Mijn kleine kabouter (Shih Tzu)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Mijn kleine kabouter (Shih Tzu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 16:20

Gistermorgen heeft Mahdu een fotoshoot gehad, door een kennis van me, in het Schelfhorstpark te Almelo.
Het was een erg leuke ervaring en hij heeft enorm zijn best gedaan ondanks dat hij het soms erg moeilijk vond om de aanwijzingen op te volgen en dan in de gevraagde houding/richting te blijven. +:)+
Mahdu is nu 20 maanden en sinds 10 maanden bij mij.

Afbeelding

Effe afgeleid :'):
Afbeelding

*vroemvroem* *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer van dat overbelichte kuifje maar desondanks vind ik deze erg leuk gelukt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn persoonlijke favoriet, gewoon omdat hij daar zo vrolijk aan komt rennen <3:
Afbeelding

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Mijn kleine kabouter (Shih Tzu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:06

Wat een schatje! <3

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Mijn kleine kabouter (Shih Tzu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:31

Wat een knappie! Ik weet ineens wat voor hondje ik erbij wil als mijn dochtertje wat ouder is :D

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:45

Wat een knappert! Ik heb 3 weken geleden ook een shih Tzu/ york gekocht. Hoop dat ze ook zo knap wordt.

Afbeelding
3 maanden oud.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 18:23

Bedankt. :D

Birdie, dat kan nog alle kanten uit qua uiterlijk. :)
De kleur kan nog wat veranderen ook.

Pluttersput schreef:
Wat een knappie! Ik weet ineens wat voor hondje ik erbij wil als mijn dochtertje wat ouder is :D

Ze zijn heel schattig maar niet altijd even makkelijk. :+
Het zijn geen hondjes die commando's klakkeloos opvolgen, schijnen behoorlijk lastig te trainen te zijn en ze zijn verschrikkelijk eigenwijs en ontzettende clowns die hun uiterlijk graag misbruiken om weg te komen met stoute streken. :')
Maar zolang je geen kadaverdiscipline vereist, bereid bent om creatief te zijn en af en toe de tijd te geven om een commando op te volgen en ze de ruimte te geven om hun streken binnen bepaalde grenzen uit te kuren heb je er een heel leuk hondje aan. :)
Mahdu is wel getrimd, zo blijft zijn vacht beter te hanteren voor me en houdt hij dat schattige pupperige uiterlijk. <3

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:14

Wij hebben er ook eentje gehad, die is 13 geworden geloof ik. Ook een verschrikkelijk lief hondje, maar inderdaad met een eigen wil :')

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 22:38

Je herkent het dus maar al te goed. :')
Ik moet zeggen dat als ik zorg voor veeeeel koekjes (of kleingeknipte snackjes), een hoop geduld en een portie humor ik nog best ver kom met hem.
Maar verwacht geen hoger niveau dan smurfenniveau, dan voelt hij de druk en vertikt het. :+