[FOTO]Veulens 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ElinaSK

Berichten: 2656
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:46

Wauw wat gaaf Brigitte! Mijne is eergisteren officieel 3 geworden. Onze eerste mijlpaal is de singel een beetje vast, gaat ook hier gelukkig prima.


Afbeelding

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"


denisesilver

Berichten: 2874
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:56

Sorry voor het binnenvallen. Ik heb ook een 2019 "veulen" staan. Hier nooit gepost, iets met bijgeloof ofzo :=
Wel altijd meegelezen!

Ik vroeg mij af of iemand misschien een plek weet om mijn merrie zadelmak te laten maken, omgeving west-brabant, kanten van rucphen, roosendaal, breda?

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

denisesilver

Berichten: 2874
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:35

denisesilver schreef:
Sorry voor het binnenvallen. Ik heb ook een 2019 "veulen" staan. Hier nooit gepost, iets met bijgeloof ofzo :=
Wel altijd meegelezen!

Ik vroeg mij af of iemand misschien een plek weet om mijn merrie zadelmak te laten maken, omgeving west-brabant, kanten van rucphen, roosendaal, breda?

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!

Ik ben ondertussen voorzien!

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:54

Hoe gaat het met de 2019 veulens? Wat een jaar wanneer ze 3 worden. Het houdt wat in .. na maanden opbouwen is ze vorige week voor het eerst onder het zadel gegaan. Niet zomaar, dit hebben we in hele langzame stappen gedaan. Maar nu is het eindelijk zover!!





Hoevaak rijden jullie en hoelang? Ze zijn nog zo jong dus wil niks overhaasten. Zetten jullie je paard straks ook weer een tijdje op rust zodat ze alles kunnen verwerken?

ElinaSK

Berichten: 2656
Geregistreerd: 07-07-10

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:10

Dat schiet al aardig op FamkeY! Ik zit er nog lang niet op, ben nog steeds rustig met grondwerk bezig ze krijgt veel tijd om alles te verwerken tussendoor. Gaat heel goed eigenlijk.

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:20

Die lijkt wel braaf famke maar wat vind ik dit een bijzondere manier van mak maken...

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z
On the way <3 Highway TN x Indoctro
Orlando <3 Heavy Metal x Verdi

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:30

Die van mij loopt nog in de opfok, dus dat duurt nog wel even voordat ik daar op zit :))

Bij wie heb je haar staan voor het beleren Famke?

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:43

Brigitte_D schreef:
Die lijkt wel braaf famke maar wat vind ik dit een bijzondere manier van mak maken...


Wilde mijn mond er over houden maar wij denken het zelfde.

Kan verder niet mee praten mijne staat nog te genieten in de paddock. Is nog niet klaar voor rijden, heb er 4x zonder zadel een rondje op gestapt en de spullen opgelegd. Verder mag ze nog goed groeien.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:56

Laat maar :)
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 15-08-22 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:57

:)
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 15-08-22 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:01

ElinaSK schreef:
Dat schiet al aardig op FamkeY! Ik zit er nog lang niet op, ben nog steeds rustig met grondwerk bezig ze krijgt veel tijd om alles te verwerken tussendoor. Gaat heel goed eigenlijk.



Super!
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 15-08-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:02

[quote="Dieuwke_"]
Die van mij loopt nog in de opfok, dus dat duurt nog wel even voordat ik daar op zit :))

Bij wie heb je haar staan voor het beleren Famke?
[/:)
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 15-08-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:14

tirzasarah10 schreef:
Brigitte_D schreef:
Die lijkt wel braaf famke maar wat vind ik dit een bijzondere manier van mak maken...


Wilde mijn mond er over houden maar wij denken het zelfde.

Kan verder niet mee praten mijne staat nog te genieten in de paddock. Is nog niet klaar voor rijden, heb er 4x zonder zadel een rondje op gestapt en de spullen opgelegd. Verder mag ze nog goed groeien.


Zelfde hier... Wat een tuig hangt er op dat paard joh...

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:17

famkeY schreef:
Geen idee, ik heb alles uit handen gegeven aan Aris en adelinde.


Ah oké! Dan zou ik wel even overleggen of je deze filmpjes zo openbaar mag posten :)

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:23

Ik heb deze filmpjes van hun gekregen? Maar zal ze snel verwijderen voor de bokkers! Als er iemand alles voor haar paardjes overheeft dan ben ik dat wel! Diervriendelijk, sta met 4 paarden thuis omdat ik het niet over mijn hart krijg om ze te verkopen… wij rijden met het vriendelijkste bitje en deze man beleerd de paarden alleen aan halter. Vandaar leek het zo.. maar goed.. ieder zijn ding! Heel veel succes met jullie paardjes, we willen toch denk ik allemaal het beste voor onze toppers

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:45

famkeY schreef:
Ik heb deze filmpjes van hun gekregen? Maar zal ze wel verwijderen


Je kan ze alsnog vragen of de filmpjes alleen voor privé gebruik zijn of ook gedeeld mogen worden.
Ik vond het interessant om te zien.

Ondanks dat ik dit niet eerder gezien heb en ik benieuwd ben naar de functie van alle 'gadgets', vond ik je paard ontspannen door de baan gaan.

Door het te verwijderen lijkt het nu alsof er iets dramatisch gebeurt en dat vond ik niet.

Ik begrijp wel dat je deze reacties niet helemaal had verwacht omdat je trots bent op de progressie.

Een professional hoort in mijn ogen uit te kunnen leggen waarom ze iets doen. Daarna kan je er iets van vinden. Als ze dat niet kunnen of willen zou ik er de kriebels van krijgen, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.



Mijn 2019 veulen is in april geruind en heb ik in juni uit de opfok gehaald en groen naar de zadelmakmaker gebracht.

Ik vond hem nog erg puppy en hij stond er niet optimaal voor toen ik hem ophaalde, maar hij is vrij scherp en slim en dat was groen bij ons op stal niet goed gegaan denk ik.
Dus bewust nu alle eerste stappen in ervaren handen en dan maar wat langer daar. Kost wat, maar minste risico op slechte ervaringen voor ons beide :+

Ik ben echt zoo benieuwd hoe hij ontwikkelt. De voor en na foto's zijn hopelijk wel de moeite waard straks :D

Afbeelding
Afbeelding


TROY (2019) & LAYS (2014)

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:11

Jeetje Marieke, wat ziet hij er goed uit! Daar ga je straks vast heel veel plezier aan beleven :D

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:24

Mooi Marieke!

Ollie gaat ook lekker, vorige week voor het eerst in draf(nadat ik er een keer of 6 op heb gezeten)! Hij pakt het super op, deze week even een pauze door het warme weer.

Weet niet hoe ik een filmpje plaats, dus even wat screenshotjes :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z
On the way <3 Highway TN x Indoctro
Orlando <3 Heavy Metal x Verdi

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:04

Dieuwke_ schreef:
Jeetje Marieke, wat ziet hij er goed uit! Daar ga je straks vast heel veel plezier aan beleven :D


Dankje! Leuk dat je hem herkent :D
Ik ben er erg blij mee ja. Had hem 2.5 jaar amper zien bewegen dus de eerste filmpjes aan de longe werd ik erg blij van :D
Hoe gaat het met die van jou?

Leuk Brigitte! Dat zijn fijne plaatjes zo.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:13

Dat ziet er fijn uit Brigitte!

Jazeker herken ik hem nog Marieke, ik vond hem toen al leuk! Met Daan gaat het hartstikke goed. Hij is net op rontgen goedgekeurd en het eerste weekend van oktober leveren ze hem af bij de trainingsstal. En dan m'n vader nog overtuigen dattie echt wel moet blijven O:)

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:05

Mijlpaaltje, Daan is vanmiddag vanuit de opfok thuis gekomen <3

Afbeelding

Celestexxxxx
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:45

Hoe gaat het met alle 3 jarigen?

Mijn 2 pony’tjes zijn in juni en juli 3 jaar geworden en daar ben ik langzaam aan mee begonnen met een zadeltje en hoofdstel.

Jordy vind het bit echt helemaal niks en hangen vind hij ook echt dood eng. Dus weer even rustig verder met grondwerk. Hebben jullie tips?

Oepsie vind het allemaal wel prima en doet lekker zijn ding haha.

Jordy;

Afbeelding

Oepsie;

Afbeelding


Afbeelding

Celeste Fotografie

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:08

Oe onze 3 jarige gaan bijna als 4 jarigen door het leven! Ook weer spannend…

Wij rijden 2 x id week hooguit 20 min.. Stap draf galop meer nog niet. Maar ze doet het zo braaf!! We genieten zo van haar…

We proberen nog meer over de rug en nog wat lager in te stellen….. maar daar werken we aan. Haar oortjes staan altijd naar voren en de staart mooi rustig. Draf en galop gaan beter dan de stap… de stap vindt ze spannend. Gelukkig gaat dat ook steeds beter. Wel kunnen we met een krukje opstappen gelukkig.. ook weer een mijlpaal.




Nou geniet nog van de 3 jarigen… op naar hun 4e levensjaar!

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:16

Mooi stel! Alles is zo spannend in het begin. Ik heb geen tips wat betreft bit.

Wij hebben een simpel gebroken watertrensje in maar dan met wings. Ze heeft heel gevoelige mondhoeken. Met een normaal bit kreeg ik plekjes … zo zielig. Maar angstig was ze niet. Haar gebit heb ik wel eerst laten controleren voordat er überhaupt een bit in kwam.






Celestexxxxx schreef:
Hoe gaat het met alle 3 jarigen?

Mijn 2 pony’tjes zijn in juni en juli 3 jaar geworden en daar ben ik langzaam aan mee begonnen met een zadeltje en hoofdstel.

Jordy vind het bit echt helemaal niks en hangen vind hij ook echt dood eng. Dus weer even rustig verder met grondwerk. Hebben jullie tips?

Oepsie vind het allemaal wel prima en doet lekker zijn ding haha.

Jordy;

[ [url=m/rEbbGW.png]Afbeelding[/url] ]

Oepsie;

[ [url=m/2d19F4.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Q6nnEx.jpg]Afbeelding[/url] ]

ElinaSK

Berichten: 2656
Geregistreerd: 07-07-10

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:28

Wat goed sommigen zijn al echte rijpaarden aan het worden inmiddels *\o/*!

Bij mij was een ander type bit de oplossing. En daarnaast ze wisselen volop die van mij had ook periodes dat ze liever geen bit in wilde en dan zaten er idd losse tanden in haar mond. Daarna was het vaak klaar.

Ik ben bezig met wat longeerwerk. Af en toe een zadel op gehad maar nog niet fanatiek oid. Volgend jaar hoop ik er ook eens op te gaan.

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: J30d en 44 bezoekers