Een dagje CAI Beekbergen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henrike5

Berichten: 772
Geregistreerd: 26-02-13

Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:31

Vandaag ben ik dagje met mijn ouders naar beekbergen geweest, ik vond het een geweldige ervaring en het was dan ook prachtig om te zien. Ik hoop dat jullie door de foto's ook een beetje kunnen genieten, ik vond het in ieder geval prachtig om te zien dat de paarden zo snel op de commando's reageerden en de wendingen zagen er geweldig uit.


Afbeelding

Hier gleed het voorpaard uit, gelukkig kwam hij er goed van af en stond hij zo weer op (zie linkjes)
Afbeelding
http://imageshack.com/a/img924/2629/c5S8BZ.jpg
http://imageshack.com/a/img924/9921/Z8PEzr.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is deze Nederlander bij hindernis 1 over de kop gagaan,
gelukkig was er niks ernstig, de groom had wel pijn leek maar kon gelukkig nog lopen
Afbeelding

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:07

Wauw prachtige actie platen! Mooie momenten heb je gekozen!

(Volgens mij ging het niet helemaal goed met de achter beschermers van het linke voorpaard (zwart) op de derde laatste foto..)

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:12

Mooie foto's! <3

@jesss_amigo, een van de mannen bij de waterbak was ook vaak aan het vissen met een stok naar de bescherming die was afgevlogen. Het ging echt heel hard!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:48

Dit vind ik altijd zo gaaf om te zien!
Zelfs mijn ouders en zusje krijg ik hier mee naartoe. Zo ontzettend hard gaat dat en toch heel gecontroleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:52

Ik vind die eerste serie foto's met dat lage camerastandpunt in de waterbak echt geweldig, wat een kracht spat er zo van die foto's af. _/-\o_

Weet iemand wat er met het bit aan de hand is van de schimmel met het gele halster? Het lijkt aan de onderkant een liverpool stang, maar die punt omhoog snap ik niet? Het ziet er in elk geval niet helemaal comfortabel uit.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:24


Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:20

Wat een geweldige actiefoto's!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:30

Die menner die over de kop ging heeft hierdoor wel zijn WK selectie misgelopen. Gelukkig heeft verder niemand er wat aan over gehouden maar wel super balen natuurlijk.

Hele gave foto's heb je gemaakt zeg! vooral die eerste met het opspattende water

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:06

Wat is het toch een gave sport!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:09

Hele gave foto's! Vooral die close up van de menner en de waterdruppels vind ik mooi :j.

Ik was er ook om wat te oefenen met fotograferen, het gaat allemaal zo snel dus het is nog best lastig om op het juiste moment te klikken :D.

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Re: Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:12

wauw prachtige foto's!
wat ik me altijd afvraag, waarvoor zijn die dingen die bij sommige paarden onder het bit hangen ? (ena laatste foto bij beide paarden) en waarom hebben sommige paarden dat wel en sommige niet?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:23

_Joelle schreef:
wauw prachtige foto's!
wat ik me altijd afvraag, waarvoor zijn die dingen die bij sommige paarden onder het bit hangen ? (ena laatste foto bij beide paarden) en waarom hebben sommige paarden dat wel en sommige niet?


Dan kunnen ze de leidsels niet vangen achter de scharen van het bit :) Zowel van zichzelf als van de buurman niet. Is vaak een stukje flexibele slang.
Is iets waar de menner voor kan kiezen :) Sommige paarden hebben daar vaker last van als andere

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Een dagje CAI Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:09

Prachtige actieshots, knap gefotografeerd!
En wat een gave sport is het, heb er zaterdag van genoten als toeschouwer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:38

janouk schreef:
@xyzutu2
Dit is een liverpool stang met scharnier
https://www.letty.nl/mensport/menbitten ... -scharnier

Ik heb begrepen dat het bij inwerking minder druk geeft achter de oren via de bakstukken


Thanks, weer wat geleerd! :j Deze kende ik inderdaad niet, alleen de normale Liverpool. Voordeel lijkt sowieso te zijn dat de bakstukken hiermee niet meer in het oog kantelen als je aan de teugels trekt, maar het nadeel lijkt op de foto's toch dat je een best wel scherpe punt in de buitenwang van het paard hebt steken als je aan de binnenteugel trekt. Ik had het netter gevonden als dat daar ook was afgewerkt met een rond oogje. Maar dat is off topic. ;)

vierspan

Berichten: 293
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:20

Allemachies, wat maak jij mooie foto's van het mennen, zo zie je ze maar zelden!

Henrike5

Berichten: 772
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 21:28

Dank jullie wel voor de lieve reacties <3 , ik vind het mennen zelf ook erg leuk en er werden die dag inderdaad heel veel springschoenen uit de waterbak gevist....
Davinici2412, wat balen zeg heel erg jammer vooral omdat het al bij hindernis 1 was