Een jaar in foto's! Oliviertje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Een jaar in foto's! Oliviertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 15:12

Olivier is een heuse boktkat. Of facebookkat... Een bokker plaatste een advertentie op fb:

Afbeelding

Dit was nog voor het tijdperk van mijn vriend en ik zocht een leuke kat om lekker mee te knuffelen, maar niet al te jong en zonder behoefte aan een tuin. Ik zag de advertentie, reageerde en kreeg een telefoonnummer. Via de mail kreeg ik een foto, de arme kat was geschoren omdat zijn vacht zo verwaarloosd was en hij moest weg omdat zijn baasje ziek was en niet lang meer te leven had.

Afbeelding

Twee dagen later ben ik met een vriendinnetje in de auto gestapt helemaal naar de andere kant van Nederland en weer terug, met een gillende Olivier op de achterbank. Dan duurt zo'n rit van 2,5 uur nóg langer...

Thuisgekomen duurde het even voordat Ol gewend was. Hij moest een nekkraag om, omdat hij wondjes had die ik moest insmeren. En hij had een soort poedelkapseltje aangemeten gekregen.

Afbeelding

Olivier was erg apatisch thuis, reageerde niet op geluiden of op mij, at en dronk slecht. Ik was even bang dat ik maar kort van hem zou kunnen genieten. Maar hij kwam wel elke nacht bij me in bed slapen. Heerlijk, dat lijfje tegen me aan.

Afbeelding

Ondertussen kreeg Ol nog een eigen topic op bokt, hij had het namelijk erg koud en moest een trui aan. Een bokker bood nog aan om iets te breien, waarvoor nog steeds dank! Maar uiteindelijk heb ik gewoon de kachel hoog gezet want met die trui kon 'ie zich niet lekker bewegen.

Afbeelding

Ol vond het nog steeds lastig om te eten. Hij liep vaak niet eens naar zijn bakjes toe. Geen honger, geen zin, geen levenslust. Dus kreeg Ol ontbijt op bed. Hij krijgt soms rauw en soms gourmet, of jumbo zakjes. Olivier is nog steeds heel specifiek in wat hij eet en niet eet. Dus ik heb altijd verschillende dingen in huis om hem aan te bieden.

Afbeelding


En Olivier werd bijdehanter. Hij begon in huis te scharrelen. Hier had ik hem een maandje!

Afbeelding

Toen kreeg ik een heel lief vriendje en werd Olivier verbannen naar de woonkamer. Dit, omdat hij enkele keren s'nachts tussen ons in was gesprongen als hij vond dat hij te weinig aandacht kreeg :+

Olivier kreeg ook wat meer persoonlijkheid. We zijn er achter gekomen dat hij graag doucht. Tegenwoordig gaat hij gewoon gillen in de badkamer, dan weten wij wat hij ons opdraagt.

Afbeelding

Olivier is een knuffeltje geworden. Hij zit graag zo dicht mogelijk op me. Bij mijn vriend heeft hij dit minder.

Afbeelding

En Olivier is bijdehand. Hij valt in slaap op mijn laptop als hij klaar is met mijn tikgeluiden.

Afbeelding

En in de spaarzame nachten dat mijn vriend weg is, ligt Olivier bij me.

Afbeelding

En zo zien mijn vrije ochtenden er nu meestal uit. Met Olivier chillen en een ASMR video bekijken.

Afbeelding

Helaas is Olivier niet zo heel gezond meer, hij heeft lastige niertjes en artrose in zijn heupjes. Het lukt me maar niet om hem dik te laten worden, hij weegt nu 1,9 kilo. Ik weet niet of Olivier 20 gaat worden, maar zolang hij nog blij is, mag hij blijven. Ik ben enorm gelukkig met mijn bejaarde poezenopa die echt in niets meer lijkt op de introverte kat die hij een jaar geleden was.

Wat een mazzel dat bokker Hhilde hem ooit op fb plaatste!

Nousa

Berichten: 674
Geregistreerd: 04-01-06

Re: Een jaar in foto's! Oliviertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:27

Oh wat een beesie! Een enorm karakter haha

Fijn dat hij bij jou lekker van zijn opa tijd mag genieten :)

martinique

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Een jaar in foto's! Oliviertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:06

Wat een leuk oudje zeg. Mooie leeftijd al, hopelijk mag je nog langer van hem genieten.
Fijn ook dat ie weer een mooie vacht heeft haha

Maestroox3

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-01-11

Re: Een jaar in foto's! Oliviertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:30

wat een snoesje heb je!
Hopelijk geniet je er nog even van! :)

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Een jaar in foto's! Oliviertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:37

Wat goed dat ie bij jou oud mag worden! Hopelijk kun je nog lang van hem genieten! :)

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Re: Een jaar in foto's! Oliviertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:24

Wat goed van je, heel tof!
En wat een heerlijke kattenvent is het ook! Ik hoop dat ie inderdaad de 20 mag gaan halen :)

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:33

Wat een lekker beest. Lief dat hij bij jou oud mag worden.
En ik hoop dat hij nog goed zijn tijd kan slijten.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Een jaar in foto's! Oliviertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:36

Ah dat topic van dat truitje herinner ik me nog wel <3 Wat ziet ie er al beter uit zeg! Heerlijk dier <3

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Een jaar in foto's! Oliviertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:36

Hij is leuk hé? Zo opgeleefd, echt het heertje in huis, Olivier bepaalt hier zo'n beetje alles. En hij ligt altijd op of naast me, een enorm dikke knuffel. Ik hoop dat hij nog een mooie zomer heeft, verder durf ik niet te kijken. Maar als hij weg is, komt er zeker weten weer een oudje in huis. :D