goed voor? :oo

En uh, wat betreft "bloeddonatie": volgens mij zei TS dat ze 3ml bloed per paar maanden drinken... Dat kan ik niet eens afmeten met mijn keukenlitermaatje := Het valt allemaal wel mee hoor...


Voor verschillende dingen kan het gebruikt worden. Ik heb het voor een peesblessure gebruikt.

Hier meer info erover: http://www.touchflow.nl/hirudotherapiebloedzuigers/

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:09

Anke98 schreef:
Ik lees al lange tijd mee en t lijkt mij oprecht interessant om ze een x te voeden is dat nu heel raar..


Nee ... Ik ben ook nieuwsgierig _O-

Wat een grappige beestjes om te zien !!

Ik denk links op de kokosnoot trouwens.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 00:55

Haha Schuur_ heeft het goed! Wel flauw dat je je prijs niet in ontvangst wilt nemen -O- :')


Wie ze in het echt wil zien, of ze wil voeren, is welkom hoor :D



Ja, op de filmpjes gaat het zwemmen ze niet zo goed af. Vooral degene dicht bij het glas, die valt ook om met lopen. Gevalletje teveel gegeten. Maar een bloedzuiger hoeft ook niet te kunnen zwemmen als ie geen honger heeft.. Dan hoeven ze alleen maar rond te wandelen en te hangen. Pas als ze honger krijgen moeten ze naar hun slachtoffer toe kunnen zwemmen. Wat ook weer kan tegen die tijd, want dan zijn ze weer mooi slank :))

Als ze gegeten hebben kun je ook wel met je handen in het water, daar reageren ze amper op. Maar als ze honger hebben, dan zwemmen ze naar je toe en zuigen zich vast aan je handen.



Culaccino; Ze zijn man en vrouw. Maar zichzelf bevruchten kunnen ze niet. Ze paren, waarbij beide dieren bevrucht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:59

FennaK schreef:
Magrathea schreef:
Lichtelijk gerelateerde vraag: waar zet je precies bloedzuigers in als therapie bij paarden? Tenminste dat lijk ik hier te lezen? Waar is het goed voor? :oo

En uh, wat betreft "bloeddonatie": volgens mij zei TS dat ze 3ml bloed per paar maanden drinken... Dat kan ik niet eens afmeten met mijn keukenlitermaatje := Het valt allemaal wel mee hoor...


Voor verschillende dingen kan het gebruikt worden. Ik heb het voor een peesblessure gebruikt.

Hier meer info erover: http://www.touchflow.nl/hirudotherapiebloedzuigers/

Ik vond het wel interessant, maar voor zover ik kan vinden heeft het geen enkele wetenschappelijke basis en is er dus geen enkel bewijs dat dit werkt.

Wel een heel interessant huisdiertje. Als kind zocht ik ze in de sloot.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:05

Huh hoe planten ze zich dan voort? >;) :o

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:29

Zoals hierboven staat:Ze zijn man en vrouw. Maar zichzelf bevruchten kunnen ze niet. Ze paren, waarbij beide dieren bevrucht worden.

Dus ze bevruchten elkaar. (is dat niet ook zo bij sommige slakken soorten?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:31

HiFive5 schreef:
Zoals hierboven staat:Ze zijn man en vrouw. Maar zichzelf bevruchten kunnen ze niet. Ze paren, waarbij beide dieren bevrucht worden.

Dus ze bevruchten elkaar. (is dat niet ook zo bij sommige slakken soorten?)

Slakken kunnen zichzelf bevruchten. Alleen de nakomelingen zullen dan allemaal zwak zijn. Dit worden ook wel runtjes genoemd.

Groeien slecht, vaak vergroeien de huisjes enzo.

VenoSnorlax

Berichten: 4519
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:12

Mag ik vragen vanwaar de keuze van voeren met dierenbloed ipv ze op jezelf vast laten zetten? Lijkt mij veel simpeler en minder zooi?

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 21:25

Dat is eigenlijk vooral omdat ik medicijnen gebruik. En normaal, bij Hirudo therapie, maakt dat niet uit omdat de bloedzuigers dood gemaakt worden. Maar ik wil ze natuurlijk zo gezond mogelijk hebben :) En ik vind het ook niet direct een tof idee om ze zich vast te laten bijten in mezelf :') Anderen hebben ze ook mede zodat ze zichzelf kunnen behandelen zegmaar, maar voor mij zijn het net als vissen gewoon kijkdieren.


Heb net weer filmpjes gemaakt. Even uploaden en dan zal ik ze plaatsen :j

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:29

meisje_ schreef:
Ohh :wow:
Moest even goed kijken of je echt bedoelde wat je bedoelde maar ja dus!
Wat een bijzonder huisdier.

Je doet ze alleen observeren neem ik aan? Of zit je ‘s avonds ook knus op de bank :D

Ik vind t iig wel leuk om te zien :)


TS met een bakje popcorn, bloedzuiger met een bakje bloed... en als het écht gezellig wordt mag Vladimir even aanhaken op de arm.

Nee ik pas -O-

Of heb je ze als medische bloedzuigers TS? of eentje voor alleen jezelf, die alleen bij jou bloed komt zuigen soms? Ik hoorde dat dat erg "gezond" schijnt te zijn.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 21:35

Haha nou ik zit idd wel rustig met een bakje bloed en bloedzuigers op de bank, kan ik mooi kijken hoe ze eten :Y)


Morgen etenstijd, dus plantje vastzetten is niet meer mogelijk zonder gebeten te worden :))



Schuur_

Berichten: 4878
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:16

Wat zielig, bloedzuigertje pesten :')

Wat staat er op het menu morgen? Weer je zus?

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:21

Schuur_ schreef:
Wat zielig, bloedzuigertje pesten :')

Wat staat er op het menu morgen? Weer je zus?


:') :') :')

Wat een vreemd huisdier en ergens toch ook wel weer fascinerend :')

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:24

Laatst op tv gezien over iemand die t deed bij zn oog ballen Oczo. Dat ging me wat te ver maar buiten dat vind ik ze echt vreselijk fascinerend. Lees/volg al best wel een tijdje mee haha

XiiaaooNaa

Berichten: 2865
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:26

Wat gaaf!! <3
Bloedzuigers zijn enorm fascinerende beesten.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:28

Schuur_ schreef:
Wat zielig, bloedzuigertje pesten :')

Wat staat er op het menu morgen? Weer je zus?
_O- _O-

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:03

Schuur_ schreef:
Wat zielig, bloedzuigertje pesten :')

Wat staat er op het menu morgen? Weer je zus?



Hahaha ik ga stuk! :')

Ik vind het wel fascinerende dieren. Is een keer eens wat anders dan een hamster of hond

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 13:54

Ja, mijn zus stond weer op het menu :') Zal later weer filmpjes plaatsen!

Vandaag is de verkoper van Bloedzuigers in NL gestopt met het verkopen -O- Dat is echt vreselijk, want via hem kon je aan aparte soorten komen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:13

Daphne__ schreef:
Haha Schuur_ heeft het goed! Wel flauw dat je je prijs niet in ontvangst wilt nemen -O- :')


Wie ze in het echt wil zien, of ze wil voeren, is welkom hoor :D



Ja, op de filmpjes gaat het zwemmen ze niet zo goed af. Vooral degene dicht bij het glas, die valt ook om met lopen. Gevalletje teveel gegeten. Maar een bloedzuiger hoeft ook niet te kunnen zwemmen als ie geen honger heeft.. Dan hoeven ze alleen maar rond te wandelen en te hangen. Pas als ze honger krijgen moeten ze naar hun slachtoffer toe kunnen zwemmen. Wat ook weer kan tegen die tijd, want dan zijn ze weer mooi slank :))

Als ze gegeten hebben kun je ook wel met je handen in het water, daar reageren ze amper op. Maar als ze honger hebben, dan zwemmen ze naar je toe en zuigen zich vast aan je handen.



Culaccino; Ze zijn man en vrouw. Maar zichzelf bevruchten kunnen ze niet. Ze paren, waarbij beide dieren bevrucht worden.


Ik wil wel keertje langs komen hoor

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:28

haha die valt echt aan! :')
brrr ik zou me ook niet willen laten bijten maar mooi zijn ze!!