Van twiet naar tok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 01:00

Die close-ups zijn echt te leuk gewoon!!
Oeps, de bovenkant van het hek al gevonden… nu moet er een dak op de ren... Of laat je ze niet alleen als ze los zijn?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


AfricanLady

Berichten: 8002
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 01:05

Ik dacht he wat een bekende fotos
Maar je zit zeker ook op de fb groep van de kippen net als ik xD

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 01:22

Barramundi schreef:
Die close-ups zijn echt te leuk gewoon!!
Oeps, de bovenkant van het hek al gevonden… nu moet er een dak op de ren... Of laat je ze niet alleen als ze los zijn?

Nou nee, ik ga geen dak van 15 bij 5,5m over hun ruimte maken :D En sneue rennetjes ben ik niet zo van.

We houden het gewoon lekker zo, dat hekje gaat naar het terras en ik vind het geen drama als ze daar een keer zouden zitten. Ze worden wel gekortwiekt op den duur zodat de schutting van 2 meter een obstakel wordt wat ze liever niet nemen. Maar dan zouden ze nog steeds makkelijk naar het terras kunnen. Wist ik van tevoren, ik had alleen niet gedacht dat er zo snel al eentje op zou zitten :+


AfricanLady schreef:
Ik dacht he wat een bekende fotos
Maar je zit zeker ook op de fb groep van de kippen net als ik xD

Dat klopt :D

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 02:35

Oh nee, dan maakt het niet zoveel uit nee. Ik dacht even dat dat al 'de uitgang' naar de grote wijde wereld was :+

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 14:32

Vandaag werd de grote-kippen-voerbak bezorgd! Ik wil straks geen kilo's voer kwijt zijn aan ongedierte en andere vogels, dus viel de keuze op een trapbak. Ze zijn er nog iets te licht voor, de trap (plank) zal net wel/net niet naar beneden gaan op de lichtste stand, maar ik leer het ze liever nu al aan dan wanneer ze groter zijn.

In het begin hou je de trap naar beneden met een steen zodat hij steeds open staat, dan kunnen ze leren dat er wat te halen valt zonder er moeite voor te hoeven doen. Als ze het gewend zijn en zwaar genoeg zijn gaat de steen eraf en zal hun eigen gewicht de bak openen wanneer ze willen eten.

Met het vraatzuchtige stel was het vrij simpel om ze bij de trapbak te krijgen. Binnen 5 minuten aten ze eruit. Insectenmix, om het nog wat makkelijker te maken :D


Afbeelding


https://vimeo.com/276023675

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:18

Handig systeem, maar een iets of wat fatsoenlijke rat krijgt dat dan toch ook wel omlaag, niet?

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 15:30

Suzzy_3 schreef:
Handig systeem, maar een iets of wat fatsoenlijke rat krijgt dat dan toch ook wel omlaag, niet?

Om hem fatsoenlijk omlaag te krijgen moeten ze wel een gram of 500 zijn, dus dat komt wel goed denk ik.

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:57

Ik heb sinds twee dagen precies dezelfde gekocht. Helaas vinden mijn volwassen kippen het een beetje griezelig. Ik heb er nu een steen op zodat ze even altijd bij het eten kunnen, maar dat is straks over en moeten ze maar dapper worden. Bij ons staat ie ingesteld op 1400 gram. Zo dik zijn ratten en eksters niet.

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 19:35

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb sinds twee dagen precies dezelfde gekocht. Helaas vinden mijn volwassen kippen het een beetje griezelig. Ik heb er nu een steen op zodat ze even altijd bij het eten kunnen, maar dat is straks over en moeten ze maar dapper worden. Bij ons staat ie ingesteld op 1400 gram. Zo dik zijn ratten en eksters niet.

Daarom begin ik er nu al mee, ze zijn nu zo onbevangen dat ik denk dat ze er makkelijker aan wennen dan volwassen kippen. Het lijkt me verder vrij ideaal, ik ben benieuwd hoe hij jou bevalt straks.

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:57

Wij hebben hem gekocht met het oog op de vakantie. Normaal gaven we ze elke morgen en einde middag een bakje eten, maar als de buurvrouw ze gaat verzorgen vind ik het nogal wat om haar om half 7 naar de kippen te sturen :D

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 12:48

Voor de vakantie is het inderdaad ook erg handig :j Hier komt ook iemand voeren, dus ik hoop dat ze hem tegen die tijd zelf kunnen bedienen.

Een tijdje geleden heb ik een gammel bankje bij iemand opgehaald en opgeknapt, als soort van veredelde zitstok. Erop en eronder, hij is goedgekeurd *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:30

Schatjes <3

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:42

Zo lief dit......
Ik was net bij de Boerenbond en daar zaten ook een paar kleine kippen in een hok, jammer dat mijn man niet wil maar anders :D

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:37

*\o/* <3 Wat een schatjes!

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:03

Altijd leuk bankjes. Waren hier ook favoriet.

Wat je zou kunnen doen ivm henselectie. Heb je nagellak in huis? Even alle meisjes een kleurtje op de poot doen. Kun je ze uit elkaar houden en kun je zien of ze voorkeuren hebben. Gezien de foto lijkt dat wel

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 11:09

karuna schreef:
Wat je zou kunnen doen ivm henselectie. Heb je nagellak in huis? Even alle meisjes een kleurtje op de poot doen. Kun je ze uit elkaar houden en kun je zien of ze voorkeuren hebben. Gezien de foto lijkt dat wel

Nagellak heb ik niet nee :+ Ik heb wel pootringen waar ik ze mee uit elkaar kan houden.

Vanmorgen kwam mijn schoonvader nog gauw even een paar tegels leggen, dus eindelijk is alles af! Na het weekend mogen ze lekker buiten blijven zonder extra verwarming, en dan wordt het ook mooi weer dus kunnen ze er lekker aan wennen *\o/* *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:10

hahahaha chicken oliebol _O-

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:18

Oh ik geniet echt zo van de kipjes! <3 Ze zijn geweldig!

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:37

Wat een mooi paleisje ! <3
Zie ze gaan, het trapje af ! :D

Telpeva

Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:38

Dat bordje :') _O-
Het ziet er echt snoezig uit zo, mooi plekje met leuke kipjes!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

char1900
Berichten: 664
Geregistreerd: 14-03-13
Woonplaats: thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:38

wat leuk zeg!! super leuk altijd om te zien, ongelofelijk hoe snel ze groeien he... kleine kippetjes worden groot :j :=

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:15

Wat een leuke beestjes <3

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:29

Wat een gaaf hok! En die chickenshit hahaha, ik heb ook een bord op het hok, maar die minder geestig.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:11

Gaaf hok en tuin zo. Ziet er erg kipfun uit. Vind je het niet stiekem een beetje spannend als ze straks buiten blijven? Tuurlijk kunnen ze het hebben, zeker als het wat warmer wordt, en vroeg of laat moeten ze wel, maar toch, lijkt me best een Stap voor opgroeiende kippen (en misschien nog wel meer voor de verzorger := ). Gaan ze ook nog puberen? Of was dat uitstapje over het hek al een veeg teken van hormonaal verzet? :D

Ik blijf het een heerlijk topic vinden, zo telkens kipje gluren. Ze worden echt al Grote Kippen.

* Love Always 1991 - 2018 *

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 20:38

Granoek schreef:
hahahaha chicken oliebol _O-

Chicken oliebol is no joke >;)


Frummels schreef:
Oh ik geniet echt zo van de kipjes! <3 Ze zijn geweldig!

Ik ook... Ik wist dat het leuk zou zijn, kippies in de tuin, maar het is nog veel leuker dan ik dacht <3

Terwijl ik dit typ word ik gezelschap gehouden door de haantjes :D

Afbeelding

Pandora2 schreef:
Wat een mooi paleisje ! <3
Zie ze gaan, het trapje af ! :D

Nou nog weer trapje op, dat hebben ze nog niet bedacht :D


Pluizebolpum schreef:
Gaaf hok en tuin zo. Ziet er erg kipfun uit. Vind je het niet stiekem een beetje spannend als ze straks buiten blijven? Tuurlijk kunnen ze het hebben, zeker als het wat warmer wordt, en vroeg of laat moeten ze wel, maar toch, lijkt me best een Stap voor opgroeiende kippen (en misschien nog wel meer voor de verzorger := ). Gaan ze ook nog puberen? Of was dat uitstapje over het hek al een veeg teken van hormonaal verzet? :D

Ik blijf het een heerlijk topic vinden, zo telkens kipje gluren. Ze worden echt al Grote Kippen.

Ik kan eigenlijk niet wachten, haha! Het kuikenhok staat in de bijkeuken, en ondanks dat ik hem bijna religieus schoonhoud zit er toch wel een behoorlijk luchtje aan 8 kippies :')

Ik heb eigenlijk geen flauw idee of er een kippenpuberteit bestaat, ik hoop het niet :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers