Onze hond bij het water

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Onze hond bij het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 08:54

Dat is haar nieuwe bijnaam sinds de reportage van nieuwsuur die we laatst zagen over hoog risico honden. Zina zelf gelooft het allemaal wel. Die voelt zich eerder een schoothondje. Madam is gek op aandacht en kruipt nog net niet in je.

Verder is ze dol op spelen en met die hitte namen we haar regelmatig mee naar het water. Dat levert altijd wel leuke beelden op dus ik heb laatst mijn camera eens meegenomen.

Afbeelding
Lekker rennen over het zand

Afbeelding
Water is leuk maar verder dan dit durft ze nog niet

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Altijd focus op de baas

Afbeelding

Afbeelding

Moderatoropmerking:
Er staat hier een moderatoropmerking, lees deze eerst goed door voordat je reageert.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-18 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast in overleg met TS

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Onze gevaarlijke vechthond bij het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:00

Wat een gaaf dier is Zina <3

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Onze gevaarlijke vechthond bij het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:15

Knapperd is ze! <3

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:22

Wat een knapperds allebei :D

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:26

Leuke foto's, al ben ik het eens met de hoog risico die in dit soort honden zit. De asiels zitten er hier tegenwoordig helaas ook vol mee. Het blijven toch vechthonden, en daar zou ik geen reclame voor willen,zo is de buurhond ook een vreselijke lieverd en schoothondje-vechthond, toch beet hij met een andere vechthond plotseling de twee chihuahua's van de benedenbuurvrouw dood. En moet het arme ding nu continue gemuilkorft en aangelijnd. Dus als ze eens toehappen doen ze dat ook vaak erg goed. Ze laten namelijk ook niet snel los als ze eens bijten. Ik heb ook regelmatig bij de dierenabulance mensen aan de lijn wiens vechthond aangevallen heeft en de andere hond erg gewond is en of we svp zo snel mogelijk willen komen. Dan is blijkbaar het dier toch wat gaan doen wat de eigenaar niet had verwacht van zijn vechthondje, want meestal zijn ze compleet verrast wat hun dier ineens heeft aangericht.
Dus hopelijk blijft het bij jullie wel goed gaan zodat je hond nog lekker rond kan lopen. Dat hij goed luistert en opgevoed is scheelt wel want is echt wel een must bij deze categorie
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-08-18 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Onze gevaarlijke vechthond bij het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:35

Ben het eens met je Sabri,ik blijf deze honden toch altijd op afstand houden,gewoon omdat ik ze niet meer vertrouw. Ken genoeg lieve vechthonden,echt superlief,maar door een of andere kortsluiting in de kop,vallen ze aan uit het niets. Komt het door het kapot fokken? zijn ze er gewoon gevoelig voor? hebben ze sneller een tumor in de kop?
Geen idee waarom,maar ik blijf liefst uit de buurt van ze.

TS jou hond is een knappe dame en ziet er ook heel lief uit en zal ook erg lief zijn.
De foto's zijn super gaaf!

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:41

Hele mooie hond, pitbull denk ik? Vind haar kleur heel mooi en de foto's zijn ook echt op het juiste moment genomen *D .

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:44

Ja vechthonden zijn in hun lichaamsbouw en hun hersenen gefokt op onbeheerste agressie. Dat maakt dat ze wel degelijk een gevaar vormen. De soms dodelijke onbeheerste agressie zit in hun aanleg en is helaas erfelijk. Vechthonden zijn gefokt om zonder provocatie aan te vallen en te doden. Dit doen ze niet omdat ze mishandeld zijn of verkeerd opgevoed. Aanvallen en doden zit in hun DNA. Net als dat een windhond nou eenmaal een aanleg heeft voor rennen, zou een vechthond eerder kiezen voor aanvallen.
Er zijn inmiddels al veel petities waarin mensen pleiten voor een verbod vanwege hun verscheurde hond. Daarnaast maken artsen zich zorgen om hoeveel kinderen er nog gewond moeten raken alvorens dit probleem wordt aangepakt.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-08-18 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:50

Mooie hond.

De teefjes zijn meestal een stuk vriendelijker naar andere honden. Met teefjes van dit soort rassen heb ik nog nooit problemen gehad en naar mensen zijn het heerlijke honden, maar de reuen..ook hier twee keer vanuit het niets zo'n hond met zijn tanden in mijn hond gehad en altijd met spelen ontspoort het een keer. Hier in de buurt ook meerdere hondjes doodgebeten door type vechthond.

Een border collie drijft, een golden apporteert, maar er mag nooit benoemd worden waar deze honden voor gefokt zijn.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:52

Super gave hond zeg!!

Sabri; misschien hebben die chi's wel als eerste uitgehaald? Zijn meestal nog veel gemenere/agressievere honden dan de zogenoemde vechthonden.... Ik ben 1x (ok 2x als ik mijn eigen hondje meetel) in mijn leven gebeten en dat was door n chi.... En ik kom heel veel met honden in aanraking, van alle soorten en maten....

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:54

Vreselijk mooie hond :j

Jammer dat mensen hun slechte naam hoog willen houden, waar agressie erin gefokt kan kan het er ook weer uit toch? Heb zelf onprettige staffords gekend maar dat is niet de schuld van de hond maar van de baas.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:00

Ik geloof direct dat dit een hele lieve, goed opgevoede hond is.

Maar als ik jullie zo zou zien dan loop ik toch even een blokje om met mijn peuter. Ik hoop dat jij dat ook begrijpt? Een peuter is onberekenbaar, kan ineens gaan rennen of schreeuwen. Ik heb enoeg meegemaakt met honden (2 bijtincidenten met rottweilers meegemaakt) dat ik elke hond die bekend staat om waaks of agressief gedrag, toch mijdt.

Helaas kan het soms niet ontwijken en dan vraag ik netjes of mensen hun hond even aan de lijn kunnen doen zodat ik met mijn peuter langs kan lopen. Ik heb npg nooit meegemaakt dat iemand dat dan doet. Meestal roepen ze ‘hij doet niks’ en laten het dier gewoon op ons afrennen, of ik krijg een grote bek. Tja, ik heb dus niet zo’n goed beeld van deze honden en hun eigenaren. Sorry...

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:05

iirrssjjee schreef:
Super gave hond zeg!!

Sabri; misschien hebben die chi's wel als eerste uitgehaald? Zijn meestal nog veel gemenere/agressievere honden dan de zogenoemde vechthonden.... Ik ben 1x (ok 2x als ik mijn eigen hondje meetel) in mijn leven gebeten en dat was door n chi.... En ik kom heel veel met honden in aanraking, van alle soorten en maten....


Een chihuahua zal niet snel dodelijk kunnen bijten. Daarnaast zijn ze er niet op gefokt om tot de dood erop volgt door te bijten. En inderdaad, niet alleen andere honden maar ook mensen kunnen ernstig of zelfs dodelijk verminkt worden door dit soort vechthonden. Die vechthonden kunnen er verder niks aan doen dat ze nog steeds gefokt worden, de baasjes kiezen wel bewust voor zo'n soort hond.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-08-18 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:07

Sabri schreef:
iirrssjjee schreef:
Super gave hond zeg!!

Sabri; misschien hebben die chi's wel als eerste uitgehaald? Zijn meestal nog veel gemenere/agressievere honden dan de zogenoemde vechthonden.... Ik ben 1x (ok 2x als ik mijn eigen hondje meetel) in mijn leven gebeten en dat was door n chi.... En ik kom heel veel met honden in aanraking, van alle soorten en maten....


Een chihuahua zal niet snel dodelijk kunnen bijten. Daarnaast zijn ze er niet op gefokt om tot de dood erop volgt door te bijten.


Nee gek he.....:+. Maar actie reactie. Chi bijt, vechthond bijt terug en die ene beet kan meteen dodelijk zijn met een beetje pech :+. Zelfde als een auto en fietser botsen. De kans dat de fietser overlijd is dan toch flink groter dan de bestuurder van de auto....

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:09

Wat een leuke hond ts!

Wat betreft het bijten, tja dit komt vaak voort uit mensen die de honden niet bij goede fokkers vandaan halen en niet weten hoe je duidelijk leiding geeft aan een hond van dit kaliber. Dan krijg je honden van wie de bazen maar blijven roepen dat ze lief zijn tot ze een kind bijten. Een verantwoordelijke eigenaar kent het ras en daarmee de risico's

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:10

wat ik dan wel weer jammer vind ; TS komt hier de mooie foto's van haar hond showen. En de meeste reacties gaan niet eens over de foto's maar over de vechthond discussie.. En over het wel of niet omlopen(met kindjes/honden)

Het enige waar ik in dit geval over kan vallen is het loslopen. Als eigenaar van een ''vechthond/powerbreed/HRras'' loop je gewoon al achter. Die van mij komen ook niet los.

Maar TS, ze is een plaatje! Ik blijf haar kleur prachtig vinden en het plezier straalt van de foto's af


En om me dan toch even te mengen in de discussie:

En ja, het kan ook aan andere honden liggen en het probleem ligt niet alleen bij dit soort rassen. Ik heb hier 2 staffords, met een heel fijn karakter. Maar ik kan door een aantal honden in de wijk niet met mijn honden over straat. Om de dood eenvoudige reden dat ze mijn honden al eens te pakken hebben gehad. Maarja, als mijn honden (of een er van) dan dat schattige bolletje fluf te pakken heeft zijn het mijn honden waar commentaar op komt. Dat dat schattige bolletje fluf eerst mijn hond te pakken gehad heeft maakt dan niet uit. Want ja, mijn hond is niet ernstig gewond of dodelijk verwond. Het feit dat ik dan vervolgens maanden training nodig heb om weer in de buurt van anderen honden kan komen zonder dat mijn hond compleet over de zeik gaat (letterlijk) maakt dan niet uit..



Als iedere hondenbezitter wat minder aan zichzelf zou denken, iets meer kennis zou hebben en zich verantwoordelijk zouden gedragen dan zouden er een hoop minder problemen zijn..
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 25-08-18 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sweetgirl1
Berichten: 4548
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:13

Een chihuahua zal niet snel dodelijk kunnen bijten. Daarnaast zijn ze er niet op gefokt om tot de dood erop volgt door te bijten.[/quote]

Nee gek he.....:+. Maar actie reactie. Chi bijt, vechthond bijt terug en die ene beet kan meteen dodelijk zijn met een beetje pech :+. Zelfde als een auto en fietser botsen. De kans dat de fietser overlijd is dan toch flink groter dan de bestuurder van de auto....[/quote]

De gemeenste honden zijn de chihuahua en dat soort kleine grut dan de grote. Want die kleintjes lokken alles uit. K zie t hier in mn straat loopt 1 los, steekt gerust de weg zo over zonder baas er bij. En die bijt je gewoon in je enkels. Dus het zijn de kleintjes die t gemeenste zijn en die pitbulls enz worden juist door hun ook vals. En ook wel door eigenaren want ze worden niet zo gefokt. Ze worden zo gemaakt door de eigenaar.

Prachtige hond TS

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:15

Ik vind het ook erg jammer te lezen dat mensen hier direct verder gaan met het geroeptetoeter over HR-honden. TS wil gewoon trots even de foto's van haar hond laten zien. Waarom kan er wel leuk gereageerd worden op Labradors en niet op een HR-hond?

Ik laat mijn Yorkshire Terriër kruising ook niet los met dit soort honden. Niet omdat ik deze honden per definitie niet vertrouw, maar omdat mijn keffertje een reactie uitlokt en dán probleem heeft.

Houd je angst en commentaar lekker voor je en klik weg als je niets leuks te melden hebt. Wat heeft TS eraan te weten dat je omloopt met je koter? Prima als jij je angst op je kind wilt profileren, maar het voegt niets toe aan dit fototopic.

TS: Je hebt echt een prachtige hond en het is mooi zo'n band te zien tussen jouw vriend (?) en de hond. :) Ik vind het echt prachtige honden met een krachtige uitstraling.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 25-08-18 10:18, in het totaal 2 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:15

Wat een prachtig dier TS!

Jammer dat deze honden zn slechte naam hebben. Het zijn namelijk super intelligente dieren die voor hun baasje door het vuur gaan.
Het zijn de baasjes die er een ‘vechthond’ van maken.
Het is niet de hond, maar de opvoeding.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:18

daantjuhhh schreef:
Wat een prachtig dier TS!

Jammer dat deze honden zn slechte naam hebben. Het zijn namelijk super intelligente dieren die voor hun baasje door het vuur gaan.
Het zijn de baasjes die er een ‘vechthond’ van maken.
Het is niet de hond, maar de opvoeding.

Dit is niet helemaal het geval. Dit soort honden( pitbull's/staffords (achtige) ) zijn nu eenmaal gefokt om te bijten. Een goed fokbeleid fokt dit gedrag er wel steeds meer uit, maar dat betekend niet dat het verdwijnt. Alleen als Baas van dit soort rassen hoor je de risico's te weten en je daar aan aan te passen. Met dit soort honden loop je gewoon een groter risico op incidenten. Ze zijn minder hond tolerant en pikken over het algemeen minder. En tuurlijk verschilt dat per hond, maar dat is wel een raseigenschap.

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:18

Citaat:
Nee gek he.....:+. Maar actie reactie. Chi bijt, vechthond bijt terug en die ene beet kan meteen dodelijk zijn met een beetje pech :+. Zelfde als een auto en fietser botsen. De kans dat de fietser overlijd is dan toch flink groter dan de bestuurder van de auto...


In dit geval ging het om mijn buurvrouw die slecht ter been is het portiek uitkwam met haar chihuahua's en de buurman met de vechthonden op de stoep liep, de vechthonden plotseling zo hard trokken aan de riem dat hij en de vrouw van de andere vechthond ernaast ze niet meer in bedwang konden houden en deze onschuldige chihuahua's plotseling uit elkaar werden gescheurd en geschud tot ze dood waren. Het geschreeuw van een ieder die erbij stond, zowel vechthondeneigenaars als buurvrouw met chihuahua's ging door merg en been. Het duurde namelijk wel even voordat ze de chihuahua's uit de bek konden halen. Een huilende eigenaar van de vechthond erbij die er niks van snapte dat zijn vechthond die zo had gedaan. Nee riepen ze nog, dit hebben we toch ook niet gewild? Zo bezint eer ge begint aan dit soort honden..
In dit geval waren het dan maar de twee chihuahua's van deze alleenstaande oudere vrouw, maar wat als er iemand met haar peutertje daar uit dat portiek was komen zetten?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-08-18 10:21, in het totaal 2 keer bewerkt

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:18

BlijNijn schreef:
Ik vind het ook erg jammer te lezen dat mensen hier direct verder gaan met het geroeptetoeter over HR-honden. TS wil gewoon trots even de foto's van haar hond laten zien. Waarom kan er wel leuk gereageerd worden op Labradors en niet op een HR-hond?

Houd je angst en commentaar lekker voor je en klik weg als je niets leuks te melden hebt. Wat heeft TS eraan te weten dat je omloopt met je koter? Prima als jij je angst op je kind wilt profileren, maar het voegt niets toe aan dit fototopic.

TS: Je hebt echt een prachtige hond en het is mooi zo'n band te zien tussen jouw vriend (?) en de hond. :)


Ik denk dat de reacties hier ook al heel anders zouden zijn als de term "vechthond" niet expliciet in de titel gebruikt werd..

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:24

Prachtige hond!
Het is alleen jammer dat sommige het verpesten voor de rest.
Maar ook vind is het jammer dat sommige hier ook zo kort door de bocht zijn.
Het zijn waakhonden, geen dood/vecht honden. Dat is erin gefokt. En ja, ze hebben een pittige beet. Dat hoort bij het ras. Je zal nooit lezen dat een chihuahua iemand zwaar verwond.

Ooit gehoord dat een golden een kind in het gezicht en handen had gebeten. Dier werd naar de dierenarts gebracht om in te slapen. Daar bleek dat het dier maar liefst 7! nietjes in zijn oor had zitten. Pas bij nummer 8 heeft hij zichzelf beschermd. Dit is nauwelijks in het nieuws gekomen. En als het al in het nieuws was ging het erover dat het dier zo lief was om pas bij nummer 8 te gaan bijten. (even daar gelaten dat je een kind en dieren niet alleen moet laten) als het een vecht ras was geweest was de toon heel anders geweest.

Maar opvoeding en management is alles. Ik heb een boerboel uit het asiel gehad. Was als pup door kinderen mishandeld en was daardoor nerveus rondom kinderen. Dus kinderen mochten hem niet aanhalen en ik riep hem altijd bij mij en aan de lijn als ik kinderen tegen kwam.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:25

kiwiwitje schreef:
daantjuhhh schreef:
Wat een prachtig dier TS!

Jammer dat deze honden zn slechte naam hebben. Het zijn namelijk super intelligente dieren die voor hun baasje door het vuur gaan.
Het zijn de baasjes die er een ‘vechthond’ van maken.
Het is niet de hond, maar de opvoeding.

Dit is niet helemaal het geval. Dit soort honden( pitbull's/staffords (achtige) ) zijn nu eenmaal gefokt om te bijten. Een goed fokbeleid fokt dit gedrag er wel steeds meer uit, maar dat betekend niet dat het verdwijnt. Alleen als Baas van dit soort rassen hoor je de risico's te weten en je daar aan aan te passen. Met dit soort honden loop je gewoon een groter risico op incidenten. Ze zijn minder hond tolerant en pikken over het algemeen minder. En tuurlijk verschilt dat per hond, maar dat is wel een raseigenschap.

Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Maar ik ga er verder niet op in...
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 25-08-18 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:25

Wat een prachtige hond! <3
Waanzinnig mooie kleur. Leuk die witte voorvoetjes.
Top dat je dit topic opent en hopelijk zien mensen ook dat niet alle ‘vechthonden’ slecht zijn.

Ik zou iedereen eens aanraden om een dag mijn Stafford mee te nemen. Kun je zien hoeveel honden (met name de kleine schattige hondjes) mijn hond uitdagen tot bijten aan toe. Paniek bij de baasjes en mijn Stafford doet niets, maar zou wel de schuld krijgen als zij uit zou halen. Omgekeerde wereld met dank aan de media. Tegenwoordig kunnen wij niet eens op zondag door een losloopgebied zonder opmerkingen te krijgen. Te zot voor woorden!
Helaas zitten er genoeg onopgevoede vechthonden tussen, maar vlak de niet-vechthonden niet uit. En vlak hun baasjes niet uit. Die geven de paniek over aan de honden. Zo stond er pas een met een opgetilde border collie in haar armen omdat ze mijn hond zag >;)