Endurance in Frankrijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Endurance in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 00:22

Zoals te lezen in mijn topic met foto's van de renbaan in Compiègne ([EV-ITP] Op de renbaan in Frankrijk) en het verslag van kyrkelover over haar eigen rit tijdens de CEI* in Compiègne ([TEN-ITP] 102km genieten van mijn power hengst), was ik tijdens deze endurancewedstrijd niet alleen aan het groomen, maar werd ik ook vergezeld door mijn trouwe Pentax. <3 Een kleine greep uit de veel teveel foto's die ik tijdens het weekend gemaakt heb:

1. De kopgroep arriveert bij het eerste grooming point. Naarmate het veld zich langzaam uitspreidt, worden de grooming points een stuk rustiger, maar tijdens de eerste ronde is het soms een drukte van belang.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Sommige ruiters rijden alleen, sommige rijden in een groepje, sommige rijden gewoon in een treintje. :D
Afbeelding

4. Voor wie denkt dat groomen in de endurance betekent dat je gewoon op je gemakje kunt staan en je ruiter even een flesje water toegooit: think again. :))
Afbeelding

5. Eén van de Nederlandse combinaties, Michelle Nooijen met Avalon Mirann.
Afbeelding

6. Waterrrrrr 8-)
Afbeelding

7. Er zijn slechtere omgevingen om in te rijden dan een bos met mooie paarse bloemetjes.
Afbeelding

8. Anouk Eversdijk en Yvonne Theunissen (kyrkelover) hebben onderweg Dymfy Vulto en Gaya opgepikt. :D
Afbeelding

9. Rust bij het grooming point, Duits kampioene Heike Ganster op Aurières d'Aurières.
Afbeelding

10. Sarina Bos had het duidelijk naar haar zin op Derham.
Afbeelding

11. Waarom deze meneer omgedraaid op zijn paard zit? Eén van de grooms viel languit. :') (Je ziet haar voeten in de hoek rechtsonder.)
Afbeelding

12. Ook één van de 2x90km ruiters, Charline Leonard op Eaunoire Hanumptra, had duidelijk plezier.
Afbeelding

13. Lekker alert koppie van Derham. <3
Afbeelding

14. Ons Nederlandse trio arriveert bij een grooming point tijdens een zware derde loop.
Afbeelding

15. Het paard van de Belgische ruiter Sammy Seigers, L.I. Krezus, na de finish.
Afbeelding

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 00:39

Prachtige plaatjes, echt een mooie impressie zo! :j Meh, ik mis het.

Anoniem

Re: Endurance in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:42

Thanks! :D Heb je zelf endurance gereden ook?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Endurance in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:53

Gave foto's! Hoe hoog zijn de gemiddelde endurance paarden? Ze kijken kleiner dan het gemiddeld dressuur paard

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:08

Mkango schreef:
Thanks! :D Heb je zelf endurance gereden ook?

Ik heb een paar jaar een CEI** paard gereden, zijn eigenaresse bracht hem uit en ik groomde die wedstrijden. Tijdens de nasleep van een nare val besloten om te stoppen. Paard is vorig jaar geblesseerd geraakt maar wordt nu weer opgebouwd, dus hopelijk dit jaar weer gezellig mee! Ik mis de kilometers in het zadel wel nog steeds heel erg.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2416
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:00

Endurance <3 wat fijn om deze foto’s terug te zien zegt toch meer dan de yamamah app _O-

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:22

speedfiets_2 schreef:
Gave foto's! Hoe hoog zijn de gemiddelde endurance paarden? Ze kijken kleiner dan het gemiddeld dressuur paard


Ik denk tussen de 1.55 en de 1.65.. wel een stukje kleiner dan je in de dressuurring ziet idd :D

Wat een leuke foto's! Geeft een mooi kijkje in deze wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:33

speedfiets_2 schreef:
Gave foto's! Hoe hoog zijn de gemiddelde endurance paarden? Ze kijken kleiner dan het gemiddeld dressuur paard
Ja, een stuk kleiner, inderdaad zo tussen de 1.55-1.65 grofweg. Het zijn ook vooral Arabs en gelukkig hoeven ze daar geen vergrotende hengsten op merries van 1.73. :+

black_kelpie schreef:
Mkango schreef:
Thanks! :D Heb je zelf endurance gereden ook?

Ik heb een paar jaar een CEI** paard gereden, zijn eigenaresse bracht hem uit en ik groomde die wedstrijden. Tijdens de nasleep van een nare val besloten om te stoppen. Paard is vorig jaar geblesseerd geraakt maar wordt nu weer opgebouwd, dus hopelijk dit jaar weer gezellig mee! Ik mis de kilometers in het zadel wel nog steeds heel erg.
O, wat gaaf joh! En wat jammer van je ongeluk. Rijd je nu helemaal niet meer? Ik kom echt net kijken als groom van Yvonne, maar ben wel van plan een start te maken in de endurance met mijn eigen paard, ik vind het zo leuk!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Endurance in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 00:39

Ja en je "moet" de volgende keer gewoon weer mee hoor.

Vis is 1.55 zoiets. De grotere endurance paarden, meestal gekruist met engels volbloeds, zitten tussen de 1.60 en 1.65. Daarna houd het eigenlijk wel op. Is ook helemaal niet zo handig grote paarden in veel verschillende bodem/terrein.
Je wilt dus paarden die makkelijk kunnen wenden, schakelen tussen gangen, en voldoende balans hebben in sterk wisselend terrein. Met een slagschip van 1,70+ word je dan echt niet vrolijk.
Denkt aan de fikse klimmen die we in de 3e loop hadden haha.

Bootsiebob

Berichten: 5541
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Endurance in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:44

Wat een toffe actiefoto’s!

Die met de voeten van de gevallen groom is echt goud waard :D

De paarden kijken ook allemaal zo opgewekt en de ruiters/amazones lijken er ook plezier in te hebben.
Leuk!

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:50

Leuk verslag Mkango, mooie foto's! Eens met Bootsiebob, het ziet er allemaal zo fijn uit. Heerlijk om de wedstrijdsport zo te zien, met paarden en ruiters die er plezier in (lijken te) hebben.

Die gevallen groom _O-

Je hebt een prachtige voornaam, Mkango.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 14:14

Bootsiebob schreef:
Wat een toffe actiefoto’s!

Die met de voeten van de gevallen groom is echt goud waard :D

De paarden kijken ook allemaal zo opgewekt en de ruiters/amazones lijken er ook plezier in te hebben.
Leuk!
Er heerst zo’n ontzettend fijne sfeer, ook tussen de ruiters, maar de meeste paarden zijn ook heel chill en enthousiast. :j

miereneter schreef:
Leuk verslag Mkango, mooie foto's! Eens met Bootsiebob, het ziet er allemaal zo fijn uit. Heerlijk om de wedstrijdsport zo te zien, met paarden en ruiters die er plezier in (lijken te) hebben.

Die gevallen groom _O-

Je hebt een prachtige voornaam, Mkango.
Haha, thanks. :D

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:42

Wat gaaf zeg! Ik mis de Endurance wel…. Heb altijd genoten van de wedstrijden.
Prachtige plaatjes <3