Meet terror Babs, Duitse herder pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 14:21

Mijn droom is uitgekomen, een Duitse Herder pup (langstokhaar) genaamd Babs *\o/*

Ze is geboren op 13-09-2017, vader is Boris van 't Heukske en haar moeder is Fatah van de Mauritshoek
Ik ben super trots op mijn kleine meid en wil haar natuurlijk graag showen :o
Leek mij leuk om een topic bij te houden over haar ontwikkelingen! Het is een heerlijke speelse actieve pup,
ontzettend eigenwijs en nergens bang voor. Ze terroriseert het hele huishouden, mijn Maine coon en andere hond hebben het flink te voortduren :')
Ze gaat elke dag mee naar stal en houdt mij constant in de gaten, ook loslopen gaat prima :j S'nachts is ze volledig zindelijk en overdag zo goed als. Ik voer haar 5 dagen in de week brok en 2 dagen KVV.
Ze kreeg in principe FarmFood maar dat at ze met lange tanden, nu heb ik Acana wild prairie dus hopelijk blijft ze dat goed eten :7 Bij de fokker kreeg ze alleen KVV en beperkt water dus dat was wel een dingetje doen ze hier kwam... Brokken en snoepjes vond ze maar gek en de waterbak moest volledig leeg want tja stel dat ik een paar uur niks krijg ... Dat resulteerde in om het halfuur naar buiten want die liters water moesten er ook weer uit :(
Nu gaat dat gelukkig goed!
In de toekomst wil ik heel graag IPO met haar gaan doen wat volledig nieuw voor mij is!
Haar halfbroer(zelfde vader) doet dit al en diezelfde mensen hebben haar zusje waarmee ze ook gaan trainen dus daar heb ik heel veel contact mee.
Ik heb wel even genoeg gekletst... meet the terror <3

Babs 7 weken:

Afbeelding
4 november

Afbeelding
7 november

Afbeelding
7 november

Afbeelding
7 november

Babs 8 weken:

Afbeelding
11 november

Afbeelding
12 november

Babs 10 weken

Afbeelding
22 november

Afbeelding
22 november

Babs 11 weken

Afbeelding
26 november

Afbeelding
26 november

Afbeelding
6 december

Nog meer bokkers met een (oud)Duitse herder/ langstok? <3

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:26

Mijn ouders hebben er nu een van bijna een jaar. Heerlijk hond is het! Goed opgevoed, luistert netjes, enthousiast en hoewel ik er erg aan moest wennen: heel knap <3
Ik woon niet meer thuis, dus ik heb er niet zoveel meer mee te maken, maar ik vind het een prachtig ras.
Jouw Babs is ook erg mooi zeg! Spannend hoe ze uit gaat groeien en doorkleuren!

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:40

Die foto van 11 weken is erg gaaf! Mooie pup!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:45

ahw wat een leukerd!

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:53

wow die veranderd ook erg snel!
Zo'n schattig nog, ben benieuwd hoe snel ze er "volwassen" gaat uitzien.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 15:37

LinSa schreef:
Mijn ouders hebben er nu een van bijna een jaar. Heerlijk hond is het! Goed opgevoed, luistert netjes, enthousiast en hoewel ik er erg aan moest wennen: heel knap <3
Ik woon niet meer thuis, dus ik heb er niet zoveel meer mee te maken, maar ik vind het een prachtig ras.
Jouw Babs is ook erg mooi zeg! Spannend hoe ze uit gaat groeien en doorkleuren!


Ohhh leuk!! Ik ben al jaren helemaal weg van het ras... ik ben ook super benieuwd hoe ze gaat doorkleuren!

@kiwiwitje thanks! Dat is ook mijn favoriet! <3

@DarkCupid Dankjewel!

@petitparis ja niet normaal hoe hard dat gaat...

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:50

Wat leuk! Hou er wel rekening mee dat tenminste bij de knpv honden er vanaf dag 1 mee getraind word om ze op te leiden tot knpv hond. Ik denk dat als je serieus ipo wilt gaan trainen je daarom nu ook gelijk een club moet zoeken zodat je van pups af aan de basis goed hebt.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 15:51

Urona447 schreef:
Wat leuk! Hou er wel rekening mee dat tenminste bij de knpv honden er vanaf dag 1 mee getraind word om ze op te leiden tot knpv hond. Ik denk dat als je serieus ipo wilt gaan trainen je daarom nu ook gelijk een club moet zoeken zodat je van pups af aan de basis goed hebt.


Snap ik! Maar ik wil het hobbymatig gaan doen, niet op politie niveau. Ik ben al wel aan zoeken naar een goede club :j

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:52

Kijk goed bezig! Veel succes en plezier!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:59

Leuke pup! "t Heukske staat bekend om een goede bloedlijn maar wel gedreven :D

Onze jonge honden liggen vaak ook het eerste jaar stil voordat we er mee beginnen met trainen dus dat is net wat je voorkeur is. Ze krijgen wel in dat eerste jaar een consequente opvoeding.
Als dit je eerste pup is die gefokt is voor de sport zou ik ook zeker al op jonge leeftijd een goede club opzoeken waar ze jou ook kunnen begeleiden.

Veel plezier en succes gewenst met haar!

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:05

Wat een schatje!

Hier 2 Dh stokhaar waar we ipo we trainen. En idd zo snel mogelijk een goede club zoeken, je hebt er enorm veel profijt van als je jong begint en het is echt heel leuk. En je kan er aan wennen dat je 1 hele dag in het weekend en 1 hele avond minimaal kwijt bent, terwijl je niet continu met hond bezig bent :')

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 16:25

Urona447 schreef:
Kijk goed bezig! Veel succes en plezier!


Dankjewel, ik zal blijven updaten!


amies100 schreef:
Leuke pup! "t Heukske staat bekend om een goede bloedlijn maar wel gedreven :D

Onze jonge honden liggen vaak ook het eerste jaar stil voordat we er mee beginnen met trainen dus dat is net wat je voorkeur is. Ze krijgen wel in dat eerste jaar een consequente opvoeding.
Als dit je eerste pup is die gefokt is voor de sport zou ik ook zeker al op jonge leeftijd een goede club opzoeken waar ze jou ook kunnen begeleiden.

Veel plezier en succes gewenst met haar!


Wat een leuke reactie! Het is inderdaad mijn eerste pup die gefokt is voor de sport, mama uit een showlijn en papa dus uit een werklijn. Ik ben wel bekend met werkhonden. Zoals ik net al schreef ben ik opzoek naar een goede leuke club, ik heb haar niet voor de verkoop en ik wil IPO gaan doen omdat ik het zelf leuk vind, zoek dus ook een club waar ik tussen pas :j Als iemand nog een goede weet in/rondom Utrecht, De Meern etc dan hoor ik het graag!


MyWishMax schreef:
Wat een schatje!

Hier 2 Dh stokhaar waar we ipo we trainen. En idd zo snel mogelijk een goede club zoeken, je hebt er enorm veel profijt van als je jong begint en het is echt heel leuk. En je kan er aan wennen dat je 1 hele dag in het weekend en 1 hele avond minimaal kwijt bent, terwijl je niet continu met hond bezig bent :')


Ja ik krijg regelmatig filmpjes etc van haar halfbroer, echt onwijs leuk!
Laatst bijgewerkt door DearDarling op 07-12-17 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 16:27

Links is papa, rechts is haar moeder

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:34

In de meern zit er al 1. Ik weet niet of het een nbg of vdh vereniging is maar daar kan je sowieso eens gaan kijken! Er zit sowieso nog een vdh kringgroep in Utrecht. Udhv.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 16:47

MyWishMax schreef:
In de meern zit er al 1. Ik weet niet of het een nbg of vdh vereniging is maar daar kan je sowieso eens gaan kijken! Er zit sowieso nog een vdh kringgroep in Utrecht. Udhv.


Ik heb die in De Meern een mailtje gestuurd :D

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:44

Leuke pup!! Hier ook IPO en inderdaad gelijk beginnen. Je kan al zoveel steelsgewijs opbouwen en daar heb je straks alleen maar profijt van.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 10:34

MyWishMax schreef:
In de meern zit er al 1. Ik weet niet of het een nbg of vdh vereniging is maar daar kan je sowieso eens gaan kijken! Er zit sowieso nog een vdh kringgroep in Utrecht. Udhv.


Ik ga zondag kijken in Utrecht!

Anoniem

Re: Meet terror Babs, Duitse herder pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:44

Wat een leukerd!

Train zelf ook ipo. Vanaf begin word er mee gespeurd. Appèl begin ik pas rond een half jaar mee. En in het begin onwijs veel spelen. En veel bezig met aandachts oefeningen. En pakwerk rond een jaar.