Baldadig veulen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
shaddy82

Berichten: 1841
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:35

Wat een heerlijk veulen is het toch, en wat wordt ze al groot !
Heel leuk om weer eens foto's van haar te zien :)

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase


JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 22:01

Retjethorse schreef:
Wauw wat is ze al groot geworden, en ze wordt zo mooi al! <3 Dat vachtje, zo heerlijk glanzen dat ze doet. :D
Zo te lezen hebben jullie je handen vol aan haar, heerlijk karakter! }>

Ze staat vooral vies te zijn. Volgende dag heeft haar mens haar lekker even op de poetsplaats gezet en goed afgespoeld. Ging als een tierelier en die dag was ze juist weer heel makkelijk. Ach, ze tast ,aar lekker af, toch? :D

Shenavallie schreef:
Wat een super leuk dier!

Dankjewel! We zijn erg blij met haar!

CarinaR schreef:
Ahhh wat is ze toch een mooi meisje <3

:j <3

Zeboki schreef:
Paarden kunnen NOOIT bewust stout doen. Alles wat ik zie is gewoon spel en oefenen voor later. Daarbij hoort kijken wie de sterkste is. Normaal veulengedrag. Wel veulens aub niet TE braaf maken. Veulens MOETEN respect voor de mens blijven houden. Dus wat ze niet mogen als ze groot zijn mogen ze ook niet als ze klein zijn.... en dat vanaf dag 1 en hierin heel, heel duidelijk zijn. PS: Ik vind het veulen wel aan de magere kant voor 4 maanden. Je verwacht veel dikkere billen voor de tijd dat het spenen komt.

Bedankt voor je reactie. :D Het topic was met een knipoog bedoeld en gelukkig is het niet het eerste jonkie dat ik zal opvoeden. Ze is gewoon lekker ondeugend, laat zich prima corrigeren en zoekt dan wat anders om de grenzen af te tasten. Hoort idd bij de leeftijd en ontwikkeling.
Wat betreft haar gewicht: het is een momentopname met veulens en verder wat VanHuisUit zegt. :) Het is een AT en bloederiger dan dat is er niet. Die zijn sowieso al wat ribbiger en droger.
Ter vergelijking enkele Teke veulens van redelijk vergelijkbare leeftijd:

Galun
Karamergen
Kovshuthan
Gambiya




Vind het persoonlijk erg meevallen. Het is een actief, levendig veulen van op de kop af 4 maanden. Verder zijn we niet afhankelijk van het september-november moment van naar de opfok brengen. Er is geen enkele haast met afspenen.
Veulen eet al heel zelfstandig en is erg onafhankelijk, maar ze blijft lekker bij moeders lopen. Maar toch bedankt voor je bezorgdheid. :j

VanHuisUit schreef:
@Zeboki dit is een Akhal Theke geen (met alle respect) tinker of haflinger oid ze ziet er prima uit.

Heerlijk zo'n paardje met karakter ik hou ervan!

Dankjewel dat je het even hebt toegelicht aan Zeboki. Mensen realiseren zich vaak niet hoe de bouw van een Teke op bepaalde punten verschilt, het is nu eenmaal een heel bloederig veulen en qua eten krijgt ze zeker niks te kort (al mag ze van mij vaker drinken, maar ja, eigenwijs, onafhankelijk ding is het...) :D :D
Vind dat ze echt heel veel karakter heeft en de nodige dosis humor. Lekker ondernemend ook. Gaat een leuk rij/sportpaard worden.

MarjanB schreef:
Wat een enorm leuk ding zeg!! Haha en wat brutaliteit is niet erg toch?

Haha, nee zeker niet. Lekker de grenzen opzoeken en ze laat zich goed sturen. Zit geen kwaad in. <3

shaddy82 schreef:
Wat een heerlijk veulen is het toch, en wat wordt ze al groot !
Heel leuk om weer eens foto's van haar te zien :)

Ze vindt vooral zichzelf al een hele dame. Ik vergeet nog weleens dat ze “al” 4 maanden is.
Ze is wel echt entertainment af en toe, hahaha. Lig ik weer slap. En roep ik “he, je veulen gaat er weer vandoor!”

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 01:07

Wat is het toch een gaaf ras <3 heerlijke foto's!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 02:57

Wauw! Wat een uitstraling <3
Ze is echt heel erg mooi, nu al, dus dat belooft wat voor de toekomst! :wow:
En zo'n ondeugend karakter kan ik alleen maar toejuichen :)) :D

Joolsie
Berichten: 46
Geregistreerd: 31-08-18

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:05

Wat is ze toch een ontzettend knap diertje. Ik ben echt benieuwd hoe ze uitgroeit!

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:27

Haha daar heb je je handen wel vol aan denk ik! :D Ze is eeerg knap! <3

TinkerTreas

Berichten: 3631
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:51

Wauw, ze is echt geweldig <3

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:30

Wauw wat is ze knap! Mama mag er ook wezen trouwens!

Gold <3

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:45

Ze ziet er goed uit voor een AT veulen van 4 maanden hoor - lekker veel spiertjes van het vele spelen! En veulens wil je sowieso niet dik hebben - levert later veel te veel problemen op. Zeker bij AT's
Is ze dan nu al rond de 1.30 m?????
Wauw... dan wordt ze vast groot. En haar karakter klinkt geweldig, lekker uitdagend. Je hoeft je zo nooit te vervelen ;) .

Ik weet nog toen Agan jong was (1 jaar), hij verzon toen ook steeds iets nieuws om onder de regels uit te kunnen komen. Als ik niet meteen het juiste antwoord erop had, was hij zo geweldig trots. Maar helaas voor hem had ik dan na 1 of 2 dagen denken het juiste antwoord gevonden en werkte het niet meer. Zo beteuterd als hij dan was :D .
En dan zag je hem gewoon een paar dagen lang nadenken voor een nieuwe truc }> . Heerlijke tijd was dat.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:38

Dat is me wel een lekkere pittige tante :D
Knappe dame zeg! Maar dat kan ook niet anders met zo’n knappe mama.
Ik vind dat droge erg mooi, het lijkt al een heel paard, zelfs zo jong al.

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:58

wat een bijzonder veulen, in kleur en bouw :) knapperd! zoals wat watchthesky zegt: lijkt al een heel paard in plaats van een paar maand

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:24

Ik vind haar helemaal geweldig! Heel veel plezier er van.

Thiru's Djindy L1 startgerechtigd

130123

Berichten: 32
Geregistreerd: 05-03-14

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:10

Wauw super knap dametje! Dat belooft wat voor later <3

Sintara

Berichten: 7380
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:15

Ze trekt echt leuke toetjes, haha! Die persoonlijkheid druipt er vanaf. Kleurtje is ook heel mooi. Ik kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent ;) !

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Neon

Berichten: 4923
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:13

Oehhh nu al 1.30 dat gaat de goede kant op *\o/*

Het kriebelt :j

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:41

Wát een knap dier zeg Ik houd echt van die uitdagende uitstraling!

Neem een kijkje op mijn YouTube kanaal over zadels en paarden

https://www.youtube.com/channel/UC2kuYZFvJ0XH42wCBsX_Keg

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 21:55

Donkydonkje schreef:
Wat is het toch een gaaf ras <3 heerlijke foto's!

Dankjewel!

Faline schreef:
Wauw! Wat een uitstraling <3
Ze is echt heel erg mooi, nu al, dus dat belooft wat voor de toekomst! :wow:
En zo'n ondeugend karakter kan ik alleen maar toejuichen :)) :D

Dankje. :o We zijn ook heel erg benieuwd hoe ze gaat uitgroeien. Ze is al heel compleet en tot nu toe in alle opzichten zeer veelbelovend. Het fantastische karakter is echt de kers op de taart. <3
Hoe gaat het met jouw veulentje?

Joolsie schreef:
Wat is ze toch een ontzettend knap diertje. Ik ben echt benieuwd hoe ze uitgroeit!

Dankjewel! Wij ook. We zijn zelfs zo tevreden dat we hopen de combi te kunnen herhalen.

Sarah_Fons schreef:
Haha daar heb je je handen wel vol aan denk ik! :D Ze is eeerg knap! <3

Absoluut, maar dat is echt geen straf want ondeugend of niet... ze is zó leuk.

TinkerTreas schreef:
Wauw, ze is echt geweldig <3

Dankjewel! :o

Josienx schreef:
Wauw wat is ze knap! Mama mag er ook wezen trouwens!

Dankje! Voor mij wordt mama alleen maar mooier met de jaren. :o :o

zippora schreef:
Ze ziet er goed uit voor een AT veulen van 4 maanden hoor - lekker veel spiertjes van het vele spelen! En veulens wil je sowieso niet dik hebben - levert later veel te veel problemen op. Zeker bij AT's
Is ze dan nu al rond de 1.30 m?????
Wauw... dan wordt ze vast groot. En haar karakter klinkt geweldig, lekker uitdagend. Je hoeft je zo nooit te vervelen ;) .

Ik weet nog toen Agan jong was (1 jaar), hij verzon toen ook steeds iets nieuws om onder de regels uit te kunnen komen. Als ik niet meteen het juiste antwoord erop had, was hij zo geweldig trots. Maar helaas voor hem had ik dan na 1 of 2 dagen denken het juiste antwoord gevonden en werkte het niet meer. Zo beteuterd als hij dan was :D .
En dan zag je hem gewoon een paar dagen lang nadenken voor een nieuwe truc }> . Heerlijke tijd was dat.

Stokmaat van mama als jaarling redt ze nog net niet dus de 1.30 tikt ze nog niet aan maar het scheelt zeker niet alles. Dus vooralsnog groeit ze absoluut heel goed. Heerlijk is dat he, je paard zo te zien opgroeien. Het is heel bijzonder het nu echt vanaf het allereerste begin zo mee te maken ipv de eerste tijd “op afstand”. :j

En idd, qua gewicht en voer ben ik heel oplettend en voorzichtig. Ik wil niets aan het toeval overlaten.

watchthesky schreef:
Dat is me wel een lekkere pittige tante :D
Knappe dame zeg! Maar dat kan ook niet anders met zo’n knappe mama.
Ik vind dat droge erg mooi, het lijkt al een heel paard, zelfs zo jong al.

Dankjewel! Ja ze is echt al heel “compleet”, he? Qua karakter ook. Niks jong geleerd is oud gedaan, ze weet het allemaal al. :')

Ellen_ov schreef:
wat een bijzonder veulen, in kleur en bouw :) knapperd! zoals wat watchthesky zegt: lijkt al een heel paard in plaats van een paar maand

Dankjewel. Qua karakter is ze ook al een heel paard. Niet te vergelijken met warmbloedveulens die ik van dichtbij gekend heb. Heel apart, al lijkt het wel echt een dingetje van het ras te zijn. :j

debberley83 schreef:
Ik vind haar helemaal geweldig! Heel veel plezier er van.

Dankjewel! :o

130123 schreef:
Wauw super knap dametje! Dat belooft wat voor later <3

:o Dankje.

Sintara schreef:
Ze trekt echt leuke toetjes, haha! Die persoonlijkheid druipt er vanaf. Kleurtje is ook heel mooi. Ik kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent ;) !

Dankjewel! :D Kleurtje is idd een hele mooie bonus, aangezien de vader bruin is.

Neon schreef:
Oehhh nu al 1.30 dat gaat de goede kant op *\o/*

Het kriebelt :j

Nee de 1.30 haalt ze nog niet, maar het scheelt niet alles en dat is echt :wow: maar wel mooi want als we haar ook in de verdere toekomst aanhouden (fingers crossed) zal ze het rijpaard van mijn man worden en dan is een grotere stokmaat dan haar klein gebleven moeder mooi meegenomen. :j

Rispens schreef:
Wát een knap dier zeg Ik houd echt van die uitdagende uitstraling!

Dankjewel! Karakter is voor ons heel belangrijk en zoveel persoonlijkheid echt een bonus. Erg blij mee.

Verder: iedereen die haar heeft aangedragen voor uitgelicht, bedankt. Toch leuk je veulen op de voorpagina. :D <3
Manari heeft ons weer enorm aan het lachen gemaakt door “rolles” te geven incl. uitdagende blikken naar de camera dus wie weet open ik volgende week daar nog een topic over want we hebben ons weer rotgelachen om haar “theater”... Ze bleef maar rollen. En een plezier dat ze had. :')

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Berdien

Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:46

Ah wat is ze leuk! Heerlijk die uitstraling. En wat is ze ineens al heel erg AT zeg! Het spat er vanaf. Gaaf hoor!

En die fases houd je gelukkig nog wel even. Mijn immense blonde terrorpeuter heeft ook van die momenten. Het ene moment denk je 'Och kijk nou' en daarna denk je 'Wel potverdorie ******* :x :x :x ' Heerlijk :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 20:38

Berdien schreef:
Ah wat is ze leuk! Heerlijk die uitstraling. En wat is ze ineens al heel erg AT zeg! Het spat er vanaf. Gaaf hoor!

En die fases houd je gelukkig nog wel even. Mijn immense blonde terrorpeuter heeft ook van die momenten. Het ene moment denk je 'Och kijk nou' en daarna denk je 'Wel potverdorie ******* :x :x :x ' Heerlijk :D

Ze houden je lekker bezig, niet, dat jonge spul? <3 Moet ook erg vaak lachen om haar triomfantelijke reactie als ze weer iets uithaalt en we haar niet voor zijn. :')

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

piquers3
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-05-17

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:10

Wat een karakter <3 Zo knap

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 17:32

Dankjewel! :D

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 16:28


Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Avalanche

Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:35

Hahahaha wat een heerlijke duvel <3 heb je je handen vol aan hahahaha. Super. Knap ding ook.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 16:47

Dankjewel en ja, af en toe wil je haar achter het behang plakken want ze zoekt steeds wat anders. :))

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Avalanche

Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:23

Karaktervolle merrie wordt dat. Hahaha super. Zulke merries zijn zo leuk. Maar ik ben een merrie mens

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Plonspony en 46 bezoekers