[FOTO]Veulens 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:16

MariekeS_ schreef:
Zo leuk om ze allemaal te zien ontwikkelen!
Bizar verschil ElineSK :oo

LotteWessel, haha die neusgaten op de 2e foto _O-

Brigitte_D: die van jou is ook chique zeg, mooi! Die van mij blijft in principe nog tot het voorjaar in de opfok en doe ik niks mee.

Dan ook maar een toen/nu van de mijne <3
[ [url=m/5tY4LI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha ik weet het :') ze was net aan het zuchten. Ze zal wel denken, probeer ik rustig te slapen komt dat mens weer met de camera :')

Wat een leuk verschil om zo te zien hoe ze groeien hè!

Mijn ukkie 5 maanden oud
Afbeelding

Ukkie een jaar oud
Afbeelding

En nu <3
Afbeelding

En ze is ook stiekem een gestrande walvis _O-
Afbeelding

Mijn meisje kent trouwens dekje, dekens, beschermers en al dat al. Voor de grap zo nu en dan (1x per 1-2 maand :') niet echt bepaald consequent) bezig met nieuwe dingen leren. Van de week voor grap singeltje en hoofdstel om maar ze kijkt nergens van op. Verder staat ze 24/7 buiten voornamelijk te chillen met haar zusje van anderhalf en mijn oudere pony van 18.
Afbeelding

Afbeelding


gichke

Berichten: 119
Geregistreerd: 15-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:38

Oh wat leuk al die vergelijkingsfotos!

Dottie kent groundtie, basis aan de longe, dat doen we om de zoveel tijd eens, ze kent de longeersingel, vandaag hebben we het bitje ook is voor echt aangedaan.

Ze vind het ook allemaal super leuk! Als ze ziet dat we echt iets gaan doen (door de beenbeschermers) staat ze soms zelfs al hinnekend te wachten tot ik alles aandoe en haar meeneem.

Door de groundtie kan ik haar zonder probleem in wei klaarmaken, vind ik zelf ook gewoon fijner en wat relaxter.

Ze kent het vaststaan in de gang wel maar dit is voor ons vele leuker :+ .

Ik doe ook even mee met de vergelijkingsfotos!
Als veulentje
Afbeelding
Als jaarling

Afbeelding
Afbeelding

Als 2jarige
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dun Dot Super Spot - bronzen merrieveulen 2019 <3

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:44

gichke schreef:
Oh wat leuk al die vergelijkingsfotos!

Dottie kent groundtie, basis aan de longe, dat doen we om de zoveel tijd eens, ze kent de longeersingel, vandaag hebben we het bitje ook is voor echt aangedaan.

Ze vind het ook allemaal super leuk! Als ze ziet dat we echt iets gaan doen (door de beenbeschermers) staat ze soms zelfs al hinnekend te wachten tot ik alles aandoe en haar meeneem.

Door de groundtie kan ik haar zonder probleem in wei klaarmaken, vind ik zelf ook gewoon fijner en wat relaxter.

Ze kent het vaststaan in de gang wel maar dit is voor ons vele leuker :+ .

Ik doe ook even mee met de vergelijkingsfotos!
Als veulentje
[ [url=m/Mv7akI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als jaarling

[ [url=m/FfLNPN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sFBRSP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als 2jarige
[ [url=m/EJ21y4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7bmgIL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wQCEcz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah jij hebt ook een knap kind! <3 heel apart kleurtje!

Ideaal wanneer je ze meer in de hand hebt vind ik. Ze staat bij mij dus 24/7 buiten met een ouder paard en nog een jonkie en ze spelen er met z'n 3en heel wat aan af, maar zo nu en dan tutten en dingen doen vindt ze erg leuk! Laatst was ik aan het borstelen, dat doen we overigens ook gewoon los in midden van de paddock :') halster om en touw rond hals los en dan blijft ze ook zo staan, maar toen borstelde ik haar. Toen ik stopte liep ze me zo achterruit achterna om meer geborsteld te worden <3 maar tevens met singeltje om doen (heeft ze 2x gehad) of beschermers om doen, zo los in de paddock. Ze blijft ook braaf staan en ik vind het ideaal. Wil nog iets meer grond werk doen dat ze voorbereid is voor longeren, maar dat kan eind dit jaar ook prima, ze is nog jong genoeg en ze kent al genoeg.

gichke

Berichten: 119
Geregistreerd: 15-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:51

[/quote]

Ah jij hebt ook een knap kind! <3 heel apart kleurtje!

Ideaal wanneer je ze meer in de hand hebt vind ik. Ze staat bij mij dus 24/7 buiten met een ouder paard en nog een jonkie en ze spelen er met z'n 3en heel wat aan af, maar zo nu en dan tutten en dingen doen vindt ze erg leuk! Laatst was ik aan het borstelen, dat doen we overigens ook gewoon los in midden van de paddock :') halster om en touw rond hals los en dan blijft ze ook zo staan, maar toen borstelde ik haar. Toen ik stopte liep ze me zo achterruit achterna om meer geborsteld te worden <3 maar tevens met singeltje om doen (heeft ze 2x gehad) of beschermers om doen, zo los in de paddock. Ze blijft ook braaf staan en ik vind het ideaal. Wil nog iets meer grond werk doen dat ze voorbereid is voor longeren, maar dat kan eind dit jaar ook prima, ze is nog jong genoeg en ze kent al genoeg.[/quote]

Thanks!!

Ik zou Dottie in de herfst/winter het zadel willen leren kennen. Dus ga het nu op de grond al wat introduceren.

Gewoon er wat mee rondwandelen, beetje doen alsof ik het op haar rug ga smijten.

Dat en de queste van de plastieke zak }:) die vreet haar namelijk altijd bijna op.

Dus daar gaan we nog wat mee bezig zijn.

Ik pak haar ook maar 1 á 2 keer per week ook echt uit de wei dus ze moet echt niet al te veel doen, Dottie is gewoon super slim en na een keer iets te doen is ze er meestal mee weg.

Bitje ook had het al een keer of 2 in haar mond gestoken maar het hoofdstel niet echt omgedaan. Vandaag wel en ze maalde er niets uit ( buiten het smekken natuurlijk)

Dun Dot Super Spot - bronzen merrieveulen 2019 <3

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:02

gichke schreef:
Thanks!!

Ik zou Dottie in de herfst/winter het zadel willen leren kennen. Dus ga het nu op de grond al wat introduceren.

Gewoon er wat mee rondwandelen, beetje doen alsof ik het op haar rug ga smijten.

Dat en de queste van de plastieke zak }:) die vreet haar namelijk altijd bijna op.

Dus daar gaan we nog wat mee bezig zijn.

Ik pak haar ook maar 1 á 2 keer per week ook echt uit de wei dus ze moet echt niet al te veel doen, Dottie is gewoon super slim en na een keer iets te doen is ze er meestal mee weg.

Bitje ook had het al een keer of 2 in haar mond gestoken maar het hoofdstel niet echt omgedaan. Vandaag wel en ze maalde er niets uit ( buiten het smekken natuurlijk)


Haha ja precies, hier hetzelfde. Nu 2x bitje in gehad en hoofdstel om oren getrokken en gelijk veel gekke bekken. Had wel het idee dat ze dit nog het naarste vindt, terwijl ik dus nu 2x een singeltje om heb gedaan en dit leek haar niets te doen. Ik wandel ook met haar op de weg zo nu en dan, en wandelde 1x met haar met singeltje om en dat was allemaal prima. Maar bitje is wel heel raar 8)7

Haha plasic is hier soms eng, en soms kan ik haar er zo'n beetje in wikkelen. Ene stukje plastic is ook heel veel enger dan ander stuk :') :+

Van wanneer is die van jou? De mijne is van begin mei 2019.

gichke

Berichten: 119
Geregistreerd: 15-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:17

[/quote]

Haha ja precies, hier hetzelfde. Nu 2x bitje in gehad en hoofdstel om oren getrokken en gelijk veel gekke bekken. Had wel het idee dat ze dit nog het naarste vindt, terwijl ik dus nu 2x een singeltje om heb gedaan en dit leek haar niets te doen. Ik wandel ook met haar op de weg zo nu en dan, en wandelde 1x met haar met singeltje om en dat was allemaal prima. Maar bitje is wel heel raar 8)7

Haha plasic is hier soms eng, en soms kan ik haar er zo'n beetje in wikkelen. Ene stukje plastic is ook heel veel enger dan ander stuk :') :+

Van wanneer is die van jou? De mijne is van begin mei 2019.[/quote]

Dottie is van maart 2019.

Singel vond ze de eerste keer geel stom! Ze liet het wel toe en deed er niets naar, maar je zag aan haar hoofd dat ze niet akkoord was. 2de keer vond ze het al niet meer erg.

Bitje pakt ze bijna zelf in haar mond.

We hebben onze ups en downs gehad maar ik tegenwoordig is ze zo werkwillig!

Ik sta er soms ook echt van te kijken. Misschien doe ik nu onbewust iets anders :+ .

Wat ik wel gemerkt heb bij Dottie is dat ik me absoluut niet mag opjagen want dan gaat ze echt in staking.

Ach ja, zo hebben we ook weer geleerd om nog meer geduld te hebben

Dun Dot Super Spot - bronzen merrieveulen 2019 <3

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:33

Odin heb ik nu 3x gelongeerd en dat doet ie braaf, singel heeft ie nu 1 keer om gehad, hoofdstel 2 keer om en voor de rest mag ie heel veel donderen op de wei nu.
Ik zie hem nu ook zo'n 1 keer per week en als het niet uit komt 1 keer per 2 weken.
Nu afgelopen week en deze week toevallig 2 keer :D

ElinaSK

Berichten: 2651
Geregistreerd: 07-07-10

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 06:31

Wat een verschil tussen al die verschillende leedtijdsfasen! Ik vind alle paarden in dit topic er goed uit zien hoor.

Mijne kent een deken al maar vindt dat nog wel spannend. Verder loop ik er af en toe mee en oefen ik dan met halt houden en achterwaarts gaan op mijn commando. Verder doe ik er niet veel mee nog. Ze kent de basis dus vast staan voetjes geven etc. Volgend jaar zomer ga ik pas met grondwerk en zadel beginnen en het jaar daarop pas er op.

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

ElinaSK

Berichten: 2651
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:44

Hoe gaat het inmiddels met alle paarden uit dit topic? Is al weer even geleden dat er een update is geweest. Met die van mij gaat het nog steeds super goed gelukkig :D

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:34

Wij hebben even in een roller-coaster gezeten. Omdat ik zwanger was.

Met de stalhouder lag ik niet meer op 1 lijn dus verplaatst naar opfok eind april in deze conditie.

Afbeelding

Om na twee maanden even te kijken hoe het met hem ging en hem zo aan te treffen......


Afbeelding

Mijn paard helemaal weggeteerd en geen telefoontje gehad. I was not amused.. Dus als de sodemieter weggehaald daar nog even snel een maand voor mijn bevalling.. En hem geschoren wegens een hele rare dikke vacht en wat rare plekjes. toen werd de schade pas echt duidelijk...


Afbeelding

Dus heeel snel weer aan het krachtvoer en Lucerne gezet en twee drie keer pw slobber.

Toen kreeg hij verkoudheid er over heen die een goede drie weken aan hield(weerstand was natuurlijk omzeep geholpen en ik verwachtte een hittegolf/stijgende temperatuur die dus niet kwam) . En kwam er foenegriek bij het dieet .

Nu zijn we inmiddels een ruime maand verder en is hij eindelijk aan het bijtrekken.
Afbeelding


Afbeelding

Als hij wat rustig draaft komt er nog wat slijm los en hoest hij nog beetje soms. Maar het is geen nodeloos gehoest. Het is wel effectief dat er nog wat uit komt. Dus ik verwacht de laatste beetjes rommel.

(ja ik besef me dat die singel naar voren geschoven is ,ik heb een onderlegger besteld)

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:47

Maar waarom dan longeren met bijzet als ie nog maar 2 is? :+

Jammer dat het niet helemaal ging in de opfok. Kan ook zijn dat het een stuk stress en wennen was.
Gelukkig dat ie gelijk weer opknapt, scheelt toch!


Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:52

Cioccolato schreef:
Maar waarom dan longeren met bijzet als ie nog maar 2 is? :+

Jammer dat het niet helemaal ging in de opfok. Kan ook zijn dat het een stuk stress en wennen was.
Gelukkig dat ie gelijk weer opknapt, scheelt toch!



We gaan hier niet het 100000000 ste topic van maken waarom iemand wel of niet zijn paard vroeg in training zet of op wat voor manier . Ik ga hier dus ook vanaf nu af aan niet meer in op zulke vragen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:57

Wat jammer.
Goed, dan ga ik verder er ook niet meer op in en wens ik je veel succes met jullie loopbaan :j


ElinaSK

Berichten: 2651
Geregistreerd: 07-07-10

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:05

Balen zeg absolem dat hij zo ingevallen was. Ik ben recent ook verhuisd maar dat heeft (zoals verwacht) gelukkig heel positief uitgepakt voor haar... Hopelijk is hij snel weer helemaal op gewicht.

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:38

Vandaag bij valoroso geweest :D over 2 maanden komt hij vanuit de opfok naar stal, kan niet wachten *\o/*
Wat gaat de tijd snel!

Afbeelding

Volg ons! @purarazavalerio

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:02

@Absolem oei! weet je ook wat de reden is/was dat hij zo was afgevallen? :o Meestal doen ze het wel goed op gras in de opfok

@Escada wat voor ras is dat? :D

Die van mij heeft volgens mij als enige genoten van de regen, is al een varkentje weer door alles heen gegaan.


Afbeelding

~ Amir ~ KWPN x Appaloosa 2019

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:18

Het is een PRE :D

Volg ons! @purarazavalerio

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:30

Wat naar zeg Absolem dat hij zo slecht te pas was op de nieuwe opfok. Beetje jammer ook dat ze je niet hebben laten weten dat hij minder te pas was.

Haha Abby_snow zo'n 2 jarig varkentje heb ik ook! :')

Hier maken ze het goed. Eigenlijk weinig bijzonders hier, beetje z'n gangetje. Ze groeit, wordt steeds volwassener voor mijn gevoel. Zij, mijn 2020 jaarling en mijn oude pony rennen graag op en neer over de tracks van paddock aan ene kant helemaal naar wei aan andere kant. :') we lopen en rennen er wat aan af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met mijn 2019 merrie Daria, en 2020 jaarling Seven Heaven-J.
Afbeelding

Afbeelding

Varkentje
Afbeelding

Afbeelding

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:38

Even voor de grap voor 10 minuutjes om. Ze is zo braaf met alles! Stond nog op en neer te spring naast haar en ze kijkt nergens van op. Ze stond met poetsen en optuigen ook los, zoals ze altijd staat. Kan het zo opgooien en doen en op haar hoofd leggen en kont leggen en wat dan ook! <3

Afbeelding

Afbeelding

ElinaSK

Berichten: 2651
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:51

Fijn om te lezen dat het met de rest van de paarden goed gaat :).

Wat braaf zeg Lotte_Wessel. Dat hoef ik bij die van mij niet te proberen. Iets te sensibel, die moet alles in baby stappen voorbereid krijgen. Volgend jaar ga ik er mee starten met dat soort dingen voorbereiden. Als ze 3 is dan kan ze het hopelijk mentaal ook wat beter bolwerken _O-

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:02

Abby_Snow schreef:
@Absolem oei! weet je ook wat de reden is/was dat hij zo was afgevallen? :o Meestal doen ze het wel goed op gras in de opfok

@Escada wat voor ras is dat? :D

Die van mij heeft volgens mij als enige genoten van de regen, is al een varkentje weer door alles heen gegaan.


[ [url=m/MnJ8ZW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik denk dat hij menselijk contact mistte. En hij moest een knop omzetten en van zich af leren slaan. Hij is niet zo een kudde paard. Maar toen ik hem weghaalde waren er vijf paarden waar hij wel redelijk goed mee kon.

Maar vanaf het moment dat hij op de nieuwe plek stond leefde hij al op. Beviel 'm veel beter. Meer rust. Beter gras.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

tirzasarah10

Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:07

Lotte_Wessel schreef:
Even voor de grap voor 10 minuutjes om. Ze is zo braaf met alles! Stond nog op en neer te spring naast haar en ze kijkt nergens van op. Ze stond met poetsen en optuigen ook los, zoals ze altijd staat. Kan het zo opgooien en doen en op haar hoofd leggen en kont leggen en wat dan ook! <3

[ [url=m/7oy61V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/THY6eA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jou hoofdstel EN dekje <3

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:02

Wat balen dat je hem dan in zo'n conditie terug ziet Absolem! Gelukkig nu weer de goede kant op!

LW wat een brave en wat een lekker koppie zit daar op zeg!

Vandaag weer eens bij Olivia wezen kijken. Ze wordt wel mooi rond, het is gewoon Wings in het bruin nu. Ze zal nu zo'n 1,60 m zijn vermoed ik en ze is nog wat overbouwd. Maar zo dromerig en knuffelig, echt een heel lief paard is het. En ik ben best tevreden met hoe ze eruit ziet. Ze heeft wel een lekkere grasbuik :Y)


Afbeelding
Selfies maken als een pro!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:36

Hier afgelopen zondag Frosty naar huis gehaald....

Zo uit de kudde, naar het vrachtwagentje en warempel stond ze er binnen 2 welgestelde minuten op! Op weg naar huis heeft ze 1x n hinnik gegeven maar verder hadden we niet eens het idee dat er een paard op stond :D

Afbeelding
Afbeelding


Eenmaal op stal aangekomen keek ze 1x rond en wandelde zo de stal in.... wereldpaard!!!

Gister 1e keer naar buiten was ook alsof ze nooit weg geweest is! Ze staat nu nog even op de paddock maar zal naar alle waarschijnlijkheid de merriekudde in gaan.

Afbeelding
Afbeelding


Nu kan ik elke dag tutten <3

Vandaag haar gewassen en ze gaf geen kik! Ze stopte zo haar koppie onder de straal of ze elke dag gedouched word :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Donderdag komt de smid want haar voetjes moeten hoognodig gedaan worden, vanavond worden bij alle paarden van stal mest gepakt zodat die morgen naar de kliniek kunnen om mestonderzoek kunnen doen en volgende week woensdag komt de da om naar Frosty haar tanden te kijken (ze heeft 2 flinke bulten op haar kaak) en word ze rontgenologisch gekeurd, daarna zit haar APK keuring erop en gaan we gewoon genieten.

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

gichke

Berichten: 119
Geregistreerd: 15-05-19

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:25

Veel verhuizingen zie ik!
Absolem wat k*t dat je je paardje zo hebt moeten ophalen :( .

Paint lover: wat leuk dat fotsy thuis is! Ook fijn dat ze er zo nuchter over is.

Hier Dottie ook terug verhuist naar een plekje dat wat dichterbij was. Ze is nu ook heel snel aan het ontwikkelen naar mijn gevoel... Vele breder plotseling.

Van dichtbij valt het nog mee

Afbeelding

Van een afstand heb je een echte tank :')
Afbeelding

Dun Dot Super Spot - bronzen merrieveulen 2019 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, Knuffeldier, Trendiction en 11 bezoekers