Hamsterscaping in thema's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:50

Afbeelding

Dit is mijn winter thema in een 80 bij 50 bak. Ik doe mijn best met het scapen, maar heb vaak last van te weinig ruimte.

Aan Denise haar bakken kan ik niet tippen hoor _/-\o_

Edit; foto uit ander perspectief:
Afbeelding

Alex en Jorie <3


Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:14

Ik zit met het loopwiel in de knoop meestal. Want wil niet dat ze die onderste boven graaft. Dus daarom gebruik ik de bovenkant van mijn meerkamerhuis als ondersteuning en die steunt dan weer op wilgenbruggen. Dus ze kan eronder schuilen ook. Misschien wil ik ook wel teveel erin stoppen hoor :P

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:21

De mazen van een konijnen kooi zijn wel te groot, daar past een syr tussendoor. Daarnaast kun je niet echt erg de hoogte in werken qua bodembedekking met tralies. Ik zou als je echt wilt gaan scapen op zoek gaan naar een lek aquarium of goedkoop tweedehandsje. Syren hebben volgens mij namelijk behoefte aan minimaal 30 cm bodembedekking. Tralies bieden hooguit een bak van 10-15 cm aan hoogte en daarna tralies. Als je toch voor een traliekooi wilt gaan, dan raad ik een Alaska aan, die heeft tenminste nog een diepe onderbak en een kleine maaswijdte. Ook zand is een belangrijk onderdeel voor hamsters om zich in te rollen voor hun vacht. Al lijken syren daar soms minder belangstelling voor te tonen.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:53

Misschien met een hoge kartonnen doos toch een soort van graafbak maken waarin de hamster dieper kan graven? Wel eentje zonder enige kleuren ivm giftige kleurstoffen dus van puur karton. Verder een aantal grote huisjes waar een syr inpast met volle wangzakken en wat knaagspeeltjes, wilgentakken of kurkbuis(die laatste twee kun je gedeeltelijk ingraven). Daarnaast kun je als bezigheid het voer uitstrooien ipv het in een voerbak te doen. Zolang de kooi maar niet 1 grote open vlakte heeft dan heeft de hamster het al zeer goed.

@Desty volgens mij gebruikt Denise ook gewoon deksels op haar kooien maar haalt ze deze eraf voor foto's. Mijne heeft wel gewoon een deksel met gaas ook.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:16

Temeraire je kunt ook hennepvezel gebruiken of bodembedekking op papier basis zoals carefresh. Ik heb zelf op het moment cotton comfort erin zitten, dat is op basis van katoenplant. Hennepvezel is volgens mij niet eens duurder dan zaagsel.

Dat is helemaal top Laura! Ik zou beginnen met een heleboel bodembedekking inslaan, wiel, 2 huisjes, wilgentak en een heleboel verschillende hoogtes wilgenbruggen, met die laatste ondersteun ik de verschillende hoogtes bodembedekking. Daarnaast natuurlijk chinchillazand en een waterbakje.

Alex en Jorie <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:08

_Evelien schreef:
Verstopplekjes hebben ze igg genoeg. :D Qua gras, moet dat dan echt zijn of nep? Ik zou niet weten hoe je dat kan ‘neerzetten’ ook.


Je kunt ook de grootste wilgenbruggen gebruiken voor cavia's als een verstopplek.

Wel gaaf dat de robo's niet ontsnappen zonder deksel. Ik was bij Haneul ook 1 keer de deksel vergeten, maar die zat ook nog gewoon in haar kooi :)

Alex en Jorie <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers