Van twiet naar tok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:12

Toevallig. Ik heb hier al een aantal jaren kippen zitten, gewone legkippen. Maar ze zijn nu verhuisd naar de grote wei. Die wou ik een paar kippen met haan bij. Afgelopen week op een kleine pluimvee tentoonstelling heb ik faverolles zien zitten. Kriel en groot. Ik was direct verkocht. Fokker gebeld, die had er van vorig jaar apen, en van een maand of 3. Maar geen haan. Hij had nu ook nog heel jonge kuikentjes, dus daar gaat hij mij een mooi groepje mee samenstellen. Nog een maandje geduld hier...

Lijkt me een heel tof ras, en ook mooi...


Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:14

Ik ga voor krieltjes. Vooral voor de haan. Toch iets minder imposant voor de kinderen. Want die spelen ook gewoon altijd in de wei tussen de dieren...

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:56

Wauw, wat groeien ze snel!

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:18

Handig systeem, maar een iets of wat fatsoenlijke rat krijgt dat dan toch ook wel omlaag, niet?

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:32

Jammer dat je een beetje uit de richting woont . Anders direct. Ik mag volgende week bellen voor mijn grote kuikens. Ben benieuwd.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:41

black_kelpie schreef:
Suzzy_3 schreef:
Jammer dat je een beetje uit de richting woont . Anders direct. Ik mag volgende week bellen voor mijn grote kuikens. Ben benieuwd.

Leuk!! Welk ras ga je voor?


Zelfde als u. Zijn besteld. Paar kipjes en een haan. Heb nu al 3 kippen zitten, maar is een beetje weinig nu ze in de grote geitenwei lopen.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:04

Afbeelding

Vandaag ook ons triotje opgehaald. Nu nog even in de oude caviaren. Straks als het donker is ga ik ze op stok zetten, en dan hopen dat er niet te veel ruzie komt. Ze zijn nu een week of 7 of ongeveer.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:28

Hier durven ze nog niet zelf op stok gaan. Liggen buiten op een hoopje tegen de mesthoop. Ze hebben nog wat schrik van de grote kippen. Maar als ik kop en ze met mijn armen open drijf lopen de kipjes ondertussen zelf het hok in. En gisteren volgde het haantje voor het eerst vanzelf.
Ben aan het kijken voor een tuinhuisje dat ik kan zetten ipv hun hokje nu. Dan is er een zee van plaats. Hopelijk dan minder schrik. En dan kan ik nog wat extra kipjes bijhalen O:) .

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:51

Mijn zijn nu 8 weken. Is nog 'tjiep tjiep' en als ik ze wil pakken kan de haan al kabaal maken.
Kipjes vanavond snel kunnen pakken. Haan volgde na een kwartiertje met wat sturing van mij. Gaat elke avond vlotter. Maar gaat toch ook fijn zijn als ze vanzelf op stok gaan..

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:09

Zo grappig. Ik vind het zo leuke kipjes. Mijn trio gaat nu al zelf in het kot sinds een week. Wel nog niet op stok. Dus ik zet ze er nog zelf op. Haantje een keer of 3 al horen kraaien, zo schattig.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:03

Ohja, bloedluizen. Heb ik al jaren. Al vanalles geprobeerd. Maar als je een keer 2 dagen te laat bent dan ist weer om zeep.

Ons faverolles haantje begint zich man te voelen. Als je in de buurt komt markt bij zich groot en begint te trappelen. Als je dan zelf bij gaat dan loopt hij wel nog weg. Hoop dat het niet erger wordt..

Zondag 3 geitlammetjes naar de nieuwe baasjes gebracht. Een daar 3 antwerpse baardkrieltjes gekregen. 2 kipjes en een haantje. Zitten nu nog apart in een stal tot mijn grote kippznhok af is. En dan maar hopen dat dat goed gaat. 2 hanen.. Scheelt dat ze overdag 1/3 hectare hebben voor te lopen en dat elk zijn eigen kipjes heeft..

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:38

Lijkt mij toch eerder van 2 kippen te komen. Die elk om de dag een ei gelegd hebben, niet?

Ik ben nog steeds in afwachting op mijn eerste ei. Ben benieuwd!

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:01

Mossel schreef:
“In de praktijk kan gemiddelde kip iedere dag 1 ei leggen, maar dit gebeurt telkens weer iets later op de dag. Als het tijdstip van leggen na een aantal dagen zo'n 8 à 10 uur opgeschoven is in vergelijking met de eerste legdag, dan wordt er een pauze van 1 of 2 dagen ingelast en legt de kip dus geen eieren. Daarna vangt een nieuwe legreeks aan en wordt de cyclus weer op het originele beginuur hernomen.”

Vandaag toevallig wat oudere hennen geslacht, daar was ook te zien dat er meerdere eitjes in aanmaak waren, best interessant..


Dat geloof ik precies toch niet. Hier elke dag om 8u30 en om 10 uur een ei. Kan er de klok op gelijk zetten. En dat is al maanden zo.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:02

Mossel schreef:
+:)+
Ga er verder geen discussie over beginnen ;)


Is ook niet de bedoeling hoor. En niet elk dier zal het zelfde zijn vermoed ik. Zolang ze maar lekkere eitjes geven . Zelfde uur of niet...

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:02

Ik had met wat hoge stenen een klein hoekje gemaakt waar ik altijd mijn groenafval gooide. Een echte hoop is het nooit geworden. Knipper met de ogen en alles is weer weg...

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:29

Jaaa! *\o/* mijn eerste faverolles eitjes! Ter vergelijking naast de eieren van mijn 2 legkippen. (maatje L en maatje XXL, heb nog geen doosje gevonden waar die kip haar eieren in passen)
Nu nog leren in het kippenhok te leggen, en niet in de bokkenstal.

Afbeelding

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:09

40 gram met of zonder schaal?

41 en 38 gram met schaal.
Die van de legkippen 62 en 85 :D. Dit weekend is het hier in de buurt neerhofdieren tentoonstelling. Eens kijken of ik een fokker van grote faverolles vindt. Zo er ook een paar aanschaffen denk ik.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:55

Nope, standaard gewicht van 78 gram, gisteren een uitschieter van 85 gram.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emj_23, Prairy en 43 bezoekers