Mijn hondje had het zo warm.......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:06

...........maar nu niet meer :D

Afbeelding

Want we hebben hem geschoren :Y) . Hij ging als halflangharige border collie door het leven maar kreeg het toch wel erg lastig met deze temperaturen. Al geruime tijd heeft hij problemen met zn vacht zoals het jaar rond extreem verharen en veel jeuk terwijl er geen vlooien zijn en de huid rustig en normaal is. Ik heb al vanalles geprobeerd zoals wel/niet ontwollen en veranderen van voer graanvrij/kvv/normale brok, maar niets werkt. Dus ik liep al langer rond met het idee van scheren en de hitte van nu gaf de doorslag. Ik moet zeggen het resultaat is helemaal niet verkeerd en hij voelt zich zoveel lekkerder nu. Zie hem ook nauwelijks nog knagen en likken aan zn vacht.

Het resultaat bevalt me zo goed dat de andere 2 honden (border en stabij) dit weekend ook de pineut zijn ~~}>

Voorheen zag hij er trouwens zo uit *D
Afbeelding

Fjelle8
Berichten: 391
Geregistreerd: 23-12-14

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:07

Wat grappig! Wel fijn dat hij het minder warm heeft nu *\o/*

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:08

Sorry ik vind het echt geen gezicht maar who cares, het is wel heerlijk voor je hond en minder warm en geen last van de vacht. Dan maar een strakke coupe

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:10

Ik snap dat het voor de hond heerlijk is, maar ik vind het wel minder mooi hoor O:) Onze halflangharige border moet maar even binnen liggen of wat vaker onder de tuinslang (vindt ze helemaaal niet erg :P ).

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:11

Verstandig mijn vader heeft een schotse collie en die laat hem ook 2x per jaar door de trimster gewoon lekker scheren.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:14

:')
Lijkt wel een hele ander hond :P

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:14

Haha, het heeft wel wat schattigs! :D

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:15

ik las juist berichten dat de vacht korter maken juist negatief effect heeft op de warmte. op de jeuk trouwens niet

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:16

Vind het er in tegenstelling tot de anderen helemaal niet verkeerd uitzien!
Fijn om te horen en te zien dat je hond er zo blij mee is!
En daarnaast, vachtje groeit gewoon weer aan, toch? :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:19

Lekker voor 'm! Wij scheren de kat en de honden ook altijd. Vooral de kat ziet er nooit uit :')

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:21

Hmm, moet er niet aan denken om mijn Border te scheren.
Gelukkig heeft ie nu minder last van de warmte!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:26

Ook hier gaat de vacht er echt niet af, zo'n vacht werkt juist isolerend en houdt de warmte buiten.

En echt zonde zo'n mooie hond nu met een rattenstaart....

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:28


paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:32

Maar is het dan ook slecht om met de tuinslang je hond nat te spuiten als ie uit zich eigen naar de straal toe komt gelopen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:32

Scheren is helemaal niet zo goed voor je hond, en vele trimsalons beginnen er ook niet aan. Maar als je denkt dat het nu beter met hem gaat is dat altijd wel fijn.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:33

Bij onze honden helpt het juist enorm, het scheren! Maar ik zie in de link dat het niet moeten scheren dan ook gaat om honden met een dubbele vacht. Maar welke dat precies hebben?

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:42


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:45

Tja een border met een volle vacht is uiteraard veel mooier, helemaal met jullie eens. Hij heeft nu echt weer een puppy uiterlijk :') . Maar looks staan bij mij heel ver onder aan de lijst als het gaat om comfort voor het dier. Daarnaast scheelt het gigantisch veel haar in huis als ik 3 langharen scheer.

Scheren met een dubbele vacht zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat het niet zo'n ramp is zolang je maar blijft scheren of het niet erg vindt dat het er een jaartje niet uit ziet. Paarden hebben in de winter ook een flinke dubbele vacht en ook die staan we massaal te scheren zonder dat er eentje dood aan gaat :+ .

Ja een dikke vacht is ook isolatie tegen de warmte :j . Maar als de hitte er dan eenmaal toch in zit dan krijgen ze het erg zwaar met koelen. En een border krijgt het echt wel heet hoor. Warm of niet maar die ga je geen 3 dagen kunnen vertellen dat hij van de stokjes af moet blijven en de hele dag moet gaan slapen op een koude vloer.

Jessy90

Berichten: 168
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:49

Super! het ziet er misschien minder border uit maar heerlijk voor je hond met deze warmte! Zouden meer mensen moeten doen!

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:53

Hij is leuk !!!
We hebben er hier wel lol om. Wat een metamorfose. En of het slecht zou zijn........ Als hij zich lekkerder er onder voelt dan lijkt het mij prima. Het heeft in ieder geval een bevrijdend gevoel als resultaat lijkt me.
Wel vraag ik me af hoe het in de zon zal gaan. Misschien toch wel even uit de felle zon houden ? Ik denk wel dat zijn huid gevoeliger is voor UV straling nu.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:00

Op de eerste foto lijkt het gewoon een leuk vuilnisbakkie, het is dat je zegt dat 'ie geschoren is :))

Maar als je dan die "normale" foto ziet is dat halflange toch wel een stuk leuker om tegenaan te kijken hoor.... :(:)

Maarja goed, voor nu is hond iig even lekker luchtig, en mocht je het niet zo houden dan kan de vacht misschien wel weer mooier / beter teruggroeien :)

Anoniem

Re: Mijn hondje had het zo warm.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:05

Hij lijkt inderdaad erg puppy zo op de eerste foto :P

In Nieuw-Zeeland hadden ze een Duitse Herder, deze had het ook enorm warm. Hadden ze hem geschoren vanaf zijn borst, over zijn buik en de binnenkant vd poten. De rest hadden ze laten zitten. Voelde erg raar als je er nog geen erg in had dat ie überhaupt geschoren was :P Maar het leek de hond goed te doen!

Melissaaxo
Berichten: 325
Geregistreerd: 24-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:12

Geryon schreef:
Lekker voor 'm! Wij scheren de kat en de honden ook altijd. Vooral de kat ziet er nooit uit :')


Best wel benieuwt naar een foto :+

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:12

Ben ik nou weer raar dat ik de hond zo wel heel erg knap vind?
*\o/*

Thuis hadden we altijd kruisingen met borders en stabij en die werden standaard gescnoren in de zomer,vonden ze heerlijk!!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:14

ellepel schreef:
Ben ik nou weer raar dat ik de hond zo wel heel erg knap vind?
*\o/*

Thuis hadden we altijd kruisingen met borders en stabij en die werden standaard gescnoren in de zomer,vonden ze heerlijk!!

Ik vind hem ook erg gaaf zo! This nu niet meer een border collie look, maar om het lelijk te noemen.., absoluut niet :D