Roli de Alpaca hengst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bleekje3

Berichten: 111
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: Rijen

Roli de Alpaca hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 13:14

Hallo Allemaal!

Veel mensen zijn nog niet zo bekend met de alpaca. Op de boerderij waar mijn paarden staan lopen 7 alpaca's, waarvan een mijn hart heeft gestolen.
Afbeelding

Dit is Roli een alpaca hengst van 2 jaar oud. Roli is anders dan de andere alpaca's, hij is dol op aandacht, krabbelen en spelen.
Samen met mijn paarden Igar, Ed en Liv train ik veel in de vrijheidsdressuur. Omdat zij inmiddels vrijwel alle oefeningen beheersen, was ik opzoek naar een nieuwe uitdaging. Ik ben toen met Roli spelenderwijs oefeningen aan gaan leren. Op het begin wel even wennen om met een ander dier dan een paard te trainen. Maar ondanks dat Roli een alpaca is, lijkt zijn karakter veel op mijn hengst Ed. De speelse manier van trainen is bij beide heren vrijwel hetzelfde.
Kijk en geniet van dit heerlijke dier!



Natuurlijk kon ik het niet laten om ook wat beelden van Ed erin te doen ;)

Fijne feestdagen allemaal, en een super 2014!!

Liefs Lieke
Laatst bijgewerkt door Berdien op 22-12-13 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's werkend gemaakt

Paarden Santman! bezoek ons op facebook, instagram of youtube :)


bleekje3

Berichten: 111
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 15:12

Hahaha ze zijn prachtig idd :)! Bedankt Femke, had nog een andere geopend met wel de foto's erin, maar die is helaas gesloten. Zal er hier nog wat bij zetten!

Afbeelding
Afbeelding



Paarden Santman! bezoek ons op facebook, instagram of youtube :)

bleekje3

Berichten: 111
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 15:13

Mona81 schreef:
Inderdaad super leuk! In het begin zie je die andere alpaca's op de achtergrond kijken alsof ze denken: oh mijn god, wat doen die nou??


Hahaha ja ze kunnen echt kijken alsof ze water zien branden :) Roli stond laatst naast Ed, en hij keek echt zo van wat ben jij een lelijk dier :')

Paarden Santman! bezoek ons op facebook, instagram of youtube :)


bleekje3

Berichten: 111
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 20:18

Hij is nog heel spingerig en speels. Hij word over een paar weken pas 2, dus hij mag ook nog lekker jong zijn. Het steigeren wil ik hem wel af gaan leren. De andere alpaca's zijn allemaal erg schuw, dus wil niet dat hij ook angst voor mensen gaat krijgen. Moet het voorzichtig aan gaan pakken, maar komt vast en zeker goed! :) Leuk dat jullie ze ook weleens zien of tegen komen, zijn echt bijzondere dieren!

Paarden Santman! bezoek ons op facebook, instagram of youtube :)

bleekje3

Berichten: 111
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: Rijen

Re: Roli de Alpaca hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 12:05

Er zijn veel verschillen. Een alpaca heeft een zachter karakter, zijn een stuk kleiner, hebben wol ipv vacht en stammen of van de kameelachtige....

Paarden Santman! bezoek ons op facebook, instagram of youtube :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers