De wedstrijd zelf was van 9-11 juli, maar gezien de lange reis (die extra lang werd door de files) wilden we ruim tevoren daar zijn om ook de paarden voldoende rust te gunnen. Ik ben mee gegaan voor de gezelligheid, om het mee te maken en omdat het een unieke kans was, maar heb uiteraard ook wat foto's gemaakt.
Het was warm, érg warm en de starttijden liepen ook nogal uit (tot wel 4 uur op zaterdag), maar het was super om mee te maken en we waren met een geweldig gezellig team van 4 Nederlandse ruiters. Er was 1 Belg in zijn uppie afgereisd naar het EK maar we kennen Raf allemaal door eerdere wedstrijden, dus hij hoorde voor ons ook bij onze club.
Er namen 5 landen deel: Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland en dus België. We wisten eigenlijk tevoren wel dat winnen er niet in zou zitten, want niet alleen waren de Fransen en Italianen met véél meer ruiters (en dus meer kansen), het niveau was ook nog eens heel erg hoog en de NL ruiters deden allen mee in de hoogste klasse WE4 (éénhandig) terwijl ze in NL deze klasse officieel nog niet rijden. Maar iedereen heeft de lat super hoog gelegd en is ervoor gegaan en uiteindelijk hebben we toch de bronzen plak binnen gesleept en hiermee Duitsland verslagen (en dat zijn echt super goede ruiters altijd!)
De wedstrijd bestond uit een dressuurproef (vrijdag), stijltrail gevolgd door speedtrail (zaterdag) en koeienwerk (zondag).
Romy Huisman (Snuitable op YouTube) heeft super leuke vlogs gemaakt over de hele reis en de wedstrijden. Echt de moeite waard om te kijken. Dit is de eerste vlog #97: https://www.youtube.com/watch?v=SjhAa7IxkZ0&t=4s en inmiddels staan #98 t/m #101 ook online.
Het super moeilijk foto's maken met de felle zon en het grote contrast tov de overdekte hal. Op de e.o.a. manier krijg ik de kleuren gewoon niet goed/mooi, vandaar dat er ook zwart/wit foto's bij zitten
1. Verzamelen in Eersel op de ochtend van vertrek en het uitdelen van de tenues en artikelen gesponsord door Pura Nobleza

2. Stop onderweg en Romy aan the vloggen

3. Het Nederlandse team bestaande uit (vlnr) Romy Huisman, Lotje Moerdijk, Astrid Bongers en Dagmare Wouters (die staat wat apart en heb ik er later in-geshopt daar zij een hengst heeft en het onmogelijk was hem rustig op de foto te krijgen)

4. De Fransen deden allen mee met Camargue paardjes en in traditioneel tenue. Echt geweldig om te zien en ik was op slag verliefd op deze paarden

5. De Duitse deelneemster Talina met het terugplaatsen van de garrocha

6. Astrid & Agnita met het opnemen van de Garrocha

7. Romy & Snuitje

8. Dagmare & quarter Whizzly Babe

9. Het NL team samen met de chef d'equippe Inga Wolffram en trainer Manuel Oliva

10. En uiteraard de foto op het podium!