Je hebt werkpaarden en luxepaarden..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Je hebt werkpaarden en luxepaarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 08:29

Dat krijg ik altijd te horen als ik een lui op de bank lig ;)
Maar hier in de letterlijke zin van het woord: werkpaarden

Ik was aanwezig op de oefendag boomslepen in Herkenbosch gisteren. Het was voor mij de eerste keer dat ik boomslepers in actie zag, maar wat is dit knap zeg! Paard en eigenaar zitten volledig op dezelfde lijn, de paarden reageren op de minste stemhulpen, echt een vak apart. Ik ben onder de indruk!

Nu moet die dikke van mij natuurlijk leren boomslepen :Y)

Hier wat foto's van gisteren;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moest al eerder weer weg dus ik heb maar 4 paarden gezien, een Noriker, een Breton en twee Belgen. Knapperds, stuk voor stuk! :9


Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 08:33

bruintje123 schreef:
Oh wauw wat gaaf om te zien.
En nu wachten we natuurlijk op jou boomsleepkunsten :)

Haha! Nou na gisteren denk ik dat ik eerst maar eens de HO aan de lange teugel moet bevestigen :+
Ik heb het geluk dat Dexter voor de kar staat en dat sturen wel snapt, maar hij is soms toch zo een kleuter als hij wilt haha.
Zodra ik tijd heb gaan wij het bos in aan de lange teugel en al maar eens wat oefenen met over boomstammen stappen etc..

En dan heb ik het materiaal nog niet eens :D hamen zat hier met die trekpaarden, maar geen een die over Dex zijn brede nek past

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Je hebt werkpaarden en luxepaarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 18:40

Toevallig ben ik bevriend geraakt op FB met iemand die ooit mijn paard op foto had gezet toen wij meededen met de Oktoberparade in Sittard. En hij plaatste dat hij er naartoe ging en het bleek niet ver van bij mij af te zijn, dus ik dacht why not! :) En het is me heel goed bevallen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 17:06

happypaardje schreef:
Gaaf! Ik had het er laatst nog over dat ik met mijn "mini-werkpaard" ook graag boomslepen wil leren. Weet jij zo misschien waar ik daar meer informatie over zou kunnen vinden? Wat voor organisatie regelde dit bijvoorbeeld? :)

Op Facebook is een pagina "Equiforest" en zij hadden dit georganiseerd. Zelfs als ze niet organiseren delen ze ook evenementen waar boomslepen is. Dit was een oefendag, niks wedstrijd ofzo. Heel fijn, ook hele behulpzame mensen, ik wil heel graag met de mijne ook gaan!

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 17:07

Selka schreef:
Wat gaaf!!! Die dikke van mij is echt een luxepaard... maar eens deze foto's laten zien met de mededeling dat meneer ook mag werken voor zijn eten.

Echt he Knert! Ik wil die ook! Wat een gaaf beest.

Knert schreef:
Zo leuk... keer wat anders. Die bruine (of koffievos) die recht in je lens kijkt... aaah hebben!
Wat een leuke!



Die koffievos is een Bretons trekpaard. Was 3,5 jaar en komt uit Bretagne :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 20:12


Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 20:26

shaddy82 schreef:
Gaaf om te zien zeg en prachtig op de foto gezet !
En die stippel, wauw wat een plaatje

Lief! Ik heb echt nog nul ervaring met fotografie maar heb me een 2de hands canon gekocht voor mijn verjaardag en maak graag foto's van mijn eigen kuddetje. Op het laatste moment ook pas aan gedacht 'laat ik de camera eens meenemen'. Maar best tevreden met dit resultaat, voor toch een eerste keer met vreemde paarden

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 18:38

Getup schreef:
Vind het superindrukwekkend. Bij ons ( in de Luxemburgse Ardennen) zie je ze regelmatig aan het werk. Dan hoor je namelijk wat gekraak en gedoe en vervolgens kijken die Ardenners heel rustig, hoe mijn paard helemaal over de zeik gaat :+

Hahahahaha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker