11 maanden Dora!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 11:12

Als klein prutsje van 3 weekjes oud koos je mij uit.. ik kwam eigenlijk alleen voor informatie over de stichting, want het hondje dat ik eigenlijk wilde (jouw zusje) was al geadopteerd.. maar jij kwam aangewaggeld en begon op mijn vingers te sabbelen.. en sindsdien zijn we onafscheidelijk <3
Afbeelding
Afbeelding

Het ging jammergenoeg allemaal anders dan gepland, ivm mijn verhuizing zou je tot 12 weken bij het opvang gezin blijven, waar je geboren was.
Ik zocht je om de dag op, en zodra je oud genoeg was, ging je mee op stap, naar m'n vader, naar stal, naar de kinderboerderij.. alles mocht je leren kennen in de grote wereld samen met jouw 'mamma'.
Afbeelding

Afbeelding

De laatste 2 weken gebeurden er gekke dingen, als ik je terug bracht naar de opvang zat je te piepen als ik uit beeld was, en je was angstig op alles wat je hoorde, voetballen ging niet meer want oh help een schoen!.. m'n arme meisje.. Geen idee wat er precies gebeurd is, maar oh wat was ik blij toen je eindelijk echt thuis was.

Er bleek al snel meer niet te kloppen, jouw mamma was helemaal niet zwanger naar NL gekomen, jouw pappa woonde bij je! Jullie waren gewoon in Nederland verwekt, bewust door het opvang gezin.

Een onzekere tijd brak aan, er werd gesproken over rechtzaken, er werd gedreigd dat Dora teruggehaald zou worden als ik zou vertellen wat ik wist..

Maar ondertussen groeide jij, bloeide je weer helemaal op..
Je speelde op stal, al was het wat eng met die enorme herders, maar je wist dat je mamma je zou redden.
Afbeelding

Uiteindelijk is alles met een sisser afgelopen, en als 'dank' voor mijn waarschuwing aan de stichting (die niet wisten wat er was gebeurd met jou en je broertjes en zusjes) kreeg ik korting op een hond van de stichting, die mijn moeder graag wilde hebben.

En zo kwam je 'zusje' Mayra naar Nederland, en wat hebben jullie veel geleerd van elkaar, maar vooral van die oude, slimme en stabiele ome Pippin.
Afbeelding
Afbeelding

We gingen weer verhuizen, nu wonen we op ons plek, op nog geen minuut van de zee en nog geen 2 minuten van het bos, met je grote vriendin Noah altijd aan je zijde.

Afbeelding

En elke dag weer, als ik die blije oogjes zie en dat zachte maffe haar voel, ben ik zo intens gelukkig dat jij mij hebt uitgekozen. Je bent er 1 uit duizenden, met humor, maar ook heel slim.. lief DoraDotje, dat er op die 11 maanden nog minstens 11 jaren mogen volgen! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En PS, ik denk dat dit topic voortkomt uit het feit dat ik me schuldig voel, Dora is vanochtend bij de dierenarts afgeleverd om gecastreerd te worden, en zodat ze naar haar pootje kunnen kijken waar een stuk glas in zat.. :(:)
Hopelijk kan ik haar rond 2 uur ophalen en dan flink gaan verwennen.

Anoniem

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:49

[***], je bent echt een top mama voor Dora! <3 Je hoeft je niet schuldig te voelen, maar extra verwennen mag altijd natuurlijk! :D

Dora treft het met je en jij met haar, super leuk koppel zo! Ik hoop dat je nog heel veel jaren met haar mag genieten en ik zie alle Dora spam wel weer voorbij komen :D

:+:

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16134
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:07

Wat een mooi overzicht. Dora is in een heel warm mandje terecht gekomen.
Hoop dat de sterrilisatie en glas uit pootje goed gaan. Ze is echt wel een paar dagen heeeeel zielig hierna.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:17

Wat een dotje ! <3
Zo fijn dat jullie op elkaars pad gekomen zijn.
Maar wat een historie met dat opvanggezin :oo ...
Veel beterschap voor Dora na de sterilisatie !

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:19

Wat een schatje zeg! Mooi dat ze zo'n goed plekje heeft gekregen!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 12:49

Bedankt voor de lieve reacties <3

En ja het opvanggezin.. ik ga er liever niet heel diep op in zo openbaar, maar zij hebben er dus voor gekozen een nestje te krijgen van hun reu (ook geadopteerd uit spanje en dus onrechtmatig niet gecastreerd) en een teef die zij in opvang hadden in afwachting van adoptie.. omdat het 'zo leuk klikte tussen die hondjes'.

De stichting zelf is toen totaal afgesneden en kon geen contact meer krijgen nadat de pups geboren waren. Zij waren dus maar al te blij dat ik uiteindelijk contact opnam met een aantal vragen. Zo zijn van het nest (8 puppies) 5 stuks weer terug gevonden die allemaal super baasjes hebben gelukkig.

De stichting is/was nog bezig om de moederhond terug te krijgen en een schadevergoeding, maar ik hou mezelf er niet meer mee bezig; heb er een hoop stress van gehad en aangezien ik bij dora nu gewoon een contract van de stichting heb en het opvang gezin mij dus niks meer kan maken, bemoei ik me er niet meer mee.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 16:13

Afbeelding
Afbeelding

M'n meisje is gelukkig weer thuis. Nog totaal niet wakker, flink aan het rillen en piepen (au m'n hart.. :( )
Het is een enorme wond omdat ze nog wat begon te bloeden tijdens de castratie dus ze hebben het moeten dicht branden.

Maar goed. We zijn thuis. We kunnen beginnen aan het herstellen!

Anoniem

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:48

<3 Hoe gaat het met Doortje? Is ze weer aan de beterende hand? :D

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:08

Oh wat een leuk bekkie zit daar op <3
Hoe is t gegaan .

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 15:32

Haa wat leuk om opeens onszelf op de bokt Facebook te zien :):)

Ja hoe het gaat.. we hadden gister een super dag, spelen en willen rennen.. maar dat mag natuurlijk niet dus Doortje maar aan het werk gezet met flink wat lekkere gevulde botten enzo.

Vandaag weer iets minder.. maar toch een stijgende lijn want eergisteren zat ze te rillen van de pijn en echt alleen bij mij willen zijn. Vandaag wel gewoon goed gegeten gelukkig.

Haar prachtige groene verbandje is er gister af gegaan, ze had er wat aan lopen knagen en was door het uitlaten gewoon echt kapot. Heb het er af gehaald en zag er echt super uit! Pootje is dus niks aan te zien en daar loopt ze ook weer goed op, ondanks dat ze er eigenlijk niks aan hebben gedaan. Hoera voor antibiotica dus.

Haar buikje heeft wel aan de zijkant hele rode plekken, het jeukt natuurlijk door de genezing en dus probeert ze te krabben maar kan er net niet bij. Dit koel ik nu met koude doeken en smeer ik in met vette crème en dat helpt duidelijk.

Nog even een weekje volhouden en dan op controle voor de hechtingen enzo, hopen dat ons zielige lampenkapje dan weer normaal door het leven kan.

Buikje nu;
Afbeelding

En de patiënt gister op de goede dag, aan het balen omdat ik d'r bal had weggelegd, en ik aan het balen omdat ik m'n serie niet meer kon zien _O-
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:20

ahh die omgeving herkende ik , het hondje heb wel eens voorbij zien komen....wat een verhaal!
gelukkig is ze weer thuis beterschap :(:)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 18:06

Dankjewel kwita! En ja.. mooiste omgeving hier hé, dat herken je goed :D

Anoniem

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:12

Hoe is het met Dora? <3

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 18:23

Dora heeft vandaag geen dolle 5 minuten maar dolle 24 uur _O-
Mevrouw is al de hele dag op en top druk en heeft nergens last van.
Afbeelding
Gister en vandaag een stuk losgelaten, wel waar geen andere honden lopen en zodra ze té gek wordt weer vast.

Ze heeft nergens last van lijkt het.. *\%/*
Maandag gaan we horen wat de dierenarts er van vindt haha.

Anoniem

Re: 11 maanden Dora!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:31

Wat fijn!!!! :D