Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 12:30

Toen wij afgelopen zomervakantie in Portugal waren, zouden we nog even langs het oudste stadje van Portugal gaan, erg leuk! Ik had mijn cameratas meegenomen, want we zouden ook nog een stal bezoeken eventueel. Die stal bleek niks te zijn, daar wilde ik snel weg. Er waren drie paarden in de bak, en alledrie hadden ze hun hoofd en nek in onnatuurlijke, gedwongen, positie.

Dus camera was nog mee, en waar stuitten we op? Het worldcup horseball. Ik kende de sport nog niet zo goed, ik wist hoe de bal eruit zag en wat ongeveer het doel was, maar verder niets. Omdat dit ook in Nederland een vrij onbekende sport is, wilde ik de foto's laten zien. Ik heb er een tijd over getwijfeld, want er zitten vrij pittige beelden tussen.
Even voor de duidelijkheid: we konden gewoon binnenlopen, er was vrije toegang. En het was de worldcup, dus er waren erg goede teams aanwezig.

De foto's zijn van de wedstrijd Spanje-Frankrijk!

Het Franse team, aan het begin van de wedstrijd staan ze zo in een rijtje.
1.
Afbeelding

Daarna worden ze één voor één naar voren geroepen en voorgesteld aan het publiek. Deze meid was erg goed en had een pittig paardje!
2.
Afbeelding


Dan, de wedstrijd!
3.
Afbeelding

Als de bal op de grond valt, moet je hem van de grond vissen. Je hangt dan dus helemaal naast je paard, indrukwekkend!
4.
Afbeelding

Concentratie
5.
Afbeelding

Drukte
6.
Afbeelding

Een gevecht om de bal gaat ook wel eens mis (heftige foto)

Het ging overigens goed met de combinatie, later deden ze ook mee. Hier: even de bal overgooien als je paard steigert.
7.
Afbeelding

De bal pakken, voor de voeten van je tegenstander.
8.
Afbeelding

Proberen de bal af te pakken (dit mag volgens mij helemaal niet, zo heftig de bal afpakken)
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding

Zijn maat had gescoord!
12.
Afbeelding

Allemaal in de aanval
13.
Afbeelding

De rust
14.
Afbeelding

Een plaatje van de scheidsrechter, die zit ook op een paard. Ik snap ook heel goed waarom: hij zou compleet omver gelopen worden als hij niet op een paard zat en door dat geweld moest lopen.
15.
Afbeelding


Voor meer foto's, zie mijn mapje (het zijn er niet erg veel ivm het bewerken, en de dag na mijn vakantie in Portugal kreeg ik de kans om Akhal Tekes te fotograferen, dus die gingen even voor):
https://flic.kr/s/aHskCa2GJj
Laatst bijgewerkt door Lous op 01-10-16 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's genummerd op verzoek van TS.

NikkivanOlst

Berichten: 7821
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:34

Wauw... Heel indrukwekkend om te zien...
Heb hier wel eens wat meiden paardenvoetbal (met bal op de grond) zien spelen, maar dat ging ook behoorlijk hard, vooral de paarden, die beten elkaar af en toe in de benen om die bal maar te pakken te krijgen....

Vind het lastig om wat te zeggen over de "pittige beelden" haha :') Ik ben geen fan, maar als de paarden zelf ook bloed fanatiek zijn...

Foto's zijn in elk geval enorm gaaf !! _O_

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:47

Heeft dat paard links op foto 11 nou bloed aan de mond?

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 12:54

Dankjewel VisibreTeam! Ik weet het zelf ook niet, ik vond het vooral indrukwekkend geloof ik. Maar wel heftig!

Volgens mij wel Fenrir. Ik zou niet weten wat het anders is.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:12

Super mooie foto´s gemaakt! Ik denk alleen wel dat het in deze sport (zoals in zoveel sporten) net te hard gaat...

anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:11

Gave foto´s zeg! Gaaf om daar op te stuiten!

Toevallig ook foto´s van het Nederlandse team?

Anoniem

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:14

Wat ontzettend paardonvriendelijk... Ze gaan mij niet vertellen dat dit de bekende 'momentopnames' zijn. Desondanks wel heel mooi gefotografeerd hoor TS! :j

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:21

Mooie foto's heb je gemaakt, ondanks dat het er inderdaad niet heel paardvriendelijk uit ziet

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:21

Ik vind dit een lastige sport om te zien en te beoordelen. Natuurlijk zullen de paarden echt wel goed verzorgd worden op dit niveau, maar zoals nummer 11 dat het paard gewoon een bek vol bloed heeft vind ik dan echt weer minder. En sommige koppen die de paarden trekken (mede door het bit) En de paarden zullen net zo fanatiek zijn als de ruiters.

Zo hebben wij hier 2 pony's rondlopen daar wil je niet bij in de buurt staan als de horsbal er is om mee te spelen. (of erop zitten)

Maar ik moet toegeven, gave foto's

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:27

Ik weet niet hoor maar volgens mij is dat geen bloed op foto 11 maar zijn dat gewoon rode bitringen (zie ook foto 4)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:40

flettie schreef:
Ik weet niet hoor maar volgens mij is dat geen bloed op foto 11 maar zijn dat gewoon rode bitringen (zie ook foto 4)


Je kijkt bij foto 10, ik bedoel die daaronder.

Wel knap dat ze zo ver naar beneden durven te hangen, je zal maar zijn vergeten aan te singelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:45

Ik vind het goed dat je deze beelden plaatst zonder ze te dramatiseren of te romantiseren. Fototechnisch zijn ze erg mooi. Scherp en op allerlei spannende momenten genomen. En doordat jij ze plaatst, kan de kijker zelf zijn of haar mening vormen.

Lastig te beoordelen? Hoezo? We hebben het namelijk niet over zeldzame momentopnames hier (tenminste, ik ga er vanuit dat je niet specifiek hebt geselecteerd op open monden, anstige of gestresste paarden, bloed in de mond of open flanken), dus gebaseerd op deze beelden zou men een redelijk 'fair' oordeel kunnen vormen over deze worldcupwedstrijd, zou je zeggen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-16 16:52, in het totaal 3 keer bewerkt

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:46

Fenrir schreef:
flettie schreef:
Ik weet niet hoor maar volgens mij is dat geen bloed op foto 11 maar zijn dat gewoon rode bitringen (zie ook foto 4)


Je kijkt bij foto 10, ik bedoel die daaronder.

Wel knap dat ze zo ver naar beneden durven te hangen, je zal maar zijn vergeten aan te singelen :')


De beugels zitten extra vast met riemen onder de buik van het paard. Bij mij op de manege wordt deze tak van de paardensport ook gedaan en heb het wel eens gedaan een aantal jaar geleden (proberen de bal van de grond te pakken en overgooien)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:48

Zou wat mij betreft verboden mogen worden, al die opengesperde bekjes duidt op verschikkelijk sterk bitgebruik.. Nee vind het vreselijk om te zien.

TS ik vind wel dat je erg mooie fotos hebt gemaakt van alle bewegingen, mooi scherp en mooie kleuren! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:49

Is er iemand die mij kan uitleggen waarom ze sporen dragen? Die zijn toch om de hulp te verfijnen en niet om het paard aan te spiesen/vooruit te rammen?

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:51

Fenrir schreef:
flettie schreef:
Ik weet niet hoor maar volgens mij is dat geen bloed op foto 11 maar zijn dat gewoon rode bitringen (zie ook foto 4)


Je kijkt bij foto 10, ik bedoel die daaronder.

Wel knap dat ze zo ver naar beneden durven te hangen, je zal maar zijn vergeten aan te singelen :')

Bij die daaronder zie ik ook alleen de rode bitringen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:53


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:53

nienke555 schreef:
Bij die daaronder zie ik ook alleen de rode bitringen....


Ik zie daar zwarte bitringen en rode lippenstift.

De sport leek me wel wat meer na dit topic ga ik daar toch nog eens over nadenken -O-

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:56

Danique schreef:
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom ze sporen dragen? Die zijn toch om de hulp te verfijnen en niet om het paard aan te spiesen/vooruit te rammen?


Dat sporen zijn voor verfijnde hulpen is helaas al lang verleden tijd.
Onlangs kwam iemand bij mij op stal een paard kijken en vroeg of ze sporen om moest doen...tja duidelijk toch. En ik hoor regelmatig dat ze om moeten anders loopt het paard niet

Mooie foto's maar niet mijn sport net zoals polo en nog meer.
Paard op foto 11 heeft idd verdacht rode lippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:57

Ik vind het inderdaad ook absurd dat je sporen draagt bij een sport waarbij je ondersteboven aan je paard hangt en dan alleen blijft zitten door je hak in het paard te klemmen.
Tja, alle open monden en dan ook nog een bebloede mond, en dat dus op wereldklasse niveau... Deze sport is er duidelijk niet voor het paard.

Wel heel gaaf dat je zomaar over zo'n wereldbekercompetitie struikelt, komt er nou veel publiek op af? En is het in Portugal dan ook populairder dan hier? De foto's zelf vind ik erg mooi geschoten, helemaal als je rekening houdt met de snelheid waarmee alles verloopt. Welke sluitertijd gebruikte je?

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:04

Prachtige foto's!

Sport zelf is inderdaad minder... vraag me af hoe zo'n wedstrijd bitloos zou verlopen - en dan natuurlijk niet met superheftige bitloze optomingen, want dan kan je er net zo goed een bit inhangen. Maar ben benieuwd of het dan een fijner beeld geeft.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:08


Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:13

Wel eens recreatief gedaan, maar op een 'normale' manier. Dit vind ik niet normaal en ook niet diervriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:17

vanspeijk schreef:
Prachtige foto's!

Sport zelf is inderdaad minder... vraag me af hoe zo'n wedstrijd bitloos zou verlopen - en dan natuurlijk niet met superheftige bitloze optomingen, want dan kan je er net zo goed een bit inhangen. Maar ben benieuwd of het dan een fijner beeld geeft.

Ben bang dat er dan gebroken neusbotjes etc. van terecht komen...

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:24

Danique schreef:
vanspeijk schreef:
Prachtige foto's!

Sport zelf is inderdaad minder... vraag me af hoe zo'n wedstrijd bitloos zou verlopen - en dan natuurlijk niet met superheftige bitloze optomingen, want dan kan je er net zo goed een bit inhangen. Maar ben benieuwd of het dan een fijner beeld geeft.

Ben bang dat er dan gebroken neusbotjes etc. van terecht komen...

met een gewone sidepull kun moet je al heel idioot doen om neusbotjes te breken.

De foto's zijn prachtig! je ziet ook dat de paarden zelf behoorlijk fanatiek zijn, maar tegelijk vind ik de beelden ik in en in triest ... Hier mag er zeker strengere regelgeving komen kwa optoming (enkel met sidepull met brede,zachte neusriem, op de correcte hoogte, geen sporen).
Valt me al mee dat de meeste bitten gewone trensjes zijn, maar toch ..