Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:53

he leoni heb ik wat gemist? fijn dat hij weer goed loopt en dat het uiteindelijk goed gaat komen. naar welke keuring zou je gaan dan? die van nhps is toch pas in augustus?

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:19

plutolover schreef:
he leoni heb ik wat gemist? fijn dat hij weer goed loopt en dat het uiteindelijk goed gaat komen. naar welke keuring zou je gaan dan? die van nhps is toch pas in augustus?


Naar die van t kvth in Assen :j
NHPS zou ook nog kunnen maar zit niet in de planning eigenlijk

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:24

Ieder zijn eigen. Mijn ervaring met de opfok is heel positief. Die waar Walita in de zomer stond was super ( die bestaat nu niet meer ivm overlijden van de boer) En Rey gaat naar een 5 sterren hotel. Die komt echt niks te kort, hem thuis houden tussen de volwassen paarden zou hier egoïstisch zijn. Maar ik woon idd in Friesland en de klanten van de opfokken hier in de buurt komen uit heel Nederland en zelfs een aantal uit België. Blijkbaar is er dan idd bij jullie niet zo veel als men hun veulen zover weg brengt. Hier in een straal van een uur in de auto is best wat keuze.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:25

Hier blijft ie ook bij huis. Of nouja meestal ergens op een ander weiland met een mix van 1/2/3 jarigen en veulens en af en toe een wat ouder paard :j

Ben wel van plan als ik hem aanhou om hem vroeg te castreren. Dan kan ie gewoon de gemengde groep in tzt

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:26

Leonie, fijn dat hij weer zo goed als zuiver loopt. Wel jammer dat je de keuring nu moet missen. Maar dat kan als 3 jarige ook nog wel. Belangrijkste is dat hij weer gezond is.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:33

Mijne gaat ook de opfok in. Wil hem nog niet in de hitactief stal hebben. In de winter is hij daar nog echt te jong voor. Vind het dan net wat te krap tussen al die volwassen paarden. De meeste lopen tegen de 20.. dus echt speelmaatje heeft hij dan niet.

Dus hij mag zeker 2,5 jaar lekker de opfok in. Ik heb wel een goede opfok en in de buurt. Kwa ruinen weet ik nog niet waneer ligt er aan wanneer hij echt hengsten streken krijgt. Maar zeker als hij een jaar is geweest

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 05:54

Nielson krijgt er van de winter een speel kameraadje bij wij hebben een melkvee bedrijf dus inbde winter mogen de paarden op de grote wei. Hij gaat dan op de wei met een even oud hengstje vaniemand van onze rijvereniging. Overdag op de wei en nachts mocht het slecht weer zijn samen op stal. Ideaal dus lekker bij huis en samen met leeftijdsgenoot

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:02

Wij hebben ook aantal grote opfokken in de buurt met jonge paarden van de grotere en bekendere stallen. Wij zelf niet. Alleen onze eigen :j
En misschien dat we ter zijne tijd wat aanbieden. Hebben al vraag voor volgend jaar

Edit. Ik zit in het noord oosten. Door grond geen weidegang in de winter maar wij persoonlijk hebben dan paddock

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:28

Mijne loopt ik de winter in een grote loopstal en loopt overdags buiten in grote paddocks. Winter 24/7 buiten. (Opbouwend)

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:03

Mijn IJsmeisjes blijven gewoon in IJsland staan tot ze wat ouder zijn. Een betere opfok kunnen ze niet hebben. Ik zie zo’n kleintje tussen de KWPNers niet echt zitten zeg maar :’)

Ik ben wel een beetje jaloers op iedereen die gewoon maar langs kan gaan :P aan de andere kant, ik boek gewoon over een tijdje een hele vakantie om naar mn veulens te gaan kijken. Gelukkig word ik wel met foto’s op de hoogte gehouden.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:55

Dat is t fijne aan de tijd van nu. Een foto is zo gestuurd. :-)

Ik ben nu onderweg naar Maximus

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:12

Vanmorgen bij Maximus geweest. Morgen ga ik ook even lang

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:39

Vanmorgen weer wezen kijken.

Voor de gein mijn pet bij hem opgezet. Haha hij vond t prima



Afbeelding

En maling heeft hij ook al aan me
Afbeelding


Ag stanley kan er ook wat van
Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:55

Toch leuk om te zien hoe iedereen zijn/haar veulen opfokt, zulke verschillende visies en manieren :D dat is ook een beetje hoe ik het ervaar in 'real life', krijg zoveel input en advies van verschillende mensen hoe zij het doen dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie, haha.

Super toffe foto's van Maximus! :+:

Zag deze foto's trouwens voorbij komen van de fokker <3 het wordt echt al zo'n grote jongen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:12

Er lijden ook meerdere wegen naar Rome. Het zal per paard ook verschillend zijn. Maar beweging is voor elk echt een must. Daarbij komt sociale vaardigheden ook erg hoog bij mij. Stukje goede voeding. Toch wel de basis die elk opfok dier moet krijgen.

Ze groeien allemaal zo hard!
Ik zit nog lekker p vakantie, morgen weer naar huis. Ben benieuwd hoe de kleine is ontwikkeld.
In een week. Maakt niet uit. Gaat om 't idee _O-

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:13

ja ze groeien echt super snel. valt me op dat ze echt al snel bijna net zulke lange benen hebben als moeders.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:26

Afbeelding
Afbeelding
Kleine D’leh word ook groot.
Volgende week naar de keuring begin hem steeds meer te knijpen haha

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:07

Whaha die maximus, nu al bomproof.

Gaat snel he billionache.
Leuk dat je via foto's het mooi kunt volgen.

Veulenkeuring is voor de leuk. Nergens voor nodig die spanning. Hij gaat een hoop leren en nu ze bij het kwpn niet meer met premies werken maakt het voor het veulen niet veel meer uit waar het eindigd. Tenzij je natuurlijk het kampioensveulen hebt. ;) Succes! En vergeet vooral niet te genieten

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:10

We gaan naar het nrps alicelover. Vind vooral de trailer reis enorm spannend. De keuring zelf geloof ik wel. Ik vind hem leuk dat telt. De minste paarden kunnen de fijnste gebruikspaarden zijn
Mijn schimmel is zon voorbeeld. Uit 2 paard ouders pony gebleven altijd overbouwd gebleven. Verschrikkelijk stoïcijns amper knap op te voeden. Maar eenmaal lopen is het een droom altijd gaan

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:41

Werkt het kwpn niet meer met premies? :o
Chips.. ik dacht nog wel mn eerste rozet te kunnen winnen met nexxie :')

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:09

Kimsel94 schreef:
Werkt het kwpn niet meer met premies? :o
Chips.. ik dacht nog wel mn eerste rozet te kunnen winnen met nexxie :')

Nee. De groep waar je veulen in loopt wordt op volgorde gezet, welke het best is. En de veulens die opvallen nodigen ze uit voor de CK.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:11

Vanavond heeft een vriendin een paar foto's van Rey en zijn mama gemaakt. Heb alvast een als voorproefje gekregen. Ben zo benieuwd naar de rest. :o

Afbeelding

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:40

Maar je krijgt wel een rozet op de keuring. ;)
Wij zijn vrijdag geweest met Noble
Hij was weer top braaf, kon hem alleen opscheren en vlechten. Hij staat ook super braaf op de trailer dus kon rustig de andere rubrieken ook bekijken.

Hij liet zich niet geweldig zien helaas, hij is flink aan het groeien en dat gaat wat ten koste van zijn bewegingen, maar dat komt wel weer goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:54

Seven, wat fijn dat Noble zo braaf en makkelijk met alles was. Jammer dat hij zich in de ring niet zo liet zien. Zijn altijd zo van die moment opnames.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:40

Dat is waar eenmaal thuis gaf hij weer een showtje in de wei, zul je altijd zien :D