Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:30

Smee__ schreef:
Hier roepen we thuis ook altijd dat na-apen niet klopt, het moet nakatten zijn :')

:')

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:30

Geld ook voor mijn duo, die gaan het liefst ook tegelijk op dezelfde kattenbak.

Vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 19:57

caro29 schreef:
Ik geef ze nooit gelijk voer na enten en autorit. Wacht altijd even een uur of 2. Net als voor een autorit dan probeer ik er altijd rekening mee te houden


Ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan :o het is een ritje van nog geen 5 minuten. Ik dacht even mini hapje als ontstresser. Het was ook niet noemenswaardig, halve eetlepel zacht voer. Toch teveel wss. Inmiddels is hij wat aan het ontwaken en heeft net even kort gespeeld.

Nu is het weer een voetenwarmer

Afbeelding

Vraagje, hebben jullie je kitten verzekerd. Zoja, waar en welke dekking?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:02

Ik heb mijn katten niet verzekerd. Ze verzekeren hoe dan ook geen fokpoezen. Ik heb gelukkig een fijne dierenarts die mee denkt en ook rekening houd met fokkers. Hier hebben we een potje waar geld in zit voor de katten.

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:05

In plaats van verzekeren zou ik gewoon een aparte rekening openen. En daar geld op storten.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:44

Ik verzeker ze niet, honden ook niet.
Ik heb een apart spaarpotje op m'n rekening waar ik maandelijks geld op zet voor dierenartskosten.

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:58

Ik zit er wel aan te denken als ik de kat hou, omdat ik eigenlijk geen 4 dieren wil ivm de kosten die ze met zich mee kunnen brengen en ik de beste zorg wil geven. Ik heb een periode gehad dat ik enorm veel geld stress had vanwege dierenarts kosten. Inmiddels een veel beter inkomen en alle ruimte voor een kat, maar 2 is een ander verhaal. Zeker met een oude kat die meer zorg vraagt en 2 oude paarden. Een jonge kat zal dan meevallen, maar kan er eigenlijk niet bij zitten als die ook wat gaat mankeren. Vandaar m'n afweging. Geld op zij zetten is een leuk idee, maar met de 25 euro van de verzekering heb je na 1 jaar 300 euro gespaard en dat is met 1 flinke ziekte en 1x knipperen zo weg...

MN andere dieren zijn niet verzekerd (helaas ;))

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:02

Dan moet je wel even goed lezen wat wel en niet onder de verzekering valt. Heb wel al een tijd terug verhaal gehoord. Iemand had huisdier verzekerd en dier moest behandeling ondergaan met spoed. Viel niet onder verzekering en ze had niet vooraf overlegd dus ze kreeg niks uitgekeerd. Sta je dan met je goede gedrag.
Hier is het gewoon niet mogelijk omdat fokpoezen niet in de verzekering opgenomen worden. Snap ik ergens ook wel.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:06

Ik heb ze ook niet verzekerd maar wel een spaarpotje :)

Die ik volgende week al mag gebruiken, beide worden gecastreerd dinsdag. En bij Marley moeten wss de melkhoektandjes boven getrokken worden, die vallen niet uit :(:)

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:40

Ik heb ze allemaal verzekerd.

Helaas is mijn lieve knappe prins afgelopen maandag ingeslapen.
Afbeelding

Alleen al vanaf april dit jaar heeft hij 2 mri scans gehad, 2x opgenomen geweest in een kliniek en vorige week maandag nog geopereerd.

2x MRI a 1500 euro. De operatie plus opname kosten a 2600, opname a 800 euro. Als ik even ruw alles optel kom ik sowieso al boven de 6000 euro (en dat is nog los van zijn medicatie die hij kreeg). Dan heb ik nog kortingen gekregen omdat ik werkzaam ben binnen de diergeneeskunde.

Als ik hem niet verzekerd had dan had ik dat zelf mogen dokken. Dan is 6000 euro een hele hoop. Hij is verzekerd dus krijg ik 80% vergoed. Dus een snelle rekensom komt neer op 1200 euro wat ik betaal plus zijn premie a 15 euro per maand. Dan red ik nog steeds die 6000 euro niet. En dit is dus alleen vanaf april dit jaar. Hij heeft nog veel meer gekost dan dat.

Geen haar op mijn hoofd die overwoog om Bailee niet te verzekeren. Nu is Bailee nog jong en zal ik voorlopig voor niets betalen maar dat neem ik voor lief als ik zie wat Na’vi mij gekost heeft. (En wat hij dubbel en dwars waard is want oh wat was hij een fantastische kat!!)

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:21

Wat een knapperds komen er voorbij! <3

@Seni, Jeetje, sterkte… vreselijk zeg. Die foto is prachtig Y;(

Hier niet verzekerd, zetten iedere maand (nou ja, we proberen het) €100 euro opzij.

Hier betrapte ik Loki zojuist op drinken bij zijn moeder Mia! Hij is van 15-06 , dat maakt hem ruim 4 maand oud. Tot wanneer drinken kittens ? :') _O-
Mama ligt trouwens keihard te spinnen, even als Loki. Ze lijkt er geen hinder van te hebben
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:01

Lanah mocht drinken tot ze een ruim een half jaar was.

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:31

Alexia hangt nog af en toe aan de melkbar en die is van 27 april.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 23:17

Die van mij krijgen elke dag kattenmelk. Nina slurpt er op los als ze het krijgen :')

Ik heb vandaag deze foto trouwens gemaakt die ik te mooi vind om niet te delen <3

Afbeelding
Ze kan zo lekker liggen. Momenteel ligt ze ook lekker langs me opgerold op haar rug. Zo schattig <3

En Blacky had vandaag besloten dat ik mijn hand niet mocht gebruiken

Afbeelding
Ik heb best wel even zo vast gezeten. Ik vond het niet zo erg :')

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 00:21

Haha heerlijk, Loki nog lekker aan de melkbar :D

Zeer herkenbaar LoveGlove! :)) Helemaal niet vervelend inderdaad, tot je naar de wc moet.. :')

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 06:10

Smee__ schreef:
Haha heerlijk, Loki nog lekker aan de melkbar :D

Zeer herkenbaar LoveGlove! :)) Helemaal niet vervelend inderdaad, tot je naar de wc moet.. :')

ja dat is een ander verhaal :')

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:13

De kattenmelk vinden ze niet lekker, maar Blue vind de kitten melk wel weer heerlijk af en toe. Ideaal als je kitten bij moet voeren met zo'n voorbeeld om van schotel af te lebberen. :')

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:29

Onze huisdieren zijn niet verzekerd.
We hebben geld op de spaarrekening.

We kijken per dier wat nodig is.
Een 15 jarige kat kreeg wel antibiotica. Maar geen zware onderzoeken en bloedprikken meer.
Beestje was oud en dement. En doodsbang voor de dierenarts.

Omapoes staat al jaren op dieetvoer.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:01

Marley haar hoektandjes zijn toch vanzelf uitgevallen, geen tandjes trekken *\o/*

Ze waren echt al een heel eind doorgegroeid, zo erg had ik het nog nooit gezien :wow:
Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:06

@ Seni, wat een knap katje zeg <3 Heel veel sterkte met het verlies... Verdrietig hoor :(

Helaas een 'mooi' voorbeeld van dat verzekeren zeker kan lonen... 6000 euro is niet zomaar bij elkaar gespaard... Welke verzekering / dekking zit jij als ik dat vragen mag?

Lieve foto's LoveGlove <3
Ik dacht altijd dat kattenmelk niet oke was voor katten, of is dat een fabel? Mijn kitten is ongeveer 5/6 maanden oud. En ik heb het vermoeden dat de wilde kat die nu nog op stal rondloopt zijn mama is. Als ik hier berichten lees zou het zo maar kunnen zijn dat hij ook nog bij haar dronk af en toe?

Smee, fijn dat het zichzelf heeft rechtgetrokken en er geen tandjes hoeven worden getrokken!

Hier was mijn oudje gisteren aan de beurt, daar moesten wel een berg tanden (tandresten) uitgesloopt worden. Hij houdt 2 hoektanden en 4 of 5 kiezen over. Ook zijn voortandjes zijn allemaal verwijderd wat er nog over was. Ik hoop dat dit hem goed gaat helpen, want hij had best last van zijn bekje. Hij was gisteren nog best lang groggy van de narcose, maar zojuist heeft hij het huis weer verbouwd met zijn kleine vriend :=

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:07

Smee__ schreef:
Marley haar hoektandjes zijn toch vanzelf uitgevallen, geen tandjes trekken *\o/*

Ze waren echt al een heel eind doorgegroeid, zo erg had ik het nog nooit gezien :wow:
[ [url=m/l4B41s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blacky heeft dat ook gehad. Dubbele hoektanden :')
Nu is de melktand er ondertussen uit.


Tancreda4 schreef:
@ Seni, wat een knap katje zeg <3 Heel veel sterkte met het verlies... Verdrietig hoor :(

Helaas een 'mooi' voorbeeld van dat verzekeren zeker kan lonen... 6000 euro is niet zomaar bij elkaar gespaard... Welke verzekering / dekking zit jij als ik dat vragen mag?

Lieve foto's LoveGlove <3
Ik dacht altijd dat kattenmelk niet oke was voor katten, of is dat een fabel? Mijn kitten is ongeveer 5/6 maanden oud. En ik heb het vermoeden dat de wilde kat die nu nog op stal rondloopt zijn mama is. Als ik hier berichten lees zou het zo maar kunnen zijn dat hij ook nog bij haar dronk af en toe?

Smee, fijn dat het zichzelf heeft rechtgetrokken en er geen tandjes hoeven worden getrokken!

Hier was mijn oudje gisteren aan de beurt, daar moesten wel een berg tanden (tandresten) uitgesloopt worden. Hij houdt 2 hoektanden en 4 of 5 kiezen over. Ook zijn voortandjes zijn allemaal verwijderd wat er nog over was. Ik hoop dat dit hem goed gaat helpen, want hij had best last van zijn bekje. Hij was gisteren nog best lang groggy van de narcose, maar zojuist heeft hij het huis weer verbouwd met zijn kleine vriend :=

katten zijn vooral lactose intolerant. Heel erg lactose intolerant. Koeienmelk is sowieso ook niet goed voor ze. Maar kattenmelk mogen ze wel hebben. Ze krijgen het hier ook maar in beetjes. Bij ontbijt en voor het slapengaan krijgen ze een bodempje uit een klein schaaltje. Meer ook niet

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:06

Nou, na een dag in de regen staan dieren voeren is het wel heerlijk als je na de douche lekker een dikke onesie aan kunt doen en met je poeslief op de bank kunt zitten. Lekker warm binnen <3
ze ligt ook gewoon lekker te spinnen wat het nog beter maakt <3
Afbeelding

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 19:44

Oké, uitdaging. Proberen een kitten te leren niet op tafel te zitten.
Fase 1: kitten springt op tafel. Duidelijk “nee” gezegd (die kent ze) en op de grond gezet. Meegenomen naar de bank, snoep erin en als ze zin had hebben we gespeeld, of ze ging slapen.
Fase 2: mevrouw bleef het doen. Iets heftigere correctie met de stem. Ze duikt dan wel wat in elkaar, maar blijft op tafel zitten, dus op de grond zetten en wat anders leuks te doen geven.

Nou sta ik net te koken en mevrouw loopt te krijsen. Of nou ja, een paar keer roepend miauwen. Ik kijk om de hoek, zit ze midden op tafel om aandacht te krijsen…

Ik heb het idee dat mijn tactiek niet helemaal werkt, en dat ze de tafel nu gaat gebruiken voor aandacht? Iemand nog tips? Of moet ik niet ongeduldig zijn (ze klimt nu sinds een dag of 4 op tafel).
Ik speel veel met haar, in etappes, dus we hebben meerdere speelmomenten per dag. Dan wordt ze op een gegeven moment ook wel moe en gaat ze slapen. Maar er zijn altijd momenten dat een kitten tonnen energie heeft en dat ik echt even administratie moet doen. Dat doe ik expres even niet aan tafel (dan is het een beetje de kat op het spel binden vind ik) maar op de bank. Dan dan heb ik zo’n speelstok tussen de kussens gepropt waar zij dan op los kan gaan. Maar soms rent ze alsnog naar de tafel.
Ook zit ze soms op tafel als ik thuiskom (plastic varen had gister echt een rot-dag :') )

Nog toevoegingen of verbeterpunten voor dit verhaal?

Foto toegevoegd van de kleunde draak die wel keurig netjes van de salontafel blijft. Kijken mag, erop springen niet.
Zelfde geldt voor de eettafel, ze mag op de stoel, en dan kan ze op tafel kijken, maar we gaan niet over tafel wandelen.

Afbeelding

De salontafel was makkelijk gedaan, omdat ze erop wilde springen vanaf de bank, uitgleed over een lege chipszak, en in haar slipper het bier omgooide en dit over zich heen kreeg. Dit alles direct nadat ik al “nee” had gezegd. Karma maakte dat de meest effectieve correctie ever en ik kreeg niet eens de schuld! :D :+

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:17

Waarom mag ze niet op de tafel? Katten vinden dat een fijn plekje, ze zitten graag iets hoger. En katten iets afleren….. succes. Je moet niet denken dat ze het dan laten als je er niet bij bent trouwens, het is een kat.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:20

Goeie. Wanneer je de oplossing hebt zou ik m graag weten.
Wij hebben zelfs al de plantenspuit tactiek geprobeerd. Nu vind tie dat dus een geweldig leuk spelletje... :roll:
Mn vriend klaagt ook dat Cash niet naar zn naam luistert. Typische is dat tie bij hem wel naar correctie luistert, en bij mij vice versa... 8)7