Nieuwe aanwinst: Maine coon x Noorse Boskat kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:04

Prachtig kitten en ach een kruising hoeft toch niet slecht te zijn? Hier een maine coon x ragdoll. Ontzettend mooi en gezond poesje. Heeft bij de fokker zelfs nog nakomelingen gehad die zeer regelmatig te zien zijn bij reclames. Ze komt uit ouders die getest zijn op allerlei afwijkingen (en vrij bevonden zijn) zelf heeft ze ook diverse tests gehad. Heb liever zo'n kat al is het dan een kruising dan een bijv. volle maine coon uit niet geteste ouderdieren met onbekende afkomst.

Voordeel van de kruising van mijn kat is wel dat ze het karakter van de maine coon en van de ragdoll heeft en toevallig van beiden de pluspunten dus is een heerlijk aaibaar, zeer relaxt, ontzettend makkelijke en meegaande poes die overal mee naartoe kan, overal mee wil spelen en iedereen even leuk vind. Voor de aai projecten die ik doe is ze heel goed inzetbaar en ze geniet dan met volle tuigen en wisseld zelf van mensen (oftewel ze kiest zelf uit bij wie en hoe lang ze wil liggen). Enigste nadeel is dat ze vers vlees goor vind :( :( maar of dat aan de kruising ligt??? :P


dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nieuwe aanwinst: Maine coon x Noorse Boskat kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:16

Sorry hier baal ik dan weer ENORM van. Op 7 weken leeftijd al weer uit het nest............ WEES TOCH WIJZER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja Aartje ik heb idd veel mazzel gehad en nee het was geen oeps nest. Niet iedereen doet alles om winst te maken! Dit is zeer bewust gekruisd en waarom zouden deze minder waard moeten zijn als ze net zo getest zijn als raszuivere katten? Ik betaal voor een kruising die net zo goed getest is met goede uitslagen als een raskat (rashond) gerust net zoveel ze hebben immers dezelfde afkomst? Liever heb ik een kruising want de genenpoel van mijn kat is groter dan van menig niet gekruisde kat dus de kans op lang en gezond leven is nog veel groter! Mijn kat is zelfs t/m 15 weken nog bij haar moeder en nestgenoten mogen blijven precies zoals het hoort!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers