na afgelopen weken samen met mijn vriend hard geknutseld te hebben aan het zwembad voor onze eenden wilde ik toch even een topic maken.
Ik zal beginnen met onze eenden voor te stellen!
Dit is mevrouw eend met haar crew:

Al zolang ik me kan herinneren komt zij al bij ons. Meestal komen ze in december eventjes buurten en vanaf februari komen ze bijna dagelijks even langs. In het begin nog een beetje schuw. Maar na een tijdje komen ze gewoon binnen.

Mevrouw is de tamste, zij komt elke dag binnen om brokjes te eten.

Als het te lang duurt komt ze gewoon even naar de bank toegelopen.

Of als ze aan de voorkant van het huis zijn, lopen ze gewoon even door de gang heen..

Nu mochten ze altijd in de vijver, we hebben 2 vijvers alleen omdat de buurkinderen steeds wat in onze vijver gooiden waardoor onze goudwindes eruit sprongen, hadden we er een hek omheen gedaan en een net overheen. Helaas, 1 plek minder om te zwemmen.
Onze andere vijver begon ineens leeg te lopen en deze bleek dus lek. Toen hadden ze helemaal geen plek meer om te zwemmen. Ze kwamen nog wel, maar ze bleven niet meer hele dagen, zoals eerst.
Nu zijn mijn vriend en ik gaan bedenken hoe we een 'zwembad' voor ze konden maken.
En daar is dit uit gekomen!
Eerst een bodem met balkjes in de hoeken

Toen nog balkjes aan de onderkant, voor de stevigheid

Daarna de planken erop

Toen vanuit de loods in mijn auto naar huis zien te krijgen, was nog een heel gedoe, heb niet eens een hele kleine auto maargoed

Toen stond ie thuis! Aan de bovenkant nog balkjes gemaakt, voor de stevigheid en om het zeil aan vast te tacken.

En toen, zat het zeil erin!

Vullen dus! Ook hadden we nog een trappetje gemaakt, een aantal jaar geleden hebben ze jongen in onze vijver gehad, dus en met het oog daarop en omdat het makkelijk is hebben we een trappetje in elkaar geflanst.

En toen kwamen ze!
De bak staat achterin dus ik heb een spoor van brokjes gemaakt om ze naar achter te krijgen, was vast erg komisch om te zien haha.

Even drinken...

En toen ik even nieuwe brokjes ging halen, zat ze erin!

Echt ik ben als een kind zo blij

Maar, vind het echt een goed gelukt projectje!
Jullie ook