Osa de Spaanse berin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Osa de Spaanse berin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 09:19

Mijn broertje en schoonzus wilden een puppy kopen. Toevallig kwamen ze een hondje tegen op een rescuepagina en waren in een klap verliefd. Osa is als puppy van de Spaanse straten geplukt en door een asiel uit een dodingsstation weggehaald. Vervolgens is ze via een Nederlandse stichting naar Nederland gekomen.


Afbeelding
Wie wordt hier nou niet verliefd op?

Er kwamen zo'n 45 hondjes aan in Nederland en alle nieuwe baasjes hadden zich verzameld om ze op te halen. De meeste waren heel bang. Osa niet. Die liep meteen heel nieuwsgierig naar haar nieuwe baasjes. En wat was ze al gegroeid!

Afbeelding

Osa was binnen notime gewend aan haar nieuwe huis en familie en wij waren al meteen allemaal dol op haar zo vrolijk en eigewijs als ze is. Ze trekt steeds meer naar ons toe en waar ze voorheen meer haar eigen ding deed komt ze steeds vaker knuffelen op de bank.

Afbeelding

Ik laat haar tussen de middag uit als m'n broer en schoonzus werken en ik vind het erg tof om te zien dat ze nieuwe dingen snel oppikt en steeds beter begint te luisteren. In het begin was ze Oost indisch doof buiten. Alleen maar snuffelen en wij bestaan niet meer. Thuis kwam ze meteen en luistert ze perfect. Buiten trekt ze haar eigen plan. Nu komt ze steeds vaker als we haar roepen en ze is nu met vlagen ook gefocust op ons. Dat is eigenlijk haar enige minpunt. Loslopen kan helaas niet. Dat gaat goed tot ze iets boeiends ziet en dan gaan de oorkleppen op.

Afbeelding

Osa is dol op spelen met andere hondjes. In het begin vond ze grote honden wel eng. Vooral omdat ze altijd aan de riem moet bijven. Gelukkig kon ze op het hondenveldje los met de hond van m'n vriend. Dat gaf haar heel veel zelfvertrouwen. Zina speelt heel voorzichtig met haar en ze zijn dikke vriendjes geworden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Osa de Spaanse berin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:21

Mooie hond! Leuk verhaal!