EDC Dressuur in the picture

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

EDC Dressuur in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 11:16

Ik kwam afgelopen zondag langs een wedstrijdterrein in het dorp en zag dat er een wedstrijd bezig was, ik had de camera in de auto liggen dus dit leek me een leuke oefening als amateur/hobby fotografe die eigenlijk vooral haar eigen olifanten uit de paardenwereld voor de lens heeft :+

Aangezien ze gevraagd hebben of ik 5 augustus terug wil komen heb ik graag tips & trics over hoe ik dit volgende keer beter kan doen.

Heel wat anders dan die 900kg-harige benen-luie knollen van mij, maar erg leuk om te zien! (Ik zit totaal niet in het wedstrijdmilieu, can you tell? :o )
Verder geeft het ook gewoon een leuke impressie van deze middag dus ik hoop dat het hier bij ITP mag blijven staan!

Dingen waar ik zelf tegenaan liep:
- ik stond gewoon voor de tribune op de korte zijde tegenover de jury, dus mijn plaats was erg vervelend, ben dan ook veel bij de opwarmring gebleven. Voor volgende keer mag ik binnen de hekken een plaatsje kiezen :)
- foto's zijn gemaakt met sigma 70-200 2,8 maar jeeeee wat werd die zwaar op den duur.. volgende keer eens proberen met mijn canon 55-250 of toch maar even tandenbijten?
- werk met autofocus en vaak stelde hij scherp op de bakrandjes (die witte hekjes, heeft dat een échte naam?) en dan waren de paarden dus wazig :/ hoe doen jullie dit?
- ik hou wel van detailfoto's maar wat zijn nou leuke details om te fotograferen? Zonder dat het compleet 'random' lijkt zeg maar
- mooi weer + zwart paard = 8)7
- iemand moet me leren opsplitsen aub want blijkbaar wordt er in 2 ringen tegelijk gereden en ik ben maar 1 Anoek B-)

Off we go!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Deze vind ik leuk omdat het haar man is die aan het voorlezen is, als mijn olifanten ooit wedstrijd gaan lopen moet die van mij er ook maar aan geloven denk ik :D
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding


Dat was het :D

edit: oké wow ik beloof dat ze op mijn computer wel scherper zijn dan ik ze hier nu zie :P
Laatst bijgewerkt door Granoek op 13-06-18 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:21

Bij dressuurpaarden is het vaak heel mooi om vanaf de flank naar voren toe te fotograferen. Dat deed ik vroeger ook altijd toen ik nog op wedstrijden foto's nam. Dan krijg je echt mooi die opstaande nek met roosjes en nog een stukje ruiter wat vaak voor een mooi effect zorgt :) Maar dat is nogal moeilijk als je inderdaad niet de ideale plaats hebt om foto's te nemen. Ik vind ze in ieder geval al aardig gelukt en zou er erg blij mee zijn als ruiter :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: EDC Dressuur in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 11:30

Oh dankjewel!
Ja ik snap denk ik wat je bedoelt, kan ik volgende keer wel proberen :D


Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: EDC Dressuur in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 06:59

Qua fotografie niet, qua setting: als je de volgende keer een plaatsje mag kiezen zou ik de korte zijde bij de jury nemen of een hoek bij de jury aangezien alle oefeningen in zo’n proef normaal wel richting de jury uitgevoerd worden :) Foto 11 is qua timing de beste in het drafmoment! In de galop nog een fractie eerder om ze nog meer op het achterbeen te trekken denk ik.

De hekjes qua naam? Dressuurhekjes? :D Haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: EDC Dressuur in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 10:12

Oh kijk superhandig dit!
Ik dacht al aan de lange zijde te gaan staan maar wat je zegt klopt idd, alles wordt richting de jury gedaan. Alleen die uitgestrekte draf op diagonaal vind ik wel mooi van opzij.

Thanks BFF! :P

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: EDC Dressuur in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:13

Ja dus vooraf eens lezen hoe de proef zit kan ook helpen! Dan kan je in een bepaalde hoek gaan staan als die diagonaal er haaks op qua verruiming uitgevoerd moet worden!

Graag gedaan :')

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: EDC Dressuur in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:23

Mooie foto's! Dat paard van 11 stijgt op haha!

Verder zou het wel een mooier/rustiger plaatje geven als de paarden iets meer loskomen van de achtergrond, dus misschien iets spelen met de sluitertijd/diafragma of een selectieve focus op het paard?

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: EDC Dressuur in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 10:46

Ik moet sowieso alles eens aanpakken qua instellingen want heb heel veel licht nog moeten bewerken achteraf op pc, veel overbelicht wat ik dus op camera niet gezien had. Beginnersfouten zeker :P

Dus daar ga ik echt wel goed op letten dan, hoop dat de zon dan ook wat minder fel is.

Die van foto 11 leek echt de hele proef alsof ze omhoog ging, maar die kon verder ook wel een potje draven zeg := mooie kleur vond ik dat


soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: EDC Dressuur in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:07

Heb ik ook nog wel eens hoor, dat iets op het kleine scherm van mn camera er heel goed uit ziet en wanneer ik de foto's open op mn pc dat er dan wat foutjes tevoorschijn komen, thank god voor PS en LR!

Maar je zou eerst eens kunnen kijken wat het veranderen van het diafragma voor effect heeft op deze sluitertijd, wel weer oppassen dat je dan niet ineens witte of compleet zwarte foto's hebt haha!

Verder in de draf zou de foto soms nét wat mooier uitkomen wanneer deze een fractie later genomen wordt. Dan lijkt het paard meer een bij elkaar gereden geheel, nu zit je net voor de afdruk en dat ziet er een beetje "onhandig" uit :P

Maar over het algemeen vind ik het wel echt goede foto's hoor!

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers