Nieuw vriendje uit t dierensasiel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Nieuw vriendje uit t dierensasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:40

oogopslag lijkt ook wel op de bruine hond van mij(ook kruising onbekend waarschijnlijk boxerxbullmastiff)
Kijk maar eens in mijn profiel.
Dus misschien iets van bullmastiff erin?
Als je het paspoort hebt dan staan daar ook de oude gegevens in van de oude eigenaar/fokker en dan kun je achterhalen wat er in zit qua ras.

lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Nieuw vriendje uit t dierensasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 20:46

Ik heb dat boekje nooit verder onderzocht, ik ga t nu bekijken, ja er zit wel wat gelijkenis in, alleen heeft duke echt grote oren!

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nieuw vriendje uit t dierensasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:47

het asiel moet het ook maar doen met de gegevens die de vorige eigenaar/ fokker dus gegeven heeft he ;) En uiteraard kan er daar altijd wat fout gaan het zijn ook daar maar mensen die een enorme hoeveelheid honden jaarlijks binnen krijgt (waarschijnlijk tenzij het een heel klein asiel is).
Van welk asiel komt de pup?

Prachtige hond en als het een kruising is dan is het in dit geval alleen maar super! Kruisingen zijn vaak net wat sterker dan raszuiver in het geval van x bordeaux dog en wat meer atletischer is alleen maar handig voor baas en hond zou ik maar denken. Prachtige pup in elk geval!!

Enne idd lekker schraal op laten groeien al wat hij niet mee hoeft te slepen in de groei kan ook niet helpen de gewichten te over belasten.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:49

dierenfan schreef:
het asiel moet het ook maar doen met de gegevens die de vorige eigenaar/ fokker dus gegeven heeft he ;) En uiteraard kan er daar altijd wat fout gaan het zijn ook daar maar mensen die een enorme hoeveelheid honden jaarlijks binnen krijgt (waarschijnlijk tenzij het een heel klein asiel is).
Van welk asiel komt de pup?

Prachtige hond en als het een kruising is dan is het in dit geval alleen maar super! Kruisingen zijn vaak net wat sterker dan raszuiver in het geval van x bordeaux dog en wat meer atletischer is alleen maar handig voor baas en hond zou ik maar denken. Prachtige pup in elk geval!!

Enne idd lekker schraal op laten groeien al wat hij niet mee hoeft te slepen in de groei kan ook niet helpen de gewichten te over belasten.


Sorry maar dit is echt een broodje aap verhaal.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:11

xx_Horsiex schreef:
dierenfan schreef:
het asiel moet het ook maar doen met de gegevens die de vorige eigenaar/ fokker dus gegeven heeft he ;) En uiteraard kan er daar altijd wat fout gaan het zijn ook daar maar mensen die een enorme hoeveelheid honden jaarlijks binnen krijgt (waarschijnlijk tenzij het een heel klein asiel is).
Van welk asiel komt de pup?

Prachtige hond en als het een kruising is dan is het in dit geval alleen maar super! Kruisingen zijn vaak net wat sterker dan raszuiver in het geval van x bordeaux dog en wat meer atletischer is alleen maar handig voor baas en hond zou ik maar denken. Prachtige pup in elk geval!!

Enne idd lekker schraal op laten groeien al wat hij niet mee hoeft te slepen in de groei kan ook niet helpen de gewichten te over belasten.


Sorry maar dit is echt een broodje aap verhaal.


dit is geen broodje aap verhaal en ja kruisingen mankeren ook van alles. Heb nooit anders gehad en heb nooit een gezonde hond gehad dus ik weet ook wel dat een kruising niet zomaar gezond is!! Echter ik durf ook te beweren dat niet alle rashonden (stamboomhonden) ziek zijn! Net als dat ik nooi zal beweren dat ze allemaal gezond zijn.

Oftewel dieren zijn levend materiaal je weet het nooit. 1 ding weet ik heel zeker. Een bordeaux dog is geen gezond ras van zichzelf qua HD, ED, huidproblemen, rug om even snel wat op te noemen. Een stafford bijv. qua gezondheid is vele malen sterker (wel vaak ook huidproblemen). Zou je deze 2 rassen kruisen dan krijg je een meer atletischer hond die een grotere kans heeft dan een 100% (zonder stamboom en gezondheidsonderzoeken voorouders) bordeaux dog op betere gewrichten. Huidproblemen hebben beide rassen behoorlijk dus dat zou ik dan nog eventueel wel verwachten makkelijk aan te kunnen treffen.

Van een ras wat qua gezondheid behoorlijk sterk is zou ik nooit zeggen dat een kruising ervan gezonder is. Bijv. een poedel is geen sterk en gezond ras. Een labrador ook niet. Ga je van deze 2 rassen niet geteste ouderdieren gebruiken dan zou ik nooit beweren dat een kruising van deze 2 rassen gezonder is dan een doorsnee poedel of labrador. Zijn van beide ouderdieren de voorouders bekend en de gezondheid daar van en van de ouders zelf dan zou ik niets tegen die kruising hebben puur omdat je zeker weet dat je dan 0,0 inteelt hebt ;)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:54

dierenfan schreef:
xx_Horsiex schreef:
Sorry maar dit is echt een broodje aap verhaal.


dit is geen broodje aap verhaal en ja kruisingen mankeren ook van alles. Heb nooit anders gehad en heb nooit een gezonde hond gehad dus ik weet ook wel dat een kruising niet zomaar gezond is!! Echter ik durf ook te beweren dat niet alle rashonden (stamboomhonden) ziek zijn! Net als dat ik nooi zal beweren dat ze allemaal gezond zijn.

Oftewel dieren zijn levend materiaal je weet het nooit. 1 ding weet ik heel zeker. Een bordeaux dog is geen gezond ras van zichzelf qua HD, ED, huidproblemen, rug om even snel wat op te noemen. Een stafford bijv. qua gezondheid is vele malen sterker (wel vaak ook huidproblemen). Zou je deze 2 rassen kruisen dan krijg je een meer atletischer hond die een grotere kans heeft dan een 100% (zonder stamboom en gezondheidsonderzoeken voorouders) bordeaux dog op betere gewrichten. Huidproblemen hebben beide rassen behoorlijk dus dat zou ik dan nog eventueel wel verwachten makkelijk aan te kunnen treffen.


Van een ras wat qua gezondheid behoorlijk sterk is zou ik nooit zeggen dat een kruising ervan gezonder is. Bijv. een poedel is geen sterk en gezond ras. Een labrador ook niet. Ga je van deze 2 rassen niet geteste ouderdieren gebruiken dan zou ik nooit beweren dat een kruising van deze 2 rassen gezonder is dan een doorsnee poedel of labrador. Zijn van beide ouderdieren de voorouders bekend en de gezondheid daar van en van de ouders zelf dan zou ik niets tegen die kruising hebben puur omdat je zeker weet dat je dan 0,0 inteelt hebt ;)


Het is wel een broodje aap verhaal, er is nog nooit ergens bewezen dat kruisingen inderdaad gezonder zijn. Als ik hond A neem, een hond met HD-D en deze kruis met hond B die flinke ED heeft, wat krijg ik dan? Dikke vette kans op een pup die van binnen helemaal rot is. Ik vraag mij serieus af waar jij je kennis vandaan haalt, want de poedel geen sterk en gezond ras? De gemiddelde poedel is behoorlijk gezond, net zoals de labrador, mits van een goede fokker.

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:02

Ik zie er vaag ook nog wel iets van labrador in.
Qua neus en mond dan.
Maar leuke hond!!

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:07

Wow !! op welke leeftijd mag hij opgezadeld worden ? :D

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:29

het is wat men vind en ik vind het anders dan jij en ik ga stoppen met dit topic te vervuilen. Poedels en gezond? Tja als je niet beter weet dan zeg je dat gerust ja. Kruisingen gezond? Zegt men heel vaak maar is niet zo nogmaals alleen zoals hier een 'verrot' ras qua gezondheid mogelijk gemixt met een veel gezonder ras dan durf ik te zeggen dat de kans dat deze kruising veel gezonder is dan een raszuivere bordeaux dog heel erg groot is. En daar gaat het in dit topic om. Hopelijk wordt het een atletische gezonde, sterke hond die vele jaren mee kan gaan!!

Oh en mijn kennis haal ik niet van straat en van alleen mijn eigen dieren. 7 dagen per week zit ik tussen zeer veel honden raszuiver en kruisingen. thuis, bij het uitlaten, op mijn werk en veel bij de dierenarts waar ik beroepsmatig ook elke week wel een paar uur aanwezig ben. Zo maak je veel mee, zo hoor je veel en zo weet je veel af van de gezondheid en karakter van vele rassen.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:19

dierenfan schreef:
het is wat men vind en ik vind het anders dan jij en ik ga stoppen met dit topic te vervuilen. Poedels en gezond? Tja als je niet beter weet dan zeg je dat gerust ja. Kruisingen gezond? Zegt men heel vaak maar is niet zo nogmaals alleen zoals hier een 'verrot' ras qua gezondheid mogelijk gemixt met een veel gezonder ras dan durf ik te zeggen dat de kans dat deze kruising veel gezonder is dan een raszuivere bordeaux dog heel erg groot is. En daar gaat het in dit topic om. Hopelijk wordt het een atletische gezonde, sterke hond die vele jaren mee kan gaan!!

Oh en mijn kennis haal ik niet van straat en van alleen mijn eigen dieren. 7 dagen per week zit ik tussen zeer veel honden raszuiver en kruisingen. thuis, bij het uitlaten, op mijn werk en veel bij de dierenarts waar ik beroepsmatig ook elke week wel een paar uur aanwezig ben. Zo maak je veel mee, zo hoor je veel en zo weet je veel af van de gezondheid en karakter van vele rassen.


Dan ben ik toch echt eens benieuwd naar die zogenaamde gezondheidsproblemen bij poedels. Mag ook via pb.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nieuw vriendje uit t dierensasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:26

Wat een leuk dier :) Ik zie er ook wel iets van am bull in :j
Is het geven van zowel brok als vers vlees op 1 dag op aanraden van de dierenarts?
Beide vragen nl. een andere manier van verteren (qua zuurtegraad) en normaliter wordt het afgeraden deze te ''mengen''. Mijn hond krijgt ook beiden maar dan een hele dag brok of een hele dag vers vlees.

speurneusc

Berichten: 5374
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:29

Dakotah schreef:
Ik zie er vaag ook nog wel iets van labrador in.
Qua neus en mond dan.
Maar leuke hond!!


ja ik ook, zijn labrador vormige oortjes maar wel leuk ding

lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Nieuw vriendje uit t dierensasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 04:04

Dat vlees heb ik zelf gedaan, dacht dat dat wel kon, dierenarts raad die eukanuba aan. Ik wilde hem een beetje extra verwennen. En we vonden dat hij zijn brokken net iets beter at met zo een hamburgerschijf erbij. Misschien kan ik hier dan beter mee stoppen.
En wat betreft zijn gezondheid zullen we moeten afwachten hè, we weten helemaal niks van hem of zijn ouders dus de tijd zal uitwijzen hoe dat gaat evolueren.
Als er iets van labrador in zit zou ik dat wel tof vinden, mijn vorige hond was een golden, ook uit t asiel, en dat was werkelijk een topper!

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nieuw vriendje uit t dierensasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:12

vlees mag gerust hoor zeker vers vlees maar dan zou ik 1 of meerdere dagen vers voeren en 1 of meerdere dagen brok achter elkaar en niet mengen. Geperste brok en vers vlees is weer wel veilig te mengen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook gerust meng en nooit problemen gemerkt heb bij mijn honden.