Polocrosse European Challenge

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:59

Naar aanleiding van dit topic kon een fototopic natuurlijk niet uitblijven *\o/*

Voor wie het gemist heeft: Nederland heeft afgelopen weekend het Europees kampioenschap Polocrosse gewonnen! In totaal deden er 4 teams uit 5 landen mee; Duitsland, Ierland, Frankrijk/Noorwegen en natuurlijk Nederland. De spelers zijn zorgvuldig geselecteerd en de wedstrijden waren werkelijk fantastisch.

Zaterdag is RTV Drenthe nog langsgekomen om een newsitem te maken: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/136881/Polocrosse-De-actie-is-gewoon-geweldig

Er waren veel mensen met camera's, maar ik heb vast een selectie gemaakt uit de foto's gemaakt door Anouk Ferfjentink (met toestemming uiteraard).

1. Het team

Afbeelding

2. Duitsland

3. Ierland

Afbeelding

4. De vlag uithangen

5. France/Norway

6. Voor aanvang van de wedstrijd even de tegenstanders groeten

Afbeelding

7. De ingooi

Afbeelding

Wat actiefoto's:

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Hidde SMIJT die bal door de doelpalen

Afbeelding

12. Overleg tussen de scheidsrechters

Afbeelding

13. Verdediging

14. De nummer 3 probeert de nummer 1 bij het doel weg te houden

Afbeelding

15. Deze foto is interessant; je ziet dat de nummers 2 in het middenveld moeten blijven terwijl de nummers 1 en 3 in het doelgebied om de bal vechten. In de achtergrond staat een goal judge al klaar om aan te geven of het een geldig doelpunt is. De Ierse 3 probeert nog de bal uit het netje van de NL 1 te slaan voordat hij deze kan gooien.
Afbeelding

16. De bal over de 30-meter lijn bouncen

17. Pass

18. Goal!

Afbeelding

19. En toen waren we kampioen!

Afbeelding

20. Blij!

21. Ik speelde trouwens ook :+ Naast de EU Challenge was er nog een kleine competitie

Afbeelding
(Grijs shirt, groen dekje)

Als afsluiting nog even een leuk beeld van de parade


Er zullen vast nog meer foto's onze kant op komen, die komen dan zsm op onze FB en website :D

Groetjes!

Gave Polocrosse foto's zien? Klik!
Kijk ook eens op onze Instagram
Of bezoek onze Facebook pagina
Meer info op onze nieuwe Website
Videoimpressie


Gydja

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 03:41

Gaaf!!

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 04:39

Supergaaf om te zien <3
Wat voor paarden worden er overigens gebruikt voor deze sport ?

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:54

Hobbyhorse schreef:
Supergaaf om te zien <3
Wat voor paarden worden er overigens gebruikt voor deze sport ?


alle paarden kunnen polocrosse, het belangrijkste is dat ze het leuk vinden en de lol ervan in zien om met andere paarden over het veld te galopperen; je kan ze namelijk niet dwingen. in nederland worden er oa met Fjorden, nrps, kwpn, haflinger, henson, tinkers, arabieren, volbloeden en kruising volbloeden gespeeld. na een poosje merk je dat paarden het spel beginnen te begrijpen en bijvoorbeeld de bal gaan volgen.

Op het hoogste (wereld) niveau heb je een paard nodig met veel uithoudingsvermogen, "cattle-sense" (dus eigenschap om vee te drijven), fijngevoelig- en wenbaarheid. Daarom zie je in veel landen op topniveau dat de Australian stock horse en polo-ponies (criolo x volbloed) of kruisingen daarvan worden gebruikt.

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:01

Gaaf en ook heel knap! *kan stilstaand al geen bal vangen* :') _/-\o_

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:20

Lijkt me geweldig om dit te zien, ik hoop volgende keertje te komen kijken.

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:34

Stirrup schreef:
Gaaf en ook heel knap! *kan stilstaand al geen bal vangen* :') _/-\o_


haha... ik ben ook geen baltalent en heb nooit aan een balsport gedaan. maar zonder bal in je netje ben je ook heel nuttig bezig, want er zitten veel tactieken in het spel. en hiervoor moet je vooral goed kunnen paardenrijden. bijvoorbeeld als no 1. degen die scoort, zijn goede stick skills belangrijk, maar voor no 2. (middenveld) en no 3. (verdediging) zijn spelinzicht en horsemanship belangrijker.


Hobbyhorse schreef:
Lijkt me geweldig om dit te zien, ik hoop volgende keertje te komen kijken.

altijd welkom! en vooral om mee te doen ;-) zie alle data op de website http://www.polocrosse.nl/evenementen/

prulletjeJarig

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:07

Super gaaf, wat een mooie foto´s! Van harte gefeliciteerd met jullie overwinning *D .

SsSimonee

Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:31

Super gaaf! Het is ook een hele gave sport. Heb een keer een try out gedaan op de manege waar ik lesgeef en rijd( Tutenburg)

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:20

erg he ,maar ik wist niet dat het bestond!. :o

maar knetter wat spectaculair zeg! :):)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:49

Wat ziet dat er gaaf uit! Het lijkt me wel heel zwaar voor de paarden, of niet? Hoe gaan jullie daar mee om?

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:03

happypaardje schreef:
Wat ziet dat er gaaf uit! Het lijkt me wel heel zwaar voor de paarden, of niet? Hoe gaan jullie daar mee om?


persoonlijk denk ik dat het even zwaar is als alle andere paarden disciplines. er zijn tussen eind april en medio september toernooien ongeveer 1x in de 3 weken. spelers in het buitenland, welke op het aller hoogste niveau spelen, hebben een paar paarden om niet steeds met hetzelfde paard alle toernooien te moeten spelen. je mag namelijk tijdens een toernooi niet zomaar wisselen van paard.

een goed polocrosse paard heeft een goede conditie en belast zijn lijf goed. een polocrosse paard wordt heel divers getraind oa; uithoudingsvermogen (bosritten en galop training), gymnastiek (dressuurmatig), springen, trail. er wordt dus zeker niet elke dag chukka's of polocrosse mee gespeeld, om het polocrosse niet saai te laten worden. net zoals er volgens mij met een springpaard niet elke dag gesprongen wordt.

daarnaast gaat het laagste niveau polocrosse in een hand galopje /draf; net zoals in de andere disciplines is het lagere niveau minder intensief. aan de andere kant hebben spelers op het aller hoogste niveau betere sticksskills waardoor ballen in 1x worden opgepakt en paarden niet wederom hoeven te draaien of iets dergelijks wat weer energie kost.

ik vind het heel interessant dat je deze vraag stelt, happypaardje, en dat bedoel ik absoluut niet negatief of kritische of wat dan ook :D ... Voor mij ziet het er even zwaar uit dan springen/sgw/zz-dressuur. Wat triggerd jouw om te denken dat het zwaar is? :) Graag zou ik dit willen weten, omdat we polocrosse groot willen maken en dat soort feedback ons helpt. mag ook in een pb ;-)

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:12

gaaf om te zien zo! mooi vastgelegt

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Polocrosse European Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:36

Wat een fijne uitleg, Fleur!
Ik vroeg het vooral omdat het mij lijkt alsof de paarden veel en evt op hoog tempo moeten draaien, sprintjes trekken en weer stoppen, dat soort dingen. Ik vroeg me af hoe dat zat qua belasting op de pezen en gewrichten ook. Maar als ik jouw verhaal zo lees valt dat enorm mee.
Mijn vraag was ook absoluut niet als kritiek bedoeld, juist niet! Ik ken de sport gewoon niet, en vind leuk om meer over zo'n andere tak van paardensport te weten te komen. Puur uit interesse dus :)

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:40

happypaardje schreef:
Wat een fijne uitleg, Fleur!
Ik vroeg het vooral omdat het mij lijkt alsof de paarden veel en evt op hoog tempo moeten draaien, sprintjes trekken en weer stoppen, dat soort dingen. Ik vroeg me af hoe dat zat qua belasting op de pezen en gewrichten ook. Maar als ik jouw verhaal zo lees valt dat enorm mee.
Mijn vraag was ook absoluut niet als kritiek bedoeld, juist niet! Ik ken de sport gewoon niet, en vind leuk om meer over zo'n andere tak van paardensport te weten te komen. Puur uit interesse dus :)


graag gedaan! en ben alleen maar blij wanneer mensen vragen stellen :) had het zeker niet als kritiek opgevat ;-)

het draaien, sprinten en stoppen is iets waar je ze voor probeert te trainen om dat zo goed mogelijk te kunnen. een bit met scharen/hefboomwerking en dubbele teugels zijn niet toegestaan, dus je moet je paard goed opleiden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vriend93 en 13 bezoekers