Pensionhonden vieren feest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:42

Al jaren vang ik wat hondjes van mensen op als zij op vakantie gaan, gewoon gezellig bij de eigen hond in huis en lekker rond scharrelen op het erf. Dit wordt zowel door de hondjes als door de baasjes zeer gewaardeerd, wie wil zijn hond nou in een kennel kwijt als je zelf lekker vakantie gaat vieren ? De honden komen dan ook erg graag, hebben er géén problemen mee als ze gebracht worden en het baasje weer naar huis gaat, ze beginnen direct met een feestje te bouwen. :D Elke dag gaan we lekker met zijn allen aan de wandel wat ook zeer op prijs gesteld wordt door de hondjes

Afgelopen Augustus heb ik de fotografe Amanda Melchior gevraagd of zij van mij en de hondjes tijdens een wandeling een leuke shoot wilde maken, leuk voor mezelf maar ook voor de baasjes van de logé's.


Met zijn allen lekker op pad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja en waterpret is échte pret, vooral als er Labradors bij zijn.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga jou opeten!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog wat foto's van mij en mijn nieuwe skattie, Turqua is vorig jaar December uit Spanje vandaan gekomen waar zij in een dodings station zat. Ze was niet gemakkelijk, haar dominantie level ligt behoorlijk hoog maar nu heb ik er een zalige hond aan, ben zó superblij met haar!!

Afbeelding

Afbeelding

Het hoeft dus helemaal niet erg te zijn om uit logeren te gaan als je niet mee kan met de baasjes. ;)

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:45

Wat leuk! :) moet voor de honden ook wel een heerlijke vakantie zijn zo! We hebben onze honden 1x op pension gehad en dat was ook bij iemand die zijn hele benedenverdieping als mega-huiskamer had ingericht en daar zaten alle honden gezellig bij elkaar, allemaal op de bank slapen enzo. Nu nemen we ze altijd mee op vakantie, maar zo'n huiselijk pension is wel een goed alternatief :)

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:50

geweldige foto's esther, een paar hadden we al gezien, maar er zitten ook hele mooie nieuwe bij :D

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:53

Zalig zo'n paradijsje!

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Re: Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:30

Een hondenparadijs. Kan me goed voorstellen dat ze graag komen.
Ziet er gezellig uit

_Angelique
Berichten: 857
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:43

Keep up the good work Es +:)+
Zaaaalig om naar te kijken.
En ach, die Turqua. Van de hel naar de hemel.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:48

wat een gezellige boel

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:49

Mooi esther. En de groep gaat allemaal zo leuk met elkaar om. Mooie foto impressie. leuk om te hebben.

Lisanfellow

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:33

Heerlijk om ze zo te zien genieten <3 , 100x beter dan ineens een week in een hok te moeten zitten.

Turqua, wat heeft die het getroffen :D

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:35

Dit is idd erg fijn voor de honden, maar een pension is ook echt niet slecht hoor..... :x

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:09

Wat een leuke foto's! Als ik ooit een hond neem en op vakantie ga kom ik hem bij jou brengen want het ziet er super uit zo. Hoeveel honden heb je dan tegelijk mee als je ze uit gaat laten? Heb ook altijd wel respect voor die uitlaatservices die zoveel honden tegelijk mee kunnen nemen :)

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 18:18

Solleke-Noah, honden mee op vakantie kan natuurlijk ook maar dat gaat natuurlijk niet altijd. Honden hebben het inderdaad gezellig met elkaar en dat maakt het ook gelijk zo superleuk.

Jolanda, jij dacht ze allemaal al gezien te hebben ? Ha, mooi niet, er zijn er nog een heleboel meer.

timokyana, honden vinden het ook een paradijsje, dank je wel.

oedsje, soms schaam je je dood zo graag als dat ze hier zijn, worden ze weer gehaald door de baasjes en dan willen ze niet mee naar huis.

_Angelique, Turqua haar leven is inderdaad in positieve zin veranderd en zij daardoor ook.

stal_HD, groep gaat inderdaad leuk met elkaar om maar daar worden ze ook op geselecteerd, deze manier van logeren is niet voor iedere hond geschikt.

Lissanfellow, mee eens hoor, vooral honden die geen kennels gewend zijn hebben het vaak niet naar hun zin.

lideli, jaren in een traditioneel hondenpension gewerkt en de ervaring heeft mij geleerd dat zo'n 95% van de honden het écht niet naar zijn zin heeft in een hokje, domweg omdat ze het niet gewoon zijn om een uur of 20 per dag in een hok opgesloten te zijn. ook wel een contrast met huishond zijn natuurlijk.

Sappos, het aantal honden wat mee kan wandelen verschilt, de hond moet aan meerdere eisen voldoen om mee te mogen. In het verleden had ik zomaar een hond of 12 mee met mijn hondenuitlaatservice, zalig om ze te zien ravotten en racen.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:50

Wat een pracht gezicht zo'n groep honden, en die ogen van Turqua <3 .

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:08

Heerlijk zeg! Ik zou mijn hond alleen al voor een wandeling mee willen geven.

melanie_h

Berichten: 2989
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Kingswood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:21

Ooh Esther wat een heerlijke foto's prachtig. De hondjes die bij jouw op vakantie komen moeten toch echt niet meer naar huis willen haha.
Heerlijk om te zien hoe je met zoveel liefde en plezier met je hondenpassie omgaat!

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:23

Wat een mooie foto's Esther :D

En jij bent zeker een voorbeeld voor hoe hondenopvang ook kan,ik heb zelden een zo betrokken mens gezien als jij met je logees.
Ga zo door en wie weet komen onze monsters ook eens logeren.....

En ja die kleine Turqua,wat is die opgebloeit zeg <3

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:28

Wat leuk om te zien!
Ik heb nl helemaal geen vetrouwen meer in uitlaatservices en opvangen..dit doordat ik voorheen in Het Gooi woonde en daar zit een opvang..die meid nam de honden even mee naar dr weide and thats it..ze behandelde de honden werkelijk walgelijk! Ze sprak er met kwaad over, dat ze het zo zat was 'die klerebeesten' en 1 hond daarvan was zelfs bang voor haar! Rest van de dag zaten ze in debench en mochten zij per wisselbeurt uit door huis..ze vertelde doodleuk dat ze zolang in de bench zaten, want haar huis werd zo smerig met de blubber van de weide?! (begrijp me niet verkeerd, opdrogen begrijp ik helemaal..maar achter slot en grendel houden, omdat je er last van hebt, maar wel dik geld ervoor ontvangt, auw)
Wijzelf hebben een oppas aan huis..maarja, het kan weleens voorkomen dat die niet kan of zin heeft, logisch..tis een hoop werk..en dan zijn mensen zoals jij zo ontzettend welkom!!
Je ziet dat ze plezier hebben :)

Dus ik zeg, zet zo door, hihi

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:33

heerlijk dat de hondjes zo lekker kunnen genieten ...

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:20

Wat super om te zien! Zo te zien hebben ze het helemaal top naar hun zin.
Ik ben altijd erg angstig om mijn hond uit handen te geven, je weet nooit wie je treft, super dat er mensen zoals jij zien die dit met zoveel plezier doen. Ik ga jou gelijk onthouden voor als het toch een keer niet mogelijk is om m'n familie op te kunnen laten passen!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:23

Zo laat je je hond nog eens met een gerust hart achter! Wij gaan nooit op vakantie dus hebben het "probleem" gelukkig niet.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:59

prachtige foto's en geloof best dat mijn honden dat erg gezellig zouden vinden i.p.v. in een kennel te zitten.

Echter ik zou geen seconde rust hebben als mijn honden in een groep met vreemde honden bij iemand die ik niet goed persoonlijk ken achter moet laten en dat ze ook nog eens los uitgelaten worden en er in groepsverband gespeeld wordt met speelgoed.

Rust heb ik wel als ze veilig binnen de dubbele omheining (2 meter hoog) in het asiel/pension zitten. Dan wel veel in de kennel (ook nog eens elk hun eigen kennel en alleen bij de uitlaatronden samen op plein/weide) en daarnaast altijd op pleinen/weiden los mogen lopen i.p.v. de straat op of het park in om aangelijnd uitgelaten te worden (die mogelijkheid is er wel maar wil ik niet hebben dus gebeurd niet). Dan weet ik dat ze veilig zitten en die periode zeker goed overleven. In geval van problemen is altijd mijn nummer daar aanwezig en nog een extra nummer.

Omdat ik die optie ook niet heel geweldig vind ga ik de laatste jaren op wandelvakantie zodat de honden zeker te weten mee kunnen (eigenlijk wel mee moeten haha).

Vroeger vaak genoeg op vakantie geweest terwijl mijn hond(en) in een pension zaten en dat gaf mij rust op vakantie maar ik mistte ze gewoon teveel om echt plezier te hebben aan mijn vakantie.

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:45

Citaat:
lideli, jaren in een traditioneel hondenpension gewerkt en de ervaring heeft mij geleerd dat zo'n 95% van de honden het écht niet naar zijn zin heeft in een hokje, domweg omdat ze het niet gewoon zijn om een uur of 20 per dag in een hok opgesloten te zijn. ook wel een contrast met huishond zijn natuurlijk.


Ik werk ook al een aantal jaar in een 'traditioneel' dierenpension en ik ervaar het toch echt heel anders dan jij. Ja natuurlijk zijn er hier ook honden die er geen bal aan vinden, maar de overgrote meerderheid heeft het prima naar zijn/haar zin en rennen zo'n beetje naar binnen. Ik vind het super wat je doet hoor, daar hoor je mij echt niet over. Maar ik wil niet dat mensen nu slecht gaan denken over dierenpensions, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:49

Kan je er dan van leven ? Je kan niet echt veel honden te gelijk hebben.
Mijn ervaring is ook dat eigenlijk alle honden het naar hun zin hebben in een gewoon pension.
Veel honden willen helemaal niet in een groep met vreemde honden.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensionhonden vieren feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:54

Dat zou ook echt iets voor onze staff zijn die wil niet meer mee op vakantie en thuis blijven met een kennis was vorig jaar ook geen succes.
Tot nu toe hebben we nog niets gevonden waar ze zich wel thuis zou voelen.

Heel leuk om te zien zo bij jou

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 20:05

Ik bedoel ook niks negatiefs over tradionele hondenpensions hoor, alhoewel daar natuurlijk ook verschil in zit.

Omdat ik zelf nooit mijn hond(en) in een kennel wilde hebben en ik daarom nooit op vakantie ging vond ik dit wel een mooie manier, voor mezelf leuk en voor de honden

Alles gaat in overleg met de eigenaren, zo ook de wandeling. De eerste wandeling moet de eigenaar ook mee en daarna door naar huis om te kijken hoe het daar gaat. We wonen in the middle of nowhere en alles is goed afgezet, ze hebben een grote speelweide van 800 M2 en het erf wat daar op aangesloten is hebben ze ook tot hun beschikking. Net als in een ' gewoon ' pension moeten de honden hun jaarlijkse enting hebben, kennelhoestvind ik bij ons persoonlijk overbodig. Telefoonnummers wil ik uiteraard ook hebben, ook van de da waar de honden normaal komen voor eventueel oveleg als er wat zou zijn.

Nee, ik kan er niet van leven maar het is een leuke bijverdienste en daarbij heb ik er onwijs veel schik van. Hondjes komen zo graag, hebben er geen erg in als het baasje vertrekt of wel erg in maar boeit het ze niet. Het doet mij altijd goed dat ze zo graag bij me zijn.

Voor iedereen een win/win situatie op deze manier.