Nieuwe aanwinst: BC pup uit het asiel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Nieuwe aanwinst: BC pup uit het asiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 00:02

:))

Eindelijk was het deze week zo ver! Op de site van een asiel hier niet zo ver vandaan zag ik deze prachtige dame verschijnen. 10 maanden oud border collie teefje. En heel stiekem ook nog precies de kleur die ik zo leuk vond.
De border collie op zich vind ik van kinds af al een verschrikkelijk leuke hond, maar toch eerst wat ervaring opgedaan met een ‘makkelijke’ labrador haha.

Die laatste is ondertussen 9 jaar oud en heeft artrose, spondylose en tumoren (waarvoor ze medicatie krijgt/geopereerd wordt/onder toezicht staat van DA!!). Hierdoor kan ze echter niet goed meer uit de voeten. Ze waggelt nog braafjes rond in de tuin en in huis maar een wandeling zit er niet meer in. Echter miste ik het actief bezig zijn met een hond en was ik stilletjes aan op zoek naar eentje voor erbij. Ik dacht eigenlijk aan een 2-3 jarige uit het asiel, die toch wat opgevoed was. Zoals verwacht niet helemaal gelukt =:) .

Ik kwam thuis met deze dame. Gekocht bij een fokker door een ouder koppel, maar deze konden haar energie niet zo goed aan en deden d’r naar het asiel. Hier is ze enkele keren op proef mee geweest maar telkens kwam ze na een dag of twee al weer terug.
Volgens de website kon ze niet met andere honden of katten.

Wat ik ervan vind? *\o/*
Geweldige pup die inderdaad nog wat opvoeding mist en haar energie kwijt moet (wat logisch is, zeker voor een BC!). Ze is beste maatjes met mn labrador, laat de konijnen en kippen mooi met rust. Katten joeg ze na, maar ondertussen kent ze haar plaats op haar kussen en kan ze de katten al goed weerstaan als we er bij zijn.
Loopt netjes mee aan de riem, rijdt graag mee met de auto en erg sociaal! Het plan is om eerst een gehoorzaamheidscursus te volgen en daarna ofwel agility ofwel schapen drijven.

Sorry voor de lap tekst, geniet van mn knappe meid!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:+:
Afbeelding


Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuwe aanwinst: BC pup uit het asiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 00:22

Ik heb in haar paspoort gezien dat ze bij een fokker op een paar straten van mn werk vandaan komt haha. Hele nette fokkers die zelf ook les geven in schapen drijven :).

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuwe aanwinst: BC pup uit het asiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 01:12

Vanop de site leek me ook wel dat het goede fokkers waren die zeker zouden bereid zijn haar terug te nemen/helpen zoeken naar een nieuwe goede baas.

Maar goed, dan had ik haar nooit gevonden gezien ik specifiek bij asielen en geen fokkers zocht :D

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 11:41

Zoe_97 schreef:
Wat leuk! Is dit raicka (of iets wat ee op leek). Dan heb ik haar ook verschillende keren voorbij zien komen.
Ik heb ook een jongedame uit het asiel. Toen 4 maanden (volgens papier ik vermoed dat ze jonger was) en nu ondertussen al 2 en half jaar jong.
Toen:
[ [url=m/NfnXSD.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu:

[ [url=m/hPkrkg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is inderdaad Raika!
Leuke hond ook van jou zeg :D


Ik denk inderdaad dat de fokker het niet geweten heeft dat ze weg moest. Anders zou er volgens mij zeker wel iets kunnen overeengekomen zijn. Ik ga zeker binnenkort eens contact opnemen met hun :).


Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 15:32

Even wat recente foto's van mijn monster!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuwe aanwinst: BC pup uit het asiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 19:42

Dankje!
Van die mooie kleur is op dit moment niet veel te zien :+ Afbeelding

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuwe aanwinst: BC pup uit het asiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 01:05

Bedankt!

En Lukasje: een leuke, toch niet-zo-normale Vlaamse hond bedoel je :D. Maar ik snap wat je bedoelt haha, ik heb inderdaad geluk ermee.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 14:45

Pandora2 schreef:
:D Wat een heerlijk moddermonster <3
Tof dat ze bij jou een fijn plekje gevonden heeft !

Die opschriften op de tuigjes ook... :') Eerst Hot Dog en dan Julius K9 :wow: :+


M'n labrador is de hot dog, de boxer is een ball-junkie en de border is nog gewoon Julius K9, ben nog aant denken over iets passends }>

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuwe aanwinst: BC pup uit het asiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 21:10

Ze detecteert vooral katten in plaats van explosieven :+

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuwe aanwinst: BC pup uit het asiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 14:40

Dankje :D .
Ze is best wel heel slim :+ . Van m’n vriend mogen de honden niet op de bank, dit weten ze alledrie heel goed. Wanneer vriend vertrekt, gaat Raika zitten wachten tot ze de voordeur hoort dichtgaan en of ze zijn auto of motor hoort vertrekken. Wanneer dat oké is, komt ze gezellig bij mij liggen := , heel fout, ik weet het. Maar het is zo schattig :Y)
Afbeelding
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers