Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 04:59

Gisteren was het zo ver. Na 1,5 jaar niet meer gestart te hebben was het tijd om de stoffige startkaart te verwisselen voor een mooie digitale. Daarbij ook de sportnaam maar eens veranderen van No More Mister Nice Guy terug naar zijn stamboeknaam Nashville's MG Meadows.

In de afgelopen jaren wel getraind natuurlijk en het paard is wat ouder, maar ik ging zonder verwachtingen de losrijring in.

Afbeelding
(hier stonden we te wachten totdat de hekjes op de achtergrond even weggehaald werden)
Het doel was happy en relaxed blijven. Plezier maken zonder stress.

Dat is goed gelukt! Hij voelde tijdens het losrijden heel fijn. Wel heet, maar niks wat niet te sturen was. Hij was lekker scherp en dacht goed mee in het voorwaardse.

Omdat ik 4 winstpunten in de M1 had staan, mochtvik nog flexibel starten naar de nieuwe regelingen die destijds zijn ingevoerd. Dus huppa, een L2 proef. De zorgvuldig uitgekozen proef 13 ging gereden worden.

Met een fijn gevoel de baan uit gekomen. Een paar kleine storingen (schrik!), maar een brave proef die safe gereden was.

Wat een opluchting! Zo fijn kunnen rondsturen, daar waar we voorhewn soms letterlijk door de baan heen vlogen. Met vol goede moed op naar de M1 proef. Proef 17 moest het gaan worden.

Daar met iets meer bravoure gereden. Iets meer "spektakel". Ik kan goed merken dat ik de proeven niet goed ken en ik erg moet wennen aan de nieuwe lijnen, zoals MF middendraf. Ik ben zo gewend dit op de diagonaal te doen, dus daar ging mn lijn! oliebol! Nouja. Doen alsof je neus bloed, de rest gewoon knallen en goed luisteren naar wat er voorgelezen wordt.

Dan nog even uitstappen. Mn bijrijder voor Nash was mee om foto's te maken (queelens fotografie) en mocht ook even een rondje doen. Hij was nog fris zat. Dus Nash besloot haar even uit te proberen, maar daar is Marieke helemaal niet van onder de indruk en binnen de kortste keren had ze hem heel fijn aan de gang <3

Afbeelding
Marieke op Nash

Dan terug naar de trailer waar Marieke en mijn vriend Nash netjes hebben afgezadeld en na verzorgd. Paard terug op de trailer en op naar de prijsuitreiking! Van de L2 en M1 had ik allebij de eerste proeven gereden (L2 en M1 samengevoegd) dus ik werd tweede in de M1 met 187 punten en dat met die domme domme stuurfout die mij een 4 opleverde ipv een 7 zoals op de andere keren middendraf. En een eerste plaats in de L2 met 190,5 punt!

Afbeelding

Ik ben super trots op mn paard <3

Als kers op de taart heeft mijn andere bijrijder met mijn merrie zijn wedstrijd debuut in de B pony's gemaakt met 199,5 en 193 punten en twee eerste plaatsen. Hoe trots kan een mens zijn! <3

Het was heerlijk om weer eens op wedstrijd te zijn. Dat smaakt naar meer! Op naar de volgende :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 05:33

Gefeliciteerd! Prachtige punten voor zo'n eerste keer weer. En gefeliciteerd ook met je bijrijder. Heb je daar ook een foto van?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 05:56

Iris82 schreef:
Gefeliciteerd! Prachtige punten voor zo'n eerste keer weer. En gefeliciteerd ook met je bijrijder. Heb je daar ook een foto van?

Niet zo snel op mn telefoon van gisteren.


Afbeelding

Afbeelding
Maar deze wel <3

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:18

<3

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 10:17

Iris82 schreef:
<3

Nou he :o

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 16:51

Niemand verder? -O-

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:54

Die knotten <3

En wat leuk die bijrijder van je, ziet er echt uit als een stoer en goed gematcht koppel.

Gefeliciteerd met je prijzen!

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:03

Netjes dat je na zo'n tijd gewoon zulke goede punt rijdt. Knap dier heb je onder je kont! Ik ben erg benieuwd naar de foto's die Marieke gemaakt heeft. O:)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 17:16

Ik ben ook heel benieuwd naar foto's! Ik zal eens even pijlen of ze misschien al een sneak preview heeft voor ons <3

Matthijs en Mara gaan heel erg leuk samen! Mara is heel lief voor hem. Daarbij heeft Mara op Z1 niveau gelopen, maar het is wel een echte tante. Matthijs moet haar dus wel echt rijden, anders doet Mara lekker waar ze zelf zin in heeft :P

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:22

Gefeliciteerd, mooie start weer!!

En leuk Marieke hem ook rijd, dat moet helemaal goed komen! Hij lijkt ook erg groot bij dr

Maar moest je nu tegen jezelf rijden? Volgens mij is dat niet toegestaan? Mag namelijk niet 2x de eerste proef van de maand rijden ook niet als het verschillende klasses zijn.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 17:27

haike schreef:
Gefeliciteerd, mooie start weer!!

En leuk Marieke hem ook rijd, dat moet helemaal goed komen! Hij lijkt ook erg groot bij dr

Maar moest je nu tegen jezelf rijden? Volgens mij is dat niet toegestaan? Mag namelijk niet 2x de eerste proef van de maand rijden ook niet als het verschillende klasses zijn.

En mag gewoon in twee klasses uitkomen. Ik heb niks gevonden over dat je niet allebij de eerste proef mag rijden?

Edit, nogmaals het regelement erbij gepakt, maar ik kan er niks over vinden.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 12:19

Nissima schreef:
Netjes dat je na zo'n tijd gewoon zulke goede punt rijdt. Knap dier heb je onder je kont! Ik ben erg benieuwd naar de foto's die Marieke gemaakt heeft. O:)

Ik hoop dat ik ergens einde van de week een paar foto's zal krijgen. Ze heeft het druk met deadlines.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:38

Snap ik :j blijft wel spannend zo!

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:54

haike schreef:
Gefeliciteerd, mooie start weer!!

En leuk Marieke hem ook rijd, dat moet helemaal goed komen! Hij lijkt ook erg groot bij dr

Maar moest je nu tegen jezelf rijden? Volgens mij is dat niet toegestaan? Mag namelijk niet 2x de eerste proef van de maand rijden ook niet als het verschillende klasses zijn.


Volgens de KNHS:
Voorbeeld:
Een combinatie heeft een stand van L1+12. Op 20 april promoveert de combinatie naar de klasse L2. Deze combinatie mag dan op wedstrijden (ook op één wedstrijddag) uitkomen in zowel de klasse L1 als L2.

Mag je op dezelfde wedstrijd uitkomen in twee klassen?
Ja, dat mag. Op een wedstrijd mag je, als je flexibel wilt starten, in twee klassen uitkomen.

Betekent het dat je bij weinig deelname en het in handicap verrijden van klassen tegen jezelf uit kunt komen?
Ja, dat kan inderdaad het geval zijn. Dit is hetzelfde als bijvoorbeeld in het springen ook geldt

Verder voor TS: wat een super gevoel zal zo'n rentree geven! Lijkt erop dat jullie gewoon weer veilig door kunnen (en moeten nu natuurlijk :=) in het M1. Ik begrijp dat er nog foto's gemaakt zijn van de proeven? Plaats je die ook als je ze hebt? Ik ben reuze benieuwd! Ziet er vast mooi uit! :)


TROY (2019) & LAYS (2014)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 13:00

Er komen idd ook foto's. Maar dan ga ik een fototopic openen ;)

Ik heb ook filmpjes van mn proeven.

L2


M1, even je hoofd kantelen :')

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:59

Nette proeven hoor Gail! Lekker gaan oefenen en dan komt het vast goed.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 18:23

suikermeisje schreef:
Nette proeven hoor Gail! Lekker gaan oefenen en dan komt het vast goed.

Dankjewel.

Marieke zei ja dat jullie elkaar hadden gesproken :P

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Na 1,5 jaar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-17 06:40


:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 26 bezoekers