Drie konijnen en kat met identiteitscrisis itp

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

x_Rebecca

Drie konijnen en kat met identiteitscrisis itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 14:39

:wave:
Sinds halverwege juni heb ik drie konijntjes. Twee konijnen heb ik opgehaald bij een bokker en de derde is een gedumpt konijntje die ik op een grasveldje hier in de buurt heb gevonden. Ik heb het beestje naar de dierenarts gebracht, maar daar werd ze niet opgehaald. Omdat ik ruimte zat heb in mijn konijnenheuvel heb ik toen besloten ook dat konijntje te houden.

De konijnen zijn alledrie voedsters. De black and tan konijnen zijn zusjes van elkaar van zo'n anderhalf jaar oud en kleine nijn wordt nu geschat op ongeveer een half jaar oud. Toen ik haar vond was ze ongeveer 12 weekjes oud en in de tussentijd is ze gróót geworden!

De konijnen wonen in een konijnenheuvel van bijna 4x4 en kunnen dag en nacht buiten spelen. Met heel slecht weer sluiten we ze 's nachts op in hun riante villa die lekker beschut staat. Al met al hebben ze een top plekje! Ze hebben gras, zand (en ze mogen graven want op een halve meter diepte hebben we gaas :)) ), stenen, boomstammen, een eigen wilgenboompje, hout waaraan ze mogen knabbelen en een hok met twee verdiepingen en héél veel stro en hooi! Ze krijgen de hele dag door eten (hooi, verse groenten, verse grasjes van buiten de ren (altijd lekkerder natuurlijk :') ) rozijntjes en de hele dag door staat er biks en muesli.) en genoeg aandacht. Ze eten absoluut niet teveel, want zeker kleine nijn is nogal mager. Kleine nijn eet ook de hele dag door, maar echt aankomen doet ze niet, ze maakt ook nog geen hele goede wintervacht aan, dus we proberen haar wat dikker te krijgen voor de winter, zodat ze lekker buiten kan blijven spelen (ik ben ontzettend allergisch voor konijnen dus eigenlijk kunnen ze niet binnen - als het niet anders kan komen ze natuurlijk wel binnen :j ) Nou genoeg gepraat over mijn nieuwste hobby. Hier zijn de foto's.

Nijn: de eerste dag bij mij - toen was de konijnenheuvel nog niet helemaal klaar. Hoe kun je zo'n dropje nou dumpen :(:)
Afbeelding
Eerste dag van de black en tans - nog heel erg gestresst. Ze hadden een hele lange en heeel erg warme autorit achter de rug :(:)
Afbeelding

Nu:
Afbeelding
Schoenen eten :)) zit in de 'familie'
Afbeelding
Afbeelding
Samen zitten (ze kijken wel een beetje lelijk :(:) )
Afbeelding
Nijn in actie.
Afbeelding
Verstoppertje spelen :))
Afbeelding
In het hok. Dit konijntje had aan het begin wat opstartprobleempjes met continu diarree, gelukkig helemaal opgelost!
Afbeelding
En als laatste mijn hele speciale konijntje:

Afbeelding
Het gekke beest vindt het heerlijk om in het konijnenhok te liggen. De konijnen gaan ook rustig bij hem zitten en hij slaapt de hele dag zo <3

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')

Tamara

Re: Drie konijnen en kat met identiteitscrisis itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:55

Wat een toplocatie heb jij voor je nijntjes zeg! Echt een konijnenhemel op aarde :j En zo te zien hebben ze het prima naar hun zin daar, zelfs poezenbeest dat jaloers is :D

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Bizzybijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:42

Ze zijn echt uberdupersuperschattig :+: :+:
Coel hoor Becs :D Apart konijn heb je ja >;)

Wel gave schoenen :))

If you like pina coladas
And getting songs stuck in your head

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:46

Agossie, wat leuk!
Maar dat laatste konijn lijkt me wel wat vreemd... heeft ie z'n entingen wel gehad? Toch ziet ie er niet ongezond uit.. :n

* :D *

You can't tame a cowgirl

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:53

Wauw wat een heerlijk Nijnenparadijs +:)+ :~ !
Ik zou toch die wenkbrauwen van dat hele speciale konijntje laten liften, en een nosejob want dat komt anders niet goed hoor

_O-

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:55

wat een mooie foto`s zeg!

maarre.. heb je wel ook gaas onder het gras en de klei? bij mij ging dat aan het begin ook goed, tot... nahja je snapt het wel ;) ineens kregen ze door dat als je maar diep genoeg graaft... :P

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 18:08

Haha, het laatste konijn heeft netjes zijn entingen gehad, maar hij is inderdaad niet helemaal goed uit de verf gekomen! Haha, bedankt voor de leuke reacties!

En ik heb gaas onder het gras en de klei ja :j Het zijn ook ontzettend actieve gravers, ze graven de hele ren door en vervolgens graven ze de holen weer dicht :') Gekke beesten zijn het, maar ze zijn zo leuk <3

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:46

Leuke konijnen Rebecca :D

overcome boundaries to achieve perfection.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:51

Leuk, en ook lekker de ruimte! ik vind je konijnen er alleen niet mager/te dun uitzien, zelfs een beetje stevig! Ook Nijn. Bedenk wel dat konijnen helemaal niet dik hoeven te zijn. De meeste konijnen in Nederland zijn te dik. ik heb gewerkt in de konijnenopvang en daar kregen ze echt maar heeeel weinig eten, wel onbeperkt hooi. En maak je maar geen zorgen over de winter. Ze kunnen veel beter kou hebben dan warmte! Ze komen dus makkelijker de winter door dan de zomer.

Let op! Dit is mijn mening en dus misschien niet jouw mening. Als we het met elkaar eens zijn kunnen we wel onze mening delen.
Mening: de mening zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: ['menɪŋ] Verbuigingen: mening|en (meerv.) wat je vindt, je gedachten over iets

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 21:16

Nijn is echt te mager :j Haar botjes steken helemaal uit als je haar oppakt, en de heupbotjes zijn helemaal drama dus die mag echt nog een eindje aankomen :j Die twee zwartjes zijn op een mooi gewicht die zijn sinds ze bij mij zijn zelfs al afgevallen :j. Die hoeven ook absoluut niet dikker te worden. Bedankt voor je reactie! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie