Wat voor ras?

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

welke van deze honden vind jij het meest geschikt?

golden retriever
7 (41%)
drentsche patrijs
Geen stemmen
friese stabij
Geen stemmen
labrador
4 (23%)
king charles spaniel
2 (11%)
anders
4 (23%)

Totaal aantal stemmen: 17

flooooo

Wat voor ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 17:33

Hoi,

Ik heb een vraag aan jullie.
Vooral aan de hondenkenners/mensen.
Mijn zusje krijgt een hond. Of nou ja het hele gezin dan...
Maar officieel is hij van haar.
Helaas zijn wij geen kenners, we zullen wel zorgen voor entingen en de puppycursus.
We weten ook wel wat maar wat is nou een goed ras!
Wat we zoeken:
- niet te groot. maar ook geen voetenveeg. dus geen dog maar ook geen jack russel.
- Niet te druk maar ook niet lui. ruimte zat op de boerderij en er komt een draadje dus rennen komt goed en uitlaten ook.
- Lief.
- Speels is ook leuk.
- Knuffelbaar en aanhankelijk.
- Leergierig.
- Het liefst kambaar.

Wat is een hond voor ons?
Ik hoop op leuke ideeen. mijn zusje is trouwens 13.

Wat we zelf al hadden gezien:
Golden Retriever, Drentsche patrijs, Friese stabij, Labrador, king charles spaniel.

Groetjes,
Maaike

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Sieltjuh

Re: Wat voor ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:45

Als je iets aparts wil zou ik zeggen: neem de Västgötaspets! (http://www.vastgotaspets-vereniging.nl/)
Helaas zou je dan wel op een wachtrij moeten vrees ik :) Het is wel een hond die zeker aan al je eisen voldoet :)
Qua grootte komen ze een beetje overeen met de Corgi, maar daar durf ik over het karakter niet veel van te vertellen.

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:50

Als jullie (nog) geen kenners zijn, zou ik het afraden om een echte jachthond te nemen. Die hebben een nogal sterk ontwikkelt instinct en zijn wat moeilijker op te voeden dan een gezelschapshond/herdershond/erfhond (maar die zijn over het algemeen waaks). De Friese stabij en Drentse patrijs zou ik van het lijstje halen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:52

Ik ga mee met HippoLogic, streep de Stabij en de Patrijs van je lijstje.

Jullie vallen duidelijk wel op jachthonden! Gezien de eisen zou ik dan voor een Lab of een Golden gaan, maar een Golden is weer borstelbaarder dan een Lab, omdat Goldens langer haar hebben ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 19:06

We zouden met een jachthond ook zeker op cursus gaan.
Ook op jachtcursus.
Onze staleigenaar heeft topfok patrijsjes.
Die vond ze wel geschikt omdat ze lief, leergierig en kindvriendelijk zijn.
Wel een jachtcursus meevolgen zegt ze. Want dan luisteren ze beter.
We houden absoluut niet van herders! Mijn moeder wel maar zusje en ik niet. Slechte ervaringen mee en sommigen zijn behoorlijk hardleers.
Liever een wat gevoeligere hond en niet te waaks.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:15

Västgötaspetsen zijn ook officieel herders, maar wel minder typisch als bijvoorbeeld een Duitse herder :)

Maargoed, ik ben bevooroordeeld :D Ik vind spetsen zo leuk :D Jammer dat ik geen tijd heb voor een hond.

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:20

English Sheepdog of dus zwart-witte Collie :D

It's not the person you're with... it's the person you are when you're with them ...

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:22

Misschien een kooikerhond? middelgrote hond en ook kambaar en volgens mij ook de andere eigenschappen die je noemt. Heb er zelf een en vind hem wel in het profiel wat je zoekt passen. Vind het heerlijk om te knuffelen als ik weg ben slaapt grootste deel van de dag maar als ik wat wil gaan doen met hem is hij hier altijd voor in en kan hij ook fanatiek achter een bal aanrennen oid. http://kooikerhondje.nl/ voor meer info

Een king charles zou ik afraden die hebben heeeeel vaak gezondheidsproblemen met hart, ogen, gewrichten enz.

Teken de petitie om hulphonden in het zorgpakket te houden http://hulphond.petities.nl

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:31

maai_ke schreef:
Hoi
- niet te groot. maar ook geen voetenveeg. dus geen dog maar ook geen jack russel.

Wat we zelf al hadden gezien:
Golden Retriever, Drentsche patrijs, Friese stabij, Labrador, king charles spaniel.

Ik ga ook met bovenstaanden mee, geen jachthond als je geen enkele ervaring met honden hebt.
Overigens is een KCS niet veel verschillend van de Jack Russel qua formaat, dus als een Jack een voetenveeg is, dan is de King Charles dat ook ;)
Verder vind ik dat ook een Jack geen beginnershondje is. Er zijn echte terrier exemplaren bij die toch de nodige hondenkennis vergen.

Kijk gewoon eens rond op bijvoorbeeld Marktplaats wat daar te koop is, dan kijk je bij de betreffende rasverenigingen of een dergelijk ras qua verzorging en karakter een beetje bij jullie gezin past.
Vergt veel zoekwerk, maar beter goed geinformeerd dan dat je straks spijt hebt van een aankoop.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:35

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:44

oh of een Bouvier!
wij hebben er al enkele gehad; rustig (meestal :p), speelt wel graag, is oorspronkelijk een koeienhond dus iets kalmer dan een echte herdershond :)

It's not the person you're with... it's the person you are when you're with them ...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:12

Er is op BB een centraal "Welke hond past bij mij" topic.
Daarom hier een slotje.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten