[FOTO] Foto's van wilde dieren

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:29

Leuk topic, en er komen veel mooie foto's voorbij hier. Ik zal straks ook eens kijken of ik nog wat kan plaatsen.
Bubblewrap schreef:
Gisteravond zag ik bij toeval een kikker/pad (ik moet nog even googlen) op het beton zitten.

Een van de Groene Kikkers (Poel-/Meer-/Bastaardkikker). Onderscheid tussen die drie is vaak lastig van een foto.

@Supervixen, gave foto's! Die laatste is alleen geen stormvogel maar een meeuw. Stormmeeuw zou goed kunnen, en dat verklaart dan gelijk ook de verwarring qua naam.

Bubblewrap schreef:
Loveskiara, de bidsprinkhaan is tof :D Mooie beestjes!

Die foto heb ik denk ik gemist. Waar stond die?

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:56

Supervixen schreef:
Dat is zeker geen meeuw, maar de Noordse stormvogel. Google maar eens.

Ik ken ze, maar bedankt voor de tip. Ik mis oa de typische snavel met buisvormige neusgaten (waardoor de snavel als geheel wat dikker oogt) en de donkere vlek ('oogschaduw') in de ooghoek. De vleugels van een stormvogel zijn wat rechter dan die van meeuwen, en worden in de vlucht ook vaak rechter gehouden. Bij de Noordse stormvogel zijn de vleugels uniformer grijs met aan de basis van de handpennen een lichtere vlek (itt de echt witte tekening meer aan de top van de handpennen op jouw foto).

*edit: ik zie dat je je post hebt aangepast. Die opvallend kleine snavel en het kleine, zwarte 'kraaloog' zijn kenmerkend voor de Stormmeeuw.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:02

Bubblewrap schreef:
Of het is geen bidsprinkhaan maar een ander dier met vleugels en pootjes _O-
Tegen jouwn kennis kan ik niet op, maar daar leren we van. :P Ik baseerde het op foto 9 van loveskiara insectencollectie.

@mossel, zie ik daar een kolibrie?! De orka is qua foto ook erg mooi gelukt.

Foto 9 is een sprinkhaan (hele andere orde dan de bidsprinkhanen, maar Nederlandse namen maken dat die verwarring erg makkelijk optreedt). Een van de veldsprinkhanen, maar in die groep ben ik niet bekend genoeg om er een naam aan te hangen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:33

Supervixen schreef:
Wauw, wist niet dat die in Italiƫ voorkwamen.

Uit mijn hoofd heb je daar, maar ook in tot in Noord-Frankrijk en Zuid-Engeland, ongevaarlijke Euscorpiussoorten zitten. Het geslacht Buthus kent een aantal soorten die wel serieuze klachten kunnen geven, maar die heb je in Europa eigenlijk alleen op het Iberisch schiereiland.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie